وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

چگونه از لینکدین برای مارکتینگ و برندینگ استفاده کنیم؟

لینکدین دیگر فقط یک شبکه اجتماعی مبتنی بر کاریابی نیست. می‌توان از آن برای برندینگ و مارکتینگ هم استفاده کرد. در حقیقت لینکدین فضای بسیار خوبی برای جلب نظر مخاطبان است. در این پست از بلاگ نوین هاب قرار است به ارائه روش‌هایی برای بازاریابی لینکدین بپردازیم.

استفاده از لینکدین برای مارکتینگ و برندینگ

اگرچه که لینکدین فضای بسیار مناسبی برای شبکه‌سازی و توسعه ارتباطات است، اما نمی‌توان پتانسیل‌های آن را برای برندینگ نادیده گرفت. با استفاده از لینکدین می‌توانید اعتبار ایجاد کنید، تجارت و کسب‌وکار خود را رونق ببخشید و حتی ترافیک وبسایتتان را افزایش دهید. در ادامه راهکارهایی برای اینکه چگونه می‌توان از این پلتفرم برای برندینگ استفاده کرد، ارائه شده است.

1- داستان‌سرایی کنید

هیچ‌چیزی در شبکه‌های اجتماعی به اندازه داستان‌سرایی برای شما مخاطب تازه نمی‌آورد. داستان‌سرایی و روایت را به مثابه تولید محتوا درنظر بگیرید. در این روایت شما باید مسیری که برندتان برای رسیدن به نقطه‌ای که در آن قرار دارد، طی کرده، برای مخاطب توضیح دهید.

همچنین می‌توانید از همکاران خود بخواهید، روایت‌ها و تجربیات خود را با شما به اشتراک بگذارند و شما آن را در قالب پست منتشر کنید. این قصه‌های واقعی برای مردم بسیار جذاب است. با توجه به الگوریتم شبکه‌های اجتماعی، کلید دیده شدن برای شما، تعامل است. اگر محتوایی که در لینکدین به اشتراک می‌گذارید لایک و کامنت بگیرد، موجب می‌شود برند شما بیشتر دیده شود.

2- داستان رضایت مشتریان را منتشر کنید

یکی دیگر از راه‌هایی که با استفاده از آن می‌توانید موجب بهبود نام برند خود شوید، منتشر کردن داستان رضایت مشتریان است. اگر شما این فضا را برای مخاطب خود درنظر بگیرید که نظرات خود را با شما به اشتراک بگذارد، موجب بهبود چهره برندتان شده‌اید. درحقیقت وقتی دیگران ببینند که شما این فضا را به مشتریان داده‌اید، موجب اعتمادسازی بیشتر می‌شود.

بازاریابی لینکدین

3- مدیرعامل برند باید در لینکدین فعالیت داشته باشد

اگر خودتان مدیرعامل برند هستید و قصد برندسازی در فضای لینکدین را دارید، باید در این فضا فعالیت داشته باشید. منظور اکانت شخصی خودتان است. پست بگذارید، با مردم تعامل داشته باشید، درمورد برندتان حرف بزنید. اگر هم برای اجرای استراتژی لینکدین، تیم محتوا دارید، باید تمرکز محتوا به فعالیت‌های شما هم باشد. به عنوان مدیر عامل برند، اگر در این فضا شناخته شده باشید، برای کسب‌وکارتان هم بهتر است. منظور از فعالیت، انتشار محتوایی در خصوص به‌روزرسانی‌های کسب‌وکارتان، اخبار تازه، تخفیف‌های جدید و… در پروفایل شخصی‌تان به عنوان مدیرعامل برند است.

4- صدای برندتان باشید

برای برندینگ در لینکدین، لازم است که صدای برند خود را در محتوایی که منتشر می‌کنید، منعکس کنید. رعایت موارد زیر برای حفظ صدای برنذ اهمیت دارند:

  • انتشار محتوا با لوگو مخصوص برند
  • حفظ هماهنگی بین محتوای منتظر شده در تمام شبکه‌های اجتماعی
  • حفظ لحن ثابت و یا منحصر به فرد برای برند، در تمام شبکه‌های اجتماعی
  • استفاده از اشکال مختلف محتوا در تمام شبکه‌های اجتماعی

5- برای رسیدن به مشتریان احتمالی از قابلیت سرچ لینکدین استفاده کنید

فضای لینکدین برای شرکت‌های B2B و بازاریابی بسیار مناسب است. شرکت‌های بزرگ و کارمندان آن‌ها در لینکدین فعال هستند و کار می‌کنند. به همین دلیل این فضا امکان بسیار مناسبی برای رسیدن به مشتریان احتمالی در اختیار شما قرار می‌دهد. لینکدین، یک پایگاه داده رایگان است.

لینکدین امکان جستجوی پیشرفته را برای کاربرانش فراهم کرده که بتوانید به مشتریان احتمالی کسب‌وکارتان برسید. این جستجوی پیشرفته، امکان فیلترهای مختلف را فراهم کرده است. مثلا می‌توانید این فیلترها را به مکان، شرکت‌های مختلف، شغل و… تغییر دهید تا زودتر به مشتریان احتمالی خود دسترسی پیدا کنید.

