وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

ارسال پیامک تبلیغاتی+ 4 نمونه پیامک تبلیغاتی جذاب

ارسال پیامک تبلیغاتی

قطعا شما به عنوان صاحب یک کسب و کار ارسال پیامک‌ تبلیغاتی را یکی از بهترین راه‌ها برای بازاریابی و جذب مشتریان جدید می‌دانید، که باید بگوییم درست است.

اما شاید شما هم مثل من سوالاتی از قبیل اینکه هزینه ارسال اس ام اس تبلیغاتی چه قدر است؟ یا شماره‌های مخاطبین را چه طور پیدا کنیم؟ ذهنتان را درگیر کرده باشد. پس در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا پاسخ تمام این سوالات خود را بیابید.

بازاریابی پیامکی یا اس ام اس مارکتینگ

اما ارسال اس ام اس هم راه و رسم خودش را دارد و قوانین زیادی برای استراتژی بازاریابی پیامکی وجود دارد. شما برای به دست آوردن بهترین نتیجه می‌بایست طبق اصول آن، پیامک‌های تبلیغاتی خود را ارسال کنید. از آن جایی که افراد در حال حاضر به تلفن‌های همراه خود بسیار وابسته هستند و مدام آن را چک می‌کنند، ارسال پیامک‌های تبلیغاتی می‌تواند راهی موثر برای دیده شدن در بین انبوه تبلیغات از کانال‌ها و پلتفرم‌های مختلف باشد.

در ابتدا باید بدانید شما برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی نیازی به مراجعه به مخابرات یا مراکز مربوطه ندارید. تنها با خرید پنل اس ام اس یا پیامک تبلیغاتی می‌توانید خیلی راحت، پیام‌های تبلیغاتی خود را ارسال کنید. سایت‌های بسیاری در این حوزه فعالیت می‌کنند که با سرچ در گوگل می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید.

همچنین بسته به نوع اشتراکی که خریداری می‌کنید، قیمت‌های متفاوتی وجود دارد. یکی از فاکتورهای مهمی که در ارسال پیامک‌های تبلیغاتی باید در نظر بگیرید این است که اگر شما محصول یا خدماتی را برای ارائه دارید برای مثال صاحب یک بوتیک یا یک فروشگاه زنجیره‌ای هستید، می‌بایست پیامک‌های تبلیغاتی خود را برای افرادی که در منطقه جغرافیایی نزدیک همان بوتیک یا فروشگاه قرار دارند ارسال کنید.

در نتیجه می‌توانید یک تبلیغات هدفمند داشته باشید و دقیقا برای مشتریان بالقوه‌ای که ممکن است به محصولات یا خدمات شما نیاز داشته باشند، پیامک ارسال می‌کنید.

پیامک نرخ باز شدن بسیار بالایی دارد، اما اگر پیام‌هایی را برای افرادی ارسال می‌کنید که به خدمات یا محصول شما نیازی ندارند، به شما کمکی نمی‌کند.

اس ام اس مارکتینگ

نحوه ارسال پیامک‌های تبلیغاتی منطقه‌ای

  1. زمانی که شما از پنل‌های ارسال پیامک استفاده می‌کنید، می‌توانید یک منطقه جغرافیایی خاص که فروشگاه یا خدمات شما در آن منطقه واقع شده است را انتخاب کنید. در این صورت پیامک شما به دست افرادی که در محدوده این منطقه قرار دارند می‌رسد.
  2. یکی دیگر از روش‌های رایج این است که کد پستی منطقه خود را وارد کنید. در این صورت اس ام اس‌های شما برای تمام خطوط تلفن همراه آن منطقه ارسال شود.
  3. اگر بخواهیم یک گام فراتر برویم، پنل‌های ارسال اس ام اس‌های تبلیغاتی لیستی از شماره‌های استان‌ها و شهرهای مختلف را در اختیار دارند. شما می‌توانید از این لیست تنها برای ارسال پیامک تبلیغاتی استفاده کنید. در این روش شما برای افراد زیادی اس ام اس ارسال می‌کنید که ممکن است مخاطب و مشتری هدف شما نباشند. بنابراین این گونه تبلیغات، تبلیغات هدفمندی نیست.
  4. از دیگر روش‌هایی که می‌توانید از آن برای ارسال اس ام اس استفاده کنید این است برخی از کسب و کارها، اس ام اس‌های تبلیغاتی و یا اطلاع رسانی خود را تنها برای مشتریانی که تاکنون از خدمات و محصولات آن‌ها استفاده کردند ارسال می‌کنند. برای این کار نیاز است که شما شماره تمامی مخاطبان و مشتریان خود را داشته باشید و آن را در پنل بارگذاری کنید.
  5. برخی از سایت‌های ارائه دهنده سامانه پیامکی، امکان ارسال پیامک به مشاغل و صنف‌های مختلف را به شما می‌دهند. زیرا ممکن است خدماتی که شما ارائه می‌دهید برای یک گروه خاصی از مشاغل برای مثال معلمان، پزشکان، مهندسین، کارمندان و…کاربرد داشته باشد.

