وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

شادوبن شدن اینستاگرام چیست؟ برای رفع شادوبن باید چکار کنیم؟

شادوبن اینستاگرام

احتمالا تا به حال درمورد شادوبن اینستاگرام شنیده‌اید. اما شاید ندانید که چطور می‌توان از این وضعیت خارج شد و آن را برطرف کرد. در این پست از بلاگ نوین هاب قرار است درمورد شادوبن شدن در اینستاگرام حرف بزنیم. و درنهایت راهکارهایی برای خروج از این وضعیت ارائه دهیم.

شادوبن اینستاگرام به چه معناست؟

وقتی در اینستاگرام مشغول فعالیت هستید، می‌خواهید بیشتر دیده شوید و از مخاطبان خود لایک و کامنت دریافت کنید. اما ممکن است وضعیتی پیش بیاید که شما متوجه شوید محتوایی که ارائه می‌دهید به مخاطب نشان داده نمی‌شود. در اکثر مواقع باید به این احساس اعتماد کنید و اگر فکر می‌کنید آنطور که شایسته و بایسته است لایک و کامنت نمی‌گیرید، درست است. شادوبن شدن وضعیتی است که اینستاگرام در آن به شما اجازه نمی‌دهد چیزی که مشغول ارائه آن هستید به درستی دیده شود. این اتفاق طی شرایطی رخ می‌هد که اینستاگرام احساس می‌کند شما قوانینی را نقض کرده‌اید. به همین دلیل بعضی از دسترسی‌های شما را محدود می‌کند.

الگوریتم اینستاگرام مدام در حال تغییر است. اینکه شما به اندازه کافی دیده نمی‌شوید، می‌تواند به این تغییرات مرتبط باشد. اما مواردی هم برای بررسی وجود دارد که می‌توانید متوجه شوید که آیا شادوبن شدید یا نه.

شادوبن اینستاگرام

امتحان کنید که شادوبن شدید یا نه

قبل از اینکه بخواهید مطمئن شوید شادوبن شده‌اید یا نه، امتحانی وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید بررسی‌اش کنید. اول از همه یک پست با هشتگ‌ ارسال کنید. سعی کنید هشتگ محبوبی نباشد که همه از آن استفاده می‌کنند. بعد هشتگ را سرچ کنید که ببینید محتوای شما در جست‌وجو ظاهر می‌شود یا نه. اگر بعد از سرچ، محتوای خود را ندیدید، احتمال اینکه شادوبن شده باشید زیاد است.

چرا اینستاگرام ما را شادوبن می‌کند؟

دلایل زیادی وجود دارد که اینستاگرام شما را شادوبن می‌کند. شادوبن شدن یعنی در سایه رفتن. یعنی شما فعالیت دارید، محتوا به اشتراک می‌گذارید ولی دیده نمی‌شوید. انگار سایه‌ای هستید که فعالیت ساده دارد. مطمئنا این چیزی نیست که شما از فعالیت در اینستاگرام انتظار داشته باشید. شما می‌خواهید که دیده شوید و مخاطب خود را پیدا کنید. اگر قرار باشد به مثابه یک سایه مشغول فعالیت باشید، اتفاقات خوبی برای شما نخواهد افتاد.

در ادامه مواردی را که ممکن است اینستاگرام به واسطه آن شما را شادوبن کند، ذکر می‌کنیم:

1- رفتار ربات‌گونه داشته‌اید

رفتار ربات‌گونه به کلیه فعالیت‌هایی گفته می‌شود که اینستاگرام به واسطه آن رفتارها از اینکه شما به فعالیت خود ادامه دهید ممانعت می‌کند. برای مثال از ربات‌هایی برای رشد فالوور استفاده کرده‌اید. یا فالوو آنفالوو دستی انجام داده‌اید و تعداد زیادی از افراد را فالوو کرده‌اید. این رفتارهای ربات‌گونه به اینستاگرام نشان می‌دهد که شخص حقیقی پشت یک اکانت نیست. و چون با این رفتارها مخالف است دسترسی این صفحات را محدود می‌کند تا دیده نشوند.

شادوبن اینستاگرام

 

2- از هشتگ‌های شکسته استفاده کرده‌اید

گاهی اوقات هشتگ‌هایی در اینستاگرام هستند که محتوای نامناسبی همراه با آن‌ها ارسال شده است. به همین دلیل اینستاگرام این هشتگ‌ها را حذف می‌کند تا دیده نشوند. در حقیقت اینستاگرام این هشتگ‌ها را حذف یا پنهان می‌کند. به همین دلیل این محتوای خاص دیده نمی‌شود.

