وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

بهترین زمان انتشار پست در توییتر در سال 2022

بهترین زمان انتشار پست در توییتر

توییتر یکی از اولین پلتفرم‌هایی است که افراد برای اطلاع از آخرین اخبار روز از آن بازدید می‌کنند. طبق آمار رسانه‌های اجتماعی، روزانه 500 میلیون توییت در شبکه اجتماعی توییتر ارسال می‌شود،‌ یعنی 9281 توییت در هر ثانیه. حال با توجه به این حجم از تولید محتوا چه طور می‌‌‌توان تعامل و کلیک‌های بیشتری را در توییر کسب کنیم؟ یکی از عوامل موثر در بدست آوردن حداکثر کلیک و تعامل،‌ انتخاب بهترین زمان برای انتشار پست در توییتر است.

برای مثال انتشار محتواهایی با مضمون طنز در زمان‌هایی که مخاطبان شما آنلاین هستند، یکی از راه‌های موثر برای برندینگ در شبکه اجتماعی توییتر است.

با این حال پیدا کردن بهترین زمان ارسال پست در توییتر می‌تواند دشوار باشد. ما در این مقاله قصد داریم نحوه یافتن بهترین زمان ارسال پست در توییتر را برای شما بازگو کنیم.

انتشار پست در توییتر

چرا ارسال پست در زمان مناسب اهمیت دارد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت به دلیل به روز رسانی اخیر در الگوریتم‌های توییتر، فید زمانی، و انتشار پست در زمان مناسب مجددا جز آیتم‌های مهم به شمار می‌رود.

از سال 2016 توییتر مانند سایر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، فیدهای خود را بر اساس میزان تعامل با کاربران و محبوبیت پست‌ها، اجرا می‌کرد نه بر اساس زمانبندی معکوس.

اما اکنون با استناد به بازخورد کاربران، توییتر به افراد اجازه می‌هد تا فیدهای خود را از (توییت‌های با رتبه برتر) به (آخرین توییت‌های منتشر شده) با یک کلیک تغییر دهند.

زمانبندی معکوس به این معناست که کاربران توییتر یک توییت را زمانی که تازه منتشر شده می‌بینند. اما با گذشت زمان، توییت‌های اخیر جایگزین این توییت‌ها در بالای فید می‌شوند. به همین دلیل است که باید توییت خود را زمانی که بخش عمده‌ای از مخاطبان آنلاین هستند منتشر کنید، یا آن را برای زمان مناسب برنامه ریزی کنید.

از آن‌جایی که کسب و کارهای مختلف، ‌مخاطبان متفاوتی دارند، ترجیحات و زمان مناسب انتشار پست برای هر شبکه اجتماعی متفاوت است. بر اساس آمارهایی که بسیاری از شرکت‌های محبوب بازاریابی مانند Hubspot، HowSociable، Trackmaven منتشر کردند به صورت مشترک و میانگین بازه‌های زمانی بین 8 الی 10 صبح و 6 الی 9 شب را بهترین زمان برای به اشتراک گذاشتن محتوا در توییتر اعلام کردند.

بهترین زمان انتشار پست در توییتر

 پست کردن توییت‌ها در بازه‌های زمانی زیر همیشه ایمن است

به طور خلاصه بر اساس تمام داده‌های جمع آوری شده، زمان‌های رفت و آمد اداری، که افراد به سرکار می‌روند یا زمان‌هایی که روز کاری خود را به پایان می‌رسانند و به خانه باز می‌گردند.

افراد همیشه در زمان استراحت فید توییتر خود را چک می‌کنند، بنابراین توییت کردن در ساعات ناهار نیز گزینه خوبی است. تعطیلات آخر هفته، جز بازه‌هایی است که اکثر مخاطبان معمولا بیرون هستند یا مشغول امور شخصی خود هستند، بنابراین بسیار مهم است که پست‌های خود را بیشتر برای روزهای کاری داخل هفته برنامه ریزی کنید.

البته باید به این نکته توجه داشت که بهترین زمان انتشار پست در توییتر به عوامل مختلفی بستگی دارد. این عوامل شامل نوع کسب و کار شما، مخاطبان هدف و استراتژی شما در توییتر بر روی زمان انتشار پست تاثیر گذار است.

بهترین زمان ارسال پست در توییتر برای ایجاد تعامل با مخاطبان چه زمانی است؟

طبق الگوریتم‌های فعلی توییتر، رتبه بندی توییت‌ها به میزان تعامل بستگی دارد. هنگام انتشار پست در توییتر، همه برندها یک هدف مشترک در ذهن دارند و آن این است که با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند. مخاطبان هم با استفاده از 4 دکمه کامنت، ریتوییت، لایک و ارسال با پست شما ارتباط برقرار می‌کنند.

پس در نتیجه برای جذب مخاطبان و تعامل بیشتر با آن‌ها و البته متمایز شدن در بین توییت‌های برندهای دیگر باید خلاق و متفکر باشید و هماهنگ با برند خود، محتوا تولید کنید.

