وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

ترندهای مهم سئو در سال 2022

ترندهای مهم سئو در سال 2022

همان طور که میدانید بهینه سازی موتورهای جستجو نقش بسیار مهمی در بازاریابی کسب و کار، افزایش ترافیک سایت و تعامل با کاربران دارد. به دلیل اهمیت این موضوع در ادامه به ترندهای مهم سئو در سال 2022 می‌پردازیم.

بهینه سازی موتورهای جستجو به صورت کلی به دو دسته on page (سئو داخلی) و off page (سئو خارجی) تقسیم بندی می‌شود. سئو off page مربوط به فاکتورهای خارج سایت است. سئو on page مربوط به فاکتورهایی است که در در داخل سایت وجود دارند و از دیدگاه گوگل اهمیت بیشتری دارد.

ترندهای سئو سال 2022

ترندهای سئو داخلی

جستجوی صوتی

جستجوی صوتی قطعا یکی از قابلیت‌های جذاب گوگل خواهد بود. شما می‌توانید در جهت بهبود سئوی خود در این حوزه خاص از جستجو، باید روی کلمات کلیدی و عبارات طولانی‌تر تمرکز کنید. جستجوی صوتی به صورت طبیعی با عبارات طولانی‌تر هماهنگی بیشتری دارند.

برای به دست آوردن این قابلیت در سایت، باید محتوای خود را با استفاده از زبان محاوره‌ای و خودمانی‌تر بهبود بخشید. هنگامی که کاربر موضوعی را با صدای خود جستجو می‌کند آن را با لحن مکالمه‌‌ای بیان می‌کند که ممکن است با روشی که آن را در گوگل تایپ می‌کند متفاوت باشد.

همچنین باید به سرعت سایت و سازگاری با موبایل نیز توجه ویژه‌ای شود،‌ زیرا در حال حاضر تخمین زده می‌شود که تقریبا 73 درصد از کاربران اینترنت تا سال 2025 فقط از طریق گوشی موبایل به اینترنت و فضای وب متصل می‌شوند. در نتیجه بیشترین ترافیک کاربران از طریق این کانال خواهد بود. به همین دلیل یکی از الگوریتم‌های گوگل در سال 2021 بهینه سازی سایت برای تلفن همراه و responsive بودن آن است.

بهینه سازی موتورهای جستجو در سال 2022

رعایت اصولی EAT

یکی دیگر از ترندهای مهم سئو در سال 2022، فاکتور EAT می‌باشد که مجموع سه ویژگی اختصاصی بودن مطلب، قابلیت استناد و قدرت صفحه است که گوگل آن را بررسی می‌کند. بر این اساس یک جایگاه برای آن صفحه در لیست نتایج گوگل تعیین می‌شود. بنابراین برای نوشتن یک محتوای سئو شده، رعایت این سه اصل ضروری است.

محتوای ویدئویی

قطعا داشتن محتوای ویدئویی یکی از استراتژی‌های خوب سئو برای داشتن یک محتوای جامع و کامل در صفحات وب است. پلتفرمی مانند یوتیوب بیش از یک بیلیون کاربر دارد بنابراین تولید محتوای ویدئویی بسیار حائز اهمیت است. اگر یک کانال ویدئویی برای محتواهای خود در این پلتفرم‌ها ایجاد می‌کنید می‌توانید نام و توضیحات کانال را با استفاده از کلمات کلیدی، بهینه کنید.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

در حال حاضر گوگل ویژگی clip markup و seek markup را برای نمایش بهتر ویدئو به کاربران ارائه کرده است. با استفاده از این ویژگی پلتفرم یوتیوب را پوشش می‌دهد. در ویژگی clip markup (نشانه گذاری ویدیو)، شما به صورت دستی به گوگل اعلام می‌کنید دقیقا در چه تایمی از چه برچسبی هنگام نمایش لحظات کلیدی بر روی ویدئوی شما استفاده کند.

تا چندی پیش در هنگام آپلود ویدیو در یوتیوب کاربران یکسری کلمات کلیدی مترادف نیز برای ویدیو خود تعریف می‌کردند. در ویژگی جدید seek markup، گوگل از کلمات مترادف در url صفحه ویدیو نیز استفاده می‌کند تا کاربران با سرچ کلمات مترادف نیز، امکان مشاهده ویدیو‌های بیشتر را در سرچ نتایج گوگل داشته باشند.

Social listening

Social listening یا در اصطلاح گوش دادن اجتماعی فرآیندی است که به شما این امکان را می‌دهد تا رفتار و بازخورد مشتریان را تجزیه و تحلیل کنید. همچنین با استفاده از آن می‌توانید پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی رقبا و کلمات کلیدی آن‌ها را زیر نظر داشته باشید و یک گزارش و نتیجه گیری از آن داشته باشید.

سئو در سال 2022

ترندهای سئو خارجی

لینک سازی خارجی و اینفلوئنسرها

لینک سازی خارجی سایت ترندهای مهم سئو، محسوب می‌شود. اما در گذشته برخی برای رتبه گرفتن در گوگل از لینک سازی غیر اصولی و خرید بک لینک به صورت عمده استفاده می‌کردند که گوگل برای جلوگیری از این مورد الگوریتم‌ پنگوئن را اجرا کرد.

لینک سازی اخلاقی در سال 2022 :

  • شما باید محتواهای اختصاصی، طولانی و جامع را به صورت مستمر تولید کنید و از این محتوا با تعداد مناسب و معقولی به محتواهای وبسایت‌های دیگر لینک دهید. این نوع انتشار محتوا باید جایگزین محتواهای کم ارزش با تعداد لینک بالا شود.
  • بعد از تولید محتوای با کیفیت و ارزشمند می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی به محتوای خود لینک دهید.
  • در صورتی که محتوای شما غنی و دارای بار آموزشی باشد کاربران نیز مطلب شما را به عنوان مرجع در سایت‌های دیگر share خواهند کرد و به آن لینک می‌دهند.
  • اگر از یک سایت معتبر برای تولید محتوای خود استفاده کردید حتما نام سایت را در انتهای مطلب خود به صورت رفرنس ذکر کنید و لینک دهید.

در پایان باید گفت که بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) امروز پروسه‌ای فراتر از تبلیغات و بازاریابی است. از آن جایی که رقابت در فضای وب هر روز سخت‌تر و به هم پیوسته‌تر می‌شود می‌بایست بر روی تمامی عوامل و فاکتورهایی که سبب می‌شود تا مصرف کنندگان شما را پیدا کنند تمرکز کنید. در نتیجه کاربران می‌توانند راحت‌تر با شما ارتباط برقرار کنند. امیدواریم از خواندن این مطلب نهایت استفاده و لذت کافی را برده باشید.

سئو سایت در سال 2022

ارسال نظر