وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

9 تکنیک مهم بلاگ نویسی

بلاگ نویسی

در این مقاله قصد داریم به 9 تکنیک بلاگ نویسی بپردازیم، که ممکن است تا به حال به آن‌ها توجه نکرده باشید یا ساده از آن‌ها عبور کرده باشید. شما با مطالعه این مقاله می‌توانید اصول اصلی و اساسی بلاگ نویسی را فرا گیرید پس تا انتهای مقاله با من همراه باشید.

در حقیقت بلاگ نویسی روش ساده‌ای برای ارائه خلاصه‌ای از محتوایی که مورد نیاز و سوال مخاطب است. اما پیش از شروع گفتگو به سه نکته کلیدی توجه داشته باشید:

  1. کاربران را ترغیب به گفتگو و تعامل با خود کنید: حتی اگر مشتریان و مخاطبانی با نظرات منفی نسبت به عملکرد یا محصول خود دارید، این مورد می‌تواند فرصتی برای توسعه روابط خوب با مشتری باشد. پس علاوه بر تولید محتوای جذاب باید بتوانید، با تمام مخابان خود تعامل داشته باشید.
  2. یک فرد فعال در بستر اینترنت باشید: برای مثال به جز بلاگ خودتان به سایر بلاگ‌های مشابه در حوزه کاری خود سر بزنید، و در آن‌ها مشارکت داشته باشید. ده الی پانزده بلاگ برتر را انتخاب کنید.
  3. سخت نگیرید: در زمان ارتباط با خوانندگان، صحت و درستی گفتار شما از کمال گفتار مهم‌تر است. پس سعی کنید از یک لحن ساده، قابل فهم به دور از جملات پر زرق و برق و پر ابهام برای ارتباط با مخاطب استفاده کنید.

بسیاری از افراد پیش از بلاگ نویسی، به جای اینکه به نحوه تاثیرگذاری، در خواننده فکر کنید به این فکر می‌کنند که درباره چه چیزی می‌خواهند حرف بزنند. بنابراین پیش از بلاگ نویسی حتما باید پاسخ سوالات زیر را به خود بدهید:

  1. خواننده اصلی بلاگ‌تان چه کسی است؟
  2. می‌خواهید چه چیزی به او بگویید؟ (داستانتان چیست؟)
  3. آیا محتوای شما نیازهای اصلی مخاطب را برطرف می‌کند؟
  4. آیا در فضای آنلاین جایی که مشتریانتان حضور دارند و به آن سر می‌زنند فعالیت می‌کنید؟
  5. هدف نهایی شما از بلاگ نویسی چیست؟ یکسال بعد از شروع بلاگ نویسی، کسب و کارتان چه تفاوتی خواهد داشت؟
  6. چگونه محتوای بلاگ خود را با تکنیک‌های بازاریابی تلفیق می‌کنید؟

بیشتر بلاگ‌های موجود، کار خاصی انجام نمی‌دهند، ابتدا یک گفت و گوی مستمر با مشتریان شروع می‌کنند سپس آن را متوقف می‌کنند، این بدترین کاری است که کسب و کارتان می‌تواند انجام دهد، پس بهتر است که اصلا کاری انجام ندهید تا اینکه ناگهان دست از آن بکشید.

به بیان دیگر، یعنی ما در شروع پروژه‌های تولید محتوا خوبیم، ولی در تداوم این فرآیند آن طور که باید خوب نیستیم. یادتان باشد بلاگ نویسی، ابزار بیار قدرتمندی برای ارتباط مستمر، منظم و ارائه اطلاعات ارزشمند و مورد نیاز مخاطب است.

بلاگ نوین هاب یکی از منابع مهم مطالب آموزشی در حوزه شبکه های اجتماعی است که توصیه می‌کنیم حتما از مطالب این بخش در جهت ارتقای سطح دانش و آگاهی خود در حوزه سوشال مدیا استفاده کنید.

 

بلاگ نویسی

9 تکنیک بسیار مهم که باید در بلاگ نویسی آن‌ها را رعایت کنید

اگر قصد دارید که محتوای شما از یک محتوای معمولی و کپی از سایر سایت‌ها متمایز باشد، سعی کنید این نکات را رعایت کنید.

1)    از عناوین بسیار جذاب استفاده کنید

عنوان بلاگ مانند جلد یک مجله می‌ماند و هدف جلد مجله این است که شما را قانع کند، مجله را باز کنید. برای مطالب وبلاگی هم همین مساله صدق می‌کند. اگر بهترین مطلب بلاگی هم نوشته باشید اما عنوان قانع کننده‌ای نداشته باشد ممکن است کاربر زیادی مطلب شما را نخواند. با توجه به تجزیه و تحلیل‌ها، محبوب‌ترین و موثرترین مطالب در عنوان خود حاوی عدد هستند مثل 10 مطلب برتر سال 2022

  1. به مشکل فکر کنید
  2. روی عبارت‌های کلیدی مهم کسب و کارتان تمرکز کنید
  3. از اعداد استفاده کنید

عناوین را به گونه‌ای انتخاب کنید که کاملا واضح و گویای مطلب شما باشد، برای مثال به جای عنوان “روش‌های افزایش بازده سرمایه” از عنوان “ده روش کسب درآمد بیشتر از سهام کسب و کارهای کوچک” استفاده کنید.

