وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

توییتر با فلیت خداحافظی می‌کند

حذف فلیت توییتر پروژه‌ای است که توییتر به تازگی آن را استارت زده است. حدود یک سال از رونمایی فلیت توییتر می‌گذرد ولی به نظر می‌رسد این پروژه با شکست روبه‌رو شده است.  درعوض توییتر تصمیم دارد روی ویژگی اسپیس توییتر بیشتر کار کند و آن را ارتقا دهد. چون متوجه شده این قابلیت با اقبال بیشتری به نسبت فلیت روبه‌رو شده و فلیت بازخوردی که انتظار داشتند را نگرفته.

فلیت توییتر

 

فلیت توییتر چیست؟

ما قبلا در بلاگی مجزا درمورد این قابلیت توییتر برای شما نوشته‌ایم. مطالعه آن خالی از لطف نیست. اما اگر قرار باشد به طور خلاصه، درمورد فلیت توییتر حرف بزنم، این ویژگی در رقابت با استوری اینستاگرام و فیسبوک رونمایی شده بود. هدف توییتر از رونمایی فلیت این بود که مردم، محتوایی که توییت نمی‌کنند را در آن به اشتراک بگذارند.

توییتر درباره لزوم وجود فلیت توضیح داده بود: «هدف توییتر افزایش مکالمات عمومی بین کاربران است. جایی که شما می‌خواهید ببینید چه اتفاقی در حال افتادن است و درباره آن با بقیه حرف بزنید. اما بعضی از کاربران توییتر می‌گویند، توییت کردن برایشان ناخوشایند است. آنها نمی‌خواهند در معرض عموم قرار بگیرند. توییت‌ها ماندگار هستند و آنها تحت فشار زیادی برای افزایش لایک و ریتوییت قرار می‌گیرند. به همین دلیل است که احتمالا تعداد زیادی توییت در درفت (پیش‌نویس) توییتر شما قرار دارد. درست است؟»

فلیت‌ها از چه نوع محتوایی پشتیبانی می‌کردند؟

1- متن

2- عکس و ویدئو

3- به اشتراک‌گذاری توییت‌ها

 

چرا این شبکه اجتماعی اقدام به حذف فلیت توییتر می‌کند؟

توییتر در گزارشی اعلام کرده: “ما فلیت‌ها را به عنوان راهی کم‌فشار و کوتاه‌مدت برای مردم طراحی کردیم که افکار زودگذر خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. ما امیدوار بودیم که Fleet به افراد بیشتری کمک کند که به مکالمه در توییتر بپیوندند و راحت باشند. اما از زمانی که این قابلیت را رونمایی کرده‌ایم، شاهد هیچ پیشرفتی برایش نبوده‌ایم. به نظر می‌رسد افراد از طریق فلیت‌ها وارد گفت‌وگو نشده‌اند و استفاده چندانی از آن نکرده‌اند.”

توییتر متوجه شده علی‌رغم امکانات گسترده‌ای که برای فلیت فراهم کرده، مردم به استفاده از اسپیس و توییت‌ها صوتی (صوییت) علاقه بیشتری از خود نشان داده‌اند. این امکانات گسترده شامل گزینه‌های دوربین به روز شده برای بهتر کردن تصاویر بصری و استفاده از قالب‌های تبلیغاتی برای اینفلوئنسرهای توییتر بوده است.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

توییتر چگونه متوجه عدم محبوبیت فلیت شد؟

قبل از اینکه تصمیم حذف فلیت توییتر نهایی شود، توییتر اقدام به نمایش فلیت کسانی که مردم آن‌ها را دنبال نمی‌کردند، به برخی از کاربران کرد. نتیجه این اقدام برای توییتر این بود که متوجه شد مردم حتی نسبت به ناآشنا بودن این کاربران واکنش نشان ندادند و نظرشان را جلب نکرد و این فلیت‌ها را باز نکردند. توییتر اعلام کرده این آخرین آزمایشی بوده که برای سنجش بازخورد و میزان اهمیت فلیت برای کاربران انجام داده. و نتیجه این تحقیقات به آن‌ها نشان داده که این پروژه عملا با شکست مواجه شده و باید اقدام به حذف آن کنند.

 

“شرط بندی های بزرگ مخاطره آمیز و سوداگرایانه هستند ، بنابراین با وجود تعریف برخی از آنها موثر نیستند. اگر مجبور نباشیم هر چند وقت یکبار ویژگی‌ها را از بین ببریم، نشانه آن است که به بازخوردها توجه نداریم. “

 

توییتر فکر می‌کند رونمایی از فلیت به مثابه یک شرط‌بندی بزرگ بوده که حالا با شکست روبه‌رو شده است. اما حاضر نیست بیش از این منابع خود را مشغول نگه دارد تا این ویژگی را برای کاربران جذاب کند. به جای این کار تصمیم دارد روی قابلیت‌های صوتی خود بیشتر کار کند. چون معتقد به فراهم کردن امکاناتی است که نظر کاربران را بیشتر به خود جلب کرده.

حذف فلیت توییتر

 

درنهایت

فلیت، قابلیت جذاب توییتر بود که حدود یک سال از رونمایی آن می‌گذشت. ما فکر می‌کنیم این ویژگی همچنان جای کار داشت و می‌توانست بین کاربران محبوب شود. وقتی اینستاگرام از استوری‌های 24 ساعته خود رونمایی کرد، با استقبال بسیار زیادی مواجه شد و همانطور که احتمالا خودتان هم می‌دانید، کاربران اینستاگرام بیشتر از آن که پست بگذارند، در استوری به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند. اما این ویژگی برای توییتر آنچنان که باید کارآمد نبوده. توییتر وقتی اقدام به رونمایی از این ویژگی کرد امیدوار بود به اندازه استوری اینستاگرام و فیسبوک با اقبال و استقبال مواجه شود اما چنین چیزی پیش‌آمد نکرد. درنتیجه این شبکه اجتماعی تصمیم گرفت پروژه حذف فلیت توییتر را آغاز کند تا بیش از این منابع و انرژی خود را هدر ندهد و این انرژی و منابع را صرف پرو‌ژه‌های محبوب‌تری کند. درنهایت توییتر اعلام کرده تصاویر نمایه‌ها که آن‌ها را بالای صفحه توییتر مشاهده می‌کردید همچنان باقی خواهند ماند. اما محتوایی در آن به اشتراک گذاشته نخواهد شد. اگر به مطالعه بیشتر درمورد این موضوع علاقه دارید، می‌توانید این بلاگ را از وبسایت social media today مطالعه کنید.

نوین هاب

نوین هاب یک پلتفرم مدیریت شبکه‌های اجتماعی است. با استفاده از نوین هاب شما می‌توانید همه شبکه‌های اجتماعی خود را در یک داشبورد و به صورت یکپارچه مدیریت کنید. از جمله ویژگی‌های داشبورد حرفه‌ای نوین هاب:

 

ارسال نظر