وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

چگونه می‌توان از اطلاعات واتساپ بکاپ گرفت

بکاپ واتساپ

این روزها واتساپ و تلگرام جای ارسال پیام‌های کوتاه متنی را گرفته‌اند. با توجه به امکاناتی که این دو نرم‌ افزار دارند، همه ما روزانه اطلاعات زیادی در این دو نرم افزار به اشتراک می‌گذاریم. اطلاعات کاری، تحصیلی و حتی اطلاعات خصوصی. احتمالا حفظ و نگهداری از این اطلاعات برای ما بسیار مهم باشد و از بین رفتن یا پاک شدن این اطلاعات برای ما گران تمام شود. ممکن است تلفن همراهمان را گم کنیم، تعمیرش کنیم، به تنظیمات کارخانه بازگردد یا اصلا تلفن همراهمان را عوض کنیم. باید همیشه راهی باشد تا از پاک شدن این اطلاعات جلوگیری کنیم. در این پست از بلاگ نوین هاب قرار است بکاپ گرفتن از واتساپ را به شما آموزش دهیم.

راه‌های بکاپ گرفتن از واتساپ:

گوشی‌های اندروید:

برای بکاپ گرفتن از واتساپ نیاز به نصب هیچ برنامه جانبی ندارید. این امکان از طریق خود نرم افزار فراهم است.

نرم افزار واتساپ را باز کنید و مراحل زیر را پیش ببرید.

  1. در نوار ابزار بالا سه نقطه عمودی را انتخاب کنید.
  2.  settings
  3. chats
  4. chat backup

توجه داشته باشید که حتما باید در گوگل درایو یک اکانت داشته باشید. چون خروجی این بکاپ در گوگل درایو آرشیو خواهد شد. حتما از قسمت تنظیمات مشخص کنید که می‌خواهید این بکاپ‌گیری در چه مواقعی اتفاق بیفتد. اگر اکانت گوگل درایو ندارید، قبل از اینکه عملیات بکاپ را شروع کنید یک اکانت گوگل درایو بسازید.

بکاپ واتساپ

بکاپ واتس اپ

این مراحلی که طی کردیم، مربوط به بکاپ واتساپ در گوشی‌های اندرویدی است. در گوشی‌هایی که سیستم عاملشان ios است بکاپ گرفتن از واتساپ شکل و شمایل دیگری دارد.

گوشی‌های ios:

بکاپ گرفتن در ios با اندروید متفاوت است. وارد تنظیمات واتساپتان بشوید و مراحل زیر را طی کنید.

واتساپ بکاپ

بکاپ واتساپ

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

بکاپ واتساپ

به تصویر سوم دقت کنید. می‌توانید انتخاب کنید که از ویدئوها هم بکاپ گرفته شود یا نه.

بکاپ گرفتن از واتساپ با استفاده از ایمیل

اگر به آرشیو پیام‌ها در قالب یک فایل متنی نیاز دارید می‌توانید از این روش استفاده کنید. در این روش باید به صورت جداگانه وارد صفحه چت افراد بشوید. در نوار ابزار بالا سه نقطه عمودی را بزنید. بعد گزینه more را بزنید. در این قسمت با انتخاب گزینه export media باید انتخاب کنید که این بکاپ شامل مدیا، یعنی تصاویر و استیکرها و ویدئوها بشود یا نه.

بکاپ

واتساپ

بکاپ واتساپ

درنهایت ایمیل را انتخاب کنید تا کلیه چت‌ها در قالب فایل txt. به ایمیل شما ارسال شود. می‌توانید با این روش از همه چت‌هایتان یک فایل بکاپ به صورت پرونده‌ای متنی داشته باشید.

 

2 نظر