وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

تبلیغات همسان (native ad) چیست؟| کاربرد و مزایای تبلیغات همسان

تبلیغات همسان

قطعا زمانی که وارد سایت‌های مختلفی مثل سایت‌های خبرگزاری یا سایت‌های ارائه دهنده فیلم و موزیک می‌شوید حتما قسمت مطالب پیشنهادی یا جمله‌هایی مثل “اگه میخوای لاغر شی وارد شو” را دیده‌اید. به این نوع از تبلیغات، تبلیغات همسان می‌گویند.

تبلیغات همسان چیست؟

تبلیغات همسان مجموعه‌ای از تبلیغات در اینستاگرام، تبلیغات در گوگل، یا شبیه به تبلیغات بنری است که محتوای آن با محتوای سایت هماهنگ است. این نوع تبلیغات بیشتر بر پایه محتوا است مثل آموزش دیجیتال مارکتینگ اما تبلیغات بنری، جنبه تبلیغاتی پر رنگ‌تری دارد. برای مثال تصویر با کلماتی مانند خرید، اشتراک، قرعه کشی، ثبت نام و…ادغام شده است.

تفاوت تبلیغات بنری و همسان

مزایای تبلیغات همسان

تبلیغات همسان یا native علاوه بر اینکه ماهیت تبلیغی دارند به دلیل ظاهر هماهنگی که با سایت نمایش دهنده دارند UI و واسط کاربری بهتری را ایجاد می‌کنند.

یکی دیگر از مزایای تبلیغات نیتیو این است که واقعا شبیه به تبلیغات نیستند، بنابراین تعامل کاربر با صفحه را مختل نمی‌کنند. تبلیغات بومی اغلب به عنوان محتوای توصیه شده در وبسایت‌ها نمایش داده می‌شوند و در زیر یا کنار مقاله‌ای که به تازگی خوانده‌اید ظاهر می‌شوند. تبلیغات نیتیو یا بومی حتی به عنوان بخشی از فید خبری شما در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک یا توییتر ظاهر می‌شوند.

علاوه بر این تبلیغات نیتیو، نرخ کلیک سایت CTR را افزایش می‌دهد و معمولا به شکل یک تصویر با تیتر جذاب نمایش داده می‌شود. اما به دلیل هماهنگی که با بستر سایت نمایش دهنده دارند، بیشتر با هدف جذب مخاطبان جدید و آگاهی از برند انجام می‌شود و کمتر جنبه فروش دارد.

تبلیغات بومی از دسته تاکتیک‌های بازاریابی عملگرا محسوب می‌شود که به شکل عرضه و تقاضا کار می‌کند. در سمت عرضه ناشرانی حضور دارند که به دنبال کسب درآمد از سایت خود هستند. در سمت تقاضا تبلیغ کنندگانی هستند که به دنبال دستیابی به مخاطبان بیشتر، افزایش آگاهی از برند، فروش و یا جمع کردن لید هستند.

 

تبلیغات همسان چیست؟

 

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

انواع تبلیغات همسان

مطالب پیشنهادی

حتما برایتان پیش آمده در سایت‌های مختلف وقتی به انتهای یک مطلب می‌رسید با یک سری مطالب پیشنهادی از سراسر وب و یا پیشنهادهای روز مواجه می‌شوید. مشابه این نوع تبلیغات، تبلیغات در سایت‌های خرید و فروش آنلاین است. برای مثال شما قصد دارید یک گوشی موبایل خریداری کنید در پایین صفحه نیز یکسری محصولات پینشهادی مشابه را نیز خواهید دید.

تبلیغات نیتیو

تبلیغات گوگل ادز

کلمه خرید بلیط هواپیما را سرچ کنید سایت‌های ابتدایی در سرچ نتایج گوگل که با تبلیغات در گوگل ادز بالا هستند تنها با یک کلمه ad در کنار لینک سایت متمایز شدند. اما به لحاظ نمایش، و ویژگی‌های ظاهری با سایر صفحات در سرچ نتایج گوگل تفاوتی ندارند. این نوع تبلیغات نیز جز تبلیغات نیتیو محسوب می‌شوند.

تبلیغات همسان هدفمند

شما در تبلیغات نیتیو هدفمند یا بر اساس موضوع، یا بر اساس کلید واژه، و یا بر اساس علاقه کاربران، تبلیغات خود را در سایت هدف ایجاد می‌کنید. مثلا می‌توانید تبلیغتان را در سایت‌هایی با موضوع مشابه تبلیغ خود منتشر کنید و یا چند کلید واژه انتخاب کنید تا در صفحاتی که آن کلید واژه‌ها در عنوان و یا توضیحات متای آن صفحه به کار رفته، به نمایش دربیاید.

می‌توانید تعیین کنید که تبلیغتان فقط به علاقه مندان به شبکه های اجتماعی یا علاقه مندان به فناوری نمایش داده شود.

تبلیغات همسان هدفمند

تبلیغات درون محتوایی

تبلیغات درون محتوایی، تبلیغاتی هستند که در بین محتواهای خبری یک سایت، در خلال اسلایدهای یک پست یا استوری اینستاگرام قرار می‌گیرند. این تبلیغات کاربر را به سمت صفحه هدف هدایت می‌کنند.

پلتفرم‌های زیادی در این زمینه فعالیت می‌کنند و با شما با ثبت نام در این سایت‌ها می‌توانید، در سایت‌های مورد نظر خود تبلیغات نیتیو ایجاد کنید.

سخن پایانی

استفاده از تبلیغات کلیکی همسان، تاثیر بسیار خوبی بر روی جذب مخاطبان جدید و افزایش آگاهی از برند دارد. توصیه می‌کنیم. امیدوارم این مقاله در زمینه تبلیغات نیتیو برای شما مفید بوده باشد.

ارسال نظر