وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

افزایش اینگیجمنت اینستاگرام در سال 2021

10 راه افزایش اینگیجمنت اینستاگرام در سال 2021

اگر از اینستاگرام برای بازاریابی استفاده می‌کنید، حتما می‌دانید این شبکه اجتماعی چیزی بیشتر از یک پلتفرم برای انتشار عکس‌های جذاب از محصولات شماست. با داشتن یک میلیارد نفر کاربر فعال ماهانه در اینستاگرام، این یک پلتفرم با پتانسیل جدی برای بازگشت سرمایه شماست.

اما برای رسیدن به اهداف بازاریابی فقط به مخاطب نیاز ندارید. شما به اینگیجمنت و یا مشارکت با مخاطبان نیاز دارید. چیزی که به رونق کسب‌و‌کار شما منجر خواهد شد، کامنت‌ها، لایک‌ها، به اشتراک‌گذاری و… است.

این نکته را فراموش نکنید، که تعامل فقط وقتی ارزش واقعی دارد که از طرف افرادی واقعی که واقعا به محتوای شما اهمیت می‌دهند، باشد.

واقعیت این است که هیچ میانبری برای تعامل با کیفیت وجود ندارد. بر اساس محتواهایی که در پیج خود منتشر می‌کنید، نتیجه خواهید گرفت. بنابراین برای ساختن پست عالی، تشویق مخاطبان به گفتگو و ارتباط واقعی با فالوورهای خود وقت بگذارید.

منظور از اینگیجمنت اینستاگرام چیست؟

اینگیجمنت چیزی فراتر از شمارش تعداد لایک و کامنت و… است. اینگیجمنت درباره اندازه‌گیری تعامل شما با مخاطبان است، که در اینستاگرام با این شاحص‌ها سنجیده می‌شود:

  • کامنت
  • به اشتراک‌گذاری
  • لایک
  • ذخیره کردن
  • رشد فالوورها
  • منشن‌ها
  • هشتگ‌های برند
  • نرخ کلیک
  • دایرکت

این نوع اقدامات گواهی بر این است که مردم فقط محتوای شما را نمی‌بینند. آنها فعالانه با محتواهای شما در ارتباط هستند. جهت دریافت اطلاعات بیشتر از روش‌های مهم افزایش اینگیجمنت سایت نیز به صفحه مربوطه در سایت نوین هاب مراجعه فرمایید.

10 راه برای افزایش اینگیجمنت اینستاگرام در سال 2021

همه ما می‌دانیم شناخت درست مخاطب هدف، انتشار محتوای با کیفیت، نوشتن کپشن طولانی و قوی، استفاده از ویدیو و… به افزایش اینگیجمنت پیج شما کمک خواهد کرد. اما در این پست از بلاگ نوین هاب، از ترفندهایی که تا به حال از آنها صحبت نکردیم، مانور خواهیم داد. با ما تا آخر این پست همراه باشید.

1. انتشار مداوم محتوا در زمان‌های استراتژیک

هرچه بیشتر محتوا منتشر کنید، فالوورهای شما فرصت بیشتری برای مشارکت دارند. به یک برنامه ثابت متعهد شوید تا فید خود را تازه نگه دارید و مخاطبان را شیفته خود کنید.

البته، ارسال مداوم در زمان‌های مناسب و استراتژیک نیز از موارد مهم است که باید رعایت کنید. اگر در هنگام خواب مخاطب خود، محتوا منتشر کنید،  ممکن است با مشکل روبرو شوید.

برای آگاهی از بهترین زمان انتشار محتوا در اینستاگرام، می‌توانید از بخش آنالیز اینستاگرام در نوین هاب استفاده کنید، تا بهترین ساعت انتشار پست را بر اساس ساعات آنلاین بودن فالوورها به شما پیشنهاد دهد.

