وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

آشنایی با لینکدین فارسی و اصطلاحات

احتمالا شما هم مثل همه، روزانه با شبکه‌های اجتماعی مختلفی کار می‌کنید. هدف بیشتر این شبکه‌ها سرگرمی است. اما لینکدین یکی از شبکه‌های اجتماعی کسب‌وکار محور است. لینکدین با هدف گرد هم آوردن افراد حرفه‌ای در حوزه کسب‌وکارهای مختلف فعالیت خود را از سال 2006 به‌صورت رسمی شروع کرد. کم‌کم ایرانی‌ها شروع به استفاده از آن کردند. برای اینکه بتوانید با این شبکه ارتباط برقرار کنید باید با اصطلاحات رایج آن آشنا باشید. ما در این پست از بلاگ نوین هاب قصد داریم درمورد اصطلاحات این شبکه اجتماعی حرف بزنیم.

لینکدین فارسی

گفته می‌شود که بین کشورهای منطقه، بیشترین کاربران لینکدین را ایرانیان تشکیل داده‌اند. البته بسیاری از کاربران این فضا، آن را فضایی برای سرگرمی قلمداد می‌کنند و آن را از هدف اصلی خود دور کرده‌اند. این شبکه فضایی برای به اشتراک گذاشتن تجربیات کاری است. افراد رزومه خود را در پروفایل‌شان قرار می‌دهند تا توسط کارفرمایان جست‌وجو شوند. یا به دنبال اشخاص متخصص برای کسب‌وکار خود می‌گردند. معمولا هربار که از شبکه‌ی اجتماعی رونمایی می‌شود، طراحان آن مقالاتی در خصوص نحوه استفاده از آن را منتشر می‌کنند. عموما این مقالات به زبان فارسی منتشر نمی‌شوند و کاربران فارسی با آزمون و خطا و تجربه کار با آن را می‌آموزند. ما در این بلاگ اصطلاحات پایه‌ای را با شما به اشتراک می‌گذاریم که اگر قرار است کار با لینکدین را شروع کنید، دچار سردرگمی نشوید.

ما قبلا در بلاگ‌های متعددی درمورد لینکدین مطالبی را منتشر کرده‌ایم. نبایدهای لینکدین، استوری لینکدین، 10 نکته برای تاثیرگذاری بیشتر در لینکدین و لینکدین پریمیوم.

توصیه می‌کنیم اگر به این شبکه اجتماعی علاقه‌مند هستید، این مطالب را از دست ندهید.

 

اصطلاحات لینکدین فارسی

لینکدین

Home: این قسمت درواقع فید شماست. در این صفحه پست‌های افرادی که با آن‌ها کانکشن برقرار کرده‌اید به شما نمایش داده می‌شود. همچنین ممکن است صفحاتی را با توجه به علاقه‌مندی‌های شما برای دنبال کردن به شما معرفی کند.

My Networks: درخواست‌های ارتباط شما در این قسمت نمایش داده می‌شود. کسانی که قصد دارند با شما و مطالبی که به اشتراک می‌گذارید در ارتباط باشند، وارد صفحه‌تان می‌شوند و درخواست برقراری ارتباط می‌فرستند.

لینکدین

Notifications: در این قسمت موارد متعددی را به شما نشان می‌دهد. برای مثال تولد کسانی که دنبال کرده‌اید، آغاز به کار کردن آن‌ها در پوزیشنی جدید و پست‌هایی که منتشر کرده‌اند.

Posts: با انتخاب این قسمت می‌توانید مطلبی را با دنبال‌کنندگان خود به اشتراک بگذارید. شما اجازه نوشتن متن تا 1300 کاراکتر را در این فضا دارید.

Jobs: در این قسمت می‌توانید با توجه به موقعیت شهری که در آن زندگی می‌کنید، دنبال شغلی در پوزیشن مدنظرتان بگردید.

لینکدین

 

در این جا و با انتخاب search jobs می‌توانید جست‌وجوی خود را آغاز کنید.

.

