وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

آموزش تبلیغ در گوگل ادز+ نحوه ساخت اکانت گوگل ادز

تبلیغ در گوگل ادز

آیا می‌دانید روزانه چه تعداد جستجو در گوگل انجام می‌شود؟ 5 میلیارد بار، عدد بزرگی است، نه؟ این نشان می‌دهد شما چه بستر مناسب و چه فرصت طلایی را برای تبلیغات در گوگل و رشد کسب و کار خود در اختیار دارید. در نتیجه استفاده از گوگل ادز google ads ممکن است بهترین تصمیمی باشد که برای کسب و کار خود می‌گیرید. این اغراق نیست. ناگفته نماند که پلتفرم گوگل ادز نزدیک به دو دهه است که وجود داشته است که سبب برتری و اعتبار این پلتفرم است.

در این مقاله قصد دارم به آموزش تبلیغ در گوگل ادز بپردازم پس تا انتهای مقاله با من همراه باشید.

پیش‌تر این پلتفرم را با نام گوگل ادوردز می‌شناختند. جالب است بدانید طبق آمار در سال 2022 بیش از 80% مشاغل جهانی به تبلیغات گوگل برای کمپین‌های PPC (پرداخت به ازای کلیک) اعتماد دارند. گوگل ادز نیز یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود. با استفاده از این نوع تبلیغات هر جستجو فرصت‌هایی را برای شما فراهم می‌کند تا برند خود را در معرض دید کاربران بیشتری قرار دهید.

Google Ads یک پلت فرم تبلیغات آنلاین پولی است که توسط گوگل ارائه می شود.

استفاده از ابزار گوگل ادز، برای کسب و کار شما به معنای افزایش سرنخ‌ (لید)، نرخ تبدیل و در نهایت فروش است. علاوه بر این پرداخت هزینه تنها در صورت کلیک کاربران بر روی لینک شماست و به ازای هر کلیک از بودجه شما کسر می‌شود. ضمن اینکه می‌توانید گزارش نتایج کمپین را به صورت دقیق و لحظه‌ای دریافت کنید.

حتما تبلیغات google ads را در سرچ نتایج گوگل دیده‌اید، زمانی که شما به گوگل برای کلمات کلیدی مد نظر خود تبلیغات می‌دهید، آن صفحه از وبسایت شما (بدون در نظر گرفتن فاکتورهای سئو) جز اولین نتایج در سرچ نتایج قرار می‌گیرد.

در نتیجه زمانی که شما روی کلمات کلیدی درست تبلیغات را انجام می‌دهید، پتانسیل بالایی را برای فروش ایجاد می‌کنید. مدل پرداخت برای تبلیغات گوگل ادز به شکل PPC است یعنی پرداخت به ازای هر کلیکی که کاربر بر روی صفحه شما انجام می‌دهد.

گوگل ادز

نحوه تبلیغات در گوگل ادز

توجه داشته باشید که در پلتفرم google ads، برای هر کلمه کلیدی، با توجه به سختی و رقابتی که درآن کلمه وجود دارد مبلغ متفاوتی برای تبلیغات در نظر گرفته می‌شود. پس شما باید یک بوجه پیشنهادی را برای تبلیغات خود وارد کنید.

با توجه به استراتژی خود می‌توانید پرداخت هزینه را به سه شکل زیر در نظر بگیرید:

  • به ازای هر کلیک کاربر بر روی لینک خود CPC
  • به ازای هر 1000 بار نمایش CPM
  • یا به ازای هر تعامل مانند خرید CPE

پیش‌تر از یکی از همکارانم شنیده بودم که راه اندازی کمپین گوگل ادز تا حدودی دشوار و زمان‌بر است اما نگران نباشید در این مقاله با یکدیگر یاد می‌گیریم که چگونه یک اکانت در پلتفرم گوگل ادز بسازیم. اما از آن جایی که گوگل ادز یکی از راه‌های تبلیغاتی تاثیر گذار بر روی فروش محصولات است، وقت گذاشتن برای ساختن کمپین‌های سفارشی، ارزش آن را دارد. در بخش بعدی به نحوه ساخت اکانت گوگل ادز می‌پردازیم.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

