وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

چرا نباید از ربات اینستاگرام استفاده کنیم؟

همیشه به شما می‌گویند نباید از ربات اینستاگرام استفاده کنید. اما هیچکس به شما نمی‌گوید چرا؟ پیش از این، زمانی که عدد فالوور و لایک و کامنت برای اینستاگرامرها اهمیت داشت، استفاده از ربات بسیار رایج بود. اما الگوریتم اینستاگرام دستخوش تغییرات بسیاری شده است. هنوز هم تعداد فالوور و لایک و کامنت اهمیت دارد، اما به شکلی دیگر! امروز، اگر شما یک میلیون فالوور فیک هم داشته باشید، تا زمانی که برقراری تعامل ندانید، راه به جایی نمی‌برید. حرف از فالوور فیک می‌زنم چون ربات‌های اینستاگرامی به شما فالوور واقعی نمی‌دهند. در این پست از بلاگ نوین هاب قرار است به شما بگوییم چرا همیشه با این موضوع مخالف بوده‌ایم. همیشه به مشترکین نوین هاب تاکید می‌کنیم از ربات استفاده نکنند.

ربات اینستاگرام چیست؟

مکانیزم کار کردن این ربات‌ها بر اساس هشتگ است. طراح آن‌ها یک سری هشتگ برایشان تعریف می‌کند که با استفاده از آن به لایک، فالوو، کامنت گذاشتن و آنفالو کردن بپردازند. حالا چرا این کار را می‌کنند؟ چون قصد دارند تعامل این صفحات را بالاتر از چیزی که هست نشان دهند. این ربات‌ها طوری طراحی می‌شوند که برای جلوگیری از ریزش فالوورها، برایشان به طور اتوماتیک کامنت بگذارد. اما چه کامنتی؟ کامنت‌های تکراری و مشابه هم. که معمولا دیگران به آن جوابی نخواهند داد.

ربات اینستاگرام

چرا نباید از ربات اینستاگرام استفاده کنید؟

1- ربات‌ها قوانین اینستاگرام را زیر پا می‌گذارند

بعضی از این ربات‌ها بدون اجازه اینستاگرام به API رسما دسترسی پیدا می‌کنند. API چیست؟ API یک رابط برنامه‌نویسی است. تمام ارتباطاتی که بین اجزای مختلف یک نرم‌افزار وجود دارند، در APIها تعریف می‌شوند. ربات‌های اینستاگرامی وارد این APIها می‌شوند تا اجزای آن را به هم بریزند. طبیعی است که اینستاگرام با این عمل مخالفت می‌کند. اگر ببیند اکانتی اقدام به این رفتار کرده، دسترسی آن را قطع می‌کند.

 

2- اینستاگرام شما را شادوبن می‌کند

شادوبن چیست؟   همانطور که از نامش پیداست، یعنی فعالیت‌های شما در سایه پنهان می‌شود! شما در اینستاگرام فعالیت دارید، محتوا تولید می‌کنید ولی دیده نمی‌شوید. چرا؟ چون اینستاگرام متوجه رفتاری غیرعادی از سمت اکانت شما شده و دسترسی‌ها را پنهان کرده. ممکن است هشتگ‌هایی که استفاده می‌کنید را وارد لیست هشتگ‌های شکسته کرده باشد! وقتی هشتگ‌های محتوای شما کار نکند، ممکن است وارد اکسپلور اینستاگرام نشوید. یا اگر کسی این هشتگ‌ها را سرچ کند، محتوای شما نمایش داده نمی‌شود. این برای شما چیزی به جز ضرر به همراه نخواهد آورد. تمام فعالیت‌های شما نادیده گرفته می‌شود و از همه چیز دور می‌شوید.

ربات اینستاگرام

 

3- اینستاگرام محدودیت‌های خاص خود را دارد

اینستاگرام برای فعالیت کاربرانش محدودیت‌هایی درنظر گرفته و دلایلی هم برای این محدودیت‌ها دارد. بر اساس سن افراد، تعداد فالوورها و میزان فعالیت‌های کاربران، سطح دسترسی خاصی برایشان درنظر گرفته است. الگوریتم اینستاگرام بسیار پیچیده و باهوش است! این یعنی به شما اجازه می‌دهد در یک ساعت، تعداد مشخصی لایک، فالوو و کامنت دریافت کنید. اگر این عدد از حد معمول خارج شود، دیگر اجازه فعالیت به پیج نمی‌دهد.

