وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

اهداف شبکه های اجتماعی جهت حفظ استراتژی کاربران

اهداف رسانه‌های اجتماعی در حفظ استراتژی کاربران

در حال حاضر بیشتر مشاغل و کسب و کارها به این نتیجه رسیده‌اند که بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی می‌تواند ارزش زیادی برای برند آن‌ها داشته باشد. ما در این مقاله قصد داریم اهداف شبکه های اجتماعی در حفظ استراتژی کاربران مشخص کنیم. در واقع هدف شبکه های اجتماعی با استراتژی شبکه های اجتماعی یکسان نیست، گرچه هر دو مهم هستند اما شما می‌توانید اهداف شبکه های اجتماعی را به عنوان ساختار و بلوک‌های سازنده استراتژی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در نظر بگیرید.

نحوه تعیین اهداف شبکه های اجتماعی

برای رسانه‌ها و شبکه‌ های اجتماعی خود اهدافی را تعیین کنید که با بهینه کردن آن‌ها، شما را به جایی که باید باشید برساند. اهدافی که شما تعیین می‌کنید باید خاص باشند، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان باشند. منظور از خاص بودن این است که بدانید دقیقا به چه چیزی می‌خواهید برسید و هدف نهایی شما باید تا حد امکان دقیق باشد.

برای تعریف موفقیت و اطمینان از رسیدن به هدف خود باید چند شاخص قابل اندازه‌گیری را برای خود تعیین کنید. باید به این فکر کنید از کدام یک از معیارهای اجتماعی می‌توانید برای سنجش موفقیت خود استفاده کنید.

اهداف شما باید قابل دستیابی باشند و خیلی دور از ذهن نباشند برای مثال اگر هدف شما رسیدن به یک درآمد خیلی بالا از فروش است و به تازگی کسب و کار خود را راه‌اندازی کردید، هدف خیلی خوبی تعیین نکرده‌اید. علاوه بر این هدف شما باید یک هسته متمرکز از مسیر کلی که طی می‌کنید باشد.

زمان محدود: شما باید یک جدول زمانی برای رسیدن به اهداف خود در نظر بگیرید و اگر نتوانید یک بازه زمانی را برای رسیدن به هدف مشخص کنید ممکن است نشانه آن باشد که اهداف شما به اندازه کافی مشخص و قابل دستیابی نیست.

اهداف رسانه‌های اجتماعی در حفظ استراتژی کاربران

اهداف استفاده از شبکه های اجتماعی 

اهدافی را که شما برای شبکه های اجتماعی خود تعیین می‌کنید باید منعکس کننده نیازهای شما باشد. اما بسیاری از اهداف را می‌توان تقریبا برای هر کمپین در شبکه های اجتماعی اعمال کرد. مواردی را که در زیر معرفی می‌کنیم می‌توانید در قالب‌های عینی، و قابل اجرا برای برند خود استفاده کنید.

ایجاد آگاهی از برند

یکی از مهمترین اهداف شبکه های اجتماعی در حفظ استراتژی کاربران، ایجاد آگاهی از برند است. این هدف در حقیقت در شرایطی مانند ارائه یک محصول جدید یا ورود به بازار بهترین گزینه است. در واقع آگاهی از برند اولین قدم برای چیزهای بزرگتر است.

شما می‌توانید با استفاده از فاکتورهای خاصی مانند میزان بازدید از پست (ریچ)، نرخ رشد مخاطب، میزان به اشتراک گذاری محتوای شما بسنجید برای این کار نیز می‌توانید از بهترین ابزارهای سوشال لیسنینگ استفاده کنید. همچنین پلتفرم‌های شبکه های اجتماعی ویدیویی مانند تیک تاک، یوتیوب، استوری اینستاگرام و ریلز گزینه‌های عالی برای ایجاد آگاهی از برند هستند.

