وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

چه طور اینفلوئنسر اینستاگرام پیدا کنیم؟

اینفلوئنسر اینستاگرام

یکی از رایج‌ترین سوالاتی که کسب و کارها می‌پرسند این است که چگونه اینفلوئنسر اینستاگرام، پیدا کنیم؟

در حال حاضر به دلیل حجم انبوهی از محتوا در دنیای وب، مساله بازاریابی در این فضا به یک مورد حیاتی تبدیل شده است. بنابراین برای شنیده شدن در هیاهو، صدای بلند کافی نیست، لازم است صدایمان کمی آشنا باشد.

شما چه صاحب یک کسب و کار بزرگ باشید چه کوچک یافتن، اینفلوئنسرهای مناسب اینستاگرام برای اجرای کمپین‌های مارکتینگ می‌تواند فرآیندی زمان‌بر، پر هزینه و چالش برانگیز باشد.

اما نکته بسیار مهمی که برای پیدا کردن اینفلوئنسر مارکتینگ حتما می‌بایست به آن توجه کنید، این است که اینفلوئنسرهای مرتبط با حوزه کاری خود، جذاب و همسان با برند خود را شناسایی کنید، چون هر برند یک شخصیت و یک چهره منحصر به فرد دارد.

بنابراین، بسیاری از کارشناسان بازاریابی توصیه می کنند که افرادی که برند شما را تبلیغ می کنند باید یک چهره و شخصیت سازگار با برند شما داشته باشند و اینفلوئنسری باشند که هر محصول و خدماتی را تبلیغ نکنند.

اما قبل از اینکه اینفلوئنسر مرتبط با حوزه کاری خود را پیدا کنید باید یک استراتژی بازاریابی برای حضور و فعالیت در شبکه های اجتماعی خود مشخص کنید. همچنین باید روشن کنید استفاده از اینفلوئنسرها در کجای برنامه استراتژی بازاریابی شما قرار می‌گیرد.

همان طور که در مطالب پیشین گفتیم شما اهداف متفاوتی را در استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی خود می‌توانید دنبال کنید مانند افزایش آگاهی از برند، افزایش فروش، ترافیک وبسایت، تولید محتوا و … بنابراین اینفلوئنسرها به روش‌های متفاوتی می‌توانند شما را برای دستیابی به اهداف‌تان کمک کنند. بنابراین با تعیین اهداف خود می‌توانید نوع مناسبی از اینفلوئنسرها را انتخاب کنید.

پیدا کردن اینفلوئنسر اینستاگرام

برای پیدا کردن اینفلوئنسر اینستاگرام چه مواردی را در نظر بگیریم؟

پس برای پیدا کردن اینفلوئنسرهای اینستاگرام باید مراقب موارد زیر باشید

مخاطب هدف

این مورد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است برای دستیابی به مشتریان بالقوه، باید اینفلوئنسرهای اینستاگرامی را پیدا کنید که جامعه مخاطبین هدف مرتبط با برند شما داشته باشند. پس باید ببنید اینفلوئنسری که مد نظر دارید تا چه اندازه تبلیغات و مطالبی که منتشر می‌کند به زمینه کاری شما مرتبط است.

نرخ مشارکت

نرخ تعامل نشان می‌دهد که فالوورهای اینفلوئنسرهای اینستاگرام از طریق لایک و کامنت تا چه اندازه به پست‌های آن اینفلوئنسر واکنش نشان می‌دهند.

برای مثال اینفلوئنسرهای میکرو، نرخ تعامل بیشتری را نسبت به اینفلئونسرهای ماکرو دریافت می‌کنند چرا که مخاطبین اینفلوئنسرهای میکرو تقریبا در یک طیف هستند.

اما جامعه مخاطبین اینفلوئنسرهای ماکرو که بالای 100 k فالوور دارند را طیف متفاوتی از افراد تشکیل می‌دهد. همچنین اینفلوئنسرهای میکرو به دلیل اینکه مخاطبین کمتری دارند زمان بیشتری برای تعامل و پاسخگویی به کامنت‌ها و دایرکت‌های مخاطبین دارند.

اما اگر قصد دارید که ببینید آیا اینفلوئنسری فالوور فیک دارد یا خیر به مطلب تشخیص فالوور فیک در بلاگ مراجعه نمایید.

