وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

11 روش مهم افزایش اینگیجمنت سایت

افزایش اینگیجمنت سایت

همان طور که میدانید در فضای مجازی و دیجیتال، میزان تعامل کاربران با وبسایت یک شاخص مهم برای تعیین رتبه بندی گوگل محسوب می‌شود. هر وبسایتی نیز برای افزایش سطح تعامل خود با برندهای رقیب، رقابت می‌کند. اما نکته بسیار مهم پس از جذب کاربران و افزایش حجم ترافیک سایت،‌این است که بتوانید میزان تعامل کاربران با سایت را افزایش دهید.

مهمترین روش‌های افزایش سطح تعامل کاربران با وبسایت

  1. زمان بارگذاری صفحه را کاهش دهید

    حتما خودتان نیز به عنوان یک کاربر تجربه بارگذاری طولانی مدت یک صفحه از وبسایت را داشته‌اید. این موضوع به اندازه‌ای مهم است که ممکن است کاربر قبل از بارگذاری صفحه از سایت خارج شود زیرا انتظار خسته کننده است. همچنین نتایج نشان می‌دهد صفحاتی که تنها یک ثانیه کندتر بارگذاری می‌شوند، 56% افزایش نرخ پرش دارند که برای تعامل کاربران یک وبسایت مشکل ایجاد می‌کند.برای سنجش سرعت سایت خود نیز می‌توانید از ابزارهایی مانند Gtmetrix یا pagespeed استفاده کنید.
    در نهایت با حذف عناصر غیر ضروری از صفحات خود و یا کم کردن حجم فایل‌ها اقداماتی را برای بهبود سرعت بارگذاری سایت انجام دهید. برای این کار می‌توانید تعداد تصاویر در هر پست را محدود کنید تا صفحه سریع‌تر بارگذاری شود.

    افزایش اینگیجمنت سایت

  2. لینک سازی داخلی سایت را بهینه کنید

    یک لینک سازی داخلی خوب علاوه بر افزایش رتبه سئو، به کاربران این امکان را می‌دهد که به راحتی در سایت شما حرکت کنند و مطالب مورد نظر را پیدا کنند. در این صورت می‌توانید بازدیدهای بیشتری را برای هر صفحه ایجاد کنید و نرخ پرش را کاهش دهید. برای این کار از انکر تکست‌های مرتبط، توصیفی و خاص با تعداد مناسب برای لینک دادن به سایر مطالب مشابه در سایت استفاده کنید.

  3. نمایش محتوای مرتبط

    نمایش پست‌ها و مطالب مرتبط در انتهای هر صفحه در واقع به بازدیدکنندگان کمک می‌کند تا در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد موضوعی که در مطلب اول می‌خوانند، پست‌های مرتبط را به راحتی پیدا کنند. این نکته تا حدودی شبیه به لینک سازی داخلی است.

  4. سبک نوشتاری خودتان را داشته باشید

    داشتن ادبیات و سبک نوشتاری منحصر به فرد و مخصوص به خودتان، می‌تواند بر روی جذب کاربر تاثیرگذار باشد. با توجه به زمینه کاری شما دو سبک نوشتاری غالب در فضای وب وجود دارد. یکی به صورت مکالمه دوستانه و راحت و دیگری یک لحن حرفه‌ای و رسمی‌تری دارد. لحن رسمی برای وب‌سایت‌های تجاری که محتوای جدی‌تری دارند راحت‌تر است.

    روش‌های افزایش تعامل کاربران با سایت

  5. از یک طراحی کاربرپسند برای وبسایت استفاده کنید

    همان طور که میدانید هر روزه به تعداد کاربران تلفن همراه نسبت به دسکتاپ افزوده می‌شود به همین دلیل باید از یک نسخه سازگار با موبایل برای طراحی وبسایت خود به خصوص برای صفحات محصولات و پرداخت، استفاده کنید. برای مثال برخی از عناصر در دسکتاپ عالی هستند اما برای پیمایش در تلفن همراه سبب ایجاد بی نظمی می‌شوند و شاید برخی المان‌ها در تلفن همراه نمایش داده نشود و یا کوچکتر از نوک انگشتان برای لمس باشند.

  6. مخاطبان خود را بشناسید

    قبل از تولید محتوا باید گروه هدف خود را بشناسید و بدانید چه چیزهایی برای مخاطبان شما دارای ارزش و اهمیت است تا واقعا بتوانید با مخاطبان خود تعامل داشته باشید. بنابراین از طریق اضافه کردن نظر سنجی به سایت می‌توانید از مخاطبان خود بپرسید که چه چیزی را ترجیح می‌دهند.

