وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

ابزار تولید محتوا (آشنایی با ابزارهای تولید محتوا)

ابزارهای تولید محتوا

شناخت ابزار تولید محتوا، برای کسی که در این حوزه فعالیت می‌کند، بسیار ضرورت دارد. چراکه ابزارها برای تسهیل روند فعالیت‌هایی که ملزم به انجام آن‌ها هستیم ساخته شده‌اند. در این پست از بلاگ نوین هاب تصمیم داریم چند ابزار خوب و کاربردی به شما معرفی کنیم. تا با استفاده از آن‌ها بهتر از قبل کار کنید. البته توجه به این نکته ضروری است که ابزارهای زیادی برای تولید محتوا وجود دارند. اما در این پست ما تصمیم گرفتیم که ابزارهای کاربردی تولید محتوا را به شما معرفی کنیم. همراه ما باشید.

 

چرا باید به ابزار تولید محتوا فکر کنیم؟

استفاده از ابزارها کار را برای ما ساده‌تر می‌کنند. اگر قرار باشد بدون کمک هیچ ابزاری کار خود را پیش ببرید به احتمال زیاد به زودی دچار مشکلاتی می‌شوید. فرض کنید که قرار باشد بدون کمک هیچ ابزاری اقدام به آشپزی کنید. محال ممکن است بتوانید کار خود را تمام کنید. به همین دلیل است که تصمیم به نوشتن این مطلب گرفتیم. حتی اگر قصد ندارید از هیچ ابزاری برای تولید محتوا استفاده کنید، به عنوان یک کارشناس لازم است که آن‌ها را بشناسید.

 

1- ابزار تولید محتوای متنی

 

word، اولین ابزار شما برای تولید محتوای متنی

صادقانه باید گفت که اولین ابزار شما برای تولید محتوا یک فایل ورد است. البته اگر از آن محتوانویس‌هایی نباشید که تصمیم می‌گیرند با کاغذ و خودکار کارشان را شروع کنند. ولی در نهایت حتی اگر به نوشتن با کاغذ و خودکار عادت داشته باشید به ورد نیاز پیدا خواهید کرد. بنابراین توصیه می‌کنیم که کار با ورد را به خوبی یاد بگیرید. با همه افزونه‌ها و امکانات آن آشنا باشید.

ابزار ویراستیار

ویراستیار یکی از ابزارهای تولید محتوای متنی است که به شما در زمینه ویرایش نوشته‌ها کمک شایانی خواهد کرد. می‌توان گفت که یک محتوای متنی با کیفیت، محتوایی است که کم‌ترین میزان خطا و غلط را داشته باشد. و چه بهتر که اصلا هیچ خطای نگارشی و غلط املایی در آن وجود نداشته باشد. البته که برای ویرایش محتوا، استفاده از ابزار توصیه نمی‌شود. بهتر است که به عنوان یک نویسنده و کارشناس تولید محتوا با اصول ویراستاری آشنا باشید. اما اگر زمانتان محدود است و می‌خواهید ابزاری کنار دستتان داشته باشید تا با استفاده از آن متن خود را عاری از هر خطا و ایرادی منتشر کنید، این ابزار برای شما کاربردی خواهد بود. این ابزار قواعد نگارشی یک محتوای متنی را بررسی کرده و برای بهبود آن به شما پیشنهاداتی می‌دهد. می‌توانید از آن به صورت رایگان استفاده کنید یا حتی اقدام به نصب آن روی افزونه وردپرس کنید تا به صورت اتوماتیک درمورد خطاهای نگارشی به شما هشدارهای لازم را بدهد تا درصدد رفع آن برآیید.

ابزار coschedule

این ابزار از ابزارهای تولید محتوای متنی مبتنی بر فضای آنلاین است. می‌توانید به عنوان یک محتوانویس از آن برای مدیریت عناوینی که قرار است روی آن‌ها کار شود، استفاده کنید. با استفاده از این ابزار می‌توانید کلماتی که توجه خوانندگان را به خود جلب می‌کند را دسته‌بندی و استفاده کنید. علاوه بر این، تاثیر این کلمات در بازدیدهای گذشته به شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید به عنوان یک نویسنده و با استفاده از آن بازدید وبسایت خود را افزایش دهید.

 

ابزار مدیریت کلمات کلیدی

یکی دیگر از ابزارهای تولید محتوا که به عنوان یک محتوانویس حتما به کارتان می‌آید، ابزارهای مدیریت کلمات کلیدی هستند. یکی از این ابزارها، google keywoard planner

است که می‌توانید با استفاده از آن کلیدواژه‌های مرتبط با محتوای خود را جست‌وجو کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از این ابزار واژه‌های کلیدی مرتبط با محتوای خود را پیدا کنید. برای اینکه بتوانید از این ابزار استفاده کنید باید محتوای متنی موردنظر را وارد کنید تا کلمات کلیدی مرتبط با آن به شما نمایش داده شود. این کلمات براساس میانگین جستجوی ماهانه و با تعداد کلیک‌های کلی که رو آن شده، دسته‌بندی شده‌اند.

