وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

ونیش مود vanish mode اینستاگرام چیست؟| چگونه از آن استفاده کنیم؟

ونیش مود اینستاگرام

اینستاگرام اخیرا قابلیت جدیدی برای کاربران خود عرضه کرده است. ونیش مود اینستاگرام، نگرانی شما را در مورد خواندن پیام‌هایتان توسط افرادی غیر از مخاطب خود برطرف می‌کند. با استفاده از حالت ناپدید شدن پیام‌ها (ونیش مود) می‌توانید یک حریم خصوصی داشته باشید که پس از خواندن آن توسط مخاطب ناپدید می‌شوند. به همین دلیل این قابلیت را ونیش مود نام گذاری کردند.

اگر امنیت و حریم خصوصی برای شما مهم است و نگران هستید افرادی چت‌های خصوصی شما را بخوانند حالت ناپدید شدن یا vanish mode برای شما گزینه بسیار مناسبی است.

در این مقاله قصد داریم که نحوه استفاده از ویژگی جذاب ونیش مود را برای شما شرح دهیم، پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. البته این ویژگی قابلیت جدیدی در شبکه های اجتماعی نیست و در سال 2020 به فیسبوک مسنجر و سپس اینستاگرام اضافه شد.

این ویژگی زمانی کار می‌کند که شما آن را به صورت دستی فعال کنید. همچنین توجه داشته باشید که این حالت فقط برای چت‌های دو نفره و البته افرادی یکدیگر را در اینستاگرام دنبال می‌کنند، کاربرد دارد و برای چت‌های گروهی کار نمی‌کند.

نحوه فعال کردن حالت vanish mode 

  1. به بخش چت‌ها در اینستاگرام مراجعه کنید، یک چت را از بین دایرکت‌های خود انتخاب کنید و یا برای ایجاد یک چت جدید به صفحه مخاطب خود بروید و روی گزینه message ضربه بزنید. در داخل صفحه چت به پایین صفحه بروید و از پایین صفحه به سمت بالا بکشید و انگشت خود را رها کنید.
    جهت اطلاع از نحوه ارسال دایرکت گروهی اینستاگرام، به آدرس لینک شده در بخش مطالب آموزشی بلاگ نوین هاب مراجعه نمایید.حالت ونیش مود اینستاگرام
  2. بعد از فعال شدن اینستاگرام شما به حالت تاریک تغییر شکل می‌دهد و برخی از ایموجی‌ها از بالای صفحه شما می‌افتند، که نشان می‌دهد در حالت ونیش قرار دارید، و مخاطب شما هم با پیامی روی صفحه مطلع می‌شود که مخاطب قصد چت کردن در حالت ونیش یا (ناپدید شونده) را دارد.فعال کردن ونیش مود اینستاگرام

پس از فعال شدن این حالت، کادر مربوط به چت به حالت نقطه چین در می‌آید. همچنین در کنار چت مخاطبی که در حالت ونیش مود، با او مکالمه داشتید، یک نماد دایره به شکل خط چین نمایش داده می‌شود.

چگونه حالت vanish mode را در اینستاگرام غیر فعال کنیم؟

  1. برای غیر فعال کردن این حالت، یک چت را که در حالت ونیش مود فعال کردید انتخاب کنید
  2. روی گزینه turn off vanish mode در بالای صفحه ضربه بزنید.غیر فعال کردن حالت ونیش مود
  3. دوباره از پایین صفحه به سمت بالا بکشید و صفحه را نگه دارید، تا release را ببینید و حالت ونیش برای شما غیر فعال شود.

نکاتی که درباره حالت ونیش مود باید بدانید

اگر مخاطب شما در حالت ونیش از پیام‌های شما اسکرین شات بگیرد، بلافاصله به شما اطلاع داده می‌شود و بالعکس.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

همچنین به محض پایان چت، تمام تصاویر، متن، استیکر یا گیف‌هایی که ارسال کردید، برای همیشه از بین می‌رود.

سوم اینکه این ویژگی به صورت دو طرفه است و اگر شما آن را فعال کنید برای مخاطبتان هم فعال می‌شود.

اما اگر این ویژگی هنوز برای شما فعال نشده است نگران نباشید اول از آپدیت بودن اپلیکیشن اینستاگرام خود مطمئن شوید. اما اگر باز هم مشکل حل نشد می‌توانید راه حل زیر را امتحان کنید:

  1. وارد بخش setting شوید سپس روی گزینه help ضربه بزنید.
  2. در مرحله بعد گزینه report a problem را انتخاب کنید.
  3. و متن زیر را برای اینستاگرام ارسال کنید تا این قابلیت برای شما هم فعال شود.
  4. Hi instagram, vanish mode is not available for my account. please fix it.
  5. در نهایت گزینه submit را بزنید.

جالب است بدانید مشابه این قابلیت اخیرا به برنامه واتساپ نیز اضافه شده است. توصیه میکنم اگر یکی از کاربران پر و پا قرص واتساپ هستید مطلب پیام‌ های پاک شونده در واتساپ را حتما مطالعه کنید.

یک نظر

  • ببخشید در حالت ونیش مود اگر از صفحه گوشی اسکیرین رکوردر هم بگیریم شخص مقابل متوجه میشه؟