به طور متوسط توییت‌هایی که بین 2 تا 3 بامداد ارسال می‌شوند، بیشترین تعامل را دارند. کمترین میزان مشارکت نیز در ساعات کاری بین 10 الی 5 بعد از ظهر اتفاق می‌افتد. بیشترین تعداد ریتوییت و موارد دلخواه بین ساعت 8 شب تا 11 شب اتفاق می‌افتد.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

به طور خلاصه بیشترین تعاملات در اوایل صبح یا اواخر عصر در توییتر اتفاق می‌افتد چرا که کاربران دوست دارند پس از بیدار شدن از خواب یا درست قبل از خواب با رسانه‌های اجتماعی درگیر شوند. از آن‌جایی که در طول ساعات کاری،‌ افراد سرگرم فعالیت‌های شغلی خود هستند، نمی‌توانند به صورت مستمر با محتوای برندهای شما تعامل برقرار کنند.

بهترین زمان ارسال پست در توییتر

چگونه بهترین زمان خود را برای ارسال پست در توییتر پیدا کنیم؟

تا اینجا جدول‌های زمانی اولیه‌ای را که می‌توانید برای تقویت استراتژی بازاریابی توییتر خود استفاده کنید مرور کردیم. اما برای پیدا کردن بهترین زمان ارسال پست به طور خاص برای برند خودتان، باید دو استراتژی را در نظر داشته باشید:

پست‌های پیشین خود که تاکنون آن‌ها را ارسال کردید تجزیه و تحلیل کنید، و بهترین زمان برای انتشار پست در توییتر را پیدا کنید.

توییتر آنالیتیکس یک نمای کلی از کلیک، ریتوییت، لایک، کامنت، بازدید از پروفایل، توییت‌های برتر و میزان تعامل آن‌ها را به شما ارائه می‌دهد. اما برای آسان‌تر کردن این فرآیند می‌توانید از ابزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی نوین هاب استفاده کنید. این ابزار کارآمد، با رابط کاربری آسان، تعداد ریتوییت‌ها، منشن‌ها، و کامنت‌ها را به صورت آنالیز نموداری و در قالب یک فایل اکسل در اختیار شما قرار می‌دهد.

علاوه بر این از آن‌جایی که توییتر بهترین زمان را برای ارسال پست به شما اعلام نمی‌کند، ابزار مدیریت شبکه‌های نوین هاب به شما این امکان را می‌دهد که توییت‌های خود را از قبل برنامه ریزی کنید، و به طور خودکار آن‌ها را در تاریخ و زمان انتخابی پست کنید.

پس از یک ماه آزمایش با زمان‌های مختلف،‌ می‌توانید داده‌های خود را بررسی کنید تا ببیند کدام زمان و روز بیشترین تعامل را برای شما ایجاد کرده است. بعد از آن به طور منظم از ابزار زمانبندی برای ارسال پست در بهترین زمانی که پیدا کردین،‌ استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: توییتر مارکتینگ چیست؟

ابزارهایی برای بهترین زمان ارسال پست در توییتر

علاوه بر ابزار نوین هاب، در ذیل چند نمونه از ابزارهای خارجی تجزیه و تحلیل توییتر را به شما معرفی می‌کنیم:

  1. TweetReach

این ابزار بسیار کارآمد با اطلاع رسانی بهترین زمان برای توییت کردن، به شما کمک می‌کند حداکثر استفاده را از پلتفرم توییتر داشته باشید. همراه با بهترین زمان، این ابزار برترین هشتگ‌ها را که عملکرد خوبی برای پست شما دارد نیز معرفی می‌کند.

  1. Audiense

audience یک ابزار شناخته شده برای بازاریابی توییتر است. علاوه بر ارائه راهکارهایی در زمینه اینفلوئنسر مارکتینگ، اسپانسر ، سوشال لیسنینگ با ویژگی تجزیه و تحلیل بهترین زمان ارسال پست در توییتر را به شما اعلام می‌کند.

  1. Followerwonk

این ابزار به شما در بازاریابی کارآمد در توییتر کمک می‌کند. همچنین شما می‌توانید بهترین زمان ارسال پست در توییتر را با یک کلیک تجزیه و تحلیل کنید. طرح رایگان این ابزار، ویژگی‌هایی از قبیل مقایسه با رقبا، مرتب سازی فالوورها و معیارهای تعامل را در اختیار شما قرار می‌دهد.

در نهایت ارسال توییت در زمان‌های اوج فعالیت کاربران، به شما کمک می‌کند تا با مخاطبانتان تعامل بهتری داشته باشید. اگر قصد دارید درباره جدیدترین قابلیت توییتر، یعنی اضافه شدن دکمه ویرایش توییت بیشتر بدانید به صفحه مربوطه در بخش اخبار شبکه های اجتماعی نوین هاب مراجعه نمایید.

بهترین زمان ارسال پست در توییتر

ارسال نظر