 

 

2- ابزارهای تولید محتوا تصویری

 

نرم‌افزار فتوشاپ

برای تولید محتوای تصویری، حتما فتوشاپ به کارتان می‌‌آید. البته باید از قبل مشخص کنید که قرار است در چه زمینه‌ای و یا چه نوعی از محتوا فعالیت داشته باشید. اگر تصمیم دارید اقدام به انتشار محتوا در اینستاگرام کنید، آشنایی نسبی با این ابزار برای شما کارآمد خواهد بود. چراکه اینستاگرام فضایی تصویرمحور است. اگر بتوانید تصاویر جذابی تولید و منتشر کنید، می‌توانید بازدید محتوای خود را افزایش دهید. توصیه می‌کنیم فتوشاپ را به عنوان یکی از ابزارهای مهم تولید محتوا درنظر داشته باشید.

 

نرم‌افزار Mojo

با استفاده از این ابزار می‌توانید استوری‌های جذابی برای اینستاگرام بسازید. این برنامه هم در اندروید و هم ios قابل استفاده است. بیش از 50 قالب جذاب و زیبا دراختیار شما خواهد بود که می‌توانید از آن‌ها فراخور هدفی که دارید استفاده کنید.

ابزار تولید محتوا

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

 

ابزار کانوا (canva)

یکی از جامع‌ترین ابزارها برای تولید محتوای تصویری کانوا است. این ابزار به صورت آنلاین در اختیار شما قرار دارد که می‌توانید روی نسخه وب از آن استفاده کنید. اکثر قابلیت‌های این ابزار به رایگان در اختیار شما هستند و می‌توانید با استفاده از آن محتوای تصویری بسیار جذابی تولید و منتشر کنید. استفاده از این ابزار ساده و کاربردی زمانی توصیه می‌شود که به لپ‌تاپ یا کامپیوترتان دسترسی ندارید یا فرصتی برای یادگیری یک نرم‌افزار جدید در اختیار ندارید. از قابلیت‌های خوب این نرم‌افزار می‌توان به تغییر حجم عکس، ساخت و طراحی لوگو، طراحی اینفوگرافی و… اشاره کرد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر از تکنیک‌های بلاگ نویسی به مطلب مربوطه در بخش مطالب آموزشی نوین هاب مراجعه نمایید.

ابزار تولید محتوای ویدیویی

 

نرم‌افزار Adobe Premier

محتوای ویدیویی یکی از بهترین و کاربردی‌ترین انواع محتواست. ما قبلا درمورد اهمیت محتوای ویدیویی برای شما مطلبی منتشر کرده‌‌ایم که توصیه می‌کنیم حتما آن را بخوانید.

این مطلب را بخوانید: اهمیت استفاده از محتوای ویدیویی و تاثیر آن روی سئو سایت

اگر هم مایلید که درمورد اهمیت بازاریابی ویدیویی یا ویدیو مارکتینگ بیشتر بخوانید این مطلب را از دست ندهید.

ویدیو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی چیست؟

 

حالا که از اهمیت تولید محتوای ویدیویی باخبر شدید، وقت آن رسیده که کار با نرم‌افزارها و ابزارهای تولید محتوای ویدیویی را یاد بگیرید تا در اسرع وقت اقدام به تولید و انتشار این جنس از محتوا کنید.

 

 

نرم‌افزار Adobe After Effect

می‌توانید از این ابزار برای ایجاد افکت‌های جذاب روی ویدیوهایتان استفاده کنید. از قابلیت‌های این ابزار تولید محتوای ویدیویی می‌توان به ایجاد جلوه‌های بصری متحرک، لایه‌بندی کارها، افکت‌های شبیه‌سازی شده، متحرک‌سازی اشیا و… اشاره کرد. در حقیقت افتر افکت یک ابزار کامل تولید محتوا برای ساخت ویدیوهای جذاب و حرفه‌ای است.

 

درنهایت

نکته‌ای که مایلیم در انتهای این مطلب توجه شما را به آن جلب کنیم این است که شما ملزم به یادگیری همه نرم‌افزارها و ابزارهای کاربردی تولید محتوا نیستید. حوزه تولید محتوای متنی، از تصویری و ویدیویی جداست. اما توصیه ما به شما این است که به عنوان یک کارشناس تولید محتوا، یک آشنایی نسبی با برخی از این نرم‌افزارهای کاربردی تولید محتوا داشته باشید. چراکه ممکن است گاهی نیاز باشد مسئولیت‌های کارشناس دیگری را به عهده بگیرید و بهتر است به عنوان متخصص این حوزه، از پس آن بربیایید.

.

یک نظر