وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

اینفلوئنسر مارکتینگ | 6 نکته برای برندها و اینفلوئنسرها

اینفلوئنسر مارکتینگ

تجربه و تحقیقات نشان می‌دهد که  اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی اینفلوئنسرها، در رشد کسب و کار شما تاثیر بسزایی دارد.

از مد گرفته تا تبلیغ پودر لباسشویی، اینستاگرام و بقیه شبکه‌های اجتماعی همه روزه با تبلیغات اینفلوئنسرها پر شده است.

 

 

View this post on Instagram

 

😂😂😂این قسمت:علی کلمن!!! پنج تا از دوستای صمیمی تون رو تگ کنید💕 همه ی کامنتاتون رو میخونم و تا بتونم جواب میدم،حتما کامنت بزارید🙏با یه ❤ هم کلی انرژی‌ میدین و خستگیمون در میره😉 اسپانسر؛ باشگاه ورزشی LFC @legend.fighters.club @legend.fighters.club به نظرم جزو بهترین باشگاه های ورزشی ایرانه که تمام مربی هاش قهرمان های جهان هستند😍و سالن های ورزشی که داره واقعا مجهزه👌 آدرس؛داراباد،پورابتهاج،نرسیده به بیمارستان مسیح دانشوری،پلاک ۱۶ Edited by: @hasanamiriiiii همراه؛ @hamed.shahanii @alima.rezaie_8 و بازیگر نقش بچگیم؛ @m.aminsalimii با تشکر‌ ویژه از؛ @reza_shouri @ali.shrii @alihasani2020 @mohsen_taghilo @moein.n.r @samanbazargan.pv @saman.h.84 @mobinmohammdi.1384 @iamsaeiiid @elsabazarganofficial #علی_صبوری

A post shared by Ali Saburi | علی صبوری (@saburi_ali) on

اینفلوئنسرها نقش پررنگی در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی ایفا می‌کنند. مشارکت و همکاری با اینفلوئنسرها امری ضروری برای افزایش آگاهی از برند شما است.

با استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ به روش درست، برند شما ممکن است راه صد ساله را یک شبه طی کند و مخاطبان زیاد جدیدی کسب کند.

اما گاهی برندها در همکاری با اینفلوئنسرها، به مشکل برمی‌خورند. این مشکل معمولا به دلیل عدم وجود قوانین مناسب برای اینفلوئنسر مارکتینگ است.

برای نبود این مشکلات بهتر است شما یک قرارداد شفاف و مشخص با اینفلوئنسرها داشته باشید و برای اینفلوئنسرها نیز این قرارداد لازم است.

یکی دیگر از مسائل اینفلوئنسرها عدم شفافیت و صداقت است. بسیاری از مخاطبان این افراد، تصور می‌کنند اینفلوئنسرها هر کدام از محصولات و خدماتی که تبلیغ می‌کنند را استفاده می‌کنند. در حالی که در واقعیت اینطور نیست.

در این مقاله از نوین هاب به چند نکته برای اینفلوئنسر مارکتینگ اشاره می‌کنیم. با ما همراه باشید.

اینفلوئنسرها باید این نکات را رعایت کنند:

1) وقتی برای تبلیغ محصولی مبلغی به اینفلوئنسر پرداخت و یا هدیه‌ای داده می‌شود؛ حتما به آن اشاره کند

هر محصولی که برای یک اینفلوئنسر فرستاده می‌شود، مبلغی که به او پرداخت می‌شود و یا اشتراک خدماتی که به او داده می‌شود؛ دستمزد تلقی می‌شود. پس بهتر است حداقل یک هشتگ #Ad در کپشن خود بنویسد.

گذاشتن هشتگ #Ad در آمریکا و انگلستان برای پست‌های تبلیغاتی اجباری است.

