وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

10 مهارت مهم در دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ عنوان شغلی جدیدی است که با توجه به پیشرفت شبکه‌های اجتماعی و تاثیر آن، اهمیت پیدا کرده است. عناوین شغلی متعددی زیرمجموعه این عنوان شغلی هستند. برای مثال: متخصص بازاریابی دیجیتال، استراتژیست دیجیتال، مدیر شبکه‌های اجتماعی، برنامه‌ریز شبکه اجتماعی و موارد دیگر. بازاریابی سنتی روز به روز مهجورتر از قبل و بازاریابی به صورت دیجیتالی پیشرفته‌تر می‌شود.

صنعت بازاریابی دیجیتالی، شامل افرادی می‌شود که از طریق رسانه‌های اجتماعی و ایمیل، به بازاریابی و تبلیغات برای کسب‌وکاری می‌پردازند. اگر به این حرفه علاقه دارید و می‌خواهید به عنوان یک بازاریاب دیجیتالی شروع به فعالیت کنید، لازم است مهارت‌هایی داشته باشید. در این پست از بلاگ نوین هاب 10 مهارت مهم که هر بازاریاب دیجیتالی باید آن‌ها را داشته باشد بررسی می‌کنیم.

دیجیتال مارکتینگ

1- نوشتن و ویرایش

به عنوان یک بازاریاب دیجیتالی باید محتوایی که موجب افزایش بازدید می‌شود را بشناسید. در دیجیتال مارکتینگ، توانایی نوشتن و قدرت کشف محتوای مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد. یک بازاریاب دیجیتالی باید بتواند محتوای بد را از خوب تشخیص دهد و چگونگی تبدیل آن‌ها به یکدیگر را بشناسد. محتوا هسته اصلی بازاریابی دیجیتالی است. البته بازاریابی محتوایی به تنهایی یک حرفه جداگانه است. اما یک بازاریاب دیجیتالی باید این توانایی را هم کنار توانایی‌های دیگرش داشته باشد. البته محتوا می‌تواند اشکال متفاوتی داشته باشد اما تمرکز اصلی و پایه ما برای شروع باید نوشتن و توانایی ویرایش باشد.

2- سئو

هرکسی که وارد این حوزه می‌شود باید با بهینه سازی موتورهای جستجو آشنا باشد. شرکتی که برای آن کار دیجیتال مارکتینگ انجام می‌دهید، از طریق سرچ در موتورهای جستجو پیدا می‌شود. مردم برای اینکه کسب‌وکار یا خدماتی را پیدا کنند، اول از همه آن را سرچ می‌کنند. به همین دلیل حضور در صفحه اول جستجوها اهمیت بسیاری دارد. به همین دلیل است که آگاهی از سئو اهمیت زیادی برای یک بازاریاب دیجیتالی دارد. برای دریافت اطلاعات بیشتر از نقش سئو در دیجیتال مارکتینگ به صفحه مربوطه در سایت مراجعه نمایید.

دیجیتال مارکتینگ

3- مهارت‌های طراحی

محتوا وقتی با تصاویر همراه باشند، اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کنند و جذاب‌تر می‌شوند. اینکه نرم‌افزارهای طراحی را بشناسید و کار با آن‌ها را بلد باشید بسیار جذاب و جالب است. اما این را هم باید بدانید که ابزارهای رایگان بسیاری برای اینکار وجود دارند. مثل وبسایت Canva. همچنین اگر محتوای بصری وبسایت شما جذاب نباشد، مردم خیلی زود آن را ترک خواهند کرد. محتوایی که با تصاویر همراه هستند، 94 درصد بیشتر از سایر محتواها بازدید دریافت می‌کنند.

4- ایمیل مارکتینگ

هر بازاریاب دیجیتالی باید با ایمیل مارکتینگ آشنایی داشته باشد. بازاریابی ایمیلی شامل روش‌ها و شیوه‌هایی است که با استفاده از آن‌ها می‌توان ترافیک وبسایت دریافت کرد و بازدید سایت را افزایش داد. بسیاری از بازاریابان معتقدند که بازاریابی از طریق ایمیل، کارکرد سابق را ندارد. اما حقیقت امر این است که اصلا اینگونه نیست. مردم هنوز هم ایمیل‌های خود را چک می‌کنند. در دیجیتال مارکتینگ توانایی ارسال ایمیل از طریق پنل‌های مختلف اهمیت پیدا می‌کند. این یک روش ساده و رایگان است که با استفاده از آن می‌توانید کسب‌وکار خود را به صورت مستقیم تبلیغ کنید.

 

5- سوشال مدیا مارکتینگ

در دیجیتال مارکتینگ، استفاده درست از سوشال مدیا اهمیت زیادی دارد. یک بازاریاب دیجیتالی با دارا بودن این تسلط، می‌تواند به این موضوع که کدام شبکه اجتماعی برای چه کسب‌وکاری مناسب است، واقف باشد. شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کنند تا درمورد مشتریان خود اطلاعات کسب کنید و به سوالات و خواسته‌های آن‌ها پاسخ دهید. اگر این توانایی را داشته باشدی که با مشتریان خود از طریق شبکه‌های اجتماعی تعامل بیشتری برقرار کنید، مشتریان بیشتر و درنهایت فروش بیشتری هم خواهید داشت.

6- آشنایی با ابزار گوگل آنالیتیکس

تجزیه و تحلیل در دیجیتال مارکتینگ اهمیت بسیار زیادی دارد. باید همواره بررسی کنید و ببینید که آیا به اهداف بازاریابی خود رسیده‌اید یا نه. به همین دلیل کار با ابزارهای گوگل آنالیتیکس اهمیت زیادی پیدا می‌کند. با استفاده از این ابزار شما می‌توانید بهترین مطالب وبسایت، نرخ کلیک، بررسی کمپین‌های تبلیغاتی و… را بررسی کنید. ابزارهای تجزیه و تحلیل داده‌ها به راحتی در دسترس بازاریابان دیجیتالی قرار دارند و می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. فقدان حضور گوگل آنالتیکس، تحلیل و ارائه گزارش بازاریابی را برای شما دشوار می‌کند.

دیجیتال مارکتینگ

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

 

7- مهارت سازماندهی و مدیریت پروژه

به عنوان یک دیجیتال مارکتر، گاهی ممکن است مجبور باشید چند کمپین و پروژه را هم زمان با یکدیگر پیش ببرید. یک بازاریاب دیجیتالی باید بتواند توانایی مدیریت و کنترل پرو‌ژه‌ها را به موازات یکدیگر داشته باشد. مهارت‌هایی که یک مدیر پروژه باید داشته باشد شامل، هدایت کلی و تیم‌های داخلی و خارجی برای رسیدن به اهداف است. یک بازاریاب دیجیتالی باید بتواند بین اعضای مختلف یک تیم، برای رسیدن به اهداف، ارتباط برقرار کند و آن‌ها را گرد هم جمع کند.

8- آشنایی با محتوای وایرال

در دیجیتال مارکتینگ، تولید محتوایی که وایرال شود و دست به دست بچرخد بسیار اهمیت دارد. یک بازاریاب دیجیتالی باهوش، می‌داند که چه ایده‌ای ممکن است به سرعت وایرال شود. البته بخش زیادی از این مساله به خلاقیت فرد بستگی دارد. شما هرچه خلاق‌تر باشید، بازاریاب موفق‌تری هم خواهید شد. برای مثال محتوای ویدئویی بسیار محبوب است. به همین دلیل است که گفته می‌شود داشتن مهارت ساخت ویدئو، نه در سطح حرفه‌ای، برای یک بازاریاب دیجیتالی اهمیت زیادی دارد.

 

9- آشنایی با وردپرس

وردپرس یک ابزار مدیریت محتوا است. درک وردپرس و آشنایی با تمام افزونه‌های آن یکی از مهارت‌هایی است که یک بازاریاب دیجیتالی باید با آن آشنا باشد. اهمیت وردپرس از این جهت بالاست که شما می‌توانید با استفاده از آن و بدون نیاز به آشنایی با کدهای برنامه‌نویسی، هرنوع وبسایتی را راه‌اندازی کنید. همچنین می‌توان با استفاده از آن محتوای وبسایت را مدیریت کرد.

دیجیتال مارکتینگ

10- آشنایی با اینفلوئنسر مارکتینگ

استفاده از اینفلوئنسرها برای تبلیغات و راه‌اندازی کمپین‌ها بسیار اهمیت دارد. یک بازاریاب دیجیتالی، باید بتواند بهترین نوع برقراری ارتباط با اینفلوئنسرها را بدانید و از آن‌ها برای کمپین‌ها کمک بگیرد. با کمک اینفلوئنسرها می‌توان میزان آگاهی از برند را افزایش داد. ما در یک پست مجزا به اینفلوئنسر مارکتینگ پرداخته‌ایم که مطالعه آن خالی از لطف نیست.

مدل بازاریابی sostac نیز یکی از بهترین و ساده‌ترین مدل‌های بازاریابی محبوب برای طراحی استراتژی در دیجیتال مارکیتنگ است. توصیه می‌کنیم برای دریافت اطلاعات بیشتر به این مطلب مراجعه کنید.

در نتیجه:

در دیجیتال مارکتینگ باید توانایی انطباق خود با شرایط را داشته باشیم. درحالیکه این عنوان شغلی روز‌به‌روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، یادگیری مهارت‌هایی که شما را از دیگران متمایز کند اهمیت ویژه‌ای پیدا خواهد کرد.

 

ما در بلاگ نوین هاب با ارائه محتوا در حوزه مارکتینگ قصد داریم به شما کمک کنیم که اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید. نوین هاب یک ابزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی است. با استفاده از داشبورد حرفه‌ای که نوین هاب در اختیار شما می‌گذارد می‌توانید محتوای خود را برای انتشار زمان‌بندی و مدیریت کنید. می‌توانید کامنت‌های تمام شبکه‌های اجتماعی خود را در یک داشبورد به صورت یکپارچه و یکجا مدیریت کنید و پاسخ دهید. همچنین آنالیزی که این داشبورد حرفه‌ای در اختیار شما می‌گذارد بسیار گسترده‌تر از آنالیز خود شبکه‌های اجتماعی است.

4 نظر