بازاریابی پیامکی

متن پیامک تبلیغاتی

برای متن پیامک تبلیغاتی نیز سعی کنین از یک فرد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. مانند یک تولید کننده محتوا یا یک کپی رایتر تا یک متن تاثیر گذار و کوتاه را برای شما تولید کند. چرا که متن پیامک‌های تبلیغاتی کوتاه است و این متن باید در عین کوتاه بودن بیشترین تاثیر را روی مخاطب بگذارد.

بهترین زمان برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی چه موقع است؟

جالب است بدانید حتی برخی از کشورها قوانینی در مورد زمان ارسال پیامک‌های تبلیغاتی دارند. مثلاً فرانسه بازاریابی پیامکی را در روزهای یکشنبه، تعطیلات یا هر زمانی بعد از ساعت 10 شب مجاز نمی‌داند.

توجه داشته باشید قانون قطعی برای زمان ارسال پیامک‌های تبلیغاتی وجود ندارد. اما به صورت میانگین شما می‌بایست زمان ارسال پیامک‌های تبلیغاتی خود را با توجه به وقت و نوع فعالیت اکثر مخاطبین یا مشتریان خود در نظر بگیرید.

برای مثال اکثر افراد از صبح تا بعد از ظهر سرکار هستند بنابراین ساعات اولیه روز (البته نه خیلی صبح زود) که افراد در مسیر رفتن به محل کار خود هستن، تایم ناهار که افراد مشغله کاری کمتری دارند و مشغول صرف ناهار هستن و زمان تعطیل شدن و برگشت از سرکار می‌تواند، ساعات مناسبی برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی باشد.

چرا که مخاطبان باید وقت و حوصله برای تحلیل و پردازش اس ام اس‌های تبلیغاتی شما را داشته باشند. توجه به این نکته بسیار مهم است چرا که اگر در ساعات شلوغ کاری یا در ساعات استراحت افراد برای آن‌ها اس ام اس تبلیغاتی ارسال کنید، قطعا وجه مناسبی برای برند شما ندارد و ممکن است مشتریان خود را نیز از دست بدهید.

زمان ارسال پیامک به اندازه‌ای مهم است که بسیاری از افراد من جمله خود من اگر در زمان نامناسبی پیامک تبلیغاتی دریافت کنیم، توجهی به آن نکرده و حتی ممکن است ارسال پیامک تبلیغاتی از این شماره را مسدود کنیم.

پیامک تبلیغاتی

بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی در روزهای تعطیل

ضمن اینکه در روزهای تعطیل نیز از آن‌جایی که افراد بیشتر مشغول استراحت یا معاشرت با اقوام هستند و یا سرگرم تفریح و وقت گذراندن با خانواده هستند ارسال پیامک‌های تبلیغاتی بازخورد و نتیجه خوبی نخواهد داشت.

اما توجه داشته باشید بسته به نوع کسب و کار شما، ارسال پیامک تبلیغاتی حتی در روزهای تعطیل نیز می‌تواند اثر بخش باشد. برای مثال اگر شما صاحب یک رستوران، کافه، فروشگاه زنجیره‌ای یا یک فضای تفریحی هستید، این موضوع برای شما متفاوت است.

حال بهترین ساعات ارسال پیامک تبلیغاتی در روزهای تعطیل بین ساعات 9 الی 11 تا 12 ظهر است. در این زمان، عموما افراد از خواب بیدار شدند و فعالیت‌های روزانه خود را شروع کردند و همچنین بین ساعات 18 الی 20 نیز ساعات مناسبی برای ارسال پیامک است.

مزایای بازاریابی با پیامک تبلیغاتی

اولا که بازاریابی پیامکی مزایای بسیاری نسبت به سایر اشکال بازاریابی دیجیتال دارد:

سرعت بالایی دارد

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

این شکل از بازاریابی به سرعت تهیه و آماده ارسال می‌شود و برخلاف شبکه های اجتماعی و بازاریابی ایمیلی نیازی به طراحی هیچ تصویری برای مطابقت با محتوا ندارد. پیام‌های متنی محدودیت کاراکتر دارند بنابراین شما نیازی به نوشتن زیاد هم ندارید

نرخ باز شدن بالایی دارد

اگر قصد دارید در این انبوه اطلاعات و تبلیغات دیده شوید ارسال پیامک روش خوبی است چرا که نرخ باز شدن پیامک بالاست. مشتریان به طور قابل توجهی بیشتر بر روی لینکی که شما از طریق اس ام اس، ارسال می کنید در مقابل ایمیل کلیک می کنند.