4- فعالیت ربات‌ها ممکن است با محتوای پست مغایرت داشته باشد

روایتی وجود داشت که می‌گفت یک نفر در اینستاگرامش تصویر پدرش را که به تازگی فوت کرده بود را منتشر کرد. این شخص قبلا برای دریافت کامنت بیشتر، اکانت خود را به ربات وصل کرده بود. ربات‌ها زیر این پست اموجی‌های نامرتبط و خنده می‌گذاشتند. می‌توانید تصور کنید چه بلایی سر این محتوا آمد؟ چون این ربات‌ها از محتوا سردرنمی‌آورند. وظایف از پیش تعیین شده‌ای دارند و طبق آن عمل می‌کنند. به همین دلیل است که گفته می‌شود ربات‌ها برای شما تعامل واقعی نمی‌آورند. کدام پست برای خود شما جذاب‌تر است؟

پستی که مردم واقعی درمورد آن نظرشان را نوشته‌اند؟

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

یا پستی که هزاران کامنت دارد اما همه‌شان اموجی و پیام‌های تبلیغاتی بیهوده هستند که برای شما هیچ تعاملی به ارمغان نمی‌آورند؟

ربات اینستاگرام

 

اقدامات اینستاگرام در مواجهه با این ربات‌ها

1- اینستاگرام اکانت چند شرکت طراحی ربات‌های اینستاگرام را در سال 2020 مسدود و حذف کرد.

2- اینستاگرام فعالیت‌های کاربر را قطع می‌کند. این محدودیت از 48 ساعت تا 1 هفته متغیر خواهد بود.

3- از طرف اینستاگرام برای اکانت‌هایی که اقدام به استفاده از ربات کنند، اطلاعیه ارسال می‌شود. چیزی شبیه به اخطار. اگر کسب‌وکار شما بزرگ و فعالیت‌تان در اینستاگرام گسترده است، دریافت این اخطار برای شما صورت خوشی ندارد.

 

پیشنهاد استفاده از یک ابزار هوشمند به جای ربات! 

ما پیشنهاد می‌کنیم به جای استفاده از ربات‌ها، فعالیت حرفه‌ای در اینستاگرام را شروع کنید. ما به شما ابزار نوین هاب را پیشنهاد می‌دهیم. تاکید اصلی ما برای بالا بردن ارزش پیج، محتواست. اگر شما محتوای جذاب تولید کنید، مخاطب اقدام به دنبال کردن صفحه شما خواهد کرد.

نوین هاب ابزاری برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی است. با استفاده از امکاناتی که این ابزار هوشمند دراختیار شما می‌گذارد، می‌توانید محتوای خود را برای ارسال و انتشار زمان‌بندی کنید. زمان‌بندی و انتشار محتوا به شما این امکان را می‌دهد که تمرکز بیشتری بر روی تولید و خلق محتوا داشته باشید. همچنین یکی دیگر از امکانات نوین هاب، مدیریت و دانلود کامنت‌ است. شما می‌توانید تمام‌ کامنت‌های شبکه‌های اجتماعی خود را در یک داشبورد به صورت یکجا و یکپارچه مدیریت کنید و به آن‌ها پاسخ بدهید.

احتمالا از اهمیت آنالیز شبکه‌های اجتماعی هم باخبر هستید. وقتی شما فعالیت خود را در این فضا شروع می‌کنید، نیاز دارید فعالیت خود را مورد ارزیابی قرار دهید تا متوجه درست یا نادرست بودن آن بشوید.  داشبورد نوین هاب به شما این امکان را می‌دهد که تمام شبکه‌های اجتماعی خود را آنالیز کنید. سنجه‌های آنالیز داشبورد نوین هاب بیشتر از سنجه‌هایی است که خود شبکه‌های اجتماعی دراختیار شما قرار می‌دهد.

یک نظر