وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

آموزش لینکدین – 10 نکته کاربردی برای تاثیرگذاری بیشتر کسب‌و‌کار‌ها در لینکدین

10 نکته کاربردی برای آموزش لینکدین

اگر به‌دنبال رشد و توسعه کسب‌و‌کار خود هستید، آموزش لینکدین که یکی از محبوب‌ترین و مناسب‌ترین پلتفرم‌ها برای این‌کار است، می‌تواند به شما کمک کند. اما برای این‌که بتوانید به‌درستی از لینکدین استفاده کنید باید نحوه کار با این شبکه اجتماعی را بلد باشید. من در این پست از بلاگ به 10 نکته کاربردی برای آموزش تاثیرگذاری بیشتر کسب‌و‌کار‌ها در لینکدین اشاره می‌کنم و به سوالاتی از‌جمله:

چه زمانی پست‌های لینکدین را منتشر کنیم؟

چه تعداد پست منتشر کنیم؟

درباره چه موضوعی محتوا تولید کنیم؟

و چطور از ویژگی‌های لینکدین برای تاثیرگذاری بیشتر استفاده کنیم؟

پاسخ می‌دهم.

10 نکته کاربردی برای آموزش تاثیرگذاری بیشتر کسب‌و‌کار‌ها در لینکدین

1.انتشار منظم پست اما نه به تعداد زیاد

حفظ یک روند ثابت و منظم در انتشار پست‌های لینکدین اهمیت زیادی دارد. اما بیش از اندازه بودن پست‌ها می‌تواند آسیب جدی به‌همراه داشته باشد.

برای مثال: اگر شما در‌مدت یک ماه 50 پست منتشر کنید نسبت به کسی که بین 35 تا 50 پست در ماه منتشر می‌کند، اینگیجمنت کمتری  خواهید‌داشت. همچنین کسی که در ماه کمتر از 30 پست را انتشار می‌دهند بیشترین میزان اینگیجمنت را خواهند‌داشت.

 

انتشار منظم پست اما نه به تعداد زیاد

 

 

براساس تحقیقات انجام شده بهتر است که در طول هفته حدود 2 الی 3 پست را و در حد ممکن به‌وقت صبح منتشر کنید. در این‌صورت شما می‌توانید در

بقیه روز به تعامل با دیگران پرداخته و اینگیجمنت مناسبی را به‌دست بیاورید.

2.استفاده از سیستم‌های خودکار برای انتشار پست در لینکدین

اشتباه نکنید! استفاده از سیستم‌های خودکار نباید باعث شود که شما در‌طول یک روز تعداد زیادی محتوا را در لینکدین تولید و انتشار دهید. این سیستم‌ها برای کمک به شما جهت صرفه‌جویی در وقت و راحتی کار است. پس افراط نکنید.

منظور من در این‌جا از سیستم‌های خودکار نوین هاب است، که شما می‌توانید از آن به‌صورت خودکار برای مدیریت و زمان‌بندی و آنالیز شبکه‌های اجتماعیتان استفاده کنید.

 

استفاده از سیستم‌های خودکار برای انتشار پست در لینکدین

 

3.تولید پست‌های حاوی محتوای بصری در لینکدین

محتوایی که دارای تصاویر، ویدئو، اسلاید، پادکست و حتی دایکومنت باشد ، ویو بیشتری دارد.

درضمن بهتر است این محتوا را به‌طور مستقیم در لینکدین بارگذاری کنید به جای این‌که به یک منبع دیگر لینک دهید. مثلا بهتر است یک ویدئو را به جای لینک دادن به سایت یوتیوب، مستقیما آپلود کنید.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

4.بازنشر پست‌های دیگر حساب‌ها

بهتر است در‌میان محتوایی که خودتان تولید می‌کنید، محتوای دیگر حساب‌ها را هم بازنشر کنید. با این‌کار می‌توانید گروهی از مخاطبان مربوط به کسب‌و‌کار‌های دیگر را هم بشناسید.