 

بازاریابی لینکدین

بیشتر مطالعه کنید: نکات بازاریابی لینکدین برای مشاغل کوچک و فریلنسرها

6- اهداف خود را از بازاریابی در لینکدین مخشص کنید

چرا قصد فعالیت در این فضا را دارید؟ برای اینکه به این مفهوم برسید اول باید هدف شرکت خود را مشخص کنید.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

آیا قرار است مشتری بیشتری را جذب کنید؟ آیا می‌خواهید ترافیک وبسایتتان را افزایش دهید؟ آیا دوست دارید محتوایی که تولید و منتشر می‌کنید بیشتر دیده شود؟ آیا دوست دارید چهره برندتان را حرفه‌ای نشان دهید؟

وقتی هدف خود را از فعالیت در این فضا مشخص کنید، راه برای شما هموارتر خواهد شد. وقتی هدف از فعالیت مشخص باشد، طبق اصولی که اهمیت دارد پیش خواهید رفت.

توجه داشته باشید که لینکدین در رسیدن به بسیاری از این اهداف می‌تواند به شما کمک کند. گفته می‌شود بازدیدکنندگان و فالوورهای لینکدین، بیشتر از سایر پلتفرم‌ها تبدیل به مشتری می‌شوند.

همچنین، لینکدین فضای بسیار مناسبی برای رسیدن به نیروی کار حرفه‌ای است. افراد حرفه‌ای در این شبکه اجتماعی فعال هستند و اگر به آن‌ها احتیاج داشته باشید راحت‌تر به آن‌ها خواهید رسید.

همچنین، از آنجایی که لینکدین بر پایه ایجاد شبکه‌ای از روابط حرفه‌ای ساخته شده است، برند شما را در معرض نمایش قرار می‌دهد. این نمایش برند برای شما اعتبار به همراه می‌آورد. استفاده از صفحه خدمات لینکدین نیز یکی از راهکارهای برندینگ و مارکتینگ در این شبکه اجتماعی است.

7- دانش و تجربیات خود را به اشتراک بگذارید

بخشی از تولید محتوا مربوط به انتشار دانش و اطلاعات شما می‌شود. وقتی مخاطب ببیند شما تجربیات و اطلاعات خود را به آسانی در اختیار او قرار می‌دهید، نسبت به شما احساس وفاداری پیدا می‌کند. بسیاری از برندها فکر می‌کنند انتشار رایگان این محتوا و دانش، درست نیست و باید آن را برای خودشان محفوظ نگاه دارند. یا در ازای آن از مخاطب پول بگیرند.

اما توصیه ما به شما این است که انتشار محتوا به صورت رایگان مخاطب بیشتری را به سمت شما جذب می‌کند. برای مثال، چه اشکالی دارد اگر در خصوص مشکلی که مخاطب شما همواره با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند، محتوایی منتشر کنید؟ یا موردی را به او آموزش دهید که می‌دانید برایش مفید خواهد بود؟

بازاریابی لینکدین

 

8- از امکانات لینکدین استفاده کنید

لینکدین امکانات بسیار زیادی در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر قرار است از بازاریابی لینکدین استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنم از امکانات این فضا استفاده کنید. برخی از امکانات این ابزار از قرار زیر است:

  • اکانت تجاری
  • ابزار جمع آوری داده مثل Campaign Manager و Reporting UI
  • لینکدین پرمیوم
  • محتواهای تبلیغاتی یا حمایت شده (Sponsored Content)
  • Analytics
  • InMail

9- بازاریابی دیجیتالی درلینکدین

  • یک پروفایل حرفه‌ای در لینکدین بسازید.
  • با دوستان و افراد فعال در حوزه خودتان تعامل داشته باشید.
  • مقالات بلاگ خود را در لینکدین منتشر کنید تا ترافیک وبسایتتان را افزایش دهید.
  • هم اکانت شخصی داشته باشید و هم اکانت تجاری و تلاش کنید در هردو این اکانت‌ها فعال باشید.

درنهایت

فعالیت در لینکدین می‌تواند بخش اعظمی از نیاز شما برای بازاریابی را برآورده می‌کند. امکانات لینکدین را دست‌کم نگیرید. برای اینکه بتوانید در این فضا حرفه‌ای‌تر عمل کنید، راهکاری برای شما درنظر گرفته‌ایم. می‌توانید از ابزارهای حرفه‌ای مدیریت شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.

نوین هاب یکی از این ابزارهاست. پیش از این از اهمیت تولید محتوا در لینکدین حرف زده‌ایم. نوین هاب این امکان را به شما می‌دهد که محتوای خود را برای انتشار در این فضا زمان‌بندی کنید. می‌توانید محتوای خود را از قبل آماده و در داشبورد نوین هاب بارگذاری کنید.

بعد ساعت و تاریخی که برای انتشار مدنظرتان است را از روی تقویم نوین هاب انتخاب کنید. نوین هاب به شما این امکان را می‌دهد که شبکه‌های اجتماعی خود را آنالیز کنید. اهمیت آنالیز برای حرفه‌ای‌تر عمل کردن بسیار بالاست. اگر قصد دارید درباره نحوه برگزاری لایو لینکدین بیشتر بدانید به صفحه مربوطه در بخش مطالب آموزشی بلاگ نوین هاب مراجعه نمایید.

ارسال نظر