3- دیگران شما را ریپورت می‌کنند

یکی دیگر از دلایل شادوبن شدن در اینستاگرام این است که حساب کاربری شما مدام ریپورت می‌شود. این می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد. اگر برای مردم مزاحمت ایجاد کنید یا آن‌ها نسبت به محتوای شما احساس خوبی نداشته باشند، ریپورت‌تان می‌کنند. البته اگر شادوبن شدن شما به خاطر این اتفاق است باید بیشتر درمورد محتوایی که به اشتراک می‌گذارید فکر کنید. یا درمورد رفتار خود در اینستاگرام تجدید نظر کنید.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

4- فالو آنفالوی بیش از حد دارید

اینستاگرام برای کاربرانش محدودیت فالو آنفالو درنظر گرفته است. برای مثال اگر متوجه شود که شما در عرض یک ساعت 80 نفر را فالو کرده‌اید این احتمال را می‌دهد که ربات هستید. یا تعداد زیادی کامنت زیر پست‌های مختلف گذاشته‌اید. این یکی دیگر از رفتارهایی‌ست که در اینستاگرام محدودیت دارد. نمی‌توانید بیشتر از یک تعداد معین در اینستاگرام کامنت بگذارید و انتظار داشته باشید با این رفتارتان مخالفتی نشود. بسیاری از افراد فکر می‌کنند با فالوو کردن یا کامنت گذاشتن بیش از حد، بیشتر دیده خواهند شد. اما چنین چیزی حقیقت ندارد.

چگونه شادوبن شدن در اینستاگرام را برطرف کنیم؟

برای اینکه حساب خود را به حالت عادی برگردانید، باید خسارتی که وارد کرده‌اید را جبران کنید.

  • دست از استفاده کردن از ربات بردارید

اگر تا الان از ربات استفاده می‌کرده‌اید و حالا دسترسی‌های شما توسط اینستاگرام محدود شده، آن را متوقف کنید. توجه داشته باشید که همه‌چیز به تعداد فالوور نیست. اگر شما 100 فالوور فعال در اینستاگرام خود داشته باشید، خیلی بهتر از آن است که 1000 تا فالوور داشته باشید که هیچ تعاملی با شما ندارند.

  • از هشتگ‌های ممنوع استفاده نکنید

اینستاگرام هر ساله گزارشی مبنی بر هشتگ‌های ممنوع شده منتشر می‌کند. این لیست را پیدا کنید و اگر از هرکدامشان استفاده می‌کنید، دست از این کار بردارید. می‌توانید لیست هشتگ‌های ممنوع شده در سال 2021 را از اینجا مشاهده کنید.

  • به مدت 48 ساعت هیچ کاری نکنید

تعداد زیادی از افرادی که در اینستاگرام شادوبن شدند، اعلام کردند وقتی به مدت 48 ساعت هیچ فعالیتی در اینستاگرام نداشتند، حسابشان به حالت عادی برگشته است. ممکن است کمی برای شما سخت باشد که 2 روز تمام هیچ فعالیتی نداشته باشید، اما باور کنید خیلی بهتر از محدود ماندن است.

  • از قوانین اینستاگرام پیروی کنید

دستورالعمل‌های اینستاگرام را بخوانید و به آن توجه داشته باشید. اگر قرار است در این شبکه اجتماعی فعالیت داشته باشید باید به موارد و قوانینی که روی آن تمرکز دارد، توجه داشته باشید.

 

درنهایت

توجه داشته باشید که اگر به عنوان یک کسب‌وکار در اینستاگرام فعال هستید، باید مراقب رفتارهایی که انجام می‌دهید باشید. شادوبن شدن وجهه و جلوه خوبی برای شما نخواهد داشت. بنابراین توصیه ما به شما این است که به مواردی که اشاره کردیم، توجه داشته باشید تا اینستاگرام برای شما دردسر درست نکند. همچنین دیده نشدن محتوای شما به ضررتان است. اگر قرار است رفتاری داشته باشید که منجر به دیده نشدن شما شود، بسیار آسیب‌زننده خواهد بود.

 

نوین هاب

ما در بلاگ نوین هاب تلاش می‌کنیم با ارائه محتوایی درخصوص شبکه‌های اجتماعی به شما کمک کنیم که فعالیت خود را در این پلتفرم‌ها بهبود بخشید. نوین هاب یک پلتفرم مدیریت شبکه‌های اجتماعی است. با استفاده از داشبورد حرفه‌ای که این ابزار در اختیار شما قرار می‌دهد، می‌توانید تمام شبکه‌های اجتماعی خود را به صورت یکجا و یکپارچه مدیریت کنید. از جمله امکاناتی که نوین هاب در اختیار شما قرار می‌دهد، موارد زیر هستند:

  • مدیریت شبکه‌های اجتماعی به صورت یکجا
  • زمان‌بندی و انتشار محتوا
  • مدیریت کامنت‌ و دریافت خروجی از آن
  • آنالیز شبکه‌های اجتماعی
  • دریافت بهترین هشتگ‌ها برای کسب‌وکارتان

ارسال نظر