وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

فیسبوک در رقابت با کلاب هاوس از قابلیت‌های صوتی رونمایی می‌کند

کلاب هاوس و ویژگی مکالمه صوتی در تالارهای گفت‌وگوی آن خیلی زود و بعد از رونمایی بین مردم محبوب شد. بنابراین سایر شبکه‌های اجتماعی نیز به فکر افزودن این قابلیت افتادند. توییتر از space رونمایی کرد. اینستاگرام سعی کرد با افزودن قابلیت لایو رومز این تالار گفت‌وگو را به نوعی فراهم کند و ردیت، Reddit Talk را پیش نمایش کرد. فیسبوک نیز قرار است به زودی از قابلیت صوتی خود رونمایی کند. در این پست از بلاگ نوین هاب قرار است به معرفی این قابلیت بپردازیم.

 

محبوبیت قابلیت مکالمه صوتی بین کاربران

این رقابت تنگاتنگ بین شبکه‌های اجتماعی برای پیشی گرفتن از یکدیگر آنقدر سریع اتفاق می‌افتد که حسابی کاربران را هیجان‌زده می‌کند. مردم پیش از این از لایو اینستاگرام و استوری برای برقراری ارتباط با مخاطبانشان استفاده می‌کردند. اما با رونمایی از کلاب هاوس، ویژگی تصویری نبودن آن و فراهم بودن مکالمهی همه افراد حاضر در تالار گفت‌وگو، آن را بین کاربران محبوب کرد. البته که سایر شبکه‌های اجتماعی سعی کردند از این قافله عقب نمانند و می‌توان گفت تا حدودی موفق هم بودند.

کلاب هاوس

معرفی قابلیت صوتی فیسبوک در رقابت با کلاب هاوس

فیسبوک از خدمات و محصولات تازه رونمایی کرده. این محصولات شامل موارد زیر می‌شوند:

  • اتاق‌های مکالمه فقط صوتی و زنده (Rooms)
  • قابلیت به اشتراک گذاری پیام‌های صوتی (soundbites)
  • ویژگی‌ای مشابه پادکست

این قابلیت‌ها هنوز راه‌اندازی نشده‌اند. اما فیسبوک گفته که از ویژگی اتاق‌های مکالمه فقط صوتی و زنده، تا تابستان امسال رونمایی خواهد کرد.

پیش از این، فیسبوک امکان ارسال پیام صوتی را فراهم کرده بود. شما می‌توانستید برای دوستان خود یک پیام صوتی 60 ثانیه‌ای بفرستید. فقط کافی بود در قسمت چت‌ها یک پیام جدید باز کنید و روی میکروفون نگه دارید و پیام خود را ضبط کنید. سپس با ارسال آن، گیرنده پیام می‌توانست پیام شما را بشنود.

چت صوتی

اما رقیب جنجالی کلاب هاوس قرار است Live Audio Rooms نام داشته باشد و تابستان امسال هم از راه می‌رسد. ابتدا به صورت آزمایشی در اختیار برخی از کاربران قرار می‌گیرد. بعد از اتمام این دوره آزمایشی، فیسبوک آن را به صورت عمومی رونمایی خواهد کرد. فیسبوک از این محصول جدید خود با عنوان “استودیوی ضبط صدا در جیب کاربران” یاد می‌کند. و معتقد است که مردم دیگر می‌توانند از طریق صدا، به راحتی با یکدیگر در ارتباط باشند.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

soundbites

این پیام‌های صوتی می‌توانند به اشتراک گذاشته شوند. برای مثال همانطور که کاربران تیک تاک ویدئوهای تصویری کوتاه خود را به اشتراک می‌گذارند، حالا کاربران فیسبوک می‌توانند پیام‌های صوتی کوتاه خود را با دیگران نیز به اشتراک بگذارند. به این معنا که کاربر می‌تواند این پیام‌های صوتی را در قسمت فید خود پست کند. همچنین این شرکت قرار است ابزاری برای تولید و تبدیل صوت به soundbites ارائه دهد. به این ترتیب کاربران اول محتوای مورد نظر خود را با تلفن هوشمند یا هر ابزار دیگری ضبط کرده و سپس با این ابزار جدید آن را به soundbites تبدیل کرده و درنهایت آن را در صفحه فیسبوک خود به اشتراک می‌گذارند.

پادکست‌ها

فیسبوک مدعی است که بیش از 170 میلیون کاربر این شبکه اجتماعی با صفحاتی ارتباط دارند که به نوعی به یک پادکست خاص مربوط است. به همین دلیل تصمیم گرفته در حوزه پادکست‌ها فعالیت خود را آغاز کند. فیسبوک معتقد است مردم به پادکست‌ها علاقه نشان داده‌اند و آن را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند. پس چرا از این ابزار محبوب، برای توسعه کسب‌وکارها در فیسبوک استفاده نشود؟ کاربران می‌توانند این پادکست‌ها را از اپلیکیشن فیسبوک دانلود و یا به صورت آنلاین گوش کنند.

همچنین یکی دیگر از برنامه‌های فیسبوک یکپارچه شدن با اسپاتیفای است. به این صورت که خواننده‌ها و موزیسین‌ها بتوانند موزیک‌های خود را در این شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارند و مردم از طریق همین پلتفرم به آن‌ها گوش کنند یا پلی‌لیست موردعلاقه خود را بسازند.

facebook

کسب درآمد

فیسبوک اعلام کرده که کاربران می‌توانند از این قابلیت برای کسب درآمد استفاده کنند. یعنی مردم می‌توانند برای شرکت در این اتاق‌های گفت‌وگوی صوتی حق اشتراک تهیه کنند. با فراهم بودن این امکان، تولید کنندگان محتوا می‌توانند در ازای آموزش‌ها و مطالبی که به مردم ارائه می‌دهند از آن‌ها پول دریافت کنند و درآمدزایی داشته باشند.

 

درنهایت

شبکه‌های اجتماعی برای آسان‌تر کردن زندگی و کسب‌وکار ما روز به روز از قابلیت‌های جدیدی رونمایی می‌کنند. استفاده از این قابلیت‌ها و شبکه‌های اجتماعی در دنیای امروز اجتناب ناپذیر است. همان‌قدر که آگاهی داشتن از شبکه‌های اجتماعی اهمیت زیادی دارد، مدیریت آن هم حائز اهمیت است. اگر به‌صورت حرفه‌ای در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنید، نوین هاب این امکان را به شما می‌دهد که فعالیت خود را مدیریت کنید. با داشبورد حرفه‌ای نوین هاب می‌توانید محتوای خود را برای انتشار زمان‌بندی کنید. از شبکه‌های اجتماعی خود آنالیز تهیه کنید و کامنت‌های خود را مدیریت کنید.

2 نظر