    روش‌های افزایش بازدید سایت

  7. آدرس‌های ایمیل را جمع آوری کنید

    تعامل کاربر با وبسایت به این معنی نیست که فقط یکبار از یک بازدید کننده جدید نظرسنجی کنید. شما می‌توانید از طریق یک باکس نظرسنجی، آدرس ایمیل کاربران را برای ارسال خبرنامه‌ها یا مطالب جدید جمع آوری کنید. همچنین برای مشتریان قدیمی که چندین بار از شما خرید کرده‌اند می‌توانید تخفیفاتی را در نظر بگیرید.

  8. برگزاری مسابقات و اهدا جوایز

    اکثر اوقات مسابقات و هدایا بهترین راه برای بهبود هر جنبه‌ای از عملکرد شما از قبیل بازدید از صفحات، اشتراک‌ها و به صورت کلی برای افزایش تعامل کاربران با وبسایت هستند. این مورد حتی بر روی افزایش اینگیجمنت اینستاگرام نیز تاثیر گذار است. حتی هدایای خود را به گونه‌ای می‌توانید ایجاد کنید که کاربران برای انجام برخی از اقدامات، هدایا و تخفیفاتی را دریافت کنند مثلا می‌توانید برای اشتراک گذاری محتوا، لایک‌های رسانه‌های اجتماعی، یا ارائه پیشنهادات و توصیه‌هایی برای بهبود محصولات،‌ جایزه تعیین کنید.

  9. بهینه سازی UX یا همان تجربه کاربری

    طراحی تجربه کاربری یا UX در واقع قابلیت استفاده و نوع دسترسی کاربر با وبسایت می‌باشد. این موضوع برای سایت‌های محصول محور بسیار حائز اهمیت است، هر چه این طراحی آسان‌تر باشد تا برای کاربران گیج کننده نباشد و بتوانند راحت‌تر هدف مورد نظر خود را پیدا کنند سبب افزایش تعامل کاربر با وبسایت خواهد شد.

    پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

    یک طراح UX به کل فرآیند خرید محصول،‌ برندسازی،‌ معماری،‌ قابلیت استفاده و جنبه‌های عملکردی توجه ویژه‌ای دارد. علاوه بر این طراحان بر جنبه‌های دیگر تجربه کاربر مانند لذت،‌ کارایی و سرگرمی نیز تمرکز دارند. بنابراین می‌بایست اصول سادگی را در این زمینه رعایت کنید،‌ اجزای غیر ضروری را در طراحی وبسایت خود حذف کنید. یک چیدمان تمیز،‌ مرتب،‌ همراه با دو یا سه رنگ و فضای سفید زیاد داشته باشید و به طور متوسط از دو یا نهایتا سه فونت استفاده کنید.

    علاوه بر این هدف هر صفحه باید مشخص باشد، برای مثال موضوعیت صفحه تسویه حساب فقط باید درباره فرآیند پرداخت باشد و داده‌های اضافه و غیر مهم باید در انتهای صفحه درج شوند./ فضای خالی بیشتری را در اطراف باکس‌های متنی ایجاد کنید.
    تعامل بهتر با کاربران در وبسایت

  10. از طریق چت و پشتیبانی آنلاین با کاربران خود در ارتباط باشید

    تا کاربران بتوانند تمام سوالات خود را از شما بپرسند. همچنین برای سایت‌های محصول محور با تنوع زیاد می‌توانید از محاسبه گر آنلاین قیمت نیز در وبسایت خود استفاده کنید که به صورت مستقیم بر روی افزایش نرخ تبدیل تاثیر گذار است.

  11. استفاده از شبکه‌های اجتماعی

    شبکه‌های اجتماعی یک پلتفرم بسیار مناسب جهت معرفی محصولات و خدمات برندها می‌باشد. بنابراین استفاده از این شبکه‌ها،‌ فضای بسیار مناسبی را در جهت افزایش تعامل کاربران با سایت و اینگیجمنت فراهم می‌کند. اما همان طور که میدانید تعداد زیادی شبکه اجتماعی برجسته وجود دارد که سوییچ کردن بین این برنامه‌ها و مدیریت همزمان کامنت‌ها و پیام‌ها زمان‌بر و انرژی‌بر خواهد بود. راه حل این مشکل استفاده از ابزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی است که با استفاده از آن می‌توانید تمامی اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی را در یک داشبورد مدیریت کنید.

نوین هاب یکی از بهترین ارائه دهندگان ابزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی است که امکاناتی از جمله انتشار و زمان بندی محتوا، مدیریت تیمی اکانت‌ها، مدیریت پیام‌ها و کامنت‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد. با استفاده از این پلتفرم شما هیچ پیامی را در شبکه‌های اجتماعی از دست نمی‌دهید و می‌توانید سریع و به موقع پاسخگوی مشتریان خود باشید. جهت کسب اطلاعات بیشتر از امکانات این ابزار و خرید اشتراک از طریق شماره‌های موجود در صفحه با کارشناسان ما در واحد فروش تماس حاصل نمایید.

مهمترین راه‌های افزایش اینگیجمنت سایت

ارسال نظر