وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

منظور از رفتار ربات گونه در اینستاگرام چیست؟

رفتار ربات گونه در اینستاگرام

رفتار ربات گونه در اینستاگرام یکی از سوالاتی است که کاربران ما همیشه می‌پرسند. بعضی از کاربران با ما تماس می‌گیرند و می‌گویند که نمی‌توانند حساب اینستاگرامشان را به داشبورد نوین هاب متصل کنند. ما بعد از بررسی از طرف تیم فنی متوجه می‌شویم که از ربات استفاده کرده بودند. سپس به آن‌ها اعلام می‌کنیم که اینستاگرام به سبب مشاهده رفتار ربات گونه از سمت آن‌ها دسترسی‌شان را محدود کرده. گاهی اوقات پیش می‌آید که کاربر از ما می‌پرسد منظور از رفتار ربات گونه در اینستاگرام چیست؟ و حالا چگونه باید به اینستاگرام ثابت کند که ربات نیستند؟

در این پست از بلاگ نوین هاب قرار است به بررسی مشکلاتی که استفاده از ربات اینستاگرام ممکن است برای یک کاربر به وجود بیاورد، بپردازیم. درنهایت با هم یاد می‌گیریم که اگر این اتفاق برای اکانت‌مان، به هر دلیلی رخ داد، چگونه به اینستاگرام ثابت کنیم که ربات نیستیم. همراه ما باشید.

ربات اینستاگرام چیست؟

اول از همه باید بررسی کنیم که منظور از ربات چیست؟

از زمانی که تعداد فالوور در اینستاگرام اهمیت پیدا کرد، کاربران به این فکر افتادند که به شیوه‌ای این عدد را افزایش دهند. به همین دلیل به استفاده از ربات برای افزایش فالوور رو آوردند. این ربات‌ها کار افزایش لایک، کامنت و دایرکت هم انجام می‌دهند. ربات‌ها بر مبنای رفتاری که کاربران در اینستاگرام از خودشان نشان می‌دهند، کار می‌کنند.

یک فرد در اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی چه رفتاری از خود نشان می‌دهد؟ دیگران را فالو می‌کند، کامنت می‌گذارد، پست‌هایی که می‌پسندند را لایک می‌کند و… این ربات‌ها هم دقیقا همین رفتار را از خود نشان می‌دهند.

منتهی یک مشکلی به وجود می‌آید و آن هم این است که اینستاگرام سیاست‌های خاص خود را برای فعالیت کاربران در اینستاگرام درنظر گرفته است. اول اینکه شما در این فضا اجازه دارید در یک مدت مشخص، تعدا مشخصی فالو و آنفالو داشته باشید. این رقم برابر 200 نفر در یک روز است.

درحقیقت اینستاگرام به شما اجازه نمی‌دهد در یک ساعت بیشتر از 10 اکانت را فالو کنید. درمورد لایک هم همین شیوه صدق می‌کند. شما می‌توانید در یک ساعت 300 پست را لایک کنید و اگر بیشتر از این تعداد شود، اینستاگرام با آن مخالفت می‌کند.

منظور از رفتار ربات گونه در اینستاگرام چیست؟

حالا این رفتار ربات گونه چیست؟ اول از همه باید بدانید که اینستاگرام مخالف استفاده کردن از ربات است. سیاست‌های اینستاگرام بر پایه این است که شما حتما با روش‌های متعارف اقدام به افزایش فالوور و یا تعداد لایک‌ کنید. نه با استفاده از حربه‌هایی که شبیه به دور زدن اینستاگرام هستند.

وقتی شما از این تعدادی که اینستاگرام مشخص کرده، بیشتر فالو و آنفالو انجام دهید، متوجه می‌شود که شخص حقیقی پشت اکانت نیست. و این دقیقا همان رفتاری است که اینستاگرام با آن مخالفت می‌کند.

اینستاگرام روی اینکه اشخاص حقیقی پشت سیستم اکانت حضور داشته باشند بسیار حساس است. حالا اگر ربات اینستاگرام به اکانت‌تان وصل نکرده باشید و این رفتارها از شما سر بزن، اینستاگرام رفتار شما را ربات گونه تشخیص می‌دهد. و باید اثبات کنید که شخص حقیقی پشت اکانت حضور دارد.

 

برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی خود نیاز به یک ابزار مدیریتی هوشمند دارید؟

نوین هاب یک ابزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی است. با استفاده از امکاناتی که نوین هاب در اختیار شما می‌گذارد می‌توانید شبکه‌های اجتماعی خود را به صورت یکجا مدیریت کنید. به چه صورت؟ شبکه‌های اجتماعی خود را با اتصال امن و از طریق API رسمی شبکه های اجتماعی به داشبورد نوین هاب متصل می‌کنید و به شروع به استفاده از داشبورد جامع نوین هاب می‌کنید.

