وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

شادوبن اینستاگرام چیست؟

شادوبن اینستاگرام

شادوبن اینستاگرام را خیلی از ما شنیدیم. اما واقعیت چیست؟

از زمانی که الگوریتم اینستاگرام که از سال 2016 تغییر کرده‌است، بسیاری از رفتارهای کاربران هم باید بر مبنای الگوریتم جدید تغییر می‌کرد.

رفتارهایی که با الگوریتم جدید سازگار نیستند:

 فالو آنفالو به تعداد بالا در روز

استفاده از ربات‌های فالو آنفالو

استفاده از هشتگ‌های اسپمی

ربات لایک و کامنت خودکار

گذاشتن کامنت‌های مشابه برای همه پیج‌ها

خرید فالوور 

و…

اما اگر شما این رفتارها را انجام دهید شادوبن خواهید شد؟

اول با تعریف شادوبن شروع می‌کنیم:

شادوبن شدن (Shadow banning) چیست؟

در لغت شادوبن به معنی سایه‌بان است. و در اینستاگرام وقتی این عبارت به کار می‌رود که پیج اینستاگرام شما به اصطلاح در سایه می‌رود و دیده نمی‌شود.

شادوبن در اینستاگرام به این معناست که پیج‌هایی که قوانین اینستاگرام را زیر پا گذاشته‌باشند، مدتی با محدودیت مواجه می‌شوند و پست‌های آنها به اکسپلور نمی‌رود و یا در صفحه هشتگ‌هایی که استفاده کردند، پست‌هایشان نشان داده‌نمی‌شوند.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

اما قوانین اینستاگرام چیست؟

در این پست از بلاگ نوین هاب قوانین و مقررات اینستاگرام را به طور کامل توضیح داده‌ایم، لطفا مطالعه کنید: محدودیت‌های اینستاگرام 2020 | قوانین اینستاگرام که باید بدانید

چطور بفهمیم پیجی شادوبن شده‌است؟

یکراه ساده برای تشخیص این اتفاق وجود دارد که ممکن است صد در صد مطمئن هم نباشد.
اول، یک پست با هشتگی خاص ارسال کنید که آن هشتگ اغلب مورد استفاده قرار نمی گیرد. هشتگی که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و پیدا کردن محتوای شما در صفحه هشتگ‌ها راحت باشد.

وقتی پستی را با یک هشتگ خاص مشخص کرده‌اید، از چند کاربر اینستاگرام که شما را فالو نمی‌کنند، بخواهید تا هشتگ خاصی که انتخاب کردید را سرچ کنند.

اگر هیچ کدام از آنها پست شما را زیر هشتگ مشاهده نکنند، به نظر می‌رسد احتمالا شما شادوبن شده‌اید. اما همانطور که بالاتر گفتیم، این یک روش تجربی است و احتمالا دقیق نیست.

واکنش مدیران اینستاگرام به شادوبن چیست؟

مدیران اینستاگرام با قاطعیت می‌گویند: «پست‌های کاربران برای استفاده بیش از حد از هشتگ‌ها و یا فعالیت‌های زیاد، از دید دیگران پنهان نمی‌شود.»

آنها وجود شادوبن در اینستاگرام را انکار می‌کنند. در جدیدترین سوالی که از آدام ماسری درباره شادوبن اینستاگرام پرسیده شده، او پاسخ داده : «ما مفهومی به نام شادوبن در اینستاگرام نداریم. ما محتواهایی که با استانداردهای اینستاگرام در تضاد باشند و یا اکانت‌هایی که چندین بار محدودیت‌های اینستاگرام را زیرپا بگذارند را، به بقیه توصیه نمی‌کنیم. محتواهایی که به طور مکرر محدودیت‌های اینستاگرام را زیرپا بگذارند را، در اکسپلور هم وارد نمی‌کنیم.»

شادوبن اینستاگرام

حالا چه کار کنیم؟

با این حال، برخی از فعالیت‌ها ممکن است اکانت شما را برای مدتی ممنوع کنند، به عنوان مثال لایک کردن زیاد، یا فالو کردن بسیاری از اکانت‌ها در مدت زمان کوتاه. اما هدف از این کار خلاص شدن از شر ربات‌ها و ممنوع کردن اکانت‌هایی است که از چنین شیوه‌هایی استفاده می‌کنند.

می‌توان نتیجه گرفت که شادوبن وجود ندارد، اما ممکن است به علت رعایت نکردن محدودیت‌های اینستاگرام، انجام بعضی فعالیت‌ها برای شما محدود شود.

توصیه ما به شما این است که برای رهایی از هرگونه محدودیت در رفتن به اکسپلور یا صفحه هشتگ‌های اینستاگرام، بهتر است از قوانین این شبکه اجتماعی پیروی کنید تا تجربه بهتری از آن داشته باشید.

 

5 نظر