وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

آگاهی از برند چیست؟

آگاهی از برند

تا حالا شنیده‌اید که کسی بگوید من «اپل بازم» یا من «اندروید یوزرم» یا حتی کسی از شما بپرسدکه  «آدیداس بازی» یا «نایکی باز»؟ این دقیقا کاری است که آگاهی از برند برای یک برند انجام می‌دهد.

خود را در سبک زندگی و عادات خرید مصرف‌کننده جای دهید، تا مشتری مجبور نباشد قبل از هربار خرید، بارها و بارها فکر کند.

در این مقاله سعی می‌کنم مطالبی بگویم تا آگاهی از برند را بهتر درک کنید، آن را در بین مخاطبان خود جا بیندازید و کمپین‌هایی ایجاد کنید که به آن امکان رشد مداوم و شکوفایی با تجارت شما را می‌دهد.

حالا وقت آن رسیده که آگاهی از برند را تعریف کنیم:

تعریف آگاهی از برند

آگاهی از برند نشان دهنده میزان آشنایی مخاطبان هدف شما با برند شما و میزان شناخت آنها از برند است. برندهایی با آگاهی از برند بالا، معمولا «ترند» و «محبوب» هستند. ایجاد

آگاهی از برند در هنگام بازاریابی و تبلیغ شرکت و محصولات خود، به ویژه در مراحل اولیه شروع یک کسب‌وکار، ارزشمند است.

درواقع وقتی شما برای خرید به مغازه‌ای می‌روید و مثلا به جای اینکه بگویید: “یک گوشی موبایل می‌خواهم که این مشخصات را داشته‌باشد”، می‌گویید: “یک گوشی آیفون می‌خواهم”.

آگاهی از برند ممکن است مفهومی مبهم به نظر برسد و در حقیقت، همین است. اما فقط به این دلیل که معیاری نیست که بتوان کاملا تعیین کرد، به این معنی نیست که ارزش ندارد. اما در واقع برای موفقیت در تجارت و اهداف کلی بازاریابی فوق العاده مهم است. آگاهی از برند در حقیقت یکی از اهداف رسانه‌های اجتماعی در حفظ استراتژی کاربران می‌باشد.

مزایای آگاهی از برند

افزایش اعتماد به برند

در جهانی که مصرف‌کنندگان قبل از خرید تحقیقات گسترده می‌کنند و به نظرات دیگران اعتماد می‌کنند، اعتماد برند همه چیز است. هنگامی که مصرف کننده با برند شما ارتباط برقرار می‌کند،احتمالا

خریدهای مکرر از برند شما بدون فکر قبلی خواهد کرد و این پروسه شروع تبدیل یک مشتری به مشتری وفادار است.

رابطه انسان‌ها با برندها بسیار شبیه به رابطه انسان‌ها با یکدیگر است. هرچه‌قدر اعتماد بیشتر است این رابطه قوی‌تر خواهد بود. تلاش‌های مربوط به آگاهی از برند، به برند شما شخصیت و احترام می‌دهد.

افزایش وابستگی به برند

وقتی می‌خواهیم لباس‌هایمان را بشوریم، می‌گوییم با «تاید» می‌شورم، وقتی می٬خواهیم دستمال کاغذی بخریم به مغازه‌دار می‌گوییم «کلینکس» بده، وقتی می‌خواهیم چیزی در اینترنت جستجو کنیم،

می‌گوییم «گوگل کن»، وقتی می‌خواهیم نوشابه سفارش دهیم، می‌گوییم «کوکا بیار».

درست می‌گویم؟ به احتمال زیاد. اما توجه کنید که هیچ‌کدام از این‌ها فعل یا اسم نیستند، آنها نام برندهایی هستند که آنقدر بزرگ شده‌اند که جای کلمات را گرفته‌اند. این کاری است که آگاهی از برند

انجام می‌دهد. این اقدامات و محصولات را با برندهای خاص مرتبط می‌کند. ناخودآگاه ما را ترغیب می‌کند کلمات رایج را با نام برند جایگزین کنیم. و بدون آنکه بدانیم کوکاکولا و کلینکس، در حال بازاریابی برای ما هستند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر از تفاوت بین بازاریابی برونگرا و بازاریابی درونگرا به مطلب مربوطه در بخش دیجیتال مارکتینگ مراجعه نمایید.

ساختن ارزش ویژه برای برند

ارزش ویژه برند، ارزش کسب‌و‌کاری را توصیف می‌کند که توسط تجارب مصرف کننده و درک کلی آن از برند تعیین می‌شود. تجارب مثبت و ادراک مثبت دارای ارزش ویژه برند مثبت هستند و همین امر در مورد تصورات منفی نیز صدق می‌کند.

چند مورد از نتایج ارزش ویژه برند:

  • قیمت‌گذاری بالاتر به دلیل ارزش بالاتر درک شده
  • قیمت سهام بالاتر
  • توانایی گسترش کسب‌وکار از طریق افزودن خط تولید یا خدمات
  • تأثیر اجتماعی بیشتر به دلیل ارزش نام تجاری

چگونه یک برند ارزش ویژه برند را ایجاد می‌کند و افزایش می‌دهد؟ با ایجاد آگاهی از برند و ترویج مداوم تجربیات مثبت با برند. آگاهی از برند پایه و اساس ارزش ویژه برند است.

هنگامی که مصرف‌کننده از برند شما آگاهی پیدا کرد، بدون کمک آن را شناسایی می‌کند، به دنبال خرید آن می‌رود، شروع به ترجیح آن نسبت به برندهای مشابه دیگر می‌کند و به سمت وفاداری پیش می‌رود. که نه تنها منجر به خریدهای بیشتر می‌شود، بلکه به دوستان و خانواده خود نیز آن را پیشنهاد می‌دهد.

