وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

ویدیو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی چیست؟

ویدیو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی

کسب و کارها بیشتر از هر زمانی برای بازاریابی خدمات و محصولاتشان از ویدیو استفاده می‌کنند. بر اساس گزارش HubSpot هشتاد و پنج درصد کسب و کارها از ویدیو مارکتینگ استفاده می‌کنند و بسیاری از آنها حتی برای تولید محتوای ویدیویی افرادی را استخدام کرده‌اند.
ویدیو دیگر فقط یک قسمت از برنامه کلی بازاریابی شما نیست. این نوع محتوا در جهت استراتژی تبلیغاتی شما، به ویژه استراتژی شبکه‌های اجتماعی بسیار مهم است.

ویدیو مارکتینگ یا یازاریابی ویدیویی چیست؟

ویدیو مارکتینگ نوعی از بازاریابی است که در آن برای تبلیغ و آگاهی برند و محصول؛ از ویدیو و فیلم استفاده می‌شود.

تاریخچه ویدیو مارکتینگ به قبل از اینترنت و دنیای دیجیتال برمی‌گردد؛ زمانی که فیلم‌های تبلیغاتی در تلویزیون و دیگر رسانه‌ها پخش می‌شد. اما امروز بیشترین محتوای ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی تولید و دیده می‌شود.

 

ویدیو مارکتینگ

چرا ویدیو مارکتینگ مهم است؟

اگر ویدیو تولید نمی کنید، احتمالاً از رقبایتان عقب می‌افتید. اما نگران نباشید!

ویدیو هرچه ساده تر و خام تر باشد ، اصیل‌تر به نظر می‌رسد. این چیزی است که برای مخاطبان شما بسیار مهم است. این که ویدیو با ادعایی که از محصول و برندتان دارید، منطبق باشد.

ویدیو در صفحات فرود (Landing Page) می‌تواند بیش از 80٪ نرخ تبدیل (Conversion rate) را افزایش دهد و صرفاً ذکر کلمه «ویدیو» درموضوع ایمیل شما نرخ باز کردن ایمیل را 19٪ افزایش می دهد.
90٪ از مشتریان همچنین می‌گویند ویدیوها به آنها در تصمیم گیری در خرید کمک می‌کنند.
اهمیت ویدیو مارکتینگ

بیشتر بخوانید: انتخاب کاور ویدیو اینستاگرام

چرا از محتوای ویدیویی استقبال بیشتری می‌شود؟

شاید چون ویدیو قابل دسترس‌تر است و توجه مخاطب را برای مدتی طولانی جلب می‌کند. ویدیو نسبت به عکس و نوشته اطلاعات بیشتری را منتقل می‌کند و از جذابیت بصری و احساسی بیشتری برخوردار است.

به همین دلیل؛ مخاطبان از ویدیو استقبال بیشتری می‌کنند و آن را به ابزاری مهم برای برندینگ تبدیل می‌کنند.

محبوبیت ویدیو مارکتینگ

اینجا پنج نوع ویدیو را برای پیشرفت مارکتینگ بررسی می‌کنیم:

ویدیو پشت صحنه

این گونه ویدیوها معمولا پشت صحنه برند شما و کارمندان فعالتان را نشان می‌دهند. هدف از این کار این است که به برند خود شخصیتی انسانی ببخشید و کارمندان خود را نشان دهید؛ تا مخاطبان راحت‌تر با شما ارتباط برقرار کنند.

به همین خاطر لازم نیست تا ویدیوهای شما بی‌نقص باشد، بلکه کافیست صادقانه و دوستانه باشند. لیست سوالاتی که از کارمندان خواهید پرسید را آماده کنید، سوالاتی که مرتبط با ارزش‌های برند شما و یا مرتبط با مشتری است.

ویدیویی دو تا سه دقیقه‌ای از بهترین پاسخ‌ها را جمع‌آوری و منتشر کنید. به این شکل می‌توانید ارزش‌ها و اهداف برند خود را به مخاطب معرفی کنید.

 

 

View this post on Instagram

 

‌ 🎧 مرکز تماس اسنپ همیشه کنار شماست!‌ ‌‌در هر سفر فرقی نمی‌کنه راننده باشید یا مسافر، مرکز تماس اسنپ، ۷ روز هفته و شبانه‌روزی به سوالات، درخواست‌ها و پیشنهادات شما رسیدگی می‌کنه.‌ ‌یادتون باشه که در سفرهاتون شما هیچ‌وقت تنها نیستید و کارشناسان مرکز تماس اسنپ همیشه گوش به زنگ هستند تا به همه‌ی موضوع‌های مطرح‌شده پاسخ بدهند. همکاران این بخش با حساسیت و به طور دقیق به تماس‌های شما رسیدگی می‌کنند. اسنپ همیشه در تلاشه تا رضایت صد در صدی شما را حاصل کنه. ‌ ☎️ شماره تماس با مرکز پشتیبانی: ۰۲۱۴۱۸۴۹۰۰۰ ۰۲۱۹۱۰۳۹۰۰۰ برای بهبود کیفیت سفرها و خدمات با ما در تماس باشید. #اسنپ #snapp

A post shared by Snapp! l !اسنپ (@snapp_team) on

ویدیو معرفی کارمندان

این ویدیو هم نوعی از ویدیو پشت صحنه است و یکی از محبوب‌ترین‌ها برای ویدیو مارکتینگ. شما می‌توانید از کارمندانتان بخواهید خودشان، سوابقشان و شغلشان را جلو دوربین توضیح دهند تا مخاطبان هم با آنها آشنا شوند.

