وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

قابلیت جدید توییتر به نام Spaces معرفی شد

قابلیت Spaces توییتر

توییتر موج اول آزمایش برای ویژگی صوتی جدید به نام Spaces را، راه‌اندازی کرده‌است.

Spaces چیست؟

توییتر نسخه اولیه بتا از ویژگی جدید Spaces صوتی مشابه Clubhouse را به بازار عرضه کرده‌است؛ که گروه کوچکی از کاربران را برای آزمایش عملکرد جدید اتاق‌های مجازی صوتی دعوت می‌کند.

ویژگی space توییتر

همانطور که در عکس‌های بالا مشاهده می‌کنید، فضای صوتی توییتر (Spaces) به کاربران اجازه می‌دهد تا یک جلسه صوتی ایجاد کنند، سپس فالوورهای آنها می‌توانند به آن گفتگو بپیوندند، یا برای گوش دادن به آنها یا برای شرکت فعال در آن.

نشست‌های صوتی از طریق یک نماد بنفش روی حباب فلیت‌های سازندگان برجسته می‌شود و نشان می‌دهد چه زمانی گفتگوی صوتی در حال انجام است و چه کسی در آن شرکت می‌کند.

ویژگی space توییتر 2

توییتر از اوایل ماه جاری شروع به توییت کردن از یک حساب رسمی برای قابلیت جدید کرد و 17 دسامبر اولین مرحله آزمایش را شروع کرد.

ویژگی Space توییتر 3

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

توضیح توییتر درباره Spaces

توییتر در توصیف این قابلیت جدید می‌گوید: «صدای انسان می‌تواند لایه‌ای از ارتباط را از طریق احساسات، تفاوت‌های جسمی و همدلی را به ارمغان بیاورد که اغلب در متن وجود ندارند. ما این ویژگی را با توییت‌های صوتی و دایرکت‌های صوتی فراهم می‌کنیم. گاهی اوقات 280 کارکترکافی نیست، و صدا راهی دیگر برای پیوستن به مکالمه به مردم می‌دهد.»

قبل از این هم توییتر ویژگی صوتیت یا همان توییت صوتی را ارائه داده‌بود؛ اما با استقبال گرمی از طرف کاربران روبرو نشده‌است. اما ممکن است Spaces عملکرد بهتری نسبت به توییت صوتی داشته‌باشد.

بیشتر بخوانید: استفاده از فلیت توییتر برای کسب‌و‌کار

امکان تشکیل Spaces در فلیت شاید این فرصت را به کاربران بدهد تا آنها را از دست ندهند و به ویژگی جذاب‌تر و پرکاربردتری تبدیل شود. اطلاع کاربران از طریق فلیت ایده جالبی است؛ اما باید در این روزها که تماس ویدیویی از مهم‌ترین راه‌های ارتباطی مردم است، ارتباط صوتی هم هنوز طرفدار دارد یا خیر؟

توییتر Spaces را به یک مهمانی شام دوستانه تشبیه می‌کند: «در یک مهمانی شام دوستانه، نیازی نیست تا همه افراد را بشناسید تا از مهمانی لذت ببرید. همه از کنار میز بودن لذت می‌برند و احساس راحتی می‌کنند. ما می‌خواستیم Spaces هم این احساس راحتی و لذت را به کاربران بدهد.»

به نظر می‌رسد ویژگی Spaces توییتر قسمتی از برنامه توییتر برای فلیت است. می‌توان حدس زد که به زودی ویدیو لایو هم به فلیت توییت راضافه خواهد شد. اما باید دید که کاربران توییتر چه عکس‌العملی به این ویژگی جدید نشان خواهند داد.

2 نظر