وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

چگونه در اینستاگرام کسب درآمد کنیم؟

3 استرتژی بدون شکست

همه می‌خواهند بدانند که چگونه می‌توانند در اینستاگرام  کسب درآمد کنند؟ ما به هر حال همه روزه به این مسئله فکر می‌کنیم. اما معمولاً به جای کسب درآمد، پول خرج می‌کنیم.

در طی چند سال گذشته، فید اینستاگرام که پر از عکس‌های رنگارنگ بوده، تبدیل به یک مجله پر زرق و برق و یک فروشگاه‌ آنلاین شده‌است.

اینستاگرام با بیش از یک میلیارد کاربر ماهانه که 71 درصد آنها زیر 35 سال سن دارند، بسیار الهام بخش است و با اضافه شدن پرداخت درون برنامه‌ای تبدیل به بستر مناسبی برای رسیدن به آرزو برای جوانان شده‌است.

سه روش اصلی برای کسب درآمد در اینستاگرام وجود دارد :

به عنوان یک اینفلوئنسر، مطالب را با حمایت مالی کسب و کارها پست کنید.

با سیستم همکاری در فروش (Affiliate Marketing) ، محصولات دیگران را به فروش برسانید.

تبدیل به یک کارآفرین شوید و محصولات خودتان را به فروش برسانید.

استراتژی اول

 

پست کردن محتوا با حمایت مالی کسب و کارها

وقتی کلمه اینفلوئنسر را می‌شنوید، اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد، ممکن است پست‌هایی با حمایت مالی کسب و کارها باشد. بیشتر از 500 هزار اینفلوئنسر در سال 2020 در اینستاگرام حضور فعال خواهند داشت.

نیاز اصلی در این نوع استراتژی تعداد فالوئر مناسب و چشمگیر و نرخ تعامل رقابتی است. به عبارت دیگر، اگر شما در متقاعد کردن غریبه‌ها برای دوست داشتن شما و اعتماد کردن به شما، خوب هستید این استراتژی به کار شما می‌آید.

جذابیت این استراتژی این است که مستلزم بازاریابی بدون هیچ گونه دردسر‌های تجارت الکترونیکی است: نیازی نیست محصولی تولید کنید و یا سفارش بگیرید. شما فقط باید خودتان باشید و در مورد محصولات و خدماتی که استفاده می‌کنید صحبت کنید.

بیشتر مطالعه کنید: اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

البته زمان زیادی می‌برد تا برندها به شما اعتماد کنند. در همان ابتدا بولگاری و لویی ویتون به شما تبلیغ نمی‌دهند. شما باید سعی کنید اعتماد مخاطبان و کسب و کارها را به‌دست بیاورید.

شما به عنوان یک اینفلوئنسر باید سعی کنید بین برندها تفاوت قائل شوید و برای کسب درآمد هر برندی را تبلیغ نکنید. در نهایت این برند شخصی (Personal Brand) شماست که مردم می‌شناسند و باید برایتان مهم باشد.

لازم است هر کسب و کاری که می‌خواهد با شما کار کند، اول از خود بپرسید « این تبلیغ با برند شخصی من همخوانی دارد؟»

https://www.instagram.com/p/B1tt3V2nV0l/?igshid=1t9xgagriwd3d

 

نحوه شروع کار به عنوان یک اینفلوئنسر:

یک زمینه کاری انتخاب کنید

اگر می‌خواهید در اینستاگرام درآمد کسب کنید، برند شخصی داشته باشید و با آن زندگی کنید، مطمئن شوید که در زمینه‌ای کار کنید که دوست دارید.

کسب و کارها شما را زیر نظر دارند، آنها مخاطبان هدف خود را با مخاطبان شما مقایسه می‌کنند. بر اساس یک مطالعه جدید، 55% از کسب و کارها میکرو اینفلوئنسرها را ترجیح می‌دهند. به نظر آنها مخاطبان میکرو اینفلوئنسرها ارتباط معتبر و بهتری با آنها دارند.

به طور مثال، هدی رستمی، اینفلوئنسر شناخته شده در زمینه سفر در اینستاگرام است.

