وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

توییتر مارکتینگ چیست؟

توییتر مارکتینگ

چرا این روزها تا این اندازه به توییتر مارکتینگ پرداخته می‌شود و درخصوص اهمیت فعالیت در توییتر سخن رانده می‌شود؟ دلیل توجه به توییتر آن هم وقتی دسترسی به آن در ایران راحت نیست را چه چیزی قلمداد می‌کنید؟

توییتر فضای ساده و راحتی دارد. ساختار طراحی و هدفی که توییتر دنبال می‌کند همین است. سادگی و راحتی. این که کاربر بتواند در لحظه، هرچه که به ذهنش رسید را بنویسد. اما چرا باید در پلتفرمی که هرکس می‌تواند هرآنچه که به ذهنش رسید را بنویسد باید فعالیت داشت؟ در این پست از بلاگ نوین هاب قرار است به اهمیت توییتر مارکتینگ بپردازیم و بررسی کنیم که فعالیت در این فضا چه اهمیتی برای کسب‌وکارها دارد؟

چرا فعالیت در توییتر؟

اگر بخواهیم سنگ بزرگ برنداریم و نگوییم که کاربران توییتر در سرتاسر دنیا بیش از 300 میلیون هستند، باید از کاربران ایرانی توییتر حرف بزنیم. با توجه به محدودیت‌هایی که در ایران برای استفاده از توییتر وجود دارد، ایرانی‌ها علاقه زیادی به استفاده از این فضا از خود نشان داده‌اند. چرا؟ چون پلتفرم ساده‌ای است. اصلا شعار توییتر همین است. what’s happening شعار توییتر است. یعنی به من بگو که همین لحظه چه اتفاقی در حال رخ دادن است؟ البته دلیل علاقه کاربران به این فضا چیزی بیشتر از سادگی و راحتی است. اما اگر قرار باشد به عنوان یک کسب‌وکار در این فضا فعالیت کنیم، باز هم باید سادگی و راحتی را درنظر بگیریم؟ یا نیاز به یک استراتژی برای فعالیت در توییتر داریم؟

مشخصا فعالیت در هیچ شبکه اجتماعی نباید بدون استراتژی باشد. اما توجه به این نکته هم ضروری است که استراتژی توییتر با سایر شبکه‌های اجتماعی کمی متفاوت است. ما اینجاییم که این تفاوت را بررسی و کشف کنیم.

فعالیت کسب و کارها در توییتر

اول از همه باید به این سوال پاسخ دهیم. چرا توصیه می‌شود که کسب‌وکارها در شبکه‌های اجتماعی فعالیت داشته باشند؟ برای اینکه بتوانند به مخاطبان بیشتری دسترسی داشته باشند و رابطه خود را با مخاطبان و مشتریانی که دارند هم حفظ کنند. توصیه می‌شود استفاده از توییتر را در کنار سایر شبکه‌های اجتماعی جدی بگیرید. چون با استفاده از این فضا می‌توانید به مخاطبان تازه‌ای دسترسی پیدا کنید و ارتباط خود را با مشتریان قدیمی حفظ کنید.

 

چند هدف اساسی برای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

برقراری ارتباط با مشتریان جدید

یکی از مواردی که توصیه می‌شود از انجام آن در توییتر خودداری کنید، تبلیغ بیش از اندازه برندتان است. توییتر فضایی نیست که کاربران آن علاقه‌ای به خواندن توییت‌های تبلیغاتی از خود نشان بدهند. به همین دلیل توصیه می‌شود محتوایی منتشر کنید که برای یک کاربر توییتری جذاب‌ باشد. شما می‌توانید با فعالیت در این فضا به مخاطبان جدیدی دسترسی پیدا کنید.

حفظ مشتریان و مخاطبان

احتمالا شما قبل از فعالیت در شبکه‌های اجتماعی کاربران خود را آنالیز کرده‌اید و می‌دانید که در چه پلتفرمی فعالیت بیشتری دارند. اگر آن‌ها در توییتر هم فعال هستند، بهتر است شما هم در این فضا حضور داشته باشید تا شما را ببینند. توجه داشته باشید که باید از ارسال توییت‌ در تعداد بالا خودداری کنید. چون این کار در فضای توییتر موجب می‌شود که مخاطب دست از دنبال کردن شما بکشد.