نوین هاب چه امکاناتی در اختیار شما قرار می‌دهد؟

استفاده از ربات اینستاگرام موجب بروز چه مشکلاتی می‌شود؟

 

1- ارسال نظرات و کامنت‌های نامتعارف

همانطور که در توضیح ربات اینستاگرام چیست نوشتیم، یکی از کارهایی که این ربات‌ها در اینستاگرام انجام می‌دهند، ارسال نظر و کامنت از طرف اکانت شما برای پست‌های دیگران است. چرا این کار را انجام می‌دهد؟ واضح است که هدف فقط افزایش تعامل است. و احتمالا بدانید که افزایش تعامل در اینستاگرام فقط از طریق وارد شدن از در مکالمه با کاربران دیگر محقق می‌شود. اما چرا می‌گوییم این کامنت‌ها نامتعارف هستند؟ دلیلش این است که این ربات‌ها از ارسال کامنت‌های ثابت و یکسانی برای همه پست‌ها استفاده می‌کنند.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

در اکثر مواقع این کامنت‌ها هیچ ارتباطی به محتوایی که فرد به اشتراک گذاشته ندارند. یا طوری هستند که کاربر دریافت‌کننده کامنت متوجه غیرواقعی بودن آن می‌شود. حالا ما از شما می‌پرسیم، به نظر شما کامنت غیرواقعی برای شما تعامل بالا به ارمغان می‌آورد؟ برای درک بهتر رفتار ربات ها می‌توانید مطلب ربات پست گذار اینستاگرام را مطالعه کنید.

2- تعامل غیرواقعی

ممکن است بعد از استفاده کردن از ربات‌های اینستاگرامی، شاهد رشد اینگیجمنت اکانت‌تان باشید. اما این عدد واقعی نیست و به زودی ریزش خواهد کرد. چون تعاملی که با کاربران دیگر برقرار می‌شود هم واقعی نیست. کاربران می‌توانند متوجه شوند که شخص حقیقی پشت اکانت حضور ندارد. احتمالا بتوانید حدس بزنید که چه احساس ناخوشایندی در افراد به وجود می‌آید وقتی که متوجه می‌شوند این کامنت را از شخص واقعی دریافت نکرده‌اند.

3- فید اینستاگرام نامرتب

می‌دانید که الگوریتم اینستاگرام بر پایه نمایش بیشتر محتوایی است که شما نسبت به تماشای آن از خود علاقه نشان داده‌اید. شما هر محتوایی را که بیشتر در اینستاگرام ببینید، الگوریتم اینستاگرام تعداد بیشتری از آن را به شما نمایش می‌دهد. حالا اتفاقی که می‌افتد این است که این ربات‌ها اقدام به دنبال کردن تعداد زیادی اکانت می‌کنند تا فالوورهای شما افزایش پیدا کند. این حساب‌ها معمولا نامرتبط به یکدیگر هستند. نتیجه برای شما چه خواهد بود؟ فید و اکسپلور آشفته و نامرتب! این چیزی است که شما از فعالیت در اینستاگرام می‌خواهید؟ که محتوایی به خوردتان داده شود که علاقه‌ای به دیدن آن ندارید؟

4- نقض قوانین اینستاگرام

ربات‌های اینستاگرام معمولا تلاش می‌کنند که به API رسمی اینستاگرام دسترسی پیدا کنند و این خلاف قوانین اینستاگرام است.

5- محدودیت فالو، آنفالو، لایک و کامنت

همانطور که در بخش قبل گفتیم اینستاگرام برای فالو، آنفالو، لایک و کامنت هر کاربر محدودیت‌هایی درنظر گرفته است. این محدودیت‌ها ثابت نیستند بلکه الگوریتم آن بر اساس تعداد فالوئرهای یک اکانت و میزان فعالیت او تغییر می‌کند. اما به طور کلی یک کاربر نمی‌تواند در یک ساعت بیشتر از 150 لایک، 60 کامنت و 60 فالو و آنفالو دریافت کند و یا انجام دهد. وقتی از ربات‌ها استفاده می‌کنید این قانون را نقض کردید و اینستاگرام حتما با شما برخورد خواهد کرد.

برای مطالعه مطالب تکمیلی در خصوص اینکه چرا نباید از ربات اینستاگرام استفاده کنید پست زیر را حتما مطالعه بفرمایید:

چرا نباید از ربات اینستاگرام استفاده کنبم؟

اینستاگرام چگونه با رفتار ربات گونه برخورد می‌کند؟

اینستاگرام به محض مشاهده چنین رفتارهایی حساب کاربری خاطی را از دسترس خارج و یا شادوبن می‌کند. اگر نمی‌دانید شادوبن اینستاگرام چیست، این مطلب را بخوانید:

شادوبن اینستاگرام چیست؟

همچنین ما در این مورد یک ویدئوی تکمیلی و آموزشی تهیه و در اینستاگرام نوین هاب بارگذاری کرده‌ایم که می‌توانید از طریق لینک زیر آن را ببینید:

شادوبن شدن اینستاگرام چیست؟

چگونه به اینستاگرام ثابت کنیم که ربات نیستیم؟

وقتی اینستاگرام رفتار ربات‌ گونه را از سمت یک اکانت مشاهده کند، هشداری مبنی بر اینکه “ثابت کنید که ربات نیستید” ارسال می‌کند.

ربات اینستاگرام چیست

 

بعد از مشاهده این پیغام باید مراحلی که برایتان تعیین می‌کند را پیش بروید تا حسابتان مسدود نشود. دقت کنید که بعد از دریافت این هشدار فقط 30 روز وقت دارید که به اینستاگرام ثابت کنید ربات نیستید.

یک نظر

  • سلام ببخشید خب وقتی رو ربات نیستم میزنم همینجوری میشه تصویر یعنی نصفش زیر نوشته خود اینستاگرامه. خب این رو بیاد چیکار کرد؟