وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

سئو در دیجیتال مارکتینگ

نقش سئو در دیجیتال مارکتینگ

بسیاری از افراد سئو و دیجیتال مارکتینگ را اصطلاحاتی مترادف و هم معنی می‌دانند. اما این دو اصطلاح در عین ارتباط و یکپارچگی با یکدیگر کاملا متفاوت هستند.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ در واقع اصطلاحی است که به مجموعه تمام کارهایی که برای تبلیغ برندهای خود به صورت آنلاین انجام می‌دهیم گفته می‌شود. اما سئو یکی از کارآمدترین ابزار‌های دیجیتال مارکتینگ و در حقیقت زیر مجموعه دیجیتال مارکتینگ است. سئو یکی از رایج‌ترین تکنیک‌ها و استراتژی‌هایی است که برای بازاریابی کسب و کار به صورت دیجیتال انجام می‌شود./

اما منظور از سئو چیست؟

همان طور که پیش‌تر گفتیم سئو به معنی بهینه سازی موتورهای جستجو است. سئو شامل تمام تاکتیک‌هایی است که برای افزایش رتبه صفحه وب در نتایج موتور جستجو به کار گرفته می‌شود. به صورت کلی به دو دسته سئو on page و off page تقسیم می‌شود. در این زمینه شما باید سایت خود را هم از نظر فنی و هم از نظر محتوا بهینه کنید.

ارتباط سئو و دیجیتال مارکتینگ

اصول سئو در دیجیتال مارکتینگ

تمرکز بهینه سازی on page عمدتا بر روی این موارد است:

  • تولید محتوای با کیفیت/
  • ساختار اصولی لینک سازی داخلی و خارجی/
  • بررسی عملکرد سایت/
  • چگالی کلمات کلیدی سایت/
  • عناوین مرتبط و توضیحات متا/
  • بهینه سازی تصاویر/
  • URL های متعارف/
  • سرعت سایت/
  • سازگاری با موبایل/
  • معماری سایت/
  • امنیت سایت/

تمرکز سئو off page هم بر روی مواردی همچون:

  • حضور در شبکه‌های اجتماعی/
  • ارسال وبلاگ، مقالات، پست مهمان/
  • مدیریت بک لینک ( بک لینک‌ها حتما باید با کیفیت و از سایت‌های معتبر و دارای رتبه خوب باشد)/

در نتیجه اگر وبسایت شما به درستی بهینه شده باشد بر روی کلمات کلیدی مد نظر در نتایج موتورهای جستجو در رتبه بالایی قرار می‌گیرد اما باید توجه داشته باشید که با توجه به آپدیت‌ها و الگوریتم‌های جدید گوگل،‌ فاکتورهای سئو در دیجیتال مارکتینگ دائما در حال تغییر هستند و ممکن است برخی فاکتورها حذف یا اضافه شوند و یا میزان اهمیت آن‌ها تغییر کند.

اما اگر آشنایی زیادی با این حوزه نداشته باشید شاید از خود بپرسید، اهمیت سئو چیست و چرا در کسب و کار خود به آن نیاز دارید؟ باید گفت بهینه سازی صفحات وب برای جذب مخاطبان مرتبط بسیار مهم است و تمامی این پروسه سبب می‌شود تا کاربران راحت‌تر وبسایت شما را پیدا کنند و نیازهای خود را برطرف کنند.

سئو در دیجیتال مارکتینگ

مزایای استفاده از سئو در کسب و کار آنلاین

  1. مصرف کنندگان و مشتریان جدید را به سمت برند شما هدایت می‌کند
  2. شما تنها از طریق بهبود صفحات وبسایت و دستیابی به رتبه و جایگاه بهتر در گوگل می‌توانید آگاهی از برند خود را ایجاد کنید.
  3. از این طریق می‌توانید عملکرد رقبا را تجزیه و تحلیل کنید و از آن‌ها پیشی بگیرید
  4. اگر در زمینه بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نیز فعالیت دارید بهینه کردن موتورهای جستجو نیز به تعامل و دیده شدن بیشتر توسط کاربران کمک می‌کند.
  5. افزایش فروش از طریق ورودی‌های بیشتر
  6. سرعت بارگزاری وبسایت شما را افزایش می‌دهد،‌ اگر صفحه سایت شما به کندی بارگیری شود احتمال اینکه کاربر بدون دیدن محتوا از آن صفحه خارج شود زیاد است در نتیجه سئو باعث می‌شود سرعت بارگزاری صفحه را در اولویت قرار دهید.
  7. سئو بهترین و موثرترین راه برای رشد و گسترش یک کسب و کار کوچک است.

سئو مارکتینگ

تفاوت‌های کلیدی سئو و دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ از چندین استراتژی و ابزار برای تبلیغات آنلاین برند استفاده می‌کند اما سئو یکی از ابزارهای بازاریابی دیجیتال است و در درجه اول بر روی رتبه بندی یک وبسایت متمرکز است.

