وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

چگونه پیام‌های پاک شده در واتساپ را بخوانیم

واتساپ

کاربران واتساپ مدت‌زمان زیادی منتظر اضافه شدن قابلیت حذف کردن پیام‌های ارسال‌شده بودند. چراکه اشتباهات سهوی یا عمدی موقع ارسال پیام، برای همیشه در  تاریخچه مکالمه باقی می‌ماند. خوشبختانه واتساپ این امکان را اضافه کرده. اما نه به آن بی‎‌عیب و نقصی که کاربران منتظر آن بودند. شما فقط 7 دقیقه زمان دارید تا پیام ارسال‌شده خود را پاک کنید. همچنین وقتی پیام را پاک کنید نوشته “this message was deleted” یا “این پیام پاک شده” در صفحه چت باقی خواهد ماند.

اما ممکن است بنابر وجود احساس کنجکاوی مایل باشید بدانید این پیغام پاک شده چه چیزی بوده است. یا شاید اصلا فرستنده سهوا آن را پاک کرده و حالا هردوی شما به آن نیاز دارید. باید راهی وجود داشته باشد که بتوان این پیام پاک شده را بازگردانی کرد.

 

واتساپ

 

 

ما در این پست از بلاگ نوین هاب قرار است نحوه خواندن این پیام‌های پاک شده را به شما آموزش دهیم.

 

بازگرداندن و مشاهده پیام‌های پاک شده در واتساپ

 

notification log

هنگامی که کسی برای شما پیامی می‌فرستد، این پیغام در قسمت نوتیفیکیشن بار تلفن هوشمند شما نمایش داده می‌شود. در بعضی از تلفن‌های هوشمند، حتی اگر فرد مقابل پیغام خود را در واتساپ پاک کند، همچنان از این قسمت قابل مشاهده است. اگر هم اعلان‌ها یا همان نوتیفیکیشن‌ها را پاک کرده‌اید هیچ اشکالی ندارد. اکثز تلفن‌های هوشمند اندرویدی از notification log پشتیبانی می‌کنند. بنابراین شما امکان مشاهده نوتیفیکیشن‌های پاک شده را خواهید داشت. مراحل زیر را طی کنید:

  1. روی یک فضای خالی در صفحه هوم‌اسکرین با انگشت نگه دارید تا گزینه Widgets را مشاهده کنید.
  2. سپس از بین لیست گزینه Shortcut Settings را پیدا کنید. دقت داشته باشید که اگر این گزینه را پیدا نکردید بدان معناست که تلفن هوشمند شما از نوتیفیکیشن لاگ پشتیبانی نمی‌کند. درنتیجه نیاز به نصب نرم‌افزار جانبی خواهید داشت.
  3. سپس ویجت Setting Shortcut را با تپ نگه دارید تا به صفحه هوم اسکرین تلفن هوشمند شما اضافه شود.
  4. این ویجت را باز کنید و دنبال گزینه Notification Log بگردید. روی این گزینه تپ کنید تا به هوم اسکرین اضافه شود.
  5. حالا اگر روی آیکون Notification Log در هوم اسکرین تپ کنید، می‌توانید تمام نوتیفیکیشن‌های قدیمی را مشاهده کنید.

نرم‌افزار جانبی

برنامه notisave را از گوگل پلی دانلود و نصب کنید.

11

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

بعد از اینکه این نرم‌افزار را نصب کردید از شما می‌خواهد دسترسی‌های لازم را به آن بدهید. در مرحله اول از شما می‌خواهد که اجازه دسترسی داشتن به نوتیفیکیشن‌ها را بدهید. کل فعالیت این نرم‌افزار بر همین اساس است.

بعد از نرم‌افزار خارج شده و دوباره وارد آن شوید. در این مرحله از شما اجازه دسترسی داشتن به گالری و فایل مدیا تلفن هوشمندتان را می‌خواهد. چون نیازی به آن نیست توصیه می‌کنیم این دسترسی را به نرم‌افزار ندهید. بعد نرم‌افزار تمام اپلیکیشن‌های تلفن هوشمند شما را بازگذاری خواهد کرد. در این مرحله اپلیکیشن‌هایی که می‌خواهید نوتیفیکیشن آن‌ها ثبت بماند را انتخاب کنید.

33

حالا هربار که هر پیامی در نرم‌افزارهای پیام‌رسان شما پاک شود در این نرم‌افزار ذخیره خواهد شد و امکان مشاهده آن برای شما فراهم است.

 

 

البته هرگز نباید از اهمیت بکاپ گرفتن اطلاعات و پیام‌ها در واتساپ غافل شد. ما پیش از این در پستی مجزا نحوه بکاپ گرفتن از واتساپ را آموزش داده‌ایم که توصیه می‌کنیم حتما آن را مطالعه کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر از ویژگی disappearing message یا همان پیام‌های ناپدید شونده در واتساپ به مطلب مربوطه در بخش مطالب آموزشی بلاگ نوین هاب مراجعه نمایید.

مدیریت شبکه‌های اجتماعی به اندازه فعالیت درست در آن اهمیت دارد. باید این امکان را داشته باشید که به‌صورت مداوم و اصولی در شبکه‌های اجتماعی خود فعال باشید تا مخاطب را از دست ندهید. نوین هاب یک پلتفرم مدیریت شبکه‌های اجتماعی است. این پلتفرم یک داشبورد مجزا برای زمان‌بندی و انتشار محتوا، مدیریت کامنت‌ها  و آنالیز شبکه‌های اجتماعی به شما می‌دهد.

4 نظر