وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

اهمیت استفاده از محتوای ویدیویی و تاثیر آن بر سئو سایت

سئو ویدیو

محتوای ویدیویی این روزها محبوب‌تر از هر زمان دیگری هستند. به همین دلیل توجه کسب‌وکارها به استفاده از این جنس محتوا جلب شده است. اما مساله‌ای که اهمیت دارد طرح پرسش چگونگی سئو ویدیو است. یعنی باید بررسی کرد و دید که ساز و کار ویدیو چگونه است و درنهایت چه تاثیری روی سئو سایت ما دارد. حتما می‌دانید که برای اینکه وبسایت شما در نتایج اول جستجوی گوگل ظاهر شود، باید روی سئو وبسایت خود کار کنید. یکی از تکنیک‌هایی که برای افزایش رتبه سایت می‌توانید آن را به کار ببندید، استفاده از محتوای ویدیویی است. در این پست از بلاگ نوین هاب تصمیم داریم درمورد اهمیت محتوای ویدیویی، تاثیر ویدیو روی سئو وبسایت و درنهایت سئو ویدیو حرف بزنیم. همراه ما باشید.

تاثیر ویدیو روی سئو وبسایت

اگر هنوز درمورد استفاده از ویدیوها برای بهبود نتایج موتورهای جستجو مطمئن نیستید، توجه شما را به آمار و ارقامی که وجود دارد جلب می‌کنیم. آمار نشان می‌دهند که کسب‌وکارهایی که از محتوای ویدیویی در استراتژی تبلیغات خود استفاده کرده‌اند، نتایج چشمگیرتری نسبت به سایرین داشته‌اند. درحقیقت، توجه مخاطب به محتوای ویدیویی بیشتر از هر جنس دیگری از محتوا جلب می‌شود. گفته می‌شود که قریب به بیش از 60 درصد از کسب‌وکارها از ویدیوها برای بازاریابی استفاده می‌کنند. اما احتمالا از خودتان بپرسید چه ویدیویی باید تولید کنم؟ پاسخ ساده است. خدمات و محصولات خود را در قالب ویدیوها معرفی کنید. جهت اطلاع از ترندهای مهم سئو در سال 2022 به صفحه مربوطه در سایت نوین هاب مراجعه نمایید.

ویدیو برای همه کاربران جذاب است

شبکه‌های اجتماعی از ما کاربران تنبلی ساخته‌اند. ما حوصله خواندن متون طولانی برای کسب اطلاعات پیرامون یک محصول یا خدمات را نداریم. ترجیح می‌دهیم انچه که قرار است به ما توضیح داده شود را ببینیم. به همین دلیل تا این اندازه روی ساخت محتوای ویدیویی تاکید می‌شود. حتی تنبل‌ترین کاربر اینترنت هم نسبت به تماشای ویدیو از خود علاقه نشان می‌دهد. پس ویدیوها را در صدر لیست کارهایی که برای بازاریابی انجام می‌دهید قرار دهید.

چرا باید از ویدیوها در وبسایت استفاده کنیم؟

لازم است که دوباره تاکید کنیم، سئو ویدیو بسیار بالاست. نتایج موتورهای جستجو نشان می‌دهند که مردم به تماشای محتوای ویدیویی علاقه بیشتری دارند. اما نکته مهمی که باید به آن توجه کنید، جذابیت وبسایت بعد از استفاده از ویدیوها در آن است. همچنین ویدیوها موجب می‌شوند کاربر زمان بیشتری را در وبسایت شما بگذراند. شما به این وقت‌گذرانی برای کاهش نرخ خروج از وبسایت نیاز دارید. وقتی نرخ خروج وبسایت شما کاهش پیدا کند، رتبه سئو وبسایت افزایش پیدا خواهد کرد و بیشتر در نتایج اولیه موتورهای جستجو دیده می‌شوید.