 

اینفلوئنسر سفر

اعتماد سازی کنید و مخاطبان خود را افزایش دهید

81 درصد از اینفلوئنسرهای اینستاگرام بین 15 هزار تا 100 هزار فالوئر دارند. اگر هنوز به این اعداد نرسیدید، نترسید. هیچ راه میانبری برای افزایش فالوئر وجود ندارد. از ربات‌های افزایش فالوئر استفاده نکنید. اما استراتژی‌های واقعی آزمایش شده وجود دارد.

تعداد اینفلوئنسرها

به ارسال مداوم متعهد باشید. به دنیال پست کردن محتوایی که، دقیقا مخاطبانتان از شما انتظار دارند باشید.

با کسب و کارها کار کنید

دو مسیر اصلی برای ارتباط با شرکای تجاری وجود دارد:

مستقیما با آنها صحبت کنید 

با برندهایی که خودتان دوستشان دارید ارتباط برقرار کنید و به آنها بگویید چه چیزی می‌توانید به آنها ارائه دهید. تعریفی که از برند خود ارائه می‌دهید، باید شامل جزییات قانع کننده‌ای در مورد مخاطبانتان و رویکرد شما، باشد.

به آنها کمک کنید تا شما را بشناسند

در پلتفرم‌هایی که برای اتصال کسب و کارها و اینفلوئنسرها وجود دارد، حضور داشته باشید تا برندها شما را بشناسند. پلتفرم‌هایی مثل تگرو، تگ مایندر و … در ایران برای شروع کار مناسب هستند.

برای اعتبار و صداقت بیشتر از هشتگ #Ad استفاده کنید

در آمریکا و انگلستان اینفلوئنسرها موظف به استفاده از این هشتگ هستند. با این‌که در ایران هنوز به شکل قانون در نیامده‌است، اما بهتر است برای اعتماد سازی و نشان دادن صداقت خود، از این هشتگ در سه خط اول پست‌های خود استفاده کنید؛ تا مخاطبانتان مجبور به گشتن در کپشن پست‌‌های شما نباشند.

View this post on Instagram

#Ad @barbour Uhoh, here we go..

A post shared by Alexa Chung (@alexachung) on

 

 

استراتژی دوم

 

سیستم همکاری در فروش به راه بی‌اندازید

برخلاف محتوای با حامی مالی ، این استراتژی کمتر در مورد گسترش آگاهی و بیشتر در مورد فروش است. دلیل این امر این است که شما فقط وقتی فالوئرهایتان محصول را خریداری کنند ، کسب درآمد می‌کنید.

از طرف دیگر نگرانی در مورد تولید محصول و یا انجام سفارش‌ها ندارید. نکته دیگر این‌که اگر می‌خواهید بدون ایجاد مزاحمت برای مخاطبانتان فروش را انجام دهید، نیاز به یک استراتژی قوی دارید.

شما خودکارهای مورد علاقه خود، یا ریمل مژه و ابرو، یا غذای سگ را  به مخاطبانتان توصیه می‌کنید و برای خرید محصول یا لینکی را معرفی می‌کنید و یا کدی را با تخفیف اندک ارائه می‌دهید. هم لینک و کد تخفیف تاثیر فوق‌العاده‌ای دارند. شما نیز برای هر فروش، هزینه و یا درصدی از فروش دریافت می‌کنید.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

از آنجایی که اینستاگرام، تگ قیمت و Checkout برای خرید و فروش اراده داده‌است؛ دیگر نیازی به گذاشتن لینک در بایو پروفایل خود ندارید و مخاطبانتان براحتی می‌توانند خرید کنند.

همچنین بخوانید: آمار مهم اینستاگرام در سال 2019

نحوه شروع کار به عنوان سیستم همکاری در فروش

یک زمینه کاری انتخاب کنید

زمینه کاری در سیستم همکاری فروش، با زمینه کاری اینفلوئنسر مارکتینگ متفاوت است. در سیستم همکاری فروش، بیشتر زمینه کاری، محصول محور است. یعنی بر اساس محصول می‌توانید زمینه کاری خود را انتخاب کنید.

