وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

استفاده از فلیت توییتر برای کسب‌و‌کار

فلیت توییتر از نوامبر سال 2020 میلادی در دسترس همه کاربران قرار گرفت. اما شاید هنوز خیلی از کسب‌و‌کارها به سمت استفاده از فلیت توییتر نرفنته‌اند. همانطور که استوری اینستاگرام هم در ماه‌های اول فقط جایی برای انتشار سلفی کاربران بود.

اما در این پست از بلاگ نوین هاب برای شما از نحوه استفاده از فلیت توییتر برای کسب‌و‌کارها خواهم گفت. با من تا انتهای این پست همراه باشید.

چگونه فلیت منتشر کنیم؟

1. بر روی آیکون فلیت در گوشه سمت چپ بالای تایملاین توییتر (روی عکس پروفایلتان) کلیک کنید.

 

فلیت توییتر
 

2. حالا در پایین صفحه می‌توانید بین انواع مختلف محتوا به چپ و راست بروید و متن، دوربین، عکس و یا ویدیو را انتخاب کنید.

3. در مرحله بعدی، می‌توانید گرافیک  اندازه محتوا راتغییر دهید، رنگ پس زمینه را عوض کنید و یا متن دیگری را اضافه کنید تا فلیت شما جذاب شود.

4. وقتی برای اشتراک گذاری آماده شدید، روی دکمه Fleet در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید. اکنون فلیت شما تا 24 ساعت آینده درتوییتر است.

فلیت توییتر 1

5. اگر می‌خواهید توییتی از خود و یا دیگران را در فلیت به اشتراک بگذارید، این مراحل را انجام دهید:

  1. روی آیکون Share در قسمت پایین توییت مورد نظر کلیک کنید.
  2. Share in a Fleet را انتخاب کنید.
  3. حالا متن و یا ایموجی مورد نظرتان را اضافه کنید.
  4. در گوشه بالا سمت راست روی دکمه فلیت کلیک کنید.

فلیت توییتر 3

فلیت‌ها را چگونه برای دیگران ارسال کنیم؟

ریتوییت و یا به اشتراک‌گذاری فلیت‌ها امکان‌پذیر نیست.

اگر از فلیت کسی اسکرین‌شات بگیرید، متوجه نخواهد شد. این تنها راهی است که از فلیت کس دیگری استفاده کنید. اما به شما توصیه می‌کنم که حتما اجازه بگیرید.

فلیت‌ها را چگونه مشاهده کنیم؟

فلیت‌های فالووینگ‌های خود را در بالای تایملاین (درست مانند اینستاگرام) می‌توانید ببینید. بر روی هرکدام که می‌خواهید کلیک کنید و بقیه به ترتیب برای شما پخش خواهند شد.

همچنین شما می‌توانید کسانی که فلیت‌هایتان را مشاهده کردند را، ببینید. برای این کار کافیست روی فلیت خود کلیک کنید و در پایین سمت چپ آن روی Seen By کلیک کنید.

چگونه به فلیت‌ها پاسخ دهیم؟

اگر شما بتوانید به کاربری دایرکت دهید، به فلیت آنها هم می‌توانید پاسخ دهید. وقتی فلیت کاربری را باز می‌کنید، کادری در پایین است که از آنجا می‌توانید متن مورد نظر خود را برای آن کاربر بنویسید و یا فقط ایموجی برایش ارسال کنید.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

ری‌اکشنی به فلیت‌ها ارسال می‌کنید، بعد از 24 ساعت از بین نمی‌رود. پس در نوشتن پاسخ به فلیت‌ها دقت کنید.

بیشتر بخوانید: فلیت (Fleets) توییتر قابلیت جدیدی شبیه استوری

5 روش استفاده از فلیت برای کسب‌و‌کار

مثل همیشه، فقط به این دلیل که یک شبکه اجتماعی ویژگی جدیدی را معرفی می‌کند، به این معنی نیست که شما باید از آن استفاده کنید. همه ابزارها برای همه اهداف مفید نیستند.

قبل از اینکه فلیت را به استراتژی‌های روزمره شبکه‌های اجتماعی خود اضافه کنید؛ حتما بررسی کنید که فلیت چگونه می‌تواند در استراتژی محتوای شما جای بگیرد.

به این نکته توجه کنید که فلیت‌ها در حال حاضر فاقد ابزارهای تعاملی و جذاب استوری‌های اینستاگرام مثل نظرسنجی، سوال پرسیدن، اضافه کردن لینک و… هستند.

معمولا شبکه‌های اجتماعی به کاربرانی که از ویژگی‌های جدیدی که ارائه می‌دهند، استفاده می‌کنند، بیشتر توجه می‌کنند. این توصیه را در مورد ویژگی جدید اینستاگرام Reels هم به شما می‌کنیم. بنابراین اگر قرار گرفتن در برابر معرض دید مخاطبان بیشتر برای برند شما مهم است، به امتحان کردن فلیت می‌ارزد.

1. سوال بپرسید

چون پاسخ‌های مخاطبان به فلیت، مستقیم به دایرکت شما می‌رود؛ بنابراین یک راه عالی برای ایجاد رابطه سریع و ایجاد تعامل با مخاطبان است.

2. پیشنهادهایی با زمان محدود به اشتراک بگذارید

اگر تخفیف و یا پیشنهادهای فروش به مدت محدود دارید، استفاده از فلیت فکر خوبی است. شما بعد از پایان دوره تخفیف نیازی به پاک کردن محتوا هم ندارید و بعد از 24 ساعت، پیشنهاد شما خود به خود تمام می‌شود.

3. به اشتراک گذاشتن محتوا بدون برهم زدن ترتیب توییت‌ها

محتواهایی که با تم و استایل توییت‌های شما فاصله دارند، اما تمایل به انتشار آنها دارید، گزینه خوبی برای فلیت کردن هستند. مثلا اگر معمولا توییت‌ها طنز و سرگرم‌کننده منتشر نمی‌کنید، از فلیت برای انتشار آنها استفاده کنید.

4. با بقیه متفاوت باشید

توییتر روزانه 145 میلیون کاربر فعال دارد. هر روز پانصد میلیون توییت منتشر می‌شود. واقعا احتمال اینکه پیام شما در هرج و مرج گم شود، زیاد است.

استفاده از این قالب جدید، با تعداد کاربران کمتر، راهی ساده برای متمایز شدن از جمع است. به جای اینکه محتوای شما توسط تایملاین توییتر بلعیده شود،در بالای صفحه اصلی است.

5. اعتمادسازی کنید

از آنجا که فلیت‌ها موقتی هستند، فرصت مناسبی برای نشان دادن طرف انسانی و راحت‌تر برند شماست. فلیت مدت کوتاهی باقی می‌ماند، پس سعی کنید که تجربه کنید. شاید انتشار تصاویر یا ویدیوهایی از پست صحنه شرکت شما گزینه مناسبی برای شروع باشد.

منتظر واکنش مخاطبانتان بمانید و اگر محتوای شما را دوست داشتند، ادامه دهید. اما حواستان باشد که با وجود اینکه فلیت کوتاه‌مدت است، اما در ذهن آدم‌ها باقی می‌ماند و حتی با وجود اسکرین شات می‌تواند در تایملاین توییترنیز پخش شود.

پس به مواردی که در توییت‌ها (مثل خط قرمزها و…) رعایت می‌کنید در زمان استفاده از فلیت هم توجه کنید.

2 نظر