همچنین بهتر است درمورد محتوایی که مجددا انتشار می‌دهید نظر خود را بیان کنید تا خود را از دیگر حساب‌هایی که پست‌های بازنشر شده را نمی‌خوانند متمایز کنید. حتی اگر نظر شما مخالف با محتوا باشد از بیان آن نترسید. این نظر مخالف باعث شروع بحث و گفت‌و‌گو شده و ایجاد تعامل می‌کند.

5. عدم تاکید بیش از حد روی فروش خدمات و محصول

هدف اصلی لینکدین رشد روابط و کسب‌و‌کار شما و جذب مخاطب جدید است. اگر بیش از حد به‌دنبال فروش و تبلیغات باشید مخاطبان خود را دور می‌کنید.

6.استفاده از لایو لینکدین

برگزاری لایو لینکدین می‌تواند به‌ صورت یک مونولوگ با دوربین، یک وبینار با تعدادی مهمان و یا پخش مستقیم از یک رویداد باشد. طبق تحقیقات به‌دست آمده ویدئوی لایو از یک محصول می‌تواند باعث جذب بیشتر مخاطب و تعاملات معتبر‌تر ‌شود.

 

استفاده از لایو لینکدین

 

7.تگ‌کردن کارمندان و یا اینفلوئنسر‌ها در محتوا

با تگ‌کردن افراد دیگر در پست‌هایتان آن‌ها را از محتوای خود مطلع و تشویق به ایجاد تعامل می‌کنید.

سعی کنید افرادی را در محتوای خود تگ کنید که به آن پست مرتبط هستند. تعداد زیادی را تگ نکنید و با استراتژی رفتار کرده و سعی کنید، برای هر پست، افراد مشابه را تگ نکنید. در غیر این صورت اسپم به‌نظر می‌رسد.

8.تولید محتوا مختص لینکدین

معمولا همه کسب‌و‌کار‌ها تعدادی مخاطب دارند که در تمام شبکه‌های اجتماعی آن‌ها را دنبال می‌کنند. حالا اگر شما یک محتوا را در همه این شبکه‌ها به اشتراک بگذارید، مخاطب شما با دیدن پست‌های تکراری خسته خواهد شد. پس بهتر است محتوای مخصوص برای لینکدین خود تولید کنید.

9.استفاده از هشتگ

افزودن هشتگ‌ها به لینکدین این امکان را می‌دهد، که محتوای شما را دسته‌بندی کند تا دیگران بتوانند، آن‌ها را بهتر جست‌و‌جو و پیدا کنند. بهتر است به‌جای هشتگ‌های معروف، از هستگ‌های مرتبط به محتوای خود استفاده کنید.

10.بهینه کردن محتوای خود براساس آنالیز لینکدین

برای دسترسی به آنالیز مربوط به پست‌هایتان، روی نماد “Me” در بالای صفحه اصلی لینکدین خود کلیک کنید.

در‌بخش “Manage” روی “Posts and Activity” کلیک‌کرده و می‌توانید تمام پست‌های اخیر خود را به‌همراه آنالیز مربوط به آن‌ها مشاهده می‌کنید. در این قسمت شما می‌توانید اطلاعات real-time را درمورد هر پست خود و این‌که کدام یک عملکرد بهتری داشته است را مشاهده کنید.

شما می‌توانید تجزیه‌و‌تحلیل کنید که چرا یک پست عملکرد خوبی داشته و بر‌اساس آن دید مناسبی نسبت به علایق مخاطبان خود به‌دست بیاورید.

 

بهینه کردن محتوای خود براساس آنالیز لینکدین

 

ویژگی‌های لینکدین هرروز بیشتر رشد می‌کند و استفاده از آن‌ها می‌تواند باعث رشد کسب‌و‌کار شما نیز شود. اگر هنوز از این شبکه اجتماعی برای بیزینس خود استفاده نمی‌کنید، بهتر است هرچه زودتر شروع کنید. اگر هم که درحال استفاده از آن هستید، با بهره‌مندی از مطالب این پست از بلاگ برای آموزش لینکدین راه درست را پیش ببرید.

بیشتر بخوانید: بهترین روش‌های انتشار پست در لینکدین در سال 2022

4 نظر