وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

پوش نوتیفیکیشن چیست؟+ تعرفه پوش نوتیفیکشن

پوش نوتیفیکیشن چیست؟

فرض کنید یک روز کاری دشوار را در پیش دارید و سخت مشغول کار هستید و همین طور سایت‌ها و صفحات مختلف را بررسی می‌کنید ناگهان یک پاپ آپ (پوش نوتیفیکیشن) در گوشه سمت راست صفحه با عنوان بهترین مقاصد سفر در تابستان و یا ثبت نام وام خرید برای شما باز می‌شود. طبیعتا اگر سرتان خیلی شلوغ باشد و فرصت بررسی این گونه تبلیغات را نداشته باشید به سرعت پنجره تبلیغات را می‌بندید یا بدون توجه به آن به کار خود ادامه می‌دهید.

اما اگر در یک فرصت مناسب این تبلیغ را ببینید و متن و تصویر آن شما را جذب کند، احتمال اینکه بر روی آن کلیک کنید و به صفحه مقصد هدایت شوید بیشتر است.

در حال حاضر روش‌های بازاریابی نسبت به گذشته تحولات بسیاری داشته است، بنابراین برای دیده شدن در این فضا و در بین انبوه کسب و کاری که در هر حوزه وجود دارد، می‌بایست روش‌های بازاریابی نوین را امتحان کنید. در این مقاله از بلاگ نوین هاب قصد داریم به چیستی پوش نوتیفیکیشن، مزایایی که دارد و نحوه اجرای این نوع تبلیغات بپردازیم.

پوش نوتیفیکیشن چیست؟

پوش نوتیفیکیشن پیام‌های پاپ آپ قابل کلیکی هستند که در مرورگر کاربران صرف نظر از دستگاه یا مرورگری که استفاده می‌کنند ظاهر می‌شوند. در حقیقت می‌توان گفت که یک کانال ارتباطی سریع با مشتریان و مخاطبان است. پوش نوتیفیکیشن از سال 2009 راه اندازی شد و جدیدتر از کانال‌های بازاریابی موجود است.

اگر دقت کرده باشید پوش نوتیفیکیشن‌ها از یک تصویر، عنوان، پیام و یک url تشکیل شده‌اند. شما به عنوان صاحب یک برند باید تصاویری را انتخاب کنید که پیام شما را با کمترین کلمات منتقل کند و بر اساس اینکه کسب و کار شما چیست و مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند، پیام خود را انتخاب کنید.

پوش نوتیفیکیشن می‌تواند هم جنبه تبلیغاتی داشته باشد و هم جنبه ارزشی و دادن اطلاعات به مخاطبان. مثلا ارسال اخبار فوری که سبب افزایش آگاهی از برند می‌شود و یا ارسال پیشنهاد تورهای لحظه آخری که آژانس‌های مسافرتی انجام می‌دهند. اینکه چه نوع کمپینی برای تبلیغات خود اجرا کنید را باید به عهده دیجیتال مارکتر شرکت بسپارید.

پوش نوتیفیکیشن در دسکتاپ

مزایای تبلیغات کلیکی

  1. تبلیغ محصولات و افزایش فروش
  2. دسترسی به مخاطبان هدف
  3. بهبود تجربه مشتری
  4. تبدیل کاربران ناشناس به مشتریان شناخته شده
  5. سوق دادن کاربران به کانال‌های بازاریابی دیگر مانند شبکه ‌های اجتماعی
  6. هزینه ارسال کمتر نسبت به ایمیل و اس ام اس
  7. قدرت ریتارگتینگ و برگردان مشتریانی که شما را فراموش کرده‌اند

هنگامی که push notification را در وبسایت خود راه اندازی کردید، بازدیدکنندگان وبسایت شما یک کادر کوچک را در مرورگر خود می‌بینند و در این کادر از آن‌ها سوال پرسیده می‌شود که آیا تمایل دارند اعلان‌هایی را از سمت وبسایت شما دریافت کنند یا نه. در صورتی که کاربران این اجازه را بدهند به پایگاه مشتریان شما اضافه می‌شوند.

هشدار پوش نوتیفیکیشن

انواع مختلف پوش نوتیفیکیشن

در حالت ایده آل 4 نوع نوتیفیکیشن تبلیغاتی وجود دارد که در ادامه تک به تک آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

پوش نوتیفیکیشن وب Web Push Notification

پوش نوتیفیکیشن وب، پیام‌هایی هستند که از طریق وب دسکتاپ یا وب موبایل برای کاربران ارسال می‌شود. بسته به سیستم عاملی که کاربر از آن استفاده می‌کند این پیام‌ها در بالا یا پایین سمت راست صفحه دسکتاپ ظاهر می‌شوند. این اعلان‌ها هر زمان که کاربر روی مرورگر خود فعال باشد ظاهر می‌شوند. خب این اعلان‌‌ها معمولا توسط بازاریابان یک شرکت برای افزایش تعامل با وبسایت و تشویق مخاطبان به ورود به وبسایت انجام می‌شود که در نهایت سبب افزایش نرخ تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل است.

ایجاد یک push notification برای وبسایت نسبتا آسان است و افرادی که دانش فنی کمی هم دارند می‌توانند این کار را برای شما انجام دهند.