کیفیت محتوا

وقتی با اینفلوئنسرها کار می‌کنید، در واقع به آن‌ها آزادی خلاقانه می‌دهید تا محتوایی را برای برند شما ایجاد کنند. از آن‌جا که آن‌ها نماینده برند شما برای معرفی به طیف جدیدی از مخاطبان خواهند بود نیاز است که کیفیت محتوای آن‌ها را بررسی کنید. پس باید به دنبال تصاویر و ویدیوهایی باشید که هماهنگی، سازگاری و کیفیت بالایی داشته باشند.

اعتبار

از آن جایی که اینفلوئنسرها با به اشتراک گذاشتن داستان‌ها و نکات واقعی می‌توانند وفاداری و اعتماد مخاطبان را جلب کنند برای سنجش میزان اعتبار این اینفلوئنسرها می‌توانید پست‌های آن‌ها را در اینستاگرام بررسی کنید. همچنین به دنبال کپشن‌های سنجیده‌ای باشید که یک مفهومی را به مخاطب منتقل می‌کند.

فرکانس

وقتی محتوای اینفلوئنسرها را بررسی می‌کنید حتما باید به تعداد دفعات انتشار پست‌های آن‌ها توجه کنید. برای جذب مخاطبان وفادار اینفلوئنسرها به طور ایده آل باید محتواهای با کیفیت را هر 1 الی 3 روز منتشر کنند.

قابلیت اطمینان

قطعا قصد دارید با اینفلوئنسرهایی کار کنید که قابل اعتماد باشند پس به مواردی از این دست .توجه کنید:

اینکه اینفلوئنسرها محتوای بسیار کمی منتشر می‌کنند اما تعداد لایک و کامنت بسیار بالایی دارند و بالعکس برای مثال ویدیوهای اینفلوئنسرها در مقایسه با تعداد فالوورهایشان تعداد بازدید بسیار کمی دارد و یا اینکه اکثر نظراتی که بر روی پست‌های آن‌ها گذاشته می‌شود ،اسپم، عمومی و تکراری هستند.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

علاوه بر این می‌توانید نرخ تعامل و مشارکت اینفلوئنسرها را از طریق محاسبه محاسبه اینگیجمنت اینستاگرام به دست آورید برای محاسبه این نرخ نیاز به یک فرمول دارید که در مطلب محاسبه اینگیجمنت اینستاگرام به آن اشاره شده است.

اما برای مگااینفلوئنسرهایی که بیش از 1 میلیون فالوور دارند نرخ اینگیجمنت بین 1.5 تا 10 درصد عالی است، برای ماکرو و میکرو اینفلوئنسرهایی که بین 10 k تا بیش از 100 k فالوور دارند نرخ ایگیجمنت بین 2 تا 10 درصد مناسب است و برای نانواینفلوئنسرهایی که زیر 10 k فالوور دارند به طور معمول بین 2 الی 20 درصد نرخ اینگیجمنت دارند.

اما برای تحلیل فعالیت و میزان ورودی ها و مخاطبانی که اینفلوئنسر مورد نظر برای شما به ارمغان آورده است می‌توانید یک لینک UTM برای پروفایل اینستاگرام یا لینک وبسایت خود طراحی کنید و با دادن لینک UTM به ایفلوئنسر برای تبلیغ می‌توانید، میزان ورودی ها را از طریق لینک اینفلوئنسر بسنجید.

همچنین می‌توانید بعد از تبلیغ اینفلوئنسر، معیارهای پیج را مانند میزان اینگیجمنت، تعداد فالوها، ایمپرشن، profile visit، ریچ، سیو و… را از طریق ویژگی insight مشاهده کنید و با زمان قبل از تبلیغ مقایسه کنید.

پیدا کردن اینفلوئنسرهای اینستاگرام

ممکن است قبلا یک اینفلوئنسر اینستاگرام را که در زمینه کاری مشابه شما فعالیت دارد در ذهن داشته باشید که برای کمپین شما ایده آل باشد بنابراین می‌توانید اینفلوئنسرهای مشابه را با استفاده از ویژگی suggested for you اینستاگرام پیدا کنید. برای انجام این کار:

به پروفایل اینفلوئنسر ایده آل خود بروید روی نماد آدمک در کنار کادر message کلیک کنید با این کار اینستاگرام، پروفایل‌هایی مشابه پروفایل اینفلوئنسر ایده آل شما را پیشنهاد می‌کند و می‌توانید پروفایل‌های پیشنهادی را در بالای پست آن‌ها ببینید.