ساخت اکانت گوگل ادز

  1. در مرحله اول وارد سایت اصلی گوگل ادز می‌شوید و گزینه new google ads account را انتخاب می‌کنید.
    تبلیغات در گوگل ادز
  2. در مرحله دوم برای راه اندازی یک کمپین تخصصی بهتر است گزینه switch to expert mode را انتخاب کنید.
    نحوه کار با گوگل ادز
  3. در صفحه بعدی برای اینکه ابتدا اطلاعات پایه و اولیه خود را تکمیل کنید گزینه Create an account without a campaign را انتخاب کنید.
    آموزش گوگل ادز
  4. نکته مهم در این بخش این است که به دلیل تحریم‌های وارد بر ایران، کشور ایران در بین گزینه‌های موجود، وجود ندارد و شما می‌بایست برای طراحی یک کمپین بهینه پیشنهاد میکنیم گزینه ترکیه را انتخاب کنید و سپس گزینه submit را انتخاب کنید.
    کمپین گوگل ادز
  5. در این صفحه نیز، شما با انتخاب گزینه explore your account می‌توانید اکانت خود را مشاهده کنید و کمپین جدید خود را طراحی کنید.
    راه اندازی کمپین گوگل ادزاکانت گوگل ادز

 

جالب است بدانید، این پلتفرم امکانات متنوع و کاربردی را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای مثال شما می‌توانید در یک کمپین، گروپ‌های مختلفی را اد کنید و در هر گروپ یک تبلیغ با کلمات کلیدی متفاوت و صفحه لندینگ مختص به آن را انتخاب کنید.

کمپین تبلیغاتی در گوگل ادز

خب حالا شاید از خود بپرسید که این تنها ساخت اکانت گوگل ادز بود، پس چه طور کمپین را راه اندازی کنیم؟

از آن جایی که پرداخت برای این پلتفرم باید به صورت دلار، یورو یا واحدهای پولی دیگر مانند لیر ترکیه یا درهم امارات است،  شما برای پرداخت هم حتی اگر مستر کارت داشته باشید ولی ساکن کشور مذکور نباشید این پلتفرم شما را بلاک می‌کند.

بنابراین چون این امکان برای بسیاری از افراد فراهم نیست می‌توانید بعد از ساخت اکانت گوگل ادز خود، از طریق یکی از سایت‌های ارائه دهنده تبلیغات گوگل ادز برای راه اندازی کمپین و شارژ حساب خود از طریق این سایت‌ها به صورت واسط اقدام کنید. چرا که این پلتفرم‌ها با صرافی‌هایی در خارج از کشور همکاری می‌کنند.

با ساخت اکانت و پرداخت هزینه با توجه به اهداف کمپین خود و نوع اشتراکی که خریداری می‌کنید، یک پنل کاربری در اختیار شما قرار می‌گیرد که با استفاده از آن می‌توانید کلمات کلیدی مد نظر، صفحه لندینگ و اطلاعاتی که برای راه اندازی کمپین در نظر دارید را وارد کنید و نتایج کمپین خود را رصد کنید.

ضمن اینکه هر سایتی از یک یا چند واحد پولی برای پرداخت کمپین پشتیبانی می‌کند و اگر شما هنگام ساخت اکانت گوگل ادز مثلا گزینه لیر را انتخاب کرده باشید باید سایتی را انتخاب کنید که از واحد پولی لیر پشتیبانی می‌کند.

پوش نوتیفیکیشن نیز یکی دیگر از عناصر بازاریابی برونگرا محسوب می‌شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه به مطلب مربوطه در بخش بلاگ نوین هاب مراجعه نمایید.

نتیجه گیری

ما در این مقاله نحوه ساخت اکانت گوگل ادز و مزایایی که برای کسب و کار ما دارد آشنا شدیم. روی کار آمدن سایت‌های ارائه دهنده تبلیغات گوگل ادز، کار را برای تمامی کسب و کارها راحت کرده است. چرا که در غیر این صورت تبلیغ در گوگل ادز برای بسیاری حتی غیر ممکن است.

افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش نیز یکی دیگر از راه‌های جذب مخاطبان و مشتریان بیشتر است. اگر قصد دارید در این زمینه بیشتر بدانید به آدرس صفحه مربوطه در بخش دیجیتال مارکتینگ بلاگ نوین هاب مراجعه نمایید.

یک نظر