وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

رونمایی از لایو روم اینستاگرام در رقابت با کلاب هاوس

لایو رومز اینستاگرام

توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های سوشال‌مدیا برای پیشی گرفتن از یکدیگر حسابی در تلاش و تقلا هستند. با ظهور اپلیکیشن‌های جدید، اگر قدیمی‌ترها ویژگی‌های خود را به‌روز نکنند به‌زودی از میدان رقابت خارج خواهند شد. در این پست از بلاگ نوین هاب قرار است به لایو روم، که یکی از آپدیت‌های جدید اینستاگرام است بپردازیم.

نوین هاب یک پلتفرم مدیریت شبکه‌های اجتماعی است. با استفاده از داشبورد حرفه‌ای که دراختیار شما می‌گذارد می‌توانید محتوای خود را برای انتشار زمان‌بندی کنید. کامنت‌ها و نظرات کاربران را مدیریت کنید و از آن خروجی بگیرید.

 

شیوع کرونا و توجه به پلتفرم‌های صوتی و تصویری

بعد از شیوع ویروس کرونا برقراری ارتباط شکل قدیمی خود را از دست داد. دیگر نمی‌توانستیم مثل گذشته با نزدیکان‌مان ملاقات حضوری داشته باشیم. همه‌ی قرارها و دیدارها و حتی کلاس‌های درس روی بستر اینترنت شکل گرفتند. به همین دلیل توجه مردم به امکانات جانبی نرم‌افزارهای سوشال‌ مدیا بیشتر از قبل شد. استفاده از  ‌‌‌‌تماس‌های تصویری بیشتر شد و مردم که حالا در قرنطینه بودند بیشتر وقت خود را در اینترنت می‌گذراندند. به همین دلیل توسعه‌دهندگان نرم‌افزارها به فکر طراحی پلتفرم‌های جدیدی افتادند.

بعد از رونمایی از کلاب‌ هاوس و ویژگی اسپیس توییتر، مشخص شد که کاربران علاقه زیادی به استفاده از نرم‌افزارهایی که با آن می‌توانند هم‌زمان با چند نفر مکالمه کنند، دارند. ما قبلا در بلاگی جداگانه به بررسی کلاب هاوس و توییتر اسپیس پرداخته‌ایم که توصیه می‌کنم حتما مطالعه‌شان کنید.

رومز

 

لایو روم اینستاگرام

لایو روم اینستاگرام یکی از امکانات بسیار مناسب برای خالقان و تولیدکنندگان محتوا است. همچنین ویژگی بسیار مناسبی برای کسانی که از اینستاگرام برای کسب درآمد استفاده می‌کنند خواهد بود. جزییات بسیاری به لایو اینستاگرام از لحظه عرضه تا به امروز اضافه شده است. پیش از اضافه کردن لایو روم، اینستاگرام اقدام به طولانی‌تر کردن مدت زمان لایو کرد و زمان آن را از یک ساعت به چهار ساعت تغییر داد. لایو اینستاگرام تا به حال دو نفره بوده. اما با اضافه شدن این ویژگی، چهار نفر به صورت هم‌زمان می‌توانند در یک لایو حضور داشته باشند و با هم حرف بزنند. این ویژگی می‌تواند موجب افزایش بازدید شود. چون دنبال‌کننده‌های هر چهار نفر نسبت به جریان داشتن این لایو آگاه خواهند شد و ممکن است برای تماشای محتوا وارد روم شوند. همچنین این ویژگی می‌تواند به کسانی که به دنبال افزایش فالوور برای کسب‌وکارشان هستند کمک شایانی کند.

 

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

لایو رومز

 

چگونه باید از این ویژگی استفاده کنیم

  • اول از همه اینستاگرام خود را به آخرین نسخه آن ارتقا دهید.
  • از قسمتی که استوری می‌گذارید وارد شوید و گزینه لایو را بزنید. (صفحه فید را به سمت راست بکشید تا دوربین باز شود.)
  • حتما برای لایو خود نام مناسب انتخاب کنید تا توجه مخاطبان‌تان را به خود جلب کند. (توصیه می‌کنیم که از قبل در صفحه اینستاگرام خود اطلاع‌رسانی کنید تا بازدید بیشتری بگیرید.)
  • در پایین صفحه یک آیکون خواهید داشت که به شکل دوربین با علامت + داخل آن است. انتخابش کنید.

لایو رومز

  • گزینه Go live in a room را مشاهده خواهید کرد. بعد از انتخاب آن امکان اضافه کردن کاربران مدنظرتان را به روم خواهید داشت.
  • صبر کنید تا کاربران درخواست شما را قبول کنند و وارد شوند.

حتما می‌دانید که لایو دو نفره اینستاگرام این امکان را دارد که افراد دیگر برای شما درخواست ارسال کنند تا لایو را با آن‌ها ادامه دهید. در لایو روم هم این امکان فراهم است و کاربران دیگر می‌توانند درخواست بفرستند و بعد از تایید شما به روم اضافه شوند.

 

ویژگی‌های اصلی لایو روم اینستاگرام

  • مجبور به اضافه کردن سه کاربر دیگر به طور هم‌زمان نیستید. می‌توانید هرکاربر را در هر لحظه از لایو که می‌خواهید به روم اضافه کنید. درواقع این روم می‌تواند سه نفره هم باشد.
  • کسی که لایو را آغاز کرده است تا پایان لایو بالاتر از بقیه خواهد بود.
  • وقتی لایو را شروع کردید نوتیفیکیشن برقراری آن برای دنبال‌کننده‌های تمام افراد اضافه‌شده به روم خواهد رفت و می‌توانند وارد لایو شما شوند.
  • اگر هرکدام از این چهار نفر اکانت شخصی را بلاک کرده باشند، آن شخص نمی‌تواند با همان اکانت وارد لایو شود. حتی اگر سه نفر دیگر او را دنبال کنند.
  • اگر مهمانان روم شما پیش از این به دلایل امنیتی از امکان برقراری لایو محروم شده باشند، نمی‌توانید آن‌ها را به روم اضافه کنید.
  • در لایو روم مانند لایو دو نفره می‌توان کامنت‌های شرکت‌کنندگان را بست.
  • امکان ریپورت کامنت‌های خشونت‌آمیز و بی‌ادبانه در لحظه فراهم است.

مشخصا این ویژگی هم مثل سایر آپدیت‌ها به مرور در دسترس کاربران قرار می‌گیرد و اگر امکان استفاده از آن را ندارید به معنای آن است که هنوز برای شما فعال نشده است.

 

مدیریت شبکه‌های اجتماعی به اندازه فعالیت درست در آن اهمیت دارد. باید این امکان را داشته باشید که به‌صورت مداوم و اصولی در شبکه‌های اجتماعی خود فعال باشید تا مخاطب را از دست ندهید. نوین هاب یک پلتفرم مدیریت شبکه‌های اجتماعی است. این پلتفرم یک داشبورد مجزا برای زمان‌بندی و انتشار محتوا، مدیریت کامنت‌ها  و آنالیز شبکه‌های اجتماعی به شما می‌دهد.

6 نظر