کسب رتبه بهتر در نتایج جست‌وجو

اگر بدانید که نتایج توییت‌هایی که در توییتر منتشر می‌کنید در جست‌وجوی گوگل ظاهر می‌شود چه تصمیمی می‌گیرید؟ آیا قعالیت خود را در این فضا بیشتر نمی‌کنید؟ همین الان امتحان کنید. یک موضوع خاص را سرچ کنید و نتایج گوگل را بررسی کنید تا ببینید توییت‌هایی که در این زمینه ارسال شده‌اند به شما نمایش داده خواهند شد. به همین دلیل است که گفته می‌شود فعالیت در توییتر نتایج سئو را بهبود می‌بخشد. بهتر است وقتی کاربر چیزی درمورد شما سرچ می‌کند ببیند که در توییتر هم فعالیت دارید. این یکی از ارکان اساسی توییتر مارکتینگ است.

افزایش آگاهی از برند

دلیل تمرکز بر روی توییتر مارکتینگ این است که موجب می‌شود مردم با شخص شما در ارتباط باشند. سایر پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی این خاصیت را ندارند. اما با توجه به فضایی که توییتر دارد، به شما این امکان را می‌دهد که مخاطب به صورت مستقیم با خود شما در ارتباط باشد. فضای بدون پرده توییتر آدم‌ها را به برندها نزدیک می‌کند. یک جست‌وجوی ساده در توییتر انجام دهید و برندهای دیگر را بررسی کنید. ببینید که مردم تا چه اندازه با این برندها از نزدیک ارتباط برقرار کرده‌اند.

بررسی رفتار رقبا

شاید برای شما جالب باشد که بدانید مردم وقتی قرار باشد درمورد یک برند بنویسند، توییتر انتخاب اولشان است. با فعالیت در این فضا می‌توانید آنچه که مردم درمورد برند شما می‌گویند را بشنوید و بخوانید. علاوه بر این می‌توانید رقبای خود را ببینید و متوجه شوید که چه برنامه‌هایی دارند. همچنین می‌توانید چهره آن‌ها را بین کاربران توییتر بررسی کنید و روی رفتارهای اشتباهی که از آن‌ها سر زده کار کنید. تا این رفتارها را انجام ندهید. با بررسی رفتار رقبایتان در این فضا می‌توانید یک استراتژی برای برند خودتان طراحی کنید تا ببینید چه رفتاری از نگاه مخاطب شما زننده و یا غیرزننده است.

ارائه اطلاعات در زمینه برند به مخاطبان

با توجه به شکل و شمایل ساده توییتر شما می‌توانید اطلاعاتی که مخاطب درمورد شما نیاز دارد را به او ارائه دهید. ادبیات توییتر بسیار ساده است. برای تولید محتوا در این فضا نیاز به آنالیز اساسی ندارید. می‌توانید بسیار ساده و در حد چند جمله در خصوص برند خود اطلاع‌رسانی کنید.

انتقال مخاطبان به وبسایت

اگر اقدام به تولید محتوا در توییتر کنید، می‌توانید مخاطب را به وبسایت خود ارجاع دهید. مخاطبی که ممکن است شما را سرچ نکند، با دیدن توییت‌های شما در توییتر کنجکاو خواهد شد.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

 

در توییتر مارکتینگ باید به چه مواردی توجه نشان دهیم؟

پروفایل خوب داشته باشید

تصویر پروفایل خوب داشته باشید. می‌توانید از تصویر لوگوی برندتان استفاده کنید. پین توییت داشته باشید و آن را مدام به‌روز کنید. می‌توانید در خصوص کاری که انجام می‌دهید، یک توضیح مختصری بنویسید و آن را پین کنید. تا کاربر به محض ورود به وبسایتتان اولین چیزی که می‌بیند همین توییت باشد.