موتورهای جستجو به ویدیو علاقه دارند

نکته بعدی که ممکن است موجب ترغیب شما به استفاده از ویدیوها در سایت شود، علاقه موتورهای جستجوی گوگل به ویدیوهاست. الگوریتم گوگل بر اساس جلب اعتماد کار می‌کند. درحقیقت موتورهای جستجو وبسایتی را در نتایج اولیه نمایش می‌دهند که توانسته باشد اعتماد بیشتری جلب کند. حالا شما چطور می‌توانید این اعتماد را به گوگل نشان دهید؟ کاری کنید که مخاطب زمان بیشتری را در وبسایت شما بگذراند. این فعالیت موجب می‌شود که موتورهای جستجوی گوگل مطمئن شوند که شما درحال ارائه محتوای ارزشمندی هستید. به همین دلیل اعتمادش به وبسایت شما جلب می‌شود. و درنهایت آن را مورد پسند کاربران تلقی می‌کند. احتمالا می‌دانید که شبکه اجتماعی یوتیوب که فضایی مبتنی بر ویدیوهاست، در اختیار گوگل است. پس هنگامی که کاربر اقدام به جستجوی یک عبارت می‌کند، گوگل محتوای ویدیویی را قبل از هرچیزی به او نمایش می‌دهد. چون معتقد است کاربر با استفاده از ویدیوها زودتر به خواسته‌اش می‌رسد.

سئو ویدیو

 

افزایش تبدیل و فروش با استفاده از ویدیوها

به عنوان یک کاربر اینترنت تصور کنید که قصد خرید یک محصول را دارید. چه چیزی موجب می‌شود که علاقه بیشتری به خرید محصول از خودتان نشان دهید؟ دیدن آن! تصاویر و ویدوها بیش از هرچیز کاربران را ترغیب می‌کنند تا از محصولات و خدمات یک کسب‌وکار استفاده کنند. تحقیقات نشان داده که بیش از 70 درصد از کاربران اعلام کرده‌اند که بعد زا مشاهده ویدیوی یک محصول، آن را خریداری کرده‌اند. پس این روند می‌تواند فروش شما را افزایش دهد. اما تاثیر افزایش فروش روی سئو سایت چگونه است؟

اگر وبسایت شما امکان خرید را به کاربر می‌دهد، هنگامی که کاربری تصمیم به خرید از شما بگیرد، مدت زمان بیشتری را در سایت شما می‌گذراند. پس نرخ کلیک هم افزایش پیدا می‌کند. هردوی این موارد، عواملی هستند که موجب جلب اعتماد بیشتر موتورهای جست‌وجوی گوگل می‌شوند. پس با یک تیر دو نشان زده‌اید. هم فروش خود را بیشتر کردید، هم موجب بهبود رتبه سایت شده‌اید و گوگل شما را در اولین نتایج جستجو نشان می‌دهد.

ویدیوها ارزش به اشتراک‌ گذاشتن دارند

تقریبا همه شبکه‌های اجتماعی، امکان آپلود ویدیو را برای کاربران فراهم کرده‌اند. فیسبوک، اینستاگرام، لینکدین، یوتیوب، توییتر و در ایران هم آپارات امکان به اشتراک‌گذاری ویدیو را برای کاربر به وجود آورده‌اند. 80 درصد از کاربران اعلام کرده‌اند که وقتی یک محتوای ویدیویی به نظران جالب و سرگرم‌کننده می‌رسد، حتما آن را با دوستان خود به اشتراک می‌گذارند. پس اگر اقدام به تولید محتوای ویدیویی کنید، درنهایت موجب افزایش آگاهی برند شدید و تعداد کاربر بیشتری را به سمت وبسایت خود فرستاده‌اید.

افزایش تبدیل وبسایت

مهم‌ترین هدف ما از بهبود سئو، افزایش تبدیل روی وبسایت است. درحقیقت ما به دنبال امتیاز گرفتن از سمت گوگل هستیم تا درنهایت نرخ تبدیل خود را بیشتر کنیم. شما با استفاده از ویدیوها می‌توانید کاربری که به وبسایتتان سر زده را وادار به ثبت نام در خبرنامه، دنبال کردن شبکه اجتماعی، ارائه نظر درمورد یک محصول و درنهایت استفاده از خدمات وبسایتتان کنید. از لحظه ورود یک کاربر به وبسایت شما، فقط چند ثانیه زمان دارید تا او را ترغیب به ماندن در وبسایت کنید و کاری کنید که تحت تاثیر محتوای به اشتراک گذاشته توسط شما قرار بگیرد. بعد از این چند ثانیه مخاطب وبسایت شما را ترک خواهد کرد. یکی از موارد کاربردی برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطب در این چند ثانیه، محتوای ویدیویی است. توجه کنید که ممکن است آپلود ویدیو در صفحه فرود سایت شما هیچ تاثیری روی رتبه سایت شما نگذارد اما این عمل می‌تواند فرایند تبدیل را برای کسب‌وکار شما بهبود ببخشد.

