وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

اهمیت کار با اینفلوئنسرها در اینستاگرام

اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از بهترین راه‌ها برای ساخت سریع برند و افزایش آگاهی بین مخاطبان است. یکی از بهترین نکات اینفلوئنسر مارکتینگ آن است که مخاطبان از قبل حضور دارند. شما فقط باید یک راه ارتباط بسازید. جالب است بدانید که افراد حداقل روزی دو ساعت از زمان خود را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند.

تازه این رقم مربوط به کسانی است که کم‌ترین زمان ممکن را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند. به همین دلیل خیلی مهم است که بدانید این نوع از بازاریابی واقعا می‌تواند مخاطب را به خود جلب کند. اما این نوع از بازاریابی از بدو تولد خود همواره با دیده شک و تردید نگریسته شده است. اما باید بدانید که تبلیغات دهان به دهان همیشه بهترین شکل بازاریابی بوده است. در این پست از بلاگ نوین هاب قرار است مزایای اینفلوئنسر مارکتینگ را بررسی کنیم و به آن بپردازیم.

ما قبلا در بلاگی مجزا به اینکه اینفلوئنسر کیست و باید به چه نکاتی توجه کند پرداخته‌ایم. مطالعه آن خالی از لطف نیست.

اینفلوئنسر

1- ایجاد اعتماد

اینفلوئنسرها پیروان زیادی دارند. کسانی که آن‌ها را دنبال می‌کنند به آن‌ها اعتماد و باور دارند. چرا که اینفلوئنسرها از لحظه‌ای که شروع به کار کرده‌اند تمام تلاش خود را برای جلب مخاطب به کار بسته‌اند. به همین دلیل اگر محصول و خدمات شما توسط آن‌ها تبلیغ شود، پیروان آن‌ها با توجه به اعتمادی که به آن‌ها دارند قطعا به این معرفی اهمیت خواهند داد. وقتی یک اینفلوئنسر پیام شما را منتقل کند، می‌توانید مطمئن باشید که پیغام شما خیلی زود به دست مخاطب واقعی شما خواهد رسید.

2- افزایش آگاهی از برند

وقتی پیام شما از طریق یک اینفلوئنسر مارکتینگ به گوش مخاطب برسد، آن‌ها با برند شما و داستان آن آشنا خواهند شد. کلید اینکه استراتژی درست انجام شود آن است که محتوای ارزشمندی ارائه شود.

3- رسیدن به مخاطب هدف

درنهایت هدف از فعالیت در سوشال مدیا این است که به مخاطب هدف خود دسترسی پیدا کنید و آن‌ها را تبدیل به پیروان و مشتریان دائمی کنید. این اهمیت بسیار زیادی دارد. یکی از بهترین مزایا اینفلوئنسر مارکتینگ این است که محتوای شما دقیقا به دست مخاطب هدف خواهد رسید و می‌توانید از این موضوع اطمینان داشته باشید. دیگر مجبور نیستید برای پیدا کردن مخاطب هدف خود زمان و انرژی بگذارید. اینکار را قبلا همان اینفلوئنسر انجام داده است. و حالا شما صرفا از تریبونی که در دست اوست استفاده می‌کنید و پیام خود را به مخاطب می‌رسانید. چه چیزی بهتر از این؟

4- خلق مشارکت

همکاری با اینفلوئنسرها آغازگر یک مسیر است که در انتهای آن شما تعامل خود را افزایش داده‌اید. ارتباطات جدیدی خواهید ساخت، دنبال‌کننده‌های تازه پیدا می‌کنید، افراد در صفحه اینستاگرام شما فعالیت خواهند کرد و این همان چیزی است که شما را به افزایش اینگیجمنت می‌رسد. افزایش اینگیجمنت هم یعنی ورود به اکسپلور اینستاگرام و بیشتر دیده شدن!

5- استراتژی محتوا تولید می‌کند

اینکه همیشه یک محتوای آماده برای ارائه دادن داشته باشید، کار ساده‌ای نیست. اما وقتی با یک اینفلوئنسر همکاری می‌کنید، تولید و خلق این محتوا به عهده او خواهد بود. به همین دلیل شما به یک نوع جدید از محتوا خواهید رسید. همچنین محتوایی که یک اینفلوئنسر تولید می‌کند ارزش بسیار زیادی دارد و از نظر بصری هم زیبایی بیشتری دارد. پس شما را به یک محتوای با کیفیت و زیبا خواهد رسانید.

6- افزایش فروش

اگر بخواهیم با شما صادق باشیم باید گفت که اینفلوئنسرها واقعا محبوب هستند. مخاطبان آن‌ها تقریبا هرچیزی که توسط اینفلوئنسر محبوب‌شان تبلیغ می‌شود را دنبال می‌کنند و می‌خرند. گفته می‌شود که تقریبا 40% تبلیغاتی که توسط یک اینفلوئنسر ارائه شده به فروش منتهی می‌شود. پس این یک روش بسیار مناسب برای تبدیل مخاطب به مشتری خواهد بود.