استراژی بازاریابی پیامکی یا sms marketing

نام شرکت خود را در پیامک تبلیغاتی قرار دهید

یکی از استراتژی‌های مثبت و تاثیر گذار در بازاریابی پیامکی استفاده از نام تجاری خود به جای شماره فرستنده است. اگر شما با یک شماره چند رقمی پیامک‌های تبلیغاتی خود را ارسال کنید ممکن است مخاطبان متوجه نشوند که این پیامک از طرف شماست.

علاوه بر این، باعث می‌شود که نام تجاری شما بیشتر و بهتر در ذهن مخاطبان ثبت شود. در نتیجه سبب اعتماد سازی  وکسب اعتبار بیشتر نزد مخاطبان می‌شود. اما در کنار مزایا، معایبی نیز دارد مانند هزینه زیادی است که باید برای خط تجاری پرداخت شود.

به همین دلیل است که باید به مخاطبین خود اطلاع دهید که در وهله اول چه کسی پیام را ارسال می کند. استراتژی های بازاریابی پیامکی که باید امتحان کنید

متن های خوش آمد گویی

مانند ایمیل خوش آمدگویی، پس از ثبت نام مشتری برای ایجاد حس اعتماد و وفاداری در مشتری می‌توانید، پیام خوشامدگویی را ارسال کنید. حتی می توانید برای ثبت نام های جدید تخفیف ویژه‌ای ارائه دهید تا آنها را تشویق کنید دوباره از شما خرید کنند.

ورود محصولات جدید

به محض اینکه محصول جدیدی را به ویترین فروشگاه یا وب سایت خود اضافه می کنید، از یک کمپین پیامکی استفاده کنید تا به مخاطبان خود اطلاع دهید که می توانند شروع به خرید کنند.

ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه

5 نمونه پیامک تبلیغاتی جذاب و تاثیر گذار

یک متن تبلیغاتی جذاب، متنی است که مخاطب به راحتی با آن ارتباط برقرار کند و به پیام آن پی ببرد. در زیر چندنمونه از پیامک‌های تبلیغاتی که برای خود من هم جذاب بودند را برایتان آورده‌ام.

نمونه های پیامک تبلیغاتی

 

زیبایی دیجیتال مارکتینگ این است که کانال های زیادی وجود دارد که می توانید از آنها برای تعامل با مشتریان خود استفاده کنید. همه این کانال‌ها به هم متصل می‌شوند تا یک سیستم ارتباط بازاریابی قوی را ایجاد کنند که کسب‌وکارها را قادر می‌سازد تا با مشتریان و صاحبان مشاغل در مقیاس بزرگ ارتباط برقرار کنند.

پیامک و ایمیل مارکتینگ دو کانالی هستند که بسیار مکمل یکدیگر هستند. می‌توانید از طریق هر دو کانال کمپین ایجاد کنید، با استفاده از ایمیل برای درج اطلاعات دقیق‌تر و پیامک برای برقراری ارتباط بیشتر برای پیامک‌های وابسته به زمان و فوری.

پس توجه داشته باشید که بازاریابی ایمیلی و بازاریابی پیامکی هر دو در کنار یکدیگر بهترین عملکرد را دارند. اما نرخ تعامل اس ام اس در مقایسه با ایمیل بسیار بالاتر است به طوری که 90 درصد پیامک‌ها در عرض 3 دقیقه پس از دریافت آن‌ها خوانده می‌شوند.

پیامک‌های تبلیغاتی خود را نیز می‌توانید با عناوین مختلف در قالب یک پیشنهاد ویژه، کد تخفیف، شرکت در کمپین، مسابقه و یا به روزرسانی‌هایی که در خدمات و یا محصولات خود انجام دادید، ارسال کنید.

نتیجه گیری

در نهایت اگر قصد دارید که نتایج پیامک‌های تبلیغاتی خود را رصد کنید، توصیه می‌کنیم لینکی که در پیامک‌های تبلیغاتی خود قرار می‌دهید به صورت utm باشد. در این صورت می‌توانید میزان ورودی را از این طریق بررسی کنید. ارسال پیامک‌های تبلیغاتی یا همان اس ام اس مارکتینگ یکی از ابزارهای قدرتمند دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود.

تبلیغات بنری نیز مانند اس ام اس مارکتینگ یا همان ارسال پیامک تبلیغاتی جز عناصر بازاریابی برونگرا محسوب می‌شود. به همین منظور اگر قصد دارید در این زمینه بیشتر بدانید به مطلب تبلیغات بنری چیست؟ در بخش بلاگ نوین هاب مراجعه نمایید.

یک نظر

  • سلام
    ارسال پیامک تبلیغاتی اگر فقط برای مخاطب هدف یا باشگاه مشتریان خودمون باشه فوق العاده هست، همون طور که نوین هاب را به همه پیشنهاد میدم توصیه میکنم از پنل اس ام اس سفیرک هم استفاده کنید از سال 89 باهاشون کار میکنم و جز قدیمی ها هستند که چراغ خاموش و با پشتیبانی عالی خدمات ارائه میدن.