وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

گرفتن تیک آبی در اینستاگرام ( ویدیو آموزشی 🎥 )

گرفتن تیک آبی اینستاگرام

حتما مقالات زیادی در مورد تیک آبی خواندید و یا پست‌های زیادی را راجع بهش در اینستاگرام و یوتیوب دیده‌‌اید. اما در این مقاله هر آنچه که نیاز است درباره تیک آبی بدانید را برای شما آورده‌ام. پس این مقاله دقیقا برای شماست و جای درستی آمده‌اید!

داشتن تیک آبی برای برندها و تولید کنندگان، به نوعی بهترین شکل اعتبار است. تیک آبی نه تنها شما را تایید می‌کند بلکه این اطمینان را برای مخاطبان ایجاد می‌کند که نمایه شما تنها نماینده برند شماست. در حال حاضر گرفتن تیک آبی اینستاگرام آسان نیست و پروسه‌ای نیست که همه قادر به انجام آن باشند.

تایید اینستاگرام به چه معناست؟

به گفته اینستاگرام، دریافت تیک آبی به این معنی است که اینستاگرام، اکانت شما را به عنوان حضور معتبر یک شخصیت عمومی مانند سلبریتی‌ یا ارائه دهنده یک برند جهانی تایید کرده است. بنابراین همان طور که میدانید اکانت‌هایی که علامت تیک آبی دارند یک حساب رسمی در اینستاگرام هستند نه یک حساب غیر رسمی یا فن پیج‌.

نشان تایید اینستاگرام به برندها و تولید کنندگان کمک می‌کند تا علاوه بر اینکه نمونه‌ای برجسته از حوزه فعالیت خود باشند، یک اکانت رسمی و معتبر داشته باشند و از جعل هویت جلوگیری شود. به کاربران اینستاگرام کمک می‌کند تا هنگام جستجوی برند و شخصیت مورد علاقه خود اکانت و پروفایل معتبر را پیدا کنند.

نشان تایید اینستاگرام

شرایط دریافت تیک آبی اینستاگرام

اگرچه فرآیند دقیق و الزامات دریافت نشان تایید در اینستاگرام نامشخص است، اما پلتفرم اینستاگرام دستورالعمل‌هایی را برای واجد شرایط بودن ارائه می‌کند. به این منظور حساب کاربری شما باید:

معتبر باشد: به این معنی که حساب کاربری شما باید به یک شخص حقیقی، نهاد یا تجارت تعلق داشته باشد.

عمومی: اکانت‌های خصوصی و private واجد شرایط تایید نیستند.

کامل بودن: اطلاعات پروفایلی شما باید کامل باشد و دارای بیو و عکس باشد.

منحصر به فرد بودن: حساب کاربری شما باید تنها حسابی باشد که کسب و کار منحصر به فرد شما را نشان می‌دهد. اینستاگرام معمولا چندین اکانت را برای یک شخص یا کسب و کار تایید نمی‌کند.

علاوه بر این حساب شما باید نمایانگر یک شخص یا کسب و کار شناخته شده عمومی باشد، سرچ بالایی در شبکه‌های اجتماعی داشته باشد، و چندین منبع خبری هم در رابطه با آن خبری را منتشر کرده باشند. البته منابع رسانه‌ای تبلیغاتی و پولی جز این دسته محسوب نمی‌شوند.

نکته مهم تر اینکه تعداد فالوور برای دریافت نشان آبی اهمیتی ندارد شما با هر تعداد دنبال کننده در صورت دارا بودن معیارهایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم می‌توانید درخواست تیک آبی کنید.

گرفتن تیک آبی اینستاگرام

نحوه درخواست تایید در اینستاگرام

جهت ارسال درخواست تایید در اینستاگرام وارد حساب کاربری خود شوید و از منوی بالا در گوشه سمت راست به تنظیمات اکانت خود وارد شوید. سپس بر روی گزینه account کلیک کنید و در مرحله بعد گزینه request verification را انتخاب کنید. در صفحه بعد فیلدهای مورد نیاز مانند اطلاعات هویتی را تکمیل کنید سپس ارسال را بزنید تا فرآیند بررسی شروع شود.

البته توجه داشته باشید حتی اگر واجد شرایط باشید لزوما به این معنی دریافت تاییدیه اینستاگرام نیست. همچنین جدول زمانی هم برای اطلاع رسانی که تایید شده‌اید یا خیر وجود ندارد اما اگر درخواست شما ریجکت شد باید بعد از 30 روز دوباره درخواست تایید را ارسال کنید.