دوستان! به همین دلیل آگاهی از برند بسیار مهم است. اعتماد مشتریان شما را جلب می‌کند، ارتباطات مثبت و ارزش ویژه ای در برند ایجاد می‌کند. همچنین به برند شما اجازه می‌دهد که به کالای اصلی برای مصرف‌کننده تبدیل شود.

چگونه می‌توان آگاهی از برند ایجاد کرد؟

آگاهی از برند بین مخاطبان و عموم مردم یک شبه اتفاق نمی‌افتد. این امر همچنین از طریق یک تبلیغات یا یک بازاریابی ساده اتفاق ایجاد نمی‌شود.

آگاهی از برند قوی نتیجه چندین برنامه همزمان است که فراتر از تلاش برای جلب مشتریانی است که پول پرداخت کنند.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

در اینجا از چند روش برای ایجاد آن و ایجاد تاثیر ماندگار بر مخاطبان صحبت می‌کنم:

یک انسان باشید، نه یک شرکت

وقتی دوست جدیدی پیدا می‌کنید، دوست دارید چه چیزی را در مورد او کشف کنید؟ من دوست دارم درباره سرگرمی‌ها، علایق، دوست داشتن‌ها و دوست نداشتن‌ها و موارد دیگر او بدانم. من همچنین به نحوه صحبت آنها، چیزهایی که دوست دارند درباره آنها صحبت کنند و مواردی که باعث هیجان آنها می‌شود توجه می‌کنم.

این ویژگی‌هایی است که برند شما باید در مورد خود تعیین و ترویج کند. برای تاثیرگذاری بر مخاطبان، باید خود را بیشتر از شرکتی که چیزهای می‌فروشد، تعریف کنید. چگونه خود را تعریف می‌کنید؟ اگر مجبور باشید برند خود را به دوست جدیدی معرفی کنید، از چه کلماتی استفاده می‌کنید؟

اجتماعی باشید

درونگرا یا برونگرا، ساکت یا شلوغ. تمام انسان‌ها از برقراری ارتباط و گذراندن وقت با یکدیگر سود می‌برند. این راه ارتباط ما، یادگیری چیزهای جدید و شناخته شدن توسط دیگران است.

اگر با دیگران فقط وقتی می‌خواهید چیزی به آنها بفروشید و یا برای پشتیبانی، ارتباط برقرار کنید، به عنوان کسب‌و‌کاری تعاملی و اجتماعی شناخته نمی‌شوید.

برای افزایش آگاهی از برند خود باید اجتماعی باشید. سعی کنید از قانون 80، 20 در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. 20 درصد محتواهای شما درباره محصول و خدماتتان و 80 درصد آموزش و ایجاد ارزش

برای مخاطبانتان باشد.

در اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی خود جوری رفتار کنید که انگار دنبال پیدا کردن دوست هستید، نه دنبال فروش محصولاتتان. تحقیقات نشان می‌دهد که بیش از 50٪ شهرت برند از جامعه پذیری آنلاین

ناشی می‌شود. اجتماعی بودن منجر به آگاهی بیشتر و به سادگی شناخته شدن شما می‌شود.

داستان‌سرایی کنید

داستان‌سرایی یک تاکتیک بازاریابی فوق العاده قدرتمند است، چه شما در حال بازاریابی محصولات هستید و چه در تبلیغ برند خود. چرا؟ چون این کار باعث می‌شود تا مخاطب را با مطالب خود درگیر کنید و

مشارکت آنها با شما بالا برود.

اما داستان شما باید درباره چه چیزی باشد؟

هر چیزی، به شرطی که درست باشد. داستان‌ می‌تواند روایت بنیانگذار شما باشد، داستانی درباره اینکه چگونه کسب و کار شما ایده اولیه محصول خود را داشته است یا روایت موفقیت کسب‌وکار کوچک

شما در دنیای بزرگ رقبایتان.

اگر می‌خواهید بیشتر درباره داستان‌سرایی بدانید، و نمونه‌های آن را ببینید، این مقاله از نوین هاب را حتما بخوانید.

به اشتراک‌گذاری را آسان کنید

صنعت، استراتژی، محصول شما هرچه که باشد، باید به اشتراک‌گذاری مطالب شما برای مخاطبانتان آسان باشد. به عنوان مثال شبکه‌های اجتماعی شما باید عمومی باشد، تا مخاطبان بتوانند با

دوستانشان به اشتراک بگذارند.

بازاریابی شفاهی (Word Of Mouth) موثرترین راه برای آشنایی با برند شما و اعتماد به آن است. مردم معمولا به محصولات و خدماتی که دوستان و آشنایشان معرفی می‌کنند، اعتماد می‌کنند. اگر ارسال

پست‌های خود را آسان کنید، مصرف‌کنندگان با کلیک کردن روی “اشتراک” آگاهی از برند را برای شما افزایش می‌دهند.

آگاهی از برند درباره تاثیرگذاری است. درواقع این فرآیند درمورد نوعی از تعامل با مخاطبان است که فقط پول، وفاداری و مشارکت نمی‌خواهد. 

تصور کنید فرد جدیدی را ملاقات کرده‌اید که می خواهد دوست شما باشد. اگر آنها هر یک از موارد بالا را از شما بخواهند، شما احتمالا می‌خندید و دور می‌شوید، درست است؟ این رویکرد نه تنها هیچ

کمکی به دوستی نمی‌کند، بلکه هیچ تأثیری ماندگار بر شما نمی گذارد. همین امر برای ایجاد آگاهی از برند در بین مخاطبان شما نیز صدق می‌کند.

ارسال نظر