2)    روی مشکل تمرکز کنید

مشکلات خواننده هدف شما چیست؟ اگر بلاگ شما کاملا روی مواردی تمرکز کند که مشکل اصلی مشتریان بالفعل و بالقوه شما است به احتمال زیاد موفق خواهید بود.

3)    هرچه کمتر بهتر

طبیعتا همیشه کیفیت بهتر از کمیت است در حال حاضر نیز با توجه به زمان و حوصله کم مخاطبان، شما می‌بایست در مطالب خود از زیاده گویی و هجو دوری کنید و سریعا نیاز مخاطب را برطرف کنید. بنابراین زمانی مطالب بلاگ بهترین‌اند که کوتاه، آموزنده و به اصل مطلب پرداخته باشند.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

به همین منظور:

  1. از جملات کوتاه استفاده کنید
  2. پاراگراف‌های کوتاه به کار ببرید
  3. کلمات غیر ضروری را حذف کنید

بنابراین تا جای ممکن مطالب غیر ضروری را حذف کنید و مطلب خود را کوتاه کنید.

4)    ابتدا درباره دعوت به اقدام (CTA) فکر کنید

هر مطلب باید نوعی دعوت به اقدام داشته باشد. در اینجا به چند نمونه از CTA اشاره می‌کنم که می‌توانید در سایتتان از آن استفاده کنید

  1. مقاله سفید ما را دانلود کنید
  2. به توئیتر ما بپیوندید
  3. از ما سوال کنید
  4. کتاب الکترونیکی ما را دانلود کنید
  5. در وبینار رایگان ما ثبت نام کنید
  6. برای دریافت خبرنامه الکترونیکی ما ثبت نام کنید
  7. پیش نمایش محصولات ما را درخواست کنید

بیشتر درباره جاویژه بازارتان صحبت کنید و از انتشار مطالب پراکنده و غیر مرتبط پرهیز کنید. دریافت ایمیل‌های منتخب هم باید یکی از اهداف اصلی بلاگ نویسی شما برای رشد پایگاه داده باشد.

تکنینک بلاگ نویسی

5)    به بسته‌های محتوایی فکر کنید

به این فکر کنید مطالب متعددی که در بلاگ خود منتشر می‌کنید، چه طور می‌تواند مطالب را جمع آوری و مجددا در قالب دیگری و با مطالب بیشتری ارائه کنید.

6)    محبت، محبت می‌آورد، بلاگ نویسی مهمان

در حوزه کاری خود پانزده بلاگ برتر را مشخص کنید و اگر در این بلاگ‌ها امکان نشر مطلب به عنوان مهمان وجود دارد، حتما این کار را انجام دهید. زیرا با این کار یک رسانه اجتماعی دیگر برای خود ایجاد می‌کنید.

7)    با تاثیرگذاران و مخاطبان خاص خود در ارتباط باشید

فهرست مخاطبین خاص خود را داشته باشید  و برای این فهرست جاویژه خود را تهیه کنید و محتوایی را کار کنید، برای این قشر از مخاطبان جذاب باشد و می‌توانید برای این فهرست از مخاطبان، مطالب خاص خود، آپدیت‌ها، کد تخفیف‌ها و …را ارسال کنید.

8)    سنجش، سنجش و سنجش

معیارهایی که سنجش پذیر هستند را از طریق گوگل آنالیتیکس، گوگل سرچ کنسول مورد بررسی قرار دهید. معیارهایی را انتخاب کنید که با بازاریابی محتوایی و اهداف کلی شما همسو باشد. معیارهای زیر را بسنجید:

  1. تعداد بازدیدکنندگان منحصر به فرد
  2. بازدید صفحات
  3. زمان سپری شده روی سایت
  4. تعداد ثبت نام‌های خبرنامه الکترونیکی
  5. رتبه جست و جو
  6. لینک‌های درونی به بلاگ

9)     یک جلسه مصاحبه با یکی از مخاطبان یا مشتریان برتر خود برگزار کنید

پس از اتمام مصاحبه نیز نتیجه جلسه پرسش و پاسخ یا مصاحبه در قالب پادکست را به اشتراک بگذارید.

اگر قصد دارید با ابزارهای تولید محتوا نیز بیشتر آشنا شوید، توصیه می‌کنیم به مطلب مرتبط با همین عنوان در بخش مطالب آموزشی بلاگ نوین هاب مراجعه نمایید.

امیدواریم از خواندن این مقاله استفاده و لذت کافی را برده باشید.

ارسال نظر