مراحل تاییدیه اینستاگرام

ویدیو نحوه دریافت تیک آبی اینستاگرام

 

10 نکته مفید برای تایید تیک آبی اینستاگرام

اگر آماده درخواست برای گرفتن تیک آبی اینستاگرام هستید در زیر به 10 نکته برای افزایش شانس دریافت تیک آبی در اینستاگرام اشاره می‌کنیم:

پروفایل اینستاگرام خود را تکمیل کنید

بررسی پروفایل و حساب کاربری شما یکی از راه‌هایی است که اینستاگرام از طریق آن هویت شما را تایید می‌کند. با افزودن یک بیوگرافی و یک عکس نمایه که نشان دهنده کسب و کار شما، و نام تجاری شما باشد، پروفایل خود را کامل کنید. علاوه بر این می‌توانید لوگوی شرکت، و یا لینکی از وبسایت خود را در بیو اضافه کنید. اطمینان از کامل و معتبر بودن نمایه شما سبب ایجاد اعتماد در مخاطبین و جذب فالوورهای بیشتر می‌شود.

پروفایل‌های اجتماعی خود را بسازید

داشتن مخاطبین بیشتر در سایر پلتفرم‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا حساب اینستاگرام شما هم معتبرتر به نظر برسد. برای مثال یک ارتباط تنگاتنگ بین شبکه اجتماعی توییتر و اخبار مطبوعاتی وجود دارد در نتیجه شما می‌توانید از این گزینه برای حضور پر رنگ‌تر در اخبار و سایر رسانه‌ها استفاده کنید.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

به این منظور می‌توانید به صورت مداوم در سایر شبکه‌های اجتماعی فعالیت داشته باشید و محتواهای منحصر به فرد تولید کنید تا کاربران با حساب کاربری شما تعامل بیشتری داشته باشند.

مراقب پروفایل‌های جعلی باشید

اینستاگرام با توجه به روند رو به رشد خود، تمایل دارد که با ارائه تیک آبی اینستاگرام به کاربران خود، اعتبار و امنیت را به حفظ پیج‌ها و شخصیت‌های معروف بخشید. این تیک آبی باعث می‌شود که کاربران بتوانند از اکانت‌های جعلی و مخرب فاصله بگیرند و تنها پیج‌هایی را دنبال کنند که تیک آبی اینستاگرام را دارند. همچنین در صورت داشتن کسب و کار، تیک آبی اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا به عنوان یک برند قابل اعتماد تلقی شوید و به معاملات در یک بستر امن بپردازید.

برای دریافت نشان تاییدیه اینستاگرام، باید به عنوان یک شخصیت معتبر و دارای اعتبار در فضای وب شناخته شوید. این شامل داشتن یک سایت وب، مقالات برجسته و داشتن هویت دیجیتال مستقل از شبکه‌های اجتماعی است.

برای گرفتن تیک آبی اینستاگرام در حساب خود فعال بمانید

این موضوع شاید بدیهی به نظر برسد اما اگر به طور فعال از این پلتفرم استفاده نکنید احتمالا تاییدیه اینستاگرام را نخواهید گرفت. زمانی که ادمین‌ها حساب کاربری شما را برای نشان آبی اینستاگرام بررسی می‌کنند به دنبال فعالیت منظم هستند.

از همین رو از عکس‌ها و تصاویر جذاب و با کیفیت، استفاده کنید و آنچه را که فالوورها و مخاطبان شما دوست دارند در صفحه شما ببینند را پیدا کنید و از آن عکس بگیرید.

از ابزار insights آنالیز خود اینستاگرام استفاده کنید و در زمان‌هایی که فالوورهای شما بیشتر در اینستاگرام فعال هستند پست‌های خود را ارسال کنید. برای تعامل با مخاطبان خود وقت بگذارید و به نظرات، سوالات آن‌ها پاسخ دهید. فراموش نکنید تعامل در هر پلتفرم اجتماعی کلیدی است.

علامت تیک آبی اینستاگرام

رسانه خود را تقویت کنید

در حال حاضر، به دست آوردن تیک آبی اینستاگرام برای کاربران بسیار حائز اهمیت شده است. با این حال، دریافت تیک آبی برای حساب کاربری در اینستاگرام یک فرایند پیچیده و طولانی است. برای دریافت تیک آبی اینستاگرام، باید برای خود یک نام شناخته شده در فضای وب ایجاد کنید و به تبلیغات و ترویج خود بپردازید تا به شناسایی در بین مخاطبان و فالوورهای خود برسید.

در این راستا، افراد حقیقی به درخواست‌های دریافت تیک آبی کاربران به صورت دستی پاسخ می‌دهند و هر حساب کاربری را با دقت و مراجعه به منابع مختلف بررسی می‌کنند. این فرایند برای اطمینان از اینکه تنها کسانی که واقعاً شناخته شده و از اعتبار در فضای وب برخوردارند، دارای نشان تاییدیه اینستاگرام باشند، صورت می‌گیرد.

