وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

چه طور در اینستاگرام دایرکت گروهی بفرستیم؟

دایرکت گروهی اینستاگرام

همان طور که میدانید در پلتفرم های شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام شما این امکان را دارید که پست ها و استوری های خود را به اشتراک بگذارید و با دوستان خود چت کنید. اما برخی از گزینه‌ها مانند ایجاد گروه های اینستاگرامی چندان شفاف نیست. اگر می‌خواهید بدانید که چگونه دایرکت گروهی بفرستید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. علاوه بر این نکات و ترفندهای استفاده از گروه های اینستاگرام را نیز در اختیار شما قرار می‌دهیم.

دایرکت گروهی اینستاگرام

این ویژگی سبب می‌شود اگر قصد دارید یک پیام ثابت را برای چندین نفر ارسال کنید دیگر خود را با ارسال پیام‌های جداگانه خسته نکنید. در عوض گروه‌های IG ایجاد کنید. علاوه بر این، قابلیت دایرکت گروهی برای تولیدکنندگان و صاحبان کسب و کار که یک محصول یا خدماتی را برای عرضه به مشتریان خود دارند بسیار کاربردی است.

همچنین با استفاده از دایرکت گروهی می‌توانید در یک زمان واحد به تعدادی از مشتریان دسترسی داشته باشید. البته تعداد اعضا در گروه‌های اینستاگرامی مانند پلتفرم‌های دیگر محدودیت دارد.

یکی دیگر از مزیت‌های جذاب دایرکت‌های گروهی این است که شما می‌توانید تعامل و نزدیکی بیشتری با مخاطبان هدف خود ایجاد کنید. این مورد برای تولیدکنندگان و صاحبان کسب و کار بسیار کارآمد است چرا که محصول یا خدماتی که برای عرضه به مشتریان دارند، می‌توانند به شکل موثرتری آن را به مخاطبان خود معرفی کنند.

پس اگر به این منظور از دایرکت‌های گروهی استفاده می‌کنید، سعی کنید در پیام‌هایی که در گروه به اشتراک می‌گذارید به برتریت محصول خود، مزایا و نیازهایی که از کاربر برطرف می‌کند اشاره کنید.  همچنین برای ارسال دایرکت‌های انبوه به هیچ وجه از ربات‌های اینستاگرامی استفاده نکنید چرا که امکان مسدود شدن اکانت شما توسط اینستاگرام وجود دارد.

اما توجه داشته باشید نسخه مرورگر اینستاگرام از پیام رسانی مستقیم پشتیبانی نمی‌کند.

نحوه ایجاد دایرکت گروهی در اینستاگرام

  • روی نماد دایرکت مسیج Direct message در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید
  • روی نماد + create group در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید
  • در مرحله بعد لیست مخاطبان و فهرست پیشنهادی افراد برای شما نمایش داده می‌شود، روی حلقه‌های کنار نام آن‌ها ضربه بزنید تا آن‌ها را به گروه خود اضافه کنید
  • از سوی دیگر در تب جستجو می‌توانید نام افراد را سرچ کنید و نام مخاطب مورد نظر خود را زودتر پیدا کنید
  • پس از اینکه لیست افراد مورد نظر خود را انتخاب کردید روی گزینه chat در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید. توجه داشته باشید تا زمانی که اولین پیام را ارسال نکنید گروه ایجاد نخواهد شد

ارسال دایرکت گروهی در اینستاگرام

ارسال پیام در دایرکت گروهی

گزینه‌های دایرکت گروهی در اینستاگرام

شما در چت‌های گروهی می‌توانید فایل‌های صوتی و تصویری ارسال کنید و تماس‌های ویدیویی گروهی داشته باشید. همچنین زمانی که فایلی را ارسال می‌کنید می‌توانید ببنید که کدام یک از اعضا پست شما را دیده‌اند.

نکته دیگر اینکه همانند چت‌های خصوصی اگر می‌خواهید پیامی که ارسال کردید را برای همه پاک کنید، انگشت خود را روی پیام نگه دارید طولانی نگه دارید و گزینه unsend message را فشار دهید.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

همچنین در چت‌های گروهی می‌توانید 32 نفر را به صورت همزمان عضو کنید.

اساسا تمام ویژگی‌هایی که برای چت‌های خصوصی اعمال می‌شود، برای چت‌های گروهی نیز صدق می‌کند.

برای دیدن اعضای گروه می‌توانید روی دکمه see group members کلیک کنید.

و برای اضافه کردن عضو جدید به گروه بر روی گزینه  add people ضربه بزنید. بسیاری از گزینه‌های کاربردی دیگر نیز در این صفحه وجود دارد.

برای مثال شما می‌توانید چت‌ها را بی صدا کنید، یک تب shared وجود دارد که در زیر آن تمام فایل‌هایی که در گروه به اشتراک گذاشته شده وجود دارد. علاوه بر این اعضای گروه می‌توانند افرادی را که دوست دارند به گروه اضافه کنند مگر اینکه درخواست تایید برای عضویت را فعال کنید.

ایجاد دایرکت گروهی در اینستاگرام

برای عوض کردن نام گروه نیز در داخل صفحه چت گروه در قسمت بالا یک تب به اسم name this group وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن نام گروه را تعیین و یا ویرایش کنید.

قابلیت notes اینستاگرام یا همان یادداشت گذاری در اینستاگرام یکی از ویژگی‌های جدیدی است که به این برنامه اضافه شده است. اگر شما هم کنجکاو هستید تا درباره این ویژگی و کاربردهای آن بیشتر بدانید به آدرش صفحه مربوطه در بخش اخبار شبکه های اجتماعی بلاگ نوین هاب مراجعه نمایید.

ارسال نظر