وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

نرم افزار reddit چیست

شاید باور آن برای شما سخت باشد. اما نرم افزار Reddit در ایالات متحده بیشتر از اینستاگرام، توییتر، لینکدین و حتی نتفلیکس بازدید دارد. این نرم‌افزار بیش از 1.5 میلیارد کاربر فعال دارد. اما ماهیت آن چیست؟ در این پست از بلاگ نوین هاب قرار است به معرفی نرم افزار ردیت و آپدیت جدید آن بپردازیم.

ردیت (reddit)

این نرم افزار در سال 2005 با هدف ایجاد بستری برای پخش اخبار روانه بازار شد. اما بعدها سازنذگان آن تالارهای گفت‌وگو را به آن اضافه کردند. اما در حقیقت این نرم افزار کمی گیج کننده است و استفاده از آن مستلزم آشنایی با قابلیت‌های آن است. اعضای این شبکه اجتماعی امکان انتشار عکس، فیلم، متن و لینک را در این پلتفرم دارند. این شبکه اجتماعی محتوای وب و اخبار شبکه‌های اجتماعی را ترکیب می‌کند. همچنین الگوریتم reddit به گونه‌ای است که پست‌ها و محتواهای بی‌کیفیت اصلا دیده نشوند. درواقع کاربران این پلتفرم می‌توانند هر محتوایی که خواستند را به اشتراک بگذارند و این کاربران هستند که با رای خود مشخص می‌کنند این پست باید باز هم دیده شود یا نه. ردیت پلتفرم بسیار مناسبی برای تبادل نظر است.

انجمن‌های فعال یا subreddit 

در reddit برای هر موضوعی یک انجمن یا subreddit وجود دارد. افراد در این گروه‌ها با یکدیگر درمورد موضوعی خاص تبادل نظر می‌کنند. این موضوعات می‌توانند هرچیزی باشند. هرکدام از این انجمن‌ها برای برقراری نظم یک آیین نامه تنظیم کرده‌اند که به عنوان عضو آن مستلزم به رعایت آن‌ها هستید. در subredditها شما امکان مرتب کردن پست‌ها را بر اساس موارد زیر خواهید داشت:

  1. پست‌هایی که از بقیه محبوب‌تر هستند (Hot)
  2. پست‌هایی که به تازگی منتشر شده‌اند (New)
  3. محبوب‌ترین پست یک تالار گفت‌وگو یا ساب ردیت (Top)
  4. پست‌هایی که رای مساوی سطح بالا یا سطح پایین دریافت کرده‌اند (Controversial)
  5. پست‌هایی که همچنان در حال دریافت رای تایید هستند (Rising)

reddit

تفاوت Reddit با سایر شبکه‌های اجتماعی

می‌توان ردیت را یک رسانه اجتماعی که با بقیه آن‌ها متفاوت است درنظر گرفت. البته این رسانه با سایر شبکه‌های اجتماعی تفاوت دارد. تفاوت آن هم این است که در سایر پلتفرم‌ها افراد یک پروفایل شخصی دارند و محتوا را در این بستر منتشر می‌کنند. کاربران در این رسانه به صورت ناشناس فعالیت می‌کنند. معمولا بیشتر این افراد چند اکانت برای فعالیت در subredditهای مختلف دارند. این ناشناس بودن هویت افراد در ردیت موجب می‌شود که راحت بتوانند هر موضوعی را به اشتراک بگذارند یا درمورد آن حرف بزنند. وقتی برای اولین بار وارد reddit شدید subredditهای محبوب به شما نمایش داده می‌شود و بعد از آن می‌توانید به جست‌وجوی مطالب محبوبتان بپردازید.

 

reddit karma

هویت افراد در ردیت ناشناس است. به همین دلیل این نرم افزار برای تایید صحت داده‌ها و محتوا از پلیسی به نام karma استفاده می‌کند. karma مسئول امتیاز دادن به محتوایی است که کاربران منتشر می‌کنند. این امتیازات بالای پروفایل همه کاربران قابل رویت است. هرچه امتیاز کارما بالاتر باشد، سایر یوزرها با جدیت بیشتری شما را دنبال می‌کنند و به شما اهمیت می‌دهند. کارما به محتواها به دو صورت امتیاز می‌دهد. یکی محتوایی است که شما در قالب خبر یا پست منتشر می‌کنید. و دیگری محتوایی است که در قالب نظراتی که برای دیگران می‌گذارید ارائه می‌دهید. البته محتواهایی هم در reddit وجود دارند که امتیاز کارما آن‌ها صفر است. برای اینکه امتیاز شما بالاتر برود و افراد بیشتری شما را ببینند حتی‌الامکان سعی کنید وارد تالارهایی بشوید که به موضوعات آن علاقه دارید. نظرات جانب‌دارانه و بدون منبع معتبر ارائه ندهید تا با مخالفت کابران مواج شوید.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

اصطلاحات reddit

کاربران ردیت هم مانند کاربران پلتفرم‌های دیگر اصطلاحات مختص خودشان را دارند. برای مثال همه کاربران توییتر می‌دانند ریتوییت یعنی چه. درمورد ردیت هم به عنوان یک کاربر باید با این اصطلاحات آشنا باشید.

  1. TIl (today I learned) : وقتی کاربری این عنوان را در پست خود می‌نویسد به معنای آن است که محتوایی که در ادامه خواهید خواند را امروز آموخته است.
  2. AMA (ask me anything) : کاربری که این واژه را در پست خود می‌نویسد آمادگی خود را برای پاسخگویی به سوالات شما در مورد محتوای پست اعلام کرده است.
  3. OP : اشاره به پوستر اصلی هر پست دارد.

اضافه کردن قابلیت چت صوتی به Reddit

بعد از رونمایی از کلاب هاوس و شهرت آن، نرم افزارهای شبکه اجتماعی دیگر نیز به فکر اضافه کردن این قابلیت افتادن. برای مثال اینستاگرام قابلیت لایو 4 نفره را اضافه کرد. یا توییتر از ویژگی اسپیس رونمایی کرد. Reddit نیز مدتی است گفته می‌شود قرار است بر روی ویژگی چت صوتی کار کند. البته این اطلاعات فعلا توسط مدیران ردیت به صورت رمس تایید نشده و مشخص نیست که قرار است چه نامی برایش انتخاب کنند. قرار است علاوه بر این ویژگی، reddit امکان بارگذاری ویدئوهایی با کیفیت HD و اشتراک gif را هم همراه با ویژگی چت صوتی، اضافه کند.

reddit

 

نوین هاب یک پلتفرم مدیریت شبکه‌های اجتماعی است. با استفاده از داشبورد حرفه‌ای که در اختیار شما قرار می‌دهد می‌توانید محتوای خود را برای بارگذاری در شبکه‌های اجتماعی زمان‌بندی کنید. فعالیت‌های خود را در شبکه‌های مجازی آنالیز کنید و نظرات مخاطبان‌تان را پاسخ دهید.

 

2 نظر