نیاز به ابزاری برای مدیریت کامل شبکه‌های اجتماعیتان دارید؟ کلیک کنید
وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

ارسال پیام های پاک شونده یا پیام های محو شونده در واتساپ

ویژگی whatsapp disapearing

همان طور که پیش‌تر اعلام کردیم ویژگی disappearing message یا پیام‌ های پاک شونده که بنا بود به واتساپ اضافه شود اخیرا به این پلتفرم اضافه شده است. اگر شما هم مشتاق هستید تا درباره ویژگی پیام های ناپدید شونده بیشتر بدانید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با یکدیگر نحوه استفاده از این ویژگی را یاد بگیریم.

ناپدید شدن پیام‌ها یک ویژگی اختیاری است که می‌توانید برای حفظ حریم خصوصی بیشتر خود این گزینه را فعال کنید. قابلیت پیام‌ های ناپدید شونده، این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا پیام‌ها را طوری تنظیم کنید که بعد از 24 ساعت، 7 روز، یا 90 روز بعد از ارسال برای هر دو طرف چت ناپدید می‌شود.

اما توجه داشته باشید این ویژگی تنها بر روی پیام‌های جدیدی که بعد از فعال کردن آن ارسال می‌شود، اعمال می‌گردد.

نکاتی مهم درباره حذف خودکار پیام‌ها در واتساپ

چت‌هایی که این ویژگی را فعال کرده‌اند یک علامت به شکل تایمر در کنار پروفایل افراد ظاهر می‌شود.

در یک چت خصوصی، هر کاربر می‌تواند ویژگی پیام‌ های خود حذف شونده را روشن و یا خاموش کند. اما در گروه‌های واتساپ تنها ادمین گروه به این ویژگی دسترسی دارد.

نکته قابل توجه دیگر اینکه اگر شما ویژگی پیام‌های ناپدید شونده را برای بازه زمانی 24 ساعت، 7 روز و یا 90 روز تنظیم کرده باشید و در این بازه پیام‌های ارسالی را باز نکرده باشید این پیام‌ها از صفحه چت محو می‌شوند. با این حال پیش نمایش پیام‌ها ممکن است به صورت نوتیفیکیشن برای شما باقی بماند تا زمانی که برنامه واتساپ را باز کنید.

اما شاید بتوان گفت خلا یا باگی که در این بین وجود دارد این است که اگر شما روی یک پیام در حال ناپدید شدن reply بزنید، این پیام پس از مدت زمانی که برای ناپدید شدن انتخاب کردید باقی می‌ماند و تنها پیام‌هایی که به صورت ساده تایپ و ارسال شدند محو می‌شوند.

نکته دیگر اینکه افراد می‌توانند برای دور زدن این ویژگی، پیام‌ های محو شونده را به یک صفحه چت دیگری ارسال کنند. در این صورت آن پیام در صفه چت جدید محو نمی‌شود و اعلانی هم برای طرفین ارسال نمی‌شود.

جا دارد به ویژگی مشابهی در واتساپ اشاره کنیم که با استفاده از آن می‌توانید تصاویر و فایل‌هایی که برای شخصی ارسال می‌کنید تنها قابلیت یکبار باز کردن و مشاهده شدن داشته باشد و پس از آن ناپدید شود. همانند تصویر زیر:

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

پیام ناپدید شونده در واتساپ

نحوه فعال کردن گزینه disappearing message

  1. اگر می‌خواهید به صورت پیش فرض قابلیت پیام های پاک شونده را برای تمام چت‌های فردی جدید خود فعال کنید می‌توانید هم در سیستم عامل iphone و هم android به تنظیمات واتساپ بروید
  2. روی گزینه privacy کلیک کنید
  3. سپس گزینه default message timer را انتخاب کنید
  4. در مرحله بعد به دلخواه هر بازه زمانی که برای نگهداری پیام‌ها مد نظر دارید را انتخاب کنید.

24 ساعت، 7 روز یا 90 روز

ویژگی disappearing message

اما اگر بخواهید این گزینه را تنها برای یک چت خاص از بین چت‌های خود فعال کنید می‌بایست:

  1. برای این کار وارد چت مخاطب خود شوید و بر روی علامت سه نقطه بالای سمت راست ضربه بزنید.
  2. سپس گزینه disappearing message را انتخاب کنید
  3. بر اساس بازه زمانی که می‌خواهید چت‌ها را نگهداری کنید، یکی از گزینه‌های 24 ساعت، 7 روز و یا 90 روز را انتخاب کنید
  4. برای غیر فعال کردن این گزینه برای یک چت خاص نیز از همین مسیر پیش بروید و در نهایت روی گزینه off ضربه بزنید.

توجه داشته باشید اگر گزینه disappearing message فعال باشد، فایل‌هایی هم که در قالب ویدیو، تصویر یا ویس برای شما ارسال می‌شود بعد از بازه زمانی تعیین شده، حذف می‌شود. اما اگر دانلود خودکار در بخش data and storage برای شما روشن باشد فایل در قالب تصویر یا ویدیو در تلفن همراه شما ذخیره می‌شود.

نحوه غیر فعال کردن گزینه disappearing message

هر کاربر می تواند گزینه disappearing message را در هر زمان غیرفعال کند. پس از غیرفعال شدن گزینه پیام‌ های پاک شونده، پیام های جدید ارسال شده در چت، دیگر ناپدید نمی شوند. اما پیام‌های ارسال شده در بازه زمانی فعال بودن این گزینه، ناپدید می‌شوند.

  1. اگر شما این گزینه را به صورت پیش فرض برای تمام چت‌های جدید خود فعال کرده باشید وارد قسمت setting شوید.
  2. سپس بر روی گزینه privacy کلیک کنید
  3. در نهایت گزینه default message timer را انتخاب کرده
  4. بر روی گزینه off ضربه بزنید.
    غیر فعال کردن گزینه disappearing message
    یکی دیگر از ویژگی‌های کاربردی که به این پلتفرم اضافه شده امکان دو برابر شدن حجم چت‌های گروهی در واتساپ است. شما می‌توانید برای مطالعه بیشتر در این مورد، به صفحه مرتبط با آن در بخش مطالب آموزشی بلاگ نوین هاب مراجعه نمایید.

جالب است بدانید ونیش مود اینستاگرام نیز مشابه پیام های پاک شونده در واتساپ است. توصیه می‌کنم خواندن این مطلب را از دست ندهید!