 

 

سئو ویدیو

 

بیشتر بخوانید: آمارهای بازاریابی ویدیویی برای سال 2022

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

سئو ویدیو چیست؟

اول از همه باید بررسی کنیم که سئو کردن ویدیو به چه معناست تا بعد نحوه انجام این کار را یاد بگیریم. ربات‌ موتورهای جستجوگر گوگل، نمی‌توانند ویدیو را تماشا کنند تا متوجه میزان کیفیت آن شوند. به همین دلیل لازم است شما روش‌هایی اتخاذ کنید تا این کیفیت را به موتورهای جستجوگر نشان دهید. شما باید برای موتورهای جستجوی گوگل شرایطی را فراهم کنید تا بتوانند محتوای شما را از نظر کیفیت آنالیز کنند. برای همین اقدام به سئو کردن ویدیوها می‌کنیم.

موتورهای جستجوی گوگل به چه عواملی برای رتبه‌بندی یک محتوا توجه می‌کنند؟

  • تعداد صفحات
  • زمان صرف شده توسط مخاطب برای تماشای یک صفحه
  • میزان بانس ریت

محتوای ویدیویی می‌تواند همه این پارامترها را افزایش دهد و درنتیجه افزایش این پارامتر سئو وبسایت شما هم بهتر خواهد شد.

بهبود سئو ویدیو

حالا می‌خواهیم با هم بررسی کنیم و ببینیم که چطور می‌توانیم یک ویدیو را سئو کنیم. اول از همه باید توجه داشته باشید که ویدیو را در صفحه‌ای آپلود کنید که حاوی اطلاعات متنی است. یک صفحه خالی از نوشته هیچ جذابیتی برای کاربر ندارد. می‌توانید محتوای ویدیوی خود را در قالب متن بنویسید و توجه بیشتری به خود جلب کنید.

نکته بعدی این است که از ویدیوی خود اطلاعات جامع و کاملی به خزندگان موتورهای جستجو بدهید تا فرایند آنالیز محتوای شما را برای نتایج سئو، سریع‌تر انجام دهد. تگ‌ها و برچسب‌های ویدیو اهمیت بسیار زیادی دارند. سئوکار مجموعه شما می‌بایست این تگ‌ها و برچسب‌ها را به گونه‌ای تعریف کند که خزنده‌های موتورهای جستجوی گوگل متوجه شوند در این صفحه از وبسایت یک محتوای ویدیویی وجود دارد.

می‌توانید ویدیوهای خود را در آپارات و یوتیوب بارگذاری کنید اما اگر می‌خواهید موجب بهبود سئو سایت شوید، باید آن‌ها را در همان وبسایت آپلود کنید.

فشرده‌سازی ویدیو برای بهبود سئو

اگر ویدیویی که در سایت بارگذاری کردید، حجم زیادی داشته باشد و نمایش آن بیش از حد طول بکشد، کاربر صفحه شما را ترک خواهد کرد. به همین دلیل فشرده‌سازی ویدیوها برای افزایش بازدید موثر هستند. چرا که اگر ویدیوی شما به سرعت دانلود شود و کاربر بتواند آن را فورا ببیند سایت شما را ترک نخواهد کرد. اگر هم کاربر سایت شما را ترک نکند، مدت زمان حضور او در وبسایت افزایش پیدا می‌کند. درنهایت طبق چیزی که پیش از این گفتیم سئو سایت شما بهبود پیدا خواهد کرد.