2. از تجربه کردن نترسید

تا زمانی که چیزی را آزمایش نکنید، هرگز نخواهید فهمید، چه چیزی برای برند شما بهتر است. زیبایی شبکه‌های اجتماعی این است که برای آزمایش ساخته شده‌اند. اگر کاری جواب ندهد، خیلی سریع متوجه می‌شوید. با کمترین ریسک، از اشتباهات خود درس می‌گیرید و آنها را اصلاح می‌کنید.

3. به سوال‌ها و کامنت‌ها پاسخ دهید

وقتی پستی می‌گذارید و کامنت‌ها شروع به زیاد شدن می‌کنند، مودبانه است که جواب همه آنها را بدهید. تایید نظرات مخاطبان و شرکت در مکالمات باعث می‌شود که فالوورها دیده و شنیده شوند و از گفتگو با شما در آینده دوباره هیجان زده شوند.

در این پست از برند بهداشتی Supergoop از مخاطبانش می‌خواهد تا در کامنت‌ها از کرم ضد آفتابی که استفاده می‌کنند نام ببرند و دوستانشان را برای استفاده از آنها تشویق کنند. همانطور که در پست زیر می‌بینید، آنها به همه کامنت‌ها جواب دادند و با مخاطبان تعامل کردند و نظرات آنها را به طور کامل شنیدند.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Supergoop! (@supergoop)

4. به گفتگو ملحق شوید

در یک مهمانی شام با دوستانتان، شما احتمالا گوشه‌گیری نمی‌کنید تا بقیه سر صحبت را با شما باز کنند. بعضی اوقات هم شما مکالمه را شروع می‌کنید.

در اینستاگرام هم همینطور است. پاسخ دادن به سوال‌ها و کامنت‌ها عالی است. اما رفتن به پیج‌های دیگر و شروع مکالمه در زیر پست‌های دیگران از این هم بهتر است.

اما مکالمه‌هایی که شروع می‌کنید، باید بامعنی و غیرتکراری باشد. در عین حال سعی کنید که بین شروع مکالمه و پاسخ دادن به کامنت‌های پیج خود، توازن برقرار کنید.

5. کال تو اکشن قوی بگذارید

از پست‌های خود اینگیجمنت می‌خواهید؟ گاهی اوقات فقط باید این خواسته را به زبان بیاورید و از مخاطبان خود بخواهید.

در این پست از نوین هاب، ما از مخاطبان خواستیم تا محتوا را در استوری‌های خود به اشتراک بگذارند. همین یک درخواست ساده و البته کیفیت پست، بیش از 13 هزار بار اشتراک برای ما به ارمغان آرود!

6. محتوایی منتشر کنید که مخاطبان ذخیره (Save) کنند

انتشار محتوای مرجع و معتبری که مخاطبان تمایل به ذخیره کردن آنها دارند، می‌تواند به افزایش اینگیجمنت اینستاگرام شما کمک کند.

علاوه بر انتشار محتوای مناسب برای ذخیره شدن، از مخاطبات خود بخواهید تا پست شما را سیو کنند تا بعدا از آن استفاده کنند.

در این پست از نوین هاب، در موزد استراتژی هشتگ‌گذاری که یک بحث مهم در رشد اینستاگرام است، صحبت کردیم.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by NovinHub | نوین هاب (@novinhub)

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

علاوه بر این از آنها خواستیم تا این پست را سیو کنند تا همیشه بتوانند از آن استفاده کنند. نتایج این درخواست ما را می‌توانید در تصویر زیر ببینید.

افزایش اینگیجمنت اینستاگرام

نکته: بهترین پست‌ها برای ذخیره شدن، پست‌های آموزشی هستند.

 7. پست آلبومی منتشر کنید

تا به حال پست آلبومی منتشر کردید؟ اگر جوابتان بله است، احتمالا تاثیر آن را دیده‌اید. پست‌های اینستاگرامی با چند تصویر، یک راه عالی برای ایجاد تعامل هستند.

