وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

تبلیغات بنری چیست؟| هزینه تبلیغات بنری

تبلیغات بنری

حتما برایتان پیش آمده که برای دانلود فیلم، اپلیکیشن، یا کسب اطلاع از خبر یا رویدادی که به تازگی اتفاق افتاده، وارد سایتی شده باشید و در بخش بالای سایت و یا در نوار ساید بار کناری، انواع و اقسام بنرهای ثابت یا متحرک را ببینید. شاید شما هم مثل من با دیدن تعداد زیادی از این بنرها احساس شلوغی و درهم بودن کرده باشید. اما این بنرها با هدف تبلیغات و جذب مخاطبان به سمت سایت تبلیغ کننده ایجاد شده‌اند که به آن تبلیغات بنری می‌گویند.

در این مقاله قصد داریم به چیستی تبلیغات بنری banner advertising، مزایای آن و نحوه انجام تبلیغات بنری در سایت‌ها بپردازیم.

تبلیغات بنری چیست؟

تبلیغات بنری از سال 1994 مانند سایر روش‌های تبلیغات تا کنون تغییرات زیادی داشته است و در حال حاضر به این شکل درآمده است. اما این بنرها فقط برای جذابیت بصری ایجاد نشدند، هر کدام از این تصاویر یک بستر و کانال برای جذب مخاطب محسوب می‌شود. در نتیجه شما با کلیک بر روی آن وارد سایت تبلیغ دهنده می‌شوید.

از آن جایی که تبلیغات بنری مبتنی بر تصویر است، یک تصویر جذاب بیشتر می‌تواند مخاطبان را ترغیب به کلیک بر روی تصویر کند. این نوع از تبلیغات سبب می‌شود تا شما بیشتر و بهتر توسط مخاطبان شناخته شوید و رتبه بهتری هم در گوگل کسب کنید. اگر این نصاویر به اندازه‌ای جذاب باشند که شما بر روی آن کلیک کنید و به صفحه دیگری هدایت شوید، بخشی از پروسه تبلیغات برای برند تبلیغ کننده انجام شده است.

به زبان ساده، تبلیغات بنری، نوعی تبلیغات دیجیتال با استفاده از خلاقیت است. بنرها تصاویر مستطیل شکلی هستند که در بالا، کنار و یا پایین یک وبسایت نمایش داده می‌شوند، تا با کلیک کاربران بر روی آن ترافیک را به وبسایت اختصاصی تبلیغ کننده هدایت کنند، و آگاهی از برند را افزایش دهند.

تبلیغات بنری در وبسایت

مزایای تبلیغات بنری

یکی از مزایای بسیار مهم و قابل توجه بنرهای تبلیغاتی در سایت این است که این بنرها مشابه بنرها و بیلبوردهایی است که در سطح شهر نصب می‌شوند. شما برای این نوع تبلیغات یک فضایی را از سایت تبلیغ دهنده خریداری می‌کنید اما با هزینه کمتر.

 

 

 

تبلیغات بنری در سطح شهر

اما همان طور که گفتیم تبلیغات بنری می‌توانند ایستا یا پویا باشند تا توجه مصرف کنندگان را به خود جلب کنند. در نتیجه می‌توانید مخاطبان زیادی را به سمت وبسایت خود جذب کنید، میزان آگاهی از برند را افزایش دهید، با شناساندن برند خود در بین مخاطبان، اعتماد آن‌ها را جلب کنید و در نهایت فروش بیشتری داشته باشید.

البته ناگفته نماند هیچ یک از روش‌های تبلیغات خالی از عیب نیست. برای مثال از آن جایی که این بنرها در کنار سایر بنرها نمایش داده می‌شود ممکن است علاوه بر ایجاد حس شلوغی و خستگی و سردرگمی برای کاربر، توجه کاربران به آن کم باشد و به تبع آن نرخ کلیک و ورودی نیز کم می‌شود.

بنابراین از آن جایی که در یک بنر، شما فرصت گفتگو و معرفی خود به مخاطب را ندارید برای کسب درآمد از تبلیغات بنری، اصول طراحی بنر را رعایت کنید. پس می‌بایست طرح، رنگ و متنی متناسب با هویت برند، و اهداف تبلیغاتی خود انتخاب کنید. تا بتوانید با استفاده از یک تصویر و متن کوتاه توجه مخاطب را از بین چندین بنر دیگر به خود جلب کنید. بنابراین برندها با اهداف مختلفی از تبلیغات بنری استفاده می‌کنند.

مزایای تبلیغات بنری

انواع تبلیغات بنری بر اساس هدف

برای مثال یکسری تبلیغات، تبلیغات بنری عادی هستند که با هدف افزایش آگاهی از برند، ایجاد کلیک‌های بیشتر، هدایت ترافیک به سمت وبسایت، جمع آوری لید و افزایش فروش ایجاد می‌شوند.