پوش نوتیفیکیشن دسکتاپ Desktop Push Notifications

این نوع پوش نوتیفیکیشن، فقط بر روی دسکتاپ کاربران ظاهر می‌شود و عمدتا توسط برنامه‌هایی که روی دسکتاپ خود نصب کردید نمایش داده ‌می‌شوند. ساخت اینگونه نوتیفیکیشن‌ها تا حدودی دشوار است و به یک developers نیاز دارد.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

پوش نوتیفیکشن دسکتاپ

پوش نوتیفیکیشن موبایل Mobile App Push Notifications

مشابه پوش نوتیفیکیشن دسکتاپ است و توسط یک برنامه که در موبایل دانلود کردید ارسال می‌شود. این نوع از پوش نوتیفیکیشن‌ها در سه ناحیه از گوشی موبایل یعنی روی قفل صفحه، بنر و قسمت نوتیفیکیشن‌ها به کاربران نمایش داده می‌شود. بسته به سیستم عاملی که استفاده می‌کنید می‌توانید نوتیفیکیشن اپلیکیشن‌ها را به صورت دستی خاموش کنید.

پوش نوتیفیکیشن گجت Push notifications on wearables

این نوع از پوش نوتیفیکیشن‌ها بر روی گجت‌های پوشیدنی مانند سامسونگ واچ یا اپل واچ ارسال می‌شوند. همان طور که می‌دانید افرادی که از ساعت هوشمند استفاده می‌کنند می‌توانند هرگونه هشدار و پیام را از طریق ساعت خود دریافت کنند. این دستگاه‌ها به طور هوشمند با گوشی هماهنگ می‌شوند تا اعلان‌ها را مستقیما از تلفن همراه نمایش دهند. شما می‌توانید به صورت دلخواه دریافت پوش نوتیفیکیشن را از برخی اپلیکیشن‌ها فعال نگه دارید و برای بقیه غیر فعال کنید.

انواع کمپین پوش نوتیفیکیشن

  1. پوش نوتیفیکیشن تصویر، ایموجی و کال تو اکشن
  2. پست جدید
  3. اخبار جدید
  4. خوش آمد گویی
  5. سبد رها شده
    بسیاری از مشتری‌ها به وبسایت شما مراجعه می‌کنند محصول مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند و در داخل سبد خرید قرار می‌دهند اما بنا به دلایلی به مرحله پرداخت نمی‌رسند و از خرید منصرف می‌شوند. برای همین شما می‌توانید لیست این کاربران را تهیه کنید و نوتیفیکیشن‌ها را بر این اساس ارسال کنید.

اما خب باید توجه داشته باشید که ارسال نوتیفیکشن هم از حد تعادل خود خارج نشود. زیرا 26% از کاربران این نوع شیوه تبلیغاتی را دوست دارند و بقیه آن را آزاردهنده می‌دانند. همان طور که میدانید من و شما به تبلیغاتی توجه می‌کنیم که به آن محصول یا خدمات نیاز داشته باشیم در غیر این صورت آن تبلیغات برای ما خوشایند نخواهد بود.

پس اگر صاحب یک برند هستید و قصد دارید از تبلیغات نوتیفیکیشن استفاده کنید می‌بایست مخاطبان و مشتریان خود را به شیوه‌ای درست هدف گذاری کنید.

برای اجرای تبلیغات نوتیفیکیشن هم مانند تبلیغات بنری و گوگل ادز پلتفرم‌ها و سایت‌های مختلفی در این حوزه فعالیت می‌کنند. شما می‌توانید با ساخت اکانت و دریافت پنل کاربری، سرویس و یا اشتراک مناسب با اهداف تجاری خود را خریداری کنید. تعرفه پوش نوتیفیکیشن نیز بر اساس اشتراکی که انتخاب می‌کنید متفاوت خواهد بود.

اعلان‌‌ها بر چه اساسی به کاربران ارسال می‌شود؟

سایت‌هایی که خدمات پوش نوتیفیکیشن ارائه می‌کنند، امکانات مختلفی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند و برای ارسال نوتیفیکیشن‌ تبلیغاتی کاربران را به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌کنند:

  1. کاربران را بر اساس موضوع و کلمه کلیدی که به وبسایت شما مراجعه کرده‌اند را دسته بندی می‌کنند
  2. کاربران را بر اساس زمان مراجعه دسته بندی می‌کنند
  3. بر اساس زمان آخرین کلیک یا تعامل با پوش نوتیفیکیشن

بدین ترتیب شما می‌توانید کنترل صفر تا صد تبلیغات خود را به دست بگیرید و موقعیت مکانی و جغرافیایی کاربرانی که قرار است برای آن‌ها پوش نوتیفیکیشن ارسال شود را تعیین کنید. همچنین می‌توانید وبسایت‌های نمایش دهنده را انتخاب کنید.

علاوه بر این می‌توانید برای URL پوش نوتیفیکیشن خود لینک utm طراحی کنید تا بتوانید میزان ورودی‌های خود را رصد کنید و ببینید از کدام وبسایت‌ها ورودی بیشتری داشتید.

اگر قصد دارید درباره نحوه ارسال پیامک تبلیغاتی بیشتر بدانید به مطلب مربوطه در بخش مطالب آموزشی مراجعه نمایید.

سخن پایانی

شما با اجرای کمپین‌های پوش نوتیفیکیشن می‌توانید به جامعه جدیدی از مخاطبان هدف خود دست پیدا کنید. همچنین با افزایش فروش و یافتن مشتریانی وفادار کسب و کار خود را بهبود بخشید. در این مقاله به انواع مختلف پوش نوتیفیکیشن، مزایای پوش نوتیفیکیشن و نحوه انجام تبلیغات پوش نوتیفیکیشن پرداختیم.

اگر قصد دارید درباره تبلیغات بنری بیشتر بدانید به آدرس صفحه مربوطه در بخش دیجیتال مارکتینگ از بلاگ نوین هاب مراجعه نمایید.

ارسال نظر