وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

آمارهای بازاریابی ویدیویی برای سال 2022

آمارهای بازاریابی ویدیویی

همان طور که میدانید بازاریابی ویدیویی یک عنصر مهم در استراتژی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شود. تعداد زیاد پلتفرم‌هایی که برای ویدیو بهینه شدند مانند تیک تاک، استوری فیسبوک، ریلز اینستاگرام به خوبی اهمیت این موضوع را نشان می‌دهد.

آمار بازاریابی ویدیویی شبکه‌های اجتماعی

اگر با فیسبوک، توییتر، اینستاگرام کار کرده باشید حتما متوجه شده‌اید که ویدیوها نقش عمده‌ای در افزایش تعامل شما با کاربران دارد. ویدیو برای سال‌ها یک هسته اصلی در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی بوده است و امروزه برندها از آن برای جذب فالوور و مخاطبان هدف در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

تعداد بسیار زیادی از بازاریابان شبکه‌های اجتماعی عقیده دارند که محتوای ویدیویی با ارزش‌ترین نوع محتوا برای دستیابی به اهداف بازاریابی شبکه‌های اجتماعی است. برای دریافت اطلاعات بیشتر از اهمیت محتوای ویدیویی و تاثیر آن بر سئو سایت، به مطلب مربوطه در سایت مراجعه نمایید.

در عین حال ویدیو، جز قالب‌هایی است که کمترین استفاده را در شبکه‌های اجتماعی را دارد و در فیسبوک 14% در اینستاگرام 11% و در توییتر 5% از این قالب محتوایی استفاده می‌شود.

 

بازاریابی ویدیویی شبکه‌های اجتماعی

آمار ویدیویی فیسبوک

در چند سال اخیر فیسبوک مجموعه گزینه‌های ویدیویی خود را گسترش داده است. در حال حاضر تب watch در فیسبوک به کاربران اجازه می‌دهد که محتواهای ویدیویی را به صورت یکجا و متمرکز تماشا کنند و با آن‌ها در تعامل باشند.

همچنین لایو فیسبوک نیز به برندها و صاحبان مشاغل اجازه می‌دهد که رویدادهای زنده رو به اشتراک بگذارند و با مخاطبان خود مشارکت داشته باشند و در واقع یک کانون تعامل در این پلتفرم محسوب می‌شود. تقریبا در حدود 80 درصد بازاریابان ویدیو را در فیسبوک ارسال می‌کنند. در نتیجه فیسبوک یک پلتفرم بسیار تاثیر گذار برای بازاریابی ویدیویی است. هر چند در ایران کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد اما اگر یک کسب و کار بین المللی دارید، فیسبوک کانال بسیار مناسبی است.

علاوه بر این طبق آمار 85% از کاربران ویدیو را بدون صدا تماشا می‌کنند. همچنین ویدیوها وقتی مربع شکل هستند در مقایسه با حالت افقی 35% بازدید بیشتری دارند.

آمار ویدیویی اینستاگرام

اینستاگرام نیز مانند فیسبوک مجموعه‌ای از فرصت‌ها را برای ویدیو مارکتینگ یا همان بازاریابی ویدیویی در اختیار شما قرار می‌دهد. 91% از کاربران به صورت هفتگی ویدیوهای اینستاگرام را مشاهده می‌کنند. 43% از کاربران شبکه‌های اجتماعی استوری‌های اینستاگرام را بیش از سایر انواع محتواهای ویدیویی تماشا می‌کنند.

طبق گزارشات، 39% از کاربران بعد از مشاهده برند یا محصول در استوری اینستاگرام، علاقه بیشتری به محصول پیدا کردند و 73% از کسب و کارها مشتریان جدیدی از استوری اینستاگرام به دست آوردند. با توجه به گزینه‌های ویدیویی بسیاری که در اینستاگرام وجود دارد برند خود را تنها به استفاده از یک نوع قالب ویدیویی محدود نکنید.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

بازاریابی ویدیویی اینستاگرام

آمار ویدیویی توییتر

اگر حساب توییتر دارید و در فید توییتر اسکرول کرده باشید، حتما متوجه شده‌اید که ویدیو برای جذابیت پلتفرم ضروری است. کاربران توییتر بیش از هر نوع محتوای دیگری با ویدیوها ارتباط برقرار می‌کنند. توییت‌هایی که در قالب ویدیو منتشر می‌شوند 2.5 برابر پاسخ بیشتر، 2.8 برابر ریتوییت بیشتر، و 1.9 برابر لایک بیشتری دریافت می‌کنند.

همچنین ویدیوهایی که پیام اصلی خود را در سه ثانیه اول تبلیغات منتقل می‌کنند، 13% در معیارهای کلی پیشرفت دارند. ویدیوهایی که برای فهمیدن نیازی به صوت ندارند 28% زمان بازدید بیشتر و 1.8 برابر بازگشت سرمایه دارند.

در حالی که همه ویدیوهای توییتر نباید روی محصول متمرکز باشد شما می‌توانید محتواهای متنوعی را از قبیل محتواهای آموزشی، سرگرم کننده و محصول محور بر اساس استانداردهای صنعت و برندتان و ترجیحات مخاطبانتان منتشر کنید.

ویدیو مارکتینگ

آمار ویدیویی یوتیوب

یوتیوب به عنوان دومین موتور جستجوی بزرگ پس از گوگل چیزی فراتر از یک پلتفرم است که به برندها اجازه می‌دهد محتواهای خود را به شیوه‌ای جذاب به نمایش بگذارند. در هر دقیقه بیش از 500 ساعت ویدیو در یوتیوب آپلود می‌شود. کاربران اگر چیزی را در یک ویدیوی یوتیوب ببینند دو برابر بیشتر احتمال دارد محصول را خریداری کنند.

طبق گزارشات  70% از کاربران، یوتیوب آن‌ها را بیشتر از برندهای جدید آگاه می‌کند و کاربران رسانه‌های اجتماعی نیز چهار برابر بیشتر از سایر پلتفرم‌ها، از یوتیوب برای تحقیق برند، خدمات یا محصول استفاده می‌کنند.

با توجه به آمارهایی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم بازاریابی ویدیویی شبکه‌های اجتماعی بر روی جذب مخاطبان بیشتر، افزایش آگاهی از برند و تعامل با کاربران، تاثیر بسیار زیادی دارد.

بنابراین اگر در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارید و یا مدیر شبکه‌های اجتماعی یک کسب و کار هستید، باید علاوه بر داشتن تقویم محتوایی منسجم برای روزهای آتی، پست‌های خود را به صورت زمانبندی شده و خودکار منتشر کنید. ابزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی نوین هاب بهترین گزینه برای زمانبندی و انتشار خودکار محتواست.

آمارهای بازاریابی ویدیویی در سال 2022

ارسال نظر