قالب‌های ویدیو

به این نکته توجه کنید که قالب ویدیو روی سئوی آن تاثیرگذار است. معمولا از دو قالب ویدیو استفاده می‌شود. MP4 , WebM. تقریبا همه مرورگرها از MP4 پشتیبانی می‌کنند. همین مورد تاثیر بسیار زیادی روی سئو سایت شما دارد. اما WebM با اینکه سبک‌تر از MP4 است یک ویژگی منفی دارد و آن هم این است که فقط کروم و فایرفاکس از این فرمت پشتیبانی می‌کنند. شما نیاز دارید که برای بهبود سئو سایتتان با استفاده از ویدیوها، نظر همه کاربران را جلب کنید. هم کاربران موبایلی و هم کاربران کامپیوترهای خانگی. کاربران تلفن همراه، بیشتر از کاربران کامپیوترهای خانگی هستند. بنابراین اگر محتوای ویدیویی شما بتواند روی تلفن‌های هوشمند به سادگی باز شود، سئو سایت شما بهتر خواهد شد.

نحوه آپلود ویدیو در آپارات و یوتیوب

پیش از این گفتیم که موتورهای جستجوگر گوگل نمی‌توانند جزییات محتوای ویدیویی را متوجه شوند مگر اینکه برای آن توضیحات متنی بنویسید.

برای آپلود ویدیو در آپارات و یوتیوب اول از همه باید یک عنوان جذاب برای آن بنویسید. بعد شما این امکان را دارید که یک توضیح مختصر تا سقف 200 کلمه و بیشتر برای ویدیوی خود بنویسید. توصیه می‌شود که توضیحاتی که در این قسمت ارائه می‌کنید حتما حاوی کلمات کلیدی باشند و از مختصرنویسی هم پرهیز کنید. هرچه توضیحات شما بیشتر و جامع‌تر باشد، امکان آنالیز محتوای آن برای خزنده‌های موتور جستجوی گوگل ساده‌تر است. درنهایت نوبت انتخاب تگ‌‌ها که احتمالا آن‌ها را با نام “هشتگ” بشناسید، می‌رسد. بهتر است از تعداد زیادی تگ که کلمات کلیدی شما هستند استفاده کنید. هرچه این تگ‌ها

بیشتر باشند، الگوریتم گوگل راحت‌تر درمورد محتوای ویدیوی شما اطلاعات کسب می‌کند.

به طور کلی، گوگل به میزبانی از محتوای وبسایت دیگر علاقه دارد. یعنی اگر شما ویدیوهای خود را در یوتیوب و آپارات بارگذاری کنید، گوگل علاقه بیشتری به نمایش ویدیوهای شما در نتایج جستجو پیدا می‌کند.

یک نکته درمورد الگوریتم یوتیوب

الگوریتم یوتیوب به گونه‌ای است که می‌تواند متوجه کلمات کلیدی استفاده شده در ویدیو بشود. به همین دلیل هرچه بیشتر در ویدیوی خود از عبارت کلیدی استفاده کنید، نتایج بهتری در موتورهای جستجو خواهید گرفت.

مدیریت آپارات و یوتیوب در کنار سایر شبکه‌های اجتماعی

مدیریت همزمان شبکه‌های اجتماعی به موازات یکدیگر کار نسبتا دشواری است. اگر قرار باشد هم محتوای متنی را به موقع منتشر کنید، هم محتوای تصویری و ویدیویی، ممکن است کمی سردرگم شوید. به همین دلیل استفاده از یک ابزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی می‌تواند برای شما راهگشا باشد. نوین هاب یک پلتفرم جامع مدیریت شبکه‌های اجتماعی است که به شما امکان آپلود محتوای ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی را هم می‌دهد. می‌توانید محتوای ویدیویی را برای آپلود در آپارات و یوتیوب زمان‌بندی کنید تا مطمئن باشید درست راس همان زمانی که مدنظرتان است در این دو شبکه اجتماعی منتشر شوند. زمان‌بندی و انتشار محتوا، به شما این امکان را می‌دهد که برای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نظم بیشتری داشته باشید.

درنهایت:

در این پست سعی کردیم درمورد اهمیت ویدیوها و تاثیر آن‌ها بر سئو سایت حرف بزنیم. درنهایت برای شما سئو ویدیو را تشریح کردیم تا بدانید این جنس از محتوا تا چه اندازه برای کسب‌وکار شما و بازاریابی برندتان حیاتی و ضروری است. پس آن را دست‌کم نگیرید.

3 نظر