از ارسال چند توییت در روز خودداری کنید. برنامه مدون داشته باشید و حساب‌شده فعالیت کنید. می‌توانید تولید محتوا در توییتر را در تقویم محتوایی خود بگنجانید و با توجه به زمان و عنوانی که مشخص کردید اقدام به ارسال محتوا در این فضا کنید.

 

در نوشتن توییت خلاقیت به خرج دهید

توییتر را می‌توان هم یک پلتفرم ساده در نظر گرفت و هم دشوار. از این جهت که تولید محتوا در این فضا باید هوشمندانه‌تر باشد. کاربران توییتر انتظار ندارند هرنوع محتوایی را در این فضا ببینند. برای فعالیت در این فضا هم باید پرسونای مخاطب خود را درنظر داشته باشید. بررسی کنید که آیا محتوایی که به اشتراک می‌گذارید برای مخاطب جذاب است؟ ارزشی به او اضافه می‌کند؟ اطلاعاتی در اختیارش قرار می‌دهد؟ او را سرگرم می‌کند؟ چه خلاقیتی پشت محتوای شما قرار دارد؟

علاوه بر این‌ها شما باید در استراتژی خود مواردی را درنظر داشته باشید. برای مثال:

  • از هشتگ‌های مناسب استفاده کنید.
  • زمان مناسبی برای انتشار محتوا درنظر بگیرید.
  • از میم‌های جذاب توییتری استفاده کنید.
  • به سوالات مخاطب خود پاسخ دهید.
  • با مخاطب تعامل برقرار کنید.

از ابزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید

اگر شبکه‌های اجتماعی که در آن فعالیت می‌کنید زیاد هستند، احتمالا تا به الان متوجه شده‌اید که مدیریت همه آن‌ها در کنار یکدیگر تا چه اندازه دشوار و سخت است. به همین دلیل است که استفاده از یک ابزار هوشمند، در کنار فعالیت‌هایتان می‌تواند به ساختار فعالیت‌های شما نظم و سامان ببخشد. می‌توانید محتوای خود را از قبل آماده و برای انتشار در داشبورد نوین هاب بارگذاری کنید. بعد تاریخ و زمانی که برای انتشار مدنظر دارید انتخاب کنید و مطمئن باشید که محتوای شما راس همان زمانی که در نظر گرفتید، پست خواهد شد.

زمان‌بندی و انتشار خودکار محتوا می‌تواند به شما در رشد کسب‌وکارتان کمک کند. چرا؟ چون فعالیت شما نظم پیدا خواهد کرد. با استفاده از نوین هاب می‌توانید محتوای خود را برای انتشار در توییتر هم زمان‌بندی کنید. با توجه به این مطلب، که در خصوص توییتر مارکتینگ است، توصیه می‌کنیم ابزار زمانبندی و انتشار خودکار پست نوین هاب را برای بهبود فعالیت خود بررسی کنید.

انتشار محتوا در زمان مناسب

برای اینکه محتوای شما بازخورد بهتری دریافت کند باید آن را در زمان مناسبی منتشر کنید. منظور از زمان مناسب، ساعتی است که مخاطب در شبکه‌های اجتماعی حضور دارد و محتوای شما را مشاهده می‌کند. یکی از امکاناتی که نوین هاب در اختیار شما قرار می‌دهد بررسی بهترین زمان برای انتشار محتوا است. می‌توانید با استفاده از این قابلیت، بهترین زمان را برای انتشار محتوا پیدا کنید و در همان ساعت اقدام به انتشار محتوا کنید.

فعالیت های خود را آنالیز کنید

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی بدون آنالیز آن شبیه آب در هاون کوفتن است. اگر شما راهی که رفتید را بررسی نکنید از کجا قرار است متوجه درستی یا نادرستی این مسیر بشوید؟ به همین دلیل همواره بر آنالیز شبکه‌های اجتماعی تاکید می‌شود. نوین هاب به شما امکان آنالیز شبکه‌های اجتماعی را می‌دهد. می‌توانید با استفاده از این سنجه‌ها تمام شبکه‌های اجتماعی خود را به صورت یکجا آنالیز کنید و ببینید در کدام پلتفرم بهتر عمل کرده‌اید.

 

ارسال نظر