یکسری تبلیغات، تبلیغات بنری ریتارگتینگ هستند که در آن مجددا برای مخاطبان هدف خود تبلیغات انجام می‌دهید.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

دسته دیگر تبلیغات، تبلیغات بنری هدفمند است که شما با استفاده از موضوع و کلید واژه خاص، مشتریان بالقوه ای که پتانسیل تبدیل شدن به مشتریان بالفعل را دارند را هدف قرار می‌دهید.

بیشتر بخوانید: تبلیغات همسان

هزینه تبلیغات بنری چه قدر است؟

برای تبلیغات بنری، مدل‌های قیمت گذاری متفاوتی وجود دارد. هزینه تبلیغات بنری معمولا به سه فرم زیر محاسبه می‌شود:

CPC یا cost per click: هزینه به ازای هر کلیک است. تبلیغ دهندگان به ازای هر کلیکی که کاربر بر روی بنر انجام می‌دهد هزینه‌ای را به سایت تبلیغ دهنده می‌پردازد که به آن تبلیغات بنری کلیکی می‌گویند.

CPM یا cost per mille: پرداخت به ازای هر هزار بار نمایش بنر در سایت است و mille به معنای هزار است

Fixed banner: همان طور که از نام آن پیداست بنر شما برای یک بازه زمانی مثلا یک هفته، یک ماه به صورت ثابت در سایت نمایش دهنده نمایش داده می‌شود. شما برای این بازه زمانی هزینه‌ای را پرداخت می‌کنید که در آن میزان نمایش یا میزان کلیک مطرح نیست.

سایت‌های بسیار معتبر و معروفی در این زمینه فعالیت می‌کنند که شما با سرچ در گوگل می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید. با توجه به نیاز و اهداف تجاری خود تبلیغات بنری را به آن‌‎ها بسپارید. از آن جایی که این سایت‌ها، با چند صد سایت دیگر همکاری دارند می‌توانید از ظرفیت نمایش میلیونی آن‌ها استفاده کنید.

علاوه بر این شما می‌توانید سایت‌هایی که قصد دارید بنرتان در آن‌جا نمایش داده شود را انتخاب کنید. سپس بر اساس موضوعیت سایت و مخاطبانی که به این وبسایت‌ها سر می‌زنند، یک کمپین هدفمند ایجاد کنید.

حتی روز و ساعت نمایش تبلیغتان و انتخاب موقعیت مکانی برای نمایش تبلیغ، بر عهده شماست. ضمن اینکه امکان رصد نتایج و گزارش گیری نیز وجود دارد. شما با استفاده از پنل کاربری که در اختیارتان قرار می‌گیرد می‌توانید ببینید از کدام وبسایت‌ها ورودی بیشتری داشتید، تبلیغ شما به چند کاربر نمایش داده شده است.

اگر هنوز مطلب افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش را مطالعه توصیه می‌کنم این مطلب را از دست ندهید.

نحوه ایجاد بنر تبلیغاتی

برای شروع ایجاد تبلیغات بنری، برندها باید چند اصل و گام کلیدی را در نظر بگیرند تا بیشترین تاثیر را داشته باشند. در گام اول شما باید اهداف و مقاصد برند را از ایجاد تبلیغات بنری  مشخص کنید. در مرحله دوم باید بر سر بودجه توافق داشته باشید و بدانید که برای تبلیغات چه میزان بودجه‌ای را می‌خواهید کنار بگذارید.

مرحله بعدی باید مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید. اینکه شما برای چه کسانی این تبلیغ را ایجاد می‌کنید و چه افرادی از طریق تبلیغ شما به سمت وبساییتان جذب می‌شوند.

اما در نهایت توجه داشته باشید بنری که طراحی می‌کنید و به سایت‌های نمایش دهنده تبلیغ ارائه می‌کنید یک دکمه فراخوان CTA به یک صفحه مناسب، لوگوی برند، و یک کلمه کلیدی در متن بنر که توسط مخاطب سرچ می‌شود را داشته باشد. به قول معروف ” مشت نمونه خروار است” پس بنر شما باید گویای کسب و کار شما باشد و به خوبی حق مطلب را ادا کند.

از آن جایی که تبلیغات بنری یکی از انواع بازاریابی برونگرا محسوب می‌شود می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از بازاریابی برونگرا و بازاریابی درونگرا به این مطلب در بخش دیجیتال مارکتینگ مراجعه نمایید.

سخن آخر

در این مقاله به ماهیت تبلیغات بنری، هزینه تبلیغات و مزایایی که دارد اشاره کردیم. امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. اگر سوال یا نظری در این زمینه دارید خوشحال می‌شویم در کامنت‌ها با ما در ارتباط باشید. اگر قصد دارید درباره تبلیغ در گوگل ادز بیشتر بدانید به مطلب مربوطه در بخش مطالب آموزشی بلاگ نوین هاب مراجعه نمایید.

ارسال نظر