در ادامه روی گزینه see all کلیک کنید تا بتوانید همه را مشاهده کنید.

چه طور اینفلوئنسر اینستاگرام پیدا کنیم؟

پیدا کردن اینفلوئنسرهای اینستاگرام از طریق جستجوی هشتگ

  1. برای این کار می‌توانید هشتگ‌هایی را که مربوط به صنعت و حوزه کسب و کار شما هستند در قسمت سرچ اینستاگرام جستجو کنید.
  2. با اینفلوئنسرهایی شروع کنید که متناسب با جایگاه، صنعت و بازار شما هستند.
  3. سپس کپشن‌های آن‌ها را مرور کنید و به دنبال هشتگ‌های رایج بگردید.
  4. روی یک هشتگ کلیک کنید و وارد صفحه هشتگ شوید از قسمت top post ها یک پست را انتخاب کنید.
  5. اگر آن پست بیشتر از 200 تا لایک داشت یعنی فالوورهای زیادی دارد  . پس روی نام پروفایل آن پست کلیک کنید تا مشخصات ادمین پیج را با جزئیات بررسی کنید.

پیدا کردن اینفلوئنسر اینستاگرام با استفاده از هشتگ

اگر قصد دارید درباره آسیب‌های احتمالی که به کودکان اینفلوئنسر وارد می‌شود بیشتر بدانید به آدرس صفحه مربوطه در بخش مطالب آموزشی بلاگ نوین هاب مراجعه نمایید.

جستجوی اینفلوئنسر اینستاگرام در گوگل

استفاده از گوگل برای یافتن اینفلوئنسر مورد نظر می‌تواند آخرین روش باشد. با استفاده از آن لیستی از اینفلوئنسرهای برتر اینستاگرام را که احتمالا اینفلوئنسرهای مشهوری که احتمالا گران و پرتقاضا نیز هستند را خواهید یافت. اگر یک اینفلوئنسر تاثیرگذاری خوبی داشته باشد قطعا در سرچ نتایج گوگل هم، او را خواهید یافت.

با جستجوی جایگاه خود + اینفلوئنسرها در موقعیت مکانی خود در Google شروع کنید.

علاوه بر این پایگاه‌های اطلاعاتی اینفلوئنسر، ابزارهایی هستند که به شما امکان می‌دهند فهرستی از اینفلوئنسرها را مشاهده کنید و از طریق این سایت‌ها کمپین‌های تبلیغاتی خود را با استفاده از اینفلوئنسر انتخابی خود اجرا کنید.

پلتفرم های اینفلوئنسر مارکتینگ همچنین از مزیت ارائه ابزارهای کمپین و گزارش جامع برخوردار هستند. می‌توانید از این‌ها برای راه‌اندازی و نظارت بر کمپین‌های خود و همچنین یافتن اینفلوئنسرهای اینستاگرام در زمینه کاری خود استفاده کنید.

علاوه بر این می‌توانید از برندهای دیگر و همکاران خود در این زمینه پرس و جو کنید. علاوه بر این آژانس‌های تبلیغاتی نیز به بانک وسیعی از اینفلوئنسرها دسترسی دارند که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید و باز هم از طریق سرچ در گوگل می‌توانید این آژانس‌ها را پیدا کنید.

چگونه با اینفلوئنسر اینستاگرام همکاری کنیم

برای این کار یک brief یا خلاصه‌ای از کاری که اینفلوئنسر قرار است برای شما انجام دهد تهیه کنید. باید یک خلاصه ساختارمند ایجاد کنید که به وضوح اهداف و دستورالعمل‌های مورد نیاز شما را مشخص کند. همچنین باید محتوای خلاصه خود را به بخش‌های مجزا تقسیم کنید و از دادن توضیح طولانی خودداری کنید.

یکی از مهمترین جنبه های اینفلوئنسر مارکتینگ، داستان سرایی است برای این کار یک فضایی برای آزادی خلاقانه اینفلوئنسر به محتوای خودتان بدهید. در تکمیل این بخش از مقاله می‌توانید مطلب اهمیت کار با اینفلوئنسرها در اینستاگرام را مطالعه کنید.

ارسال نظر