اگر تازه شروع به کار کردید، شما باید مخاطبین با تمایلات خاص را انتخاب کنید. مثلا: صاحبان سگ‌هایی که می‌خواهند در مورد بهترین غذای سگ‌ها بدانند و آنها را خریداری کنند.

https://www.instagram.com/p/B0SVkjCgYtD/?utm_source=ig_embed

 

صاحبان کسب و کار را پیدا کنید و با آن‌ها کار کنید

شما می‌توانید مستقیم با کسب و کارها کار کنید و یا به شبکه سیستم همکاری در فروش بپیوندید و یا هردو.

شبکه سیستم همکاری در فروش، سکوی واسطه‌ای بین شما به عنوان بازاریاب و کسب و کارهایی که از این سیستم استفاده می‌کنند، است.

برای مثال این دو معلم که با آمازون همکاری می‌کنند و خود را دو معلم عاشق آمازون معرفی می‌کنند.

https://www.instagram.com/p/B6J0y1DlfbQ/?utm_source=ig_web_copy_link

 

 

این شبکه‌ها برای کارآفرینانی که می‌خواهند مخاطبان خود را گسترش دهند؛ فرصت مناسبی هستند. این شبکه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که طیف عظیمی از محصولات را برای شما انتخاب کنند. و شما فقط به یک شبکه محدود نمی‌شوید.

از نمونه‌‌های خارجی این شبکه‌ها، می‌توان به https://affiliate-program.amazon.com/، https://www.clickbank.com/ ، https://www.rakuten.com/  اشاره کرد.

شفاف باشید

ارتباط خود را با محصول واضح بیان کنید. خوشبختانه 54% از کاربران می‌گویند از شفافیت ارتباط بازاریابان با محصولات قدردانی می‌کنند. همچنین می‌گویند به کاربردن هشتگ تبلیغات #Ad را توهین تلقی نمی‌کنند.

استراتژی سوم

 

محصولات خود را بفروشید

سومین استراتژی برای کسب درآمد در اینستاگرام؛ چیزی فراتر از بازاریابی است و تقریبا در قلمرو تجارت الکترونیک است.

به جای این‌که با برند شخصی خود، محصولات دیگران را بفروشید، محصولات خودتان را بفروشید. شما می‌توانید خدمات و محصولات مختلفی را در اینستاگرامتان بفروشید. اگر در حال حاضر صاحب یک برند هستید، استفاده از بستر اینستاگرام برای فروش، باید به استراتژی بازاریابی‌تان اضافه شود.

https://www.instagram.com/p/BvKq8dgluCj/?utm_source=ig_web_copy_link

 

محصولت را تصور کن

مدل‌ها لباس می‌فروشند. بازاریابان دوره‌های بازاریابی برگزار می‌کنند. محصولات شما ممکن است هر چیزی باشد. مهم این است در اینستاگرام عرضه کنید و بفروشید. برای کسب درآمد از اینستاگرام کمی خلاق باشید تا زودتر به نتیجه برسید.

محصولت را بساز

اگر برنامه شما فروش محصولات خودتان است. پس دست بکار شوید. آن را بسازید! و بعد آنها را عرضه کنید.

اکانت خود را تنظیم کنید تا قابلیت خرید آنلاین داشته باشد

در چند سال گذشته، اینستاگرام انواع ویژگی‌های متمرکز در خرید را ارائه کرده است: اکسپلور ، برچسب‌های محصول، پست‌های قابل خرید، استوری‌های قابل خرید و پرداخت (check Out) اینستاگرام.

برای بهره‌مندی از آنها، به یک حساب کاربری نیاز دارید. و شما همچنین نیاز به ایجاد کاتالوگ محصول دارید. ( البته این ویژگی‌ها در ایران قابل دسترسی نیست.)

 

در نهایت …

برای کسب درآمد در اینستاگرام:

قدر خود را بدانید

رقبایتان را ارزیابی کنید

به نیازهای مشتریانتان سریعا پاسخ دهید

فالوئر فیک نخرید

از ابزارهای اینستاگرام برای صرفه جویی در زمان استفاده کنید

برند خود را در کانال‌های دیگر تبلیغ کنید

ارسال نظر