طی بررسی‌های انجام شده، پست‌های آلبومی اینستاگرام تقریبا 3 برابر پست‌های معمولی اینگیجمنت دارند.

این میتواند ربطی به این واقعیت داشته باشد که الگوریتم این نوع پستها را مجددا به مخاطبانی که اولین بار با آن تعامل نداشتند، نشان می‌دهد و به آنها فرصت دوم یا سوم برای ایجادتعامل خواهد داد.

8. از محتوای ساخت مخاطبانتان استفاده کنید

می‌دانم، خیلی وسوسه‌انگیز است که اینستاگرام خود را مثل یک جاده یک‌طرفه در نظر بگیرید. اما شبکه‌های اجتماعی، مکالمه دوطرفه هستند و نه یک شبکه رادیویی یک‌طرفه.

سعی کنید با مخاطبان وقتی درباره شما صحبت می‌کنند، تعامل برقرار کنید و آنها را جدی بگیرید. یک راه عالی برای این کار بازنشر یا به اشتراک‌‌گذاری محتوای مخاطب است.

وقتی آنها ببینند شما گوش می‌دهید و رابطه با مخاطب برایتان مهم است، اعتماد بیشتری به برند شما خواهند کرد. وقتی محتوای آنها را به اشتراک بگذارید، دیگر مخاطبان را هم تشویق می‌کنید که شما را در محتوای خود منشن و تگ کنند.

پادکست Lascultureistas استوری یکی از مخاطبانش که درباره یکی از قسمت‌های این پادکست نظر مثبتی داده‌بود را، به اشتراک گذاشته است.

افزایش اینگیجمنت اینستاگرام 2

9.  از بقیه شبکه‌های اجتماعی برای افزایش فالور اینستاگرام استفاده کنید

اینستاگرام خود را در هرجایی که می توانید در جهان نمایش دهید: آن را در بیوگرافی توییتر خود به اشتراک بگذارید، آن را در امضای ایمیل خود بگنجانید و آن را در خبرنامه شرکت خود قرار دهید.

حساب اینستاگرام شهر لندن، یک اکانت توییتر به همین نام دارد. با استفاده از ظرفیت توییتر، فالوورهای خود را به سمت اینستاگرام سوق می‌دهد.

افزایش اینگیجمنت اینستاگرام 4

هرچه بیشتر بتوانید افراد را به سمت اکانت اینستاگرام خود هدایت کنید، محتواهای شما بیشتر دیده می‌شوند و شانس بیشتری برای تعامل خواهید داشت.

10. قدرت هشتگ‌ها را مهار کنید

هشتگ‌ در اینستاگرام مثل یک شمشیر دو لبه است. اگر به درستی استفاده شود، می‌توانید ترافیک خوبی برای پیج ایجاد کنید. اما اگر بیش از حد از آنها استفاده کنید، اسپمی به نظر خواهید رسید.

برای رسیدن به یک جامعه یا صنعت خاص، پیوستن به یک مکالمه پرطرفدار، تبلیغ یک کمپین یا شناسایی خدمات ارائه شده خود، در مورد هشتگ‌هایی که استفاده می‌کنید، متفکر و استراتژیک باشید.

مثلا در این پست از cecile.dormeau این نقاشی جذاب خود را هم با هشتگ‌های مربوط به هنر و هم هشتگ‌های مربوط به سلامت روان پست کرده‌است.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Cécile Dormeau (@cecile.dormeau)

اتفاق نظر بر این است که 11 هشتگ یا کمتر، تعداد مناسب برای حرفه‌ای به نظر رسیدن در اینستاگرام است.

در کنار این 10 ترفند برای افزایش اینگیجمنت اینستاگرام در سال 2021، استفاده از ویدیو ریلز را هم جدی بگیرید.

اگر نظری دارید، حتما برای ما در قسمت نظرها بنویسید.

7 نظر