اینفلوئنسر

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

آن‌چه که در اینفلوئنسر مارکتینگ کار نخواهد کرد

توجه داشته باشید که تعداد فالوورهای این افراد شما را فریب ندهد. اینکه آن‌ها تعداد زیادی فالوور دارند به معنای محبوب بودن و یا نفوذ داشتن‌شان نیست. این روزها مردم ممکن است هر صفحه‌ای را با هر محتوایی دنبال کنند. به همین دلیل باید توجه داشته باشید و صفحه اینفلوئنسر مورد نظر خود را به خوبی آنالیز کرده باشید. اینگیجمنت و نحوه تعامل او با مخاطب را ببینید. کسب‌وکارهایی که معرفی کرده را بررسی کنید. آیا این کسب‌وکارها به حوزه شما نزدیک هستند؟ اگر اینفلوئنسری در زمینه استایل و فشن کار می‌کند و کشب‌وکار شکا مربوط به کیک و شیرینی است، چرا باید این تبلیغات را به او بدهید؟ افراد فعال در حوزه کاری شما هم حضور دارند. آن‌ها را پیدا کنید.

پیدا کردن اینفلوئنسر مناسب

1- قرار است روی چه کسی تاثیر بگذارید؟

این مهم‌ترین سوالی است که باید به آن پاسخ دهید. چه کسی را قرار است تحت تاثیر قرار دهید؟ بعد از فهمیدن این موضوع، یک لیست مناسب از افرادی که این کار را انجام می‌دهند و به کار شما مربوط هستند را تهیه کنید.

2- دنبال چه چیزی هستید؟

هدف شما چیست؟ می‌خواهید صفحه اینستاگرام‌تان افزایش فالوور داشته باشد؟ کامنت می‌خواهید؟ افزایش فروش می‌خواهید؟ این اینفلوئنسر قرار است چه چیزی به صفحه شما اضافه کند و هدف شما از ایجاد این کمپین چیست؟

3- لحن و امضای برند شما چیست؟

شما باید کسی را پیدا کنید که همان حس و حال برندتان را منتقل کند. همچنین لحنی که اینفلوئنسر انتخابی شما، محتوا را ارائه می‌دهد باید به کسب‌وکار شما مرتبط باشد.

4- چه‌قدر بودجه دارید؟

هر اینفلوئنسر با توجه به تعداد مخاطبانی که دارد حق‌الزحمه دریافت می‌کند. ببینید چه‌قدر بودجه دارید. بعضی از آن‌ها در ازای دریافت هدایا کسب‌وکار شما را تبلیغ می‌کنند.
اگر برای تبلیغات در زمینه کاری خود به دنبال یک اینفلوئنسر هستید، برای پیدا کردن اینفلوئنسر اینستاگرام، به مطلب مربوطه در بخش بلاگ نوین هاب مراجعه کنید.

اینفلوئنسر

درنهایت

اینفلوئنسر مارکتینگ تبدیل به بخش بسیار بزرگی از صنعت تبلیغات شده است. مردم با کمک اینفلوئنسرها می‌توانند کسب‌وکار خود را رونق ببخشند و در صفحات اینستاگرامشان افزایش فالوور داشته باشند و بیشتر دیده شوند. کمک گرفتن از اینفلوئنسرها را فراموش نکنید. باتوجه به بودجه‌ و هدفی که دنبال می‌کنید لیستی از آن‌ها تهیه کنید.

 

ما در نوین هاب تلاش می‌کنیم که با ارائه محتوای مارکتینگ کمکی برای بهبود و رشد کسب‌وکارتان باشیم. همچنین ما در نوین هاب به شما این امکان را می‌دهیم که شبکه‌های اجتماعی خود را مدیریت کنید. به شما یک داشبورد مجزا و اختصاصی برای مدیریت انتشار محتوای تمام شبکه‌های مجازی‌تان می‌دهیم. می‌توانید محتوای خود را از قبل آماده و در داشبورد نوین هاب آپلود کنید تا در زمان مقرر و مدنظر شما پست شود. همچنین این امکان را خواهید داشت که شبکه‌‌های اجتماعی خود را آنالیز و عملکرد خود را بررسی کنید. یکی دیگر از امکاناتی که نوین هاب در اختیار شما گذاشته مدیریت و دانلود کامنت‌هاست. با استفاده از این ویژگی شما می‌توانید از کامنت‌های خود خروجی دریافت کنید. این ویژگی برای برگزاری مسابقه‌های اینستاگرامی بسیار مناسب است. همچنین می‌توانید کامنت‌های تمام شبکه‌های اجتماعی خود را در یک داشبورد به صورت یکپارچه پاسخ دهید.

ارسال نظر