در این روند، موتورهای جستجو مانند Google نیز به عنوان یکی از کانال‌هایی برای بررسی کاربران در درخواست دریافت نشان تاییدیه اینستاگرام مورد استفاده قرار می‌گیرند. به عبارت دیگر، شما باید به گونه‌ای ترویج خود را انجام داده و به حداکثر رساندن شناخت کاربران در فضای وب پرداخته تا به دلیل دارا بودن اعتبار و منبعی قابل اعتماد، برای دریافت نشان تاییدیه اینستاگرام مؤثر باشید.

سعی نکنید تیک آبی اینستاگرام بخرید

تنها راه تایید اعتبار در اینستاگرام درخواست از طریق اپلیکیشن اینستاگرام یا برنامه متصل مانند فیسبوک است. به همین منظور سعی نکنید که از میانبرها استفاده کنید و یک نشان تایید بخرید چرا که این عمل هم هزینه شما را از بین می‌برد و هم به دلیل نقض دستورالعمل‌ها و قوانین اینستاگرام جریمه می‌شوید.

همچنین دادن هر گونه اطلاعات نادرست و گمراه کننده می‌تواند حساب کاربری شما را به طور کلی از پلتفرم اینستاگرام حذف کند. در عوض سعی کنید با ایجاد محتوای جذاب و مفید فالوورها و مخاطبین واقعی را جذب کنید اما همان طور که گفتیم هیچ ارتباطی بین تعداد زیاد فالوور و تایید شدن در اینستاگرام وجود ندارد.

لینک‌های بین پلتفرمی را از بیو خود حذف کنید

به گفته اینستاگرام حساب‌های تایید شده اینستاگرام مجاز به تشویق کاربران به دنبال کردن سایر پروفایل‌ها در شبکه‌های اجتماعی دیگر مثل فیسبوک یا یوتیوب در بیوگرافی خود نیستند. اما می‌توانید لینک‌هایی را به وبسایت و یا لندینگ پیج خود در بیو اضافه کنید. لینک اینستاگرام در بیو را به عنوان یک راه استراتژی دیگر برای هدایت ترافیک به کمپین‌ها و سایت‌های دیگر در نظر بگیرید.

پس در نتیجه از افزودن لینک‌های بین پلتفرمی که سایر اکانت‌های سایر شبکه‌های اجتماعی شما را تبلیغ می‌کند خودداری کنید. اما از سوی دیگر لینک پروفایل اینستاگرام خود را در وبسایت، ایمیل‌های بازاریابی و سایر پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی که در اختیار دارید اضافه کنید. این روش سبب افزایش اعتبار و مالکیت پروفایل شما می‌شود.

قابلیت جستجوی خود را بهبود بخشید

یکی از الزامات کلیدی برای تاییدیه اینستاگرام این است که فرد درخواست کننده شناخته شده باشد به همین منظور شما باید در زمینه روابط عمومی، فعال‌تر باشید و سعی کنید نام خود را به صورت ارگانیک به نمایش بگذارید. همچنین می‌توانید پست‌های خود را با هشتگ‌های برند بهینه کنید.

پست‌های خود را شخصی سازی کنید

ایجاد یک حساب کاربری منحصر به فرد و معتبر برای تایید در اینستاگرام بسیار مهم است به همین دلیل پست‌های خود را شخصی سازی کنید تا از جعل هویت اکانت شما جلوگیری شود. برای این کار شما می‌توانید صدای برند، سبک طراحی پست‌ها، موضوعات محتوایی که به آن می‌پردازید را به صورت انحصاری ایجاد کنید به گونه‌ای که تکرار آن دشوار باشد.

سخن پایانی

به یاد داشته باشید که دریافت تاییدیه اینستاگرام، تنها ابتدای راه است. جذب مخاطبان واقعی، کسب اعتبار به زمان نیاز دارد و در حقیقت یک استراتژی بلند مدت است. برای این منظور شما باید به طور منظم با مخاطبان و فالوورهای خود در تعامل باشید و محتوای منحصر به فرد و مفید تولید کنید.

دریافت تاییدیه اینستاگرام مزایای زیادی دارد از افزایش اعتبار برند گرفته تا حضور قوی‌تر در شبکه‌های اجتماعی. علاوه بر این شما را در رسانه‌های اجتماعی قابل اعتمادتر می‌کند و نرخ تبدیل شما را افزایش می‌دهد.

یک نظر

  • سلام من میخوام وبلاگ بسازم برای اینکه شاید تیک بهم برسه میخواستم بپرسم کدوم سایت بهتره واینکه زبان وبلاگ انگلیسی باشه یا فارسی ومطالب بیشتر درمورد چی باشه بهتره
    با کارت ملی میخوام وریفای کنم