 

View this post on Instagram

 

#ad . وقتي براتون از روند چاق شدنم ميگفتم، گفتم كه به خودم نيومدم، و مدام دارم ميخورم، ولي حقيقت گاها كه ميرم جلو آينه دلم برا درسای لاغر استخونی تنگ میشه، خیلیا ازم میپرسن چیکار کردی چاق شدی، آقا خوردم، خیلیم خوردم😂 غذاهای دری وری ، فست فودددد و کلی چیزایی که نباید. . البته تقصیر خودمم نبودا «گناه را از دوش خود بر میدارد» تقصیر رستورانای در پیتیه دور دانشگاه بود ، که روغنو ۵۰ بار استفاده میکردن، چرب و پر پنیر بودن. . غذای کَر و کثیف خوش مزه است ،اره😍 ولی بیشتر از ماهی ۲ بار حتی ۱ بار ، ضرر داره، چه بهتر که غذاهای سالم بخوریم، غذایی که با روغن زیتون درست میشه، غذای شیکاگو گریل رژیمی و سالمه، درسته ورزشکار نیستم ولی خب باید بگم که استیک مرغ و گوشتش واقعا معرکه بود، ماهی ام داره حتی تو منو😍👌🏾روغن ته ظرفا نیست و خلاصه بگم به من که چسبید. . @chicagogrill.ir . به نظرم حتما امتحان کنین👌🏾😍 . خودتو دوست داری؟به خودت اهمیت میدی؟ . #foodaholic #foodismedicine #foodofinstagram #foodheaven #foodlove #foodblog #foodblogger #foodstagram #foodporn #illustrator #illustration #رستوران #رستورانهای_تهران #رستورانگردی

A post shared by 💎💛—> دُر دِلِ شادِ شاد🎈 (@dordel.__) on

2) در مورد رابطه خود با برندها و کسب و کارها صادق باشد

ارائه کد تخفیف، ارسال هدیه و یا برگزاری مسابقه به اندازه کافی شفاف نیست. یک اینفلوئنسر هر رابطه‌ای که با برندها کسب و کارها دارد باید برای مخاطبانش شفاف باشد.

اگر حتی این رابطه در قدیم باشد، و دیگر به همکاری با آنها ادامه نداده‌، باز هم باید به آن اشاره کند.

اگر اینفلوئنسر در مورد روابط خود با برندها شفاف نباشد؛ نسبت به گمراه کردن مخاطبان خود مسئول است و در صورت ایجاد مشکل باید پاسخ‌گو باشد.

 

 

View this post on Instagram

 

. . . @blackbearscafe یادتونه هفته پیش استوری گذاشتم که یه خبرایی تو بلک برز بود؟ اینم از خبری که در راه بود. یه مسابقه بود بین من و کمند با نفیسه و نازنین😍 ما پاستا و شف برگر درست کردیم و نفیسه و نازنین یه گلت و تارت البته که غذای ما بهتر بود . ولی تیم آشپزی قوی‌تر ظاهر شد😎 حالا نگم براتون از خفنی بلک برز که چقدر غذاهاشون خوشمزس و چقد فضای جذابی داره😍 تازه قراره ۹ و ۱۰ آبان یه ایونت ترسناک خفن هم داشته باشن که اگر با کلاه، ماسک، عصا و خلاصه یه جور جذاب بیاید بلک برز؛ ۲۰ درصد سفارشتون شامل تخفیف میشه. تازه روزهای سه شنبه هم همیشه پخش فیلم دارن و از ۸ آبان هم قراره هر سه‌شنبه فیلم‌های مارول رو پخش کنن و کلی سورپرایز خفن دارن😍 حتما پیجشون رو دنبال کنید و منتظر کلی اتفاق و ایونت جذاب باشید. . . @blackbearscafe

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

A post shared by الاهه 🎭 (@elaheaskari) on

3) مخاطبان را گمراه نکند

یک نکته مهم در اینفلوئنسر مارکتینگ این است که اینفلوئنسر نباید خود را به عنوان مشتری یک برند جا بزند.

اگر محصولی را استفاده نکرده است، نباید تظاهر به استفاده از آن کند. اگر برندی به او هدیه داده شده نباید به دروغ به مخاطبان بگوید که آن را خریده و استفاده کرده است.

بدون شفافیت و صداقت ممکن است مخاطبان اینفلوئنسرها فرض کنند که او بعد از پرداخت پول برای محصولی مشغول بررسی آن است و بدون غرض ورزی در حال تعریف و تمجید از آن است.

به همین ترتیب اگر در حال تبلیغ کالا و یا خدماتی است که خودش از آنها استفاده نکرده‌ است؛ مخاطبان گمراه می‌شوند و تصور می‌کنند که اطلاعاتی که داده می‌شود نتیجه واقعی از استفاده او از این کالا و یا خدمت است.