مدیریت هویت برند

معیارهایی که آگاهی از برند رو افزایش میده همان معیارهایی هستند که منجر به شهرت برند شما می‌شود. و هدف مدیریت و شهرت برند تاثیرگذاری بر نگرش عمومی و افزایش شناخت مخاطبان می‌باشد. در نهایت اعتماد به برند توسط مخاطبین گرانبهاترین سرمایه‌ای است که می‌توانید در بازاریابی شبکه های اجتماعی به دست آورید.

افزایش ترافیک وبسایت

یکی دیگر از اهداف شبکه های اجتماعی در حفظ استراتژی کاربران، افزایش ترافیک وبسایت است که برای این مورد شما می‌توانید با حضور در شبکه‌ های اجتماعی نرخ کلیک خود را افزایش دهید. وبسایت شما در واقع عنصر کلیدی حضور شما در شبکه های اجتماعی است.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

اندازه گیری ترافیک وبسایت نیز نسبتا ساده است و شما می‌توانید بازدیدهای ارگانیک را در بازه‌های زمانی مختلف اندازه گیری کنید. همچنین می‌توانید بررسی کنید که بیشترین ورودی را از کدام پلتفرم دارید.

آگاهی از برند

افزایش میزان مشارکت کاربران

تعامل با کاربران هر گونه واکنش قابل مشاهده از سمت کاربران با برند شما در شبکه‌ های اجتماعی است. لایک، نظرات، اشتراک گذاری‌ها همه اشکالی از تعامل هستند. بهبود ارتباط با مخاطبان می‌تواند سبب افزایش اینگیجمنت سایت و شبکه‌ های اجتماعی شما شود.

داشتن مخاطبانی که با برند شما در تعامل هستند یک سرمایه بزرگ محسوب می‌شود. روش‌های مختلفی برای محاسبه میزان مشارکت در شبکه‌ های اجتماعی وجود دارد برای مثال ابزار آنالیز شبکه‌های اجتماعی نوین هاب، آنالیزهای نموداری مختلفی را از قبیل نسبت شد فالوورها در یک بازه زمانی، میانیگین مشارکت، مجموع محتوای منتشر شده، آنلاین بودن فالوورها بر اساس روز و ساعت، پیشنهاد بهترین زمان انتشار پست بر اساس ساعت و… را به صورت فایل اکسل در اختیار شما قرار می‌دهد.

افزایش میزان مشارکت کاربران در شبکه‌های اجتماعی

افزایش نرخ تبدیل یا فروش

زمانی که کاربر در پست‌های شبکه‌ های اجتماعی یا وبسایت شما اقدامی را انجام می‌دهد به آن تبدیل می‌گویند که می‌تواند شامل ثبت نام در خبرنامه، ثبت نام در وبینار یا خرید محصولات شما باشد. نرخ تبدیل نیز تعداد بازدیدکنندگانی هستند که پس از کلیک بر روی لینک پست شما، اقدامی را در آن صفحه انجام می‌دهند نسبت به کل بازدیدکنندگان آن صفحه.

نرخ کلیک یا CTR در واقع میزان کلیک که روی پست شما انجام می‌شود نسبت به کل بازدید‌ها. پلتفرم‌های اجتماعی که ابزارهای خرید بهینه‌تری دارند برای افزایش نرخ تبدیل موثرتر هستند مانند پین محصولات پینترست، فروشگاه‌های فیسبوک، فروشگاه‌های اینستاگرام، Tiktok

ارائه خدمات به مشتریان

حضور در شبکه‌ های اجتماعی فقط برای جذب مشتریان جدید نیست شما باید بتوانید مشتریان خود را با ارائه خدمات حفظ کنید. ارائه خدمات در شبکه های اجتماعی می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد برای مثال می‌توانید یک کانال پشتیبانی مشتری ایجاد کنید تا مشتریان سوالات و مشکلات پس از خرید محصولات را بتوانند با شما به اشتراک بگذارند همچنین باید بازه زمانی پاسخ به مشتریان را به حداقل برسانید. از توصیفات و نظرات مشتریان نسبت به محصولات و خدمات خود استفاده کنید.

اهداف استفاده از رسانه‌های اجتماعی

ارسال نظر