وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

بهترین زمان ارسال پست در توییتر (چه ساعتی در توییتر فعالیت داشته باشیم؟)

بهترین زمان ارسال پست در توییتر

بهتری زمان ارسال پست در توییتر باتوجه به ماهیت این شبکه اجتماعی اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند؟ چرا؟ چون روزانه میلیون‌ها توییت در این شبکه اجتماعی منتشر می‌شود. اینکه توییت شما بتواند در این حجم از داده، دیده شود اهمیت بسیار زیادی دارد. وقتی به عنوان یک کسب‌وکار اقدام به فعالیت در این فضا می‌کنید، احتمالا این مساله برای شما اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. چراکه هدف شما از فعالیت در توییتر، افزایش آگاهی از برند و بیشتر دیده شدن است. پس پیدا کردن بهترین زمان ارسال پست در توییتر، از این جهات حائز اهمیت هستند. اگر هنوز فعالیت خود را به عنوان یک کسب‌وکار در توییتر شروع نکرده‌اید، مطلب زیر را بخوانید:

توییتر مارکتینگ چیست؟

 

اهمیت بهترین زمان ارسال پست در توییتر چیست؟

اول از همه بیایید بررسی کنیم که چرا تا این اندازه انتخاب بهترین زمان ارسال پست در شبکه‌های اجتماعی اهمیت دارد؟ به این مثال دقت کنید. یک کسب‌وکار یا فردی که با هدف رشد، در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کند را تصور کنید. این کسب‌وکار اقدام به تولید محتوای جذاب کرده و آن را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کند. هدف این کسب‌وکار از تولید و انتشار محتوا چیست؟ قطعا بیشتر دیده شدن. حالا فرض کنید این محتوا اصلا دیده نشود و هیچ بازخوردی دریافت نکند. اما بیایید تصور کنید که این پست در بهترین زمان ممکن منتشر شده و بازدید خوبی دریافت کرده است . آیا این همان هدفی نیست که از فعالیت در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنیم؟

 

مکانیزم الگوریتم توییتر به این صورت است که فید بر اساس تعامل یا محبوبیت یک توییت به‌روز می‌شود. البته در به‌روزرسانی‌های اخیر، “فید زمان‌بندی” توییتر دوباره به بازی برگشته است و توییت‌ها بر اساس زمان ارسال، نشان داده می‌شوند. البته دست کاربر در شیوه نمایش توییت‌ها باز است. می‌تواند انتخاب کند که توییت‌ها بر اساس زمان ارسال به او نشان داده شوند یا بر اساس میزان اینگیجمنت. به همین دلیل ارسال پست در بهترین زمان ممکن اهمیت پیدا می‌کند. درحقیقت با گذشت زمان، توییت‌های تازه جایگزین توییت‌های قبلی می‌شوند. به همین دلیل شما باید زمانی اقدام به انتشار محتوا در توییتر بکنید، که بیشترین تعداد آنلاین را بین دنبال‌کننده‌های خود دارید. پیدا کردن بهترین زمان ارسال پست، به شما در رسیدن به اهدافتان برای توییتر مارکتینگ کمک می‌کند. درحقیقت این گام اولیه است.

بهترین زمان ارسال توییت

 

بهترین زمان توییت کردن در توییتر چه زمانی است؟

حقیقت امر این است که فضای توییتر فارسی به شیوه‌ای‌ست که نمی‌توان بهترین زمان ارسال توییت را پیدا کرد. البته عده‌ای معتقدند کاربران توییتر فارسی، فعالیتشان درطول شب بیشتر از هر زمان دیگری است. اما اگر قرار باشد به عنوان یک کسب‌وکار در این فضا فعالیت کنید، باید چند موضوع اصلی را درنظر داشته باشید:

1- مخاطبان شما چه کسانی هستند؟

جامعه هدف کسب‌وکار شما چه کسانی هستند؟ برای چه کسانی قرار است توییت ارسال کنید؟ ما اگر اطلاعات خوبی درباره مخاطبانمان به دست آوریم می‌توانیم ساعت آنلاین شدنشان در توییتر را حدس بزنیم. با شناخت جامعه هدفتان می‌توانید الگوی رفتاری آن‌ها در طول روز را به دست آورید. مثلا فرض کنید مخاطب هدف شما کارمندان هستند. از این عنوان شغلی چه چیزی دست‌گیرتان می‌شود؟ اینکه این افراد