وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

قابلیت notes اینستاگرام چیست؟ چه کاربردی دارد؟

notes اینستاگرام

در دریای بی‌کران امکانات و قابلیت‌هایی که اینستاگرام برای کاربران خود فراهم کرده است، notes ویژگی جدید این برنامه است. در هفته اخیر بسیاری از کاربران اینستاگرام بعد از باز کردن اکانت خود و دیدن بخش notes یا یادداشت شگفت زده شدند.

فرض کنید به یک مخاطب در اینستاگرام پیام دادید اما این فرد به واسطه بیزینس و کسب و کاری که در این فضا دارد دایرکت و پیام‌های بسیاری را در طول روز دریافت می‌کند و ممکن است پیام شما را در بین انبوه پیام‌ها نبیند. اما نگران نباشید اینستاگرام برای این مشکل راه حل جدیدی ارائه کرده است.

در این مقاله قصد داریم به قابلیت نوتس اینستاگرام و نحوه ایجاد یادداشت در برنامه اینستاگرام بپردازیم. پس اگر شما هم کنجکاو هستید که درباره این قابلیت جدید بیشتر بدانید تا انتهای مطلب با من همراه باشید.

این ویژگی جدید همانند یک دفترچه یادداشت می‌ماند که به کاربران اجازه می‌دهد پیام‌های متنی حداکثر با 60 کاراکتر را با مخاطب مورد نظر خود به اشتراک بگذارند. این قابلیت در یک فید افقی در بالای صندوق ورودی اینستاگرام inbox نمایش داده می‌شود.

یکی از مزایای اصلی ویژگی notes یا یادداشت اینستاگرام، این است که کاربر به محض اینکه صندوق ورودی اینستاگرام خود را باز می‌کند یادداشت شما را در صدر اینباکس می‌بیند. این مساله کمک می‌کند تا ارتباطات و پاسخ به پیام شما سریع‌تر انجام شود.

در واقع این قابلیت را تا حدودی شبیه به توییت‌های توییتر می‌دانند که کاربران می‌توانند با استفاده از نوشته‌های کوتاه در کمترین زمان با مخاطبان خود تعامل و ارتباط برقرار کنند. اما شما در توییتر امکان درج کاراکترهای بیشتری را دارید.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

نحوه ایجاد notes در اینستاگرام برای سیستم عامل اندروید و آیفون

  1. در برنامه اینستاگرام روی نماد مسنجر یا همان ارسال پیام در سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید.
    قابلیت یادداشت در اینستاگرام
  2. در زیر کادر جستجو یک کلمه notes و در زیر آن یک علامت + وجود دارد بر روی آن ضربه بزنید و یادداشت خود را تایپ کنید.
    قابلیت یادداشت در اینستاگرام
  3. در مرحله بعد باید انتخاب کنید که قصد دارید یادداشت خود را با کدام یک از مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.
    قابلیت notes در اینستاگرام
  4. در انتها برای انتشار پیام بر روی دکمه share ضربه بزنید.

توجه داشته باشید که یادداشت‌ها همانند استوری به مدت 24 ساعت در برنامه باقی می‌ماند و پس از یک روز به صورت خودکار حذف می‌شود. اما شما می‌توانید با انتخاب یادداشت مورد نظر خود و دکمه delete یادداشت را زودتر حذف کنید.

نکته دیگر اینکه اگر شما مثلا یادداشت خود را با 3 نفر به اشتراک گذاشته باشید و یک نفر به یادداشت شما پاسخ دهد، مکالمه شما به صورت خصوصی خواهد بود. سایر مخاطبان، مکالمه شما را نمی‌بینند.

در حقیقت از ماه مارس اینستاگرام شروع به افزایش قابلیت و ویژگی‌هایی در بخش پیام‌رسانی خود کرده است. تا به چیزی فراتر از یک پلتفرم تنها برای اشتراک گذاری عکس باشد.

نتیجه گیری

امیدوارم قابلیت notes که اینستاگرام عرضه کرده برای شما مفید و کاربردی باشد. اضافه کردن موزیک به ریلز اینستاگرام نیز یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب این برنامه است. اگر قصد دارید درباره این ویژگی بیشتر بدانید به مطلب مربوطه در بخش اخبار شبکه های اجتماعی بلاگ نوین هاب مراجعه نمایید.

2 نظر

  • سلام خسته نباشید ممنون از مطلب خوبی که نوشتید
    سوالی داشتم در پیج بیزنسی که دسته بندی تبلیغات هست گزینه نت وجود نداره ایا این امکان غیر فعال هست در این دسته؟ چطور میتونم فعال کنم؟