وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

چگونه به ویدیوهای ریلز اینستاگرام موزیک اضافه کنیم؟

قابلیت اضافه کردن موزیک به ریلز اینستاگرام

قابلیت پر طرفدار ریلز اینستاگرام را به خاطر دارید؟ اکنون ویژگی جدیدی به آن اضافه شده که در ادامه شرح خواهم داد. بر اساس آخرین نظر سنجی‌ها، نرخ تعامل یا اینگیجمنت با ویدیوهای ریلز در حدود 1.5% بوده است و این یک نرخ چشمگیر است.

با یک مثال این مفهوم را بیشتر شفاف می‌کنم، برند معروف نایک یک پادشاه در ریلز اینستاگرام است. این برند با علم به اینکه هر روز تعداد افراد بیشتری از ریلز استفاده می‌کنند، از همین ویژگی به نفع بازاریابی برای خود استفاده کرده است.

به طور متوسط ویدیوهای ریلز این غول کفش 4.6 میلیون بازدید داشته است و پربازدیدترین ویدیو آن به 6.7 میلیون رسیده است.

اگر شما هم مثل من طرفدار ویدیوهای ریلز هستید، من این مقاله را دقیقا برای شما نوشتم. قصد دارم امروز در این مقاله از ویژگی جدیدی که به این قابلیت اضافه شده رونمایی کنم. پس تا انتهای مطلب با من همراه باشید.

در هفته گذشته اینستاگرام به کاربران بیشتری اجازه دسترسی به گزینه ریلز را داده است. اما ممکن است تا کنون این ویژگی بیشتر برای کاربران ios فعال شده باشد.

اما اخیرا افرادی که گزینه ریلز را داشتند گزینه template را در دوربین ریلز می‌بینند. این گزینه به کاربران این امکان را می‌دهد که یک قالب دلخواه برای ویدیوهای خود انتخاب کنند. که با استفاده از آن می‌توانید یک کادر بندی خلاقانه برای ویدیوهای خود داشته باشید و کلیپ‌های جذاب‌تری هم بسازید.

علاوه بر این اینستاگرام یکسری لیست پیشنهادی موزیک نیز برای ویدیوهای ریلز ارائه کرده است تا شما بتوانید ویدیوهای دلخواه خود را بسازید.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

اضافه کردن موسیقی به ریلز اینستاگرام

  1. در مرحله اول روی نماد اضافه کردن استوری بر روی تصویر پروفایل خود ضربه بزنید.اضافه کردن موسیقی به ویدیوهای ریلز
  2. در پایین صفحه گزینه‌ها را به سمت چپ بکشید تا گزینه ریلز را ببینید و آن را انتخاب کنید.
  3. زمانی که صفحه ریلز بارگیری می‌شود شما یکسری آیکون جدید در سمت چپ صفحه مشاهده می‌کنید.
  4. برای اضافه کردن موسیقی به ریلز خود روی نت موسیقی ضربه بزنید.
  5. در صفحه بعد شما هم لیست موزیک های ترند را مشاهده خواهید کرد، و هم لیست آهنگ‌هایی که ممکن است دوست داشته باشید را در بخش for you می‌بینید.
    چگونه روی ویدیوهای ریلز موزیک اضافه کنیم؟اضافه کردن موزیک به ریلز اینستاگرام
  6. اما اگر قصد داشته باشید که از موزیک‌های مد نظر خودتان که ذخیره کردید استفاده کنید کلمه saved را در نوار جستجوی بالای صفحه سرچ کنید.
  7. زمانی که آهنگ مورد علاقه خودتان را پیدا کردید، روی آن ضربه بزنید.
  8. در صفحه بعد شما می‌توانید از نوار پایین صفحه و با کشیدن نشانگر به چپ یا راست بخشی از آهنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید. نکته بسیار جالب در این بخش این است که اشعار موزیک به صورت متن روی صفحه نمایش داده می‌شود تا شما راحت‌تر بخش مورد نظر خود را انتخاب کنید.
    اضافه شدن موسیقی به ویدیوهای ریلز
  9. زمانی که بخش مورد نظر خود را انتخاب کردید روی گزینه done در سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید.
  10. حالا می‌توانید برای ریلز خود ویدیو بگیرید، متن یا هر چیز دیگری را به آن اضافه کنید.
  11. کپشن و هشتگ‌های مورد نظر خود را وارد کنید و وقتی تمام شد آن را با جهان به اشتراک بگذارید.
    موسیقی در ریلز اینستاگرام

ذخیره کردن موزیک ریلز اینستاگرام

اما اگر برای شما پیش آمده که از موزیک ریلز یک نفر خوشتان آمده باشد و بخواهید شما هم از آن استفاده کنید باید مراحل زیر را پیش ببرید:

  1. ابتدا ریلز مورد نظر خود را انتخاب کنید
  2. سپس روی گزینه original audio که در پایین سمت چپ ریلز آمده ضربه بزنید
  3. در صفحه بعد روی گزینه save ضربه بزنید تا موزیک مورد نظر در بخش صداها audio اینستاگرام شما ذخیره شود.

نتیجه گیری

با توجه به محبوبیت ریلز و اینکه کاربران تا کنون علاقه زیادی به آن نشان دادند توصیه می‌کنیم اگر این قابلیت بر روی اکانت شما فعال شده است حتما از آن در جهت تعامل بیشتر با مخاطبان استفاده کنید. با استفاده از ریلز می‌توانید به تولید ویدیوهای با کیفیت و جذاب در حوزه کسب و کار خود بپردازید. حتما نتیجه آن را خواهید دید.

اما سوال پر تکرار این است که چگونه ریلز اینستاگرام را فعال کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت راه حلی از سمت کاربران برای فعال کردن ریلز وجود ندارد تنها باید صبور باشید تا بر روی اکانت شما این ویژگی فعال شود.

اما اگر قصد دارید زودتر از این قابلیت استفاده کنید می‌توانید از روی مرورگر دسکتاپ وارد اکانت خود شوید و پلاگین inssist را بر روی مرورگر خود اضافه کنید تا گزینه ریلز را در اکانت خود مشاهده کنید. در نهایت ویدیوی خود را از روی سیستم کامپیوتر آپلود کنید.

اگر قصد دارید درباره الگوریتم ریلز اینستاگرام بیشتر بدانید و اینکه چگونه برای آن تولید محتوا انجام دهید به مطلب مربوطه در بخش مطالب آموزشی بلاگ نوین هاب مراجعه نمایید.

7 نظر

  • سلام ممنون برای توضیحاتتون
    من ریلز را دارم اما گزینه موزیک و موسیقی برام فعال نیست و اکثر ریلزهارو بدون صدا می بینم حتی امکان گذاشتن صدای خودمم روی ریلز ندارم
    میشه بگید مشکل کجاست و چطور می تونم مشکل را مرتفع کنم؟

    • سلام بله این گزینه درست مثل خود قابلیت ریلز هنوز برای بعضی از اکانت‌ها فعال نیست. باید صبر کنید تا خود اینستاگرام این قابلیت رو فعال کنه.

    • متاسفانه آپدیت های جدید اینستاگرام، با محدودیت هایی به دست کاربران می رسه و اینستاگرام بدون هیچ الگوریتم خاصی گزینشی رفتار میکنه. تو آپدیت های جدید اینستاگرام احتمالا این مساله براتون رفع میشه.