لینکدین

لینکدین

موقعیت مکانی را با توجه به شهر محل زندگی‌تان تغییر دهید و سپس عناوین شغلی مدنظرتان را تایپ کنید.

about: این قسمت برای معرفی مختصر شماست. بعد از اینکه پروفایل خود را تکمیل کردید، لینکدین به شما متنی تحت عنوان سمپل و با توجه به مواردی که در پروفایل‌تان اضافه کردید ارائه می‌دهد. می‌توانید از این سمپل برای معرفی خودتان استفاده کنید. حتی می‌توانید آن را ادیت کرده و به میل خودتان تغییرش دهید.

about

 

Activity: فعالیت‌های اخیر شما در این قسمت جمع‌آوری شده است. مطالبی که منتشر کردید، نظراتی که برای دیگران گذاشته‌اید و یا کانکشن‌های جدیدی که برقرار کردید. دنبال‌کنندگان شما امکان دیدن این فعالیت‌ها را دارند. درواقع هرکسی که وارد صفحه شما بشود هم می‌تواند آن‌ها را بخواند و ببیند.

activity

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

فعالیت‌ها، مهارت‌ها و دوره‌های گذرانده شده

Experience: تجربیات کاری شما در این قسمت نوشته می‌شود. همه جزییات فعالیت شما در اینجا قرار دارد. مدت زمانی که در آن مجموعه مشغول بوده‌اید، زمان شروع و پایان فعالیت‌تان در آن مجموعه و پوزیشنی که در آن مشغول بوده‌اید.

Experience

Education: تحصیلات خود را در این قسمت اضافه کنید.

education

 

skills: مهارت‌های شما در این قسمت نمایش داده می‌شود.

skills

accomplishment: هر دوره‌ای که گذرانده‌اید را اینجا اضافه کنید. دوره‌های شما دست‌آوردهای شما هستند. این عنوان می‌تواند نظر کارفرمایان را جلب کند. از آن غافل نشوید.

دستاورد

 

Contact: اطلاعات تماس خود را اینجا اضافه می‌کنید. اگر وبسایتی دارید، حتما آن را اینجا اضافه کنید. اگر نمونه فعالیت‌های خود را در شبکه‌های مجازی‌تان منتشر می‌کنید آن را اینجا اضافه کنید. تا کارفرمایان بتوانند ببینند.

تماس

 

articles: مقاله‌های خود را می‌توانید در این قسمت بنویسید. برای نوشتن مقاله محدودیت کاراکتر ندارید و بقیه می‌توانند آن را بخوانند.

interests: علاقه‌مندی‌های شما شیوه تفکرتان را نشان می‌دهد. اینکه شما چه چیزهایی را دنبال می‌کنید اهمیت بسیار زیادی دارد. علاقه‌مندی‌های خود را در این قسمت اضافه کنید تا هم از مطالب به‌روزشان آگاه شوید و هم هویت خود را به بقیه معرفی کنید.

علاقه

پیام‌ها: در لینکدین امکان چت کردن به‌صورت خصوصی با کاربران دیگر فراهم است. اگر قصد برقراری ارتباط با کسی را دارید می‌توانید به او پیغام بدهید.

لینکدین

 

درنهایت

اگر در حوزه کسب‌وکار فعالیت دارید یا دوست دارید که با فعالان حوزه خودتان در ارتباط باشید، استفاده از لینکدین را فراموش نکنید. این شبکه اجتماعی برای افزودن مهارت‌های شما اهمیت بسیار زیادی دارد. البته ذکر این نکته هم ضروری است که برای استفاده از تمام امکانات اساسی لینکدین، می‌توانید اشتراک آن را تهیه کنید. ما در بلاگ لینکدین پریمیوم اهمیت تهیه این اشتراک را توضیح داده‌ایم.

همان‌قدر که آگاهی داشتن از شبکه‌های اجتماعی اهمیت زیادی دارد، مدیریت آن هم حائز اهمیت است. اگر به‌صورت حرفه‌ای در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنید، نوین هاب این امکان را به شما می‌دهد که فعالیت خود را مدیریت کنید. با داشبورد حرفه‌ای نوین هاب می‌توانید محتوای خود را برای انتشار زمان‌بندی کنید. از شبکه‌های اجتماعی خود آنالیز تهیه کنید و کامنت‌های خود را مدیریت کنید.

 

2 نظر