در واقع اگر از صداقت برندی مطمئن نیست، با آنها همکاری نکند.

 

برندها باید این نکات را رعایت کنند:

1) فقط از اینفلوئنسرهای بزرگ و سلبریتی‌ها استفاده نکنید

اگرچه افراد مشهور و ماکرواینفلوئنسرها ممکن است بهترین راه برای تبلیغ یک محصول به نظر برسند، اما تعاملی که آنها با مخاطبانشان دارند، در مقایسه با همتایان میکرو بسیار کمتر است.

شا باید این نکته را در نظر بگیرید که هزینه‌ای که باید برای سلبریتی‌ها و ماکرواینفلوئنسرها باید پرداخت کنید؛ بسیار بیشتر از میکرواینفلوئنسرهاست.

 

 

View this post on Instagram

 

. توی رابطه ها وقتی به مشکل میخورید، حواستون به دوستای مشکل دارتون باشه. از هرکسی مشورت نگیرید، هرچی دل خودتون میگه انجام بدید. خودم بار ها شده سر این مشورت ها و دخالت ها گند بخوره به رابطه م 😂 خداروشکر این دوست اسنپ باکسی ما سبب خیر شد 😂 راستی واسه استفاده از اسنپ باکس، توی اپ اسنپ گزینه ” موتور ویژه مرسولات ” و ” موتور ویژه مسافر” را انتخاب کنید ❤❤ آهان اینو بگم راستی. تا یه هفته فرصت دارید که کد تخفیف kelaket رو بزنید و یه تخفیف پنجاه درصدی بگیرید 😁. @snapp_box

A post shared by Saman Sahih (@saman.sahih) on

2) به اینفلوئنسرها فضای کافی برای خلاقیت دهید

اگر در جزییات محتوای اینفلوئنسر دخالت کنید و به او آزادی عمل ندهید؛ ممکن است نتیجه دلخواه خود را از این کمپین نگیرید.

به این دلیل که آنها قطعا مخاطبان خود را بهتر از شما می‌شناسند و می‌دانند که چه محتوایی بیشترین تاثیر را در آنها خواهد گذاشت.

 

 

View this post on Instagram

 

. . . هنر نزد ایرانیان هست و بس… @nikzadcarpet افتتاح گالری فرش نیکزاد(لاجوردی) جمعه ۲۹ آذر📌فرشته برج افرا ⏰۱۲ الی ۲۲ دوستان عزیزم لطفاً کپشن رو با دقت بخونید: ۱:پیج @nikzadcarpet رو فالو کنید ۲:پست آخرشون(ویدیو)رو لایک کنید ۳:ده نفر از دوستاتونو بصورت جداگانه تگ کنید ۴:تمام پست های پبجشون رو لایک کنید 🍉🎄و در قرعه کشی ۲۵کارت هدیه ۲۵۰/۰۰۰ تومانی شرکت کنید . شیرازی های عزیز دستا بالا 😊🌸🙌🏻 ⭐💥🍁💕🌺 #فرش_نیکزاد #فرش_لاجوردی #احسان_لاجوردی #فرش #دستبافت #قشقایی #فرش_قشقایی #فرش_دستبافت #دستبافت_قشقایی #قشقایی_شیراز #طبیعت #هنر #دار_قالی #پشم #فرش_دستبافت_قشقایی_شیراز #carpet #nikzad #Qashghaei #afra #fereshteh #iran #tehran #nikzadcarpet #lajevardicarpet

A post shared by S A R A H & B A R A D (@saraghadirzade) on

3) روی اعداد بیش از حد تمرکز نکنید

اگرچه تعداد فالوور و میزان تعامل با مخاطبان برای یافتن اینفلوئنسر مناسب مهم هستند؛ اما پیدا کردن اینفلوئنسرهایی که محتوای با کیفیت تولید می‌کنند و با برند شما تناسب دارند؛ باعث موفقیت شما خواهد شد.

قبل از شروع اینفلوئنسر مارکتینگ تصمیم‌گیری برای انتخاب یک اینفلوئنسر، از اعتبار و صداقت او مطمئن شوید. یکی از راه‌های اطمینان، مشاهده برندهایی است که با او کار می‌کنند.

ارسال نظر