علاوه بر این دیجیتال مارکتینگ با هدف تقویت و تبلیغ برند از طریق کانال‌های دیجیتال مختلف فعالیت می‌کند. پلتفرم‌های محبوب دیجیتال مارکتینگ شامل وبسایت، رسانه‌های اجتماعی مانند یوتیوب، فیسبوک، پینترست، توییتر، لینکدین و اینستاگرام می‌باشد.

یکی دیگر از تفاوت‌های سئو و دیجیتال مارکتینگ در این است که انجام سئو تقریبا رایگان است اما بازاریابی دیجیتال به صورت کلی ممکن است این طور نباشد و شامل استراتژی‌هایی مانند پرداخت به ازای کلیک ppc، استفاده از ابزارهایی مانند SEM( بازاریابی موتورهای جستجو) SMM (بازاریابی شبکه‌های اجتماعی) بازاریابی ایمیلی، بازاریابی موبایلی (مانند تبلیغات پیامکی) و از این دست موارد می‌باشد.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو

یک متخصص سئو فقط برای بهبود و بهینه سازی رتبه وبسایت کار می‌کند و زمانی که وبسایت رتبه و جایگاهی در گوگل پیدا کرد یک ترافیک ارگانیک (غیر پولی) را از سوی کاربران دریافت می‌کنید،‌چرا که ترافیک ارگانیک منبع اصلی بازدیدکنندگان واقعی و مشتریان بالقوه است. شما تنها باید هزینه نگهداری دامین یا هاست خود را به صورت سالانه ماهانه یا سالانه پرداخت کنید.

اما وظیفه دیجیتال مارکتر مدیریت یک فرآیند مداوم و پیوسته جهت برنامه ریزی،‌ ارائه استراتژی‌های مختلف و اجرای تغییرات برای افزایش دیده شدن و شناخت برند از طریق رسانه آنلاین است و معمولا نیاز به یک تیم برای مدیریت کل طرح بازاریابی دیجیتال است.

در حقیقت دیجیتال مارکتینگ بهترین راه برای تبلیغ یک برند است که هم کارآمد و هم مقرون به صرفه است و از آن جایی که نزدیک به 15 میلیون جستجوی آنلاین در ماه صورت می‌گیرد و اگر خدمات یا کالایی که شما عرضه می‌کنید،‌ مورد نیاز بخش عمده‌ای از این افراد باشد،‌ بازاریابی دیجیتال و بهینه سازی صفحات وب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

دیجیتال مارکتینگ

مزایای بازاریابی دیجیتال در کسب و کار

  1. با انجام دیجیتال مارکتینگ سرنخ‌های بهتری تولید می‌شود و در عین حال سبب بهبود عملکرد محتوا نیز می‌شود
  2. شما می‌توانید به راحتی درآمدهای بالاتری کسب کنید.
  3. مقرون به صرفه تر از بازاریابی سنتی مانند روزنامه، مجلات، تلویزیون، بیلبورد، ایمیل مستقیم، است.
  4. از کمپین‌های تبلیغاتی که برگزار می‌کنید ROI (نرخ بازگشت سرمایه) بیشتری را دریافت می‌کنید.

نتیجه گیری: به صورت خلاصه اگر فقط قصد دارید که مخاطبان هدف را به سمت وبسایت خود هدایت کنید باید از تکنیک‌های سئو استفاده کنید. اما برای تقویت حضور خود در فضای آنلاین و افزایش آگاهی از برند باید یک استراتژی بازاریابی دیجیتال ایجاد کنید.

همان طور که گفتیم استفاده و حضور در شبکه‌های اجتماعی از ابزارهای مشترک دیجیتال مارکتینگ و سئو محسوب می‌شود در نتیجه اگر قصد دارید در چندین شبکه اجتماعی برجسته حضور داشته باشید استفاده از ابزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی یکی از بهترین گزینه‌ها در جهت صرفه جویی در زمان و هزینه‌ها است.

سئو ابزار دیجیتال مارکتینگ

با استفاده از ابزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی نوین هاب می‌توانید چندین اکانت از شبکه‌های اجتماعی خود را به صورت همزمان و بدون سوییچ کردن بین نرم افزارهای اجتماعی مدیریت کنید. پلتفرم نوین هاب امکان مدیریت تیمی شبکه‌ها،‌ دانلود کامنت‌ها،‌ آنالیز نموداری رفتار کاربران، پیشنهاد هشتگ، انتشار و زمان بندی محتوا و بسیاری امکانات کاربردی دیگر را در اختیار شما قرار می‌دهد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر از امکانات ابزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی نوین هاب و یا خرید اشتراک از طریق شماره‌های موجود در سایت با کارشناسان و مشاوران ما تماس حاصل نمایید.

ارسال نظر