وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

کسب درآمد از آپارات (راهنمای ۰ تا ۱۰۰)

کسب درآمد از آپارات

سرویس‌های استریم ویدئو سال‌های زیادی است که مورد توجه کاربران قرار گرفته‌اند و دائماً بر تعداد مخاطبانشان افزوده می‌شود. در چند سال اخیر،  نمونه‌های ایرانی سرویس استریم هم روانه بازار شده‌اند و در فضای مجازی جای خود را پیدا کرده‌اند. یکی از این سرویس‌ها، آپارات است. این سرویس به زبان خیلی ساده، نمونه فارسی یوتیوب (کسب درآمد از یوتیوب) به حساب می‌آید و مانند یوتیوب، فضایی برای کسب درآمد کاربران ایجاد کرده است. از همین رو می‌خواهیم در این مقاله نوین هاب، به این موضوع بپردازیم که چگونه از آپارات درآمد کسب کنیم و نحوه درآمدزایی از آپارات را برایتان شرح دهیم.

کسب درآمد از آپارات چگونه است؟

کسب درآمد از آپارات قوانین پیچیده‌ای ندارید و می‌توان آن را در یک عبارت خلاصه کرد: شما باید تولیدکننده محتوای ویدئویی منتشر شده باشید. یعنی ساخت ویدئو را از صفر تا صد توسط خودتان یا تیمتان صورت گرفته باشد. فراموش نکنید که اضافه کردن زیرنویس یا دوبله کردن یک ویدئو، آن را به محتوایی اصیل و متعلق به شما تبدیل نمی‌کند.

شرایط کسب درآمد از آپارات

  • تولیدکننده محتوای ویدئویی باشید.
  • حداقل ۲۰۰ اکانت شما را دنبال کنند،
  • و در سه ماهه اخیر، حداقل ۳ هزار ساعت نمایش داشته باشید.

اگر این شرایط شامل شما می‌شود، می‌توانید قدم بعدی را بردارید و برای عضویت در سیستم کسب درآمد اقدام کنید؛ پس به صفحه درآمدزایی بروید و گزینه «کسب درآمد از آپارات» را انتخاب کنید. زمانی که وارد صفحه عضویت برای درآمدزایی شوید، وضعیت اکانت شما مورد بررسی قرار می‌گیرد تا شرایطی که در بالا ذکر شد را داشته باشید. اگر شامل شرایط نشوید، امکان ورود شما به مرحله بعدی وجود نخواهد داشت.

کسب درآمد از آپارات

 

نحوه محاسبه درآمد از کانال آپارات

دریافت درآمد از طریق آپارات، یک شرط مهم دارد، نمایش موفق تبلیغات؛ اما این به چه معناست. حتماً دیده‌اید که آپارات پیش یا در حین پخش هر ویدئویی از پلتفرمش، یک تیزر تبلیغاتی پخش می‌کند، حالا شرط بر این است که این تیزر تبلیغاتی مخاطبان بخش اعظمی از این تیزر تبلیغاتی (حداقل 6 ثانیه) را ببینند و در صورتی که این اتفاق بیفتد، شما می‌توانید 50 تا 70 درصد از سهم پخش آن تبلیغ را از آپارات به عنوان درآمد دریافت کنید.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

شاخص اندازه گیری درآمدی آپارات 

آپارات برای اندازه‌گیری درآمدهای هر شخص از شاخصی به اسم RPM استفاده می‌کند، یعنی درآمد به ازای هر هزار بازدید. نرخ درآمد ماهانه به صورت سیستمی بررسی می‌شود و هرچه به پایان ماه نزدیک شوید، تصاعد پیدا می‌کند. محاسبه این شاخص به نوع و قیمت تبلیغات نمایش داده شده، محتوای کانال شما و نرخ نمایش موفق تیزر تبلیغاتی بستگی دارد.

در گذشته آپارات مبالغ دقیق‌تری از درآمد دریافتی کاربرها به اشتراک می‌گذاشت. ما می‌توانستیم کاملاً با عدد و رقم به شما بگوییم که ماهانه با انتشار تعداد خاصی از ویدئو چه مبلغی را دریافت می‌کنید؛ اما این قوانین عوض شده‌اند و حالا پارامترهای متغیر زیادی در درآمد ماهانه شما تأثیر می‌گذارند. به عنوان مثال، در وهله اول آپارات به شما قول نمی‌دهد که در حین تمامی ویدئوها،  تیزر تبلیغاتی پخش کند و زمانی که تیزر پخش نشود، شما هم درآمدی دریافت نمی‌کنید.

از طرفی، نوع تبلیغی که روی ویدئوی تولید شده توسط شده پخش می‌شود هم به مقدار درآمدتان بستگی دارد. بر اساس گفته آپارات، تبلیغ‌ها متناسب با محتوای کانال شما انتخاب می‌شوند تا مخاطب هدف بیشتری را دنبال کنند و هرچه آن تبلیغ گران‌تر باشد، شما هم سود بیشتری از آن دریافت می‌کنید.

آیا درآمدزایی از طریق آپارات سودآور است؟

آپارات یک کانال استریم نوپا به حساب می‌آید و به همین خاطر،  در حال حاضر نمی‌توان زیاد روی درآمدزایی از آن حساب باز کرد. به خصوص آنکه رقیب بزرگی مانند یوتیوب همیشه این پلتفرم را دنبال می‌کند. با این حال، می‌توان روی مبالغ دریافتی از آپارات به عنوان درآمد جانبی حساب کرد. آپارات یکی از گزینه‌های خوب برای معرفی محصول یا دوره‌های آموزشی رایگان است و با استفاده از این پلتفرم امکان جذب مخاطبان خوب و وفادار در داخل ایران فراهم وجود دارد. اگر شغل اصلی شما تدریس باشد، با استفاده از آپارات می‌توانید خودتان را معرفی کنید و دانش‌آموزان بیشتری داشته باشید. اگر اینفلوئنسر هستید، آن‌ها را به کانال‌های اینستاگرام و لینکدین سوق دهید و مخاطبان بیشتری داشته باشید. در کنار چنین استفاده‌های مفیدی از آپارات، مبلغی هم به عنوان درآمد جانبی به دست می‌آورید.

نکته بسیاری مثبت درباره آپارات این است که مخاطبان ایرانی بدون هیچ محدودیتی به آن دسترسی دارند و شما می‌توانید همیشه در اولین جست‌وجوهای گوگل دیده شوید. پس پیشنهاد می‌کنیم با هدف جذب مخاطب ویدئوهای باکیفیتی در آپارات بسازید و کسب درآمد مستقیم از آپارات را به عنوان هدف ثانویه در نظر داشته باشید.

انتشار ویدئوهای آپارات از طریق ابزار نوین هاب 

نوین هاب ابزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی به صورت یکپارچه است. با استفاده از این ابزار می‌توان در اینستاگرام، لینکدین، توییتر، تلگرام و … پست‌ها را زمان‌بندی و منتشر کرد. در کمال خرسندی باید به اطلاعتان برسانیم که در حال حاضر، امکان انتشار ویدئوهای آپارات هم از طریق ابزار نوین هاب فراهم است و شما می‌توانید با ثبت‌نام در پنل کاربری نوین هاب، در کنار مدیریت تمامی شبکه‌های اجتماعیتان، ویدئوهای آپارات را نیز منتشر کنید.

 

89 نظر