 

 

ویدیو تبلیغاتی

شما می‌توانید ویدیوهای تبلیغاتی خود را در یوتوب، فیس‌بوک و لینکدین منتشر کنید.

قبل از این‌کار درنظر داشته باشید که کاربران در هر شبکه اجتماعی نوع خاصی از ویدیو را بیشتر می‌پسندند. مثلا بر اساس آمار اکثر کاربران ویدیو تبلیغاتی بدون صدا را، در فیس‌بوک ترجیح می دهند، ولی اکثر آن‌ها صدا دارند. پس بهتر است صدا را از آن‌ها حذف کنید.

برای گذاشتن ویدیو تبلیغاتی در فیسبوک شما کافیست پیج کاری داشته باشید. ولی در یوتوب باید اکانت گوگل، کانال یوتوب و اکانت گوگل اد داشته باشید.

ویدیو تبلیغاتی در فیسبوک

 

مطالعه کنید: کسب درآمد از اینستاگرام

ویدیوی صفحه فرود

 

ویدیو می‌تواند تاثیر بسزایی بر ارتقا رتبه موتور جست‌وجوی وبسایت شما داشته باشد. زیرا مخاطبان زمان بیشتری را در سایت شما صرف می‌کنند تا ویدیوهای شما را ببینند.

ویدیوهایی برای وبسایت شما خوب هستند که به مخاطبتان دانشی جدید اضافه می‌کنند و به آنان ارزش می‌بخشد و جذبشان می‌کنند. ویدیوهایی که به سوالاتشان پاسخ می‌دهد و یا حتی مشتریان موفقتان را به نمایش می‌گذارد.

ویدیو لندینگ پیج

استوری اینستاگرام

یکی از محبوب‎‌ترین راه‌های اشتراک ویدیو استوری اینستاگرام است. استوری به خاطر ناپایداری‌اش (حذف ویدیو بعد از 24 ساعت) وسیله‌ی خوبی برای معامله روز یا flash sales است. همچنین با گذاشتن استوری‌های بهم پیوسته و مرتبط می‌توانید محصول خود را از زوایای مختلف معرفی کنید و لینک وبسایت و خرید آن را در آن قرار دهید.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

 

ویدیو استوری اینستاگرام

لایو

گرفتن و دیدن ویدیوی لایو و زنده بسیار هیجان انگیز است و باعث می‌شود مخاطب احساس نزدیکی و صمیمیت و هیجان بیشتری بکند. البته گذاشتن لایو در هر شبکه‌ی شرایط خود را دارد. در یوتوب شما می‌توانید لایوهای کمتر از دوازده ساعت را برای آینده ذخیره کنید اما در اینستاگرام این کار امکان پذیر نیست.

یک راه برای استفاده از لایو برگزاری پرسش و پاسخ زنده است. همچنین برای آرامش خاطر خود می‌توانید تمام برنامه خود برای لایو را زمان‌بندی و برنامه‌ریزی کنید.

 

معرفی محصول در لایو

ویدیو معرفی محصول

این نوع از ویدیو برای معرفی محصول شماست. شما می‌توانید این ویدیو را خودتان تولید کنید و یا از یک اینفلوئنسر متخصص حوزه خود بخواهید که محصول شما را معرفی کند.

 

معرفی محصول با اینفلوئنسر

 

ویدیو رویدادها

آیا شما در محل کسب کار خود گردهمایی، همایش و رویداد برگزار می‌کنید؟ از سخنرانی‌ها و مباحث مطرح شده در این رویدادها ویدیو تهیه کنید و در شبکه‌های اجتماعی خود ارسال کنید.

 

 

مصاحبه با متخصصان

مصاحبه با متخصصان داخلی یا رهبران فکری در صنعت شما راهی عالی برای ایجاد اعتماد با مخاطبان هدف شماست.

تأثیر گذاران در صنعت خود را پیدا کنید. خواه با نقطه نظرات شما موافق باشند و یا نه؛ این بحث‌ها را به مخاطبان خود نشان دهید.

 

ویدیو مصاحبه با متخصصان

 

ویدیو انیمیشن و موشن گرافی

انیمیشن و موشن گرافی می‌توانند یک قالب عالی برای مفاهیم سخت باشند که به تصاویر قوی نیاز دارند یا برای توضیح یک سرویس یا محصول انتزاعی از آنها استفاده کنید.

 

 

ویدیو آموزشی

محتوای آموزشی پرمخاطب‌ترین محتوای شبکه‌های اجتماعی است. این محتوا می‌تواند آموزش خدمات شما به صورت گام به گام به مخاطبان باشد و یا حتی آموزش‌های کلی‌تر. به طور مثال آموزش ساخت پروفایل در توییتر و … .

این یک نمونه از ویدیوی آموزشی در یوتیوب است که راجع به فعالیت در اینستاگرام اطلاعاتی به مخاطبان می‌دهد.

ویدیو آموزشی یوتیوب

 

پس بهتر است دست بکار شوید و از ویدیو استفاده بیشتری کنید. شاید همین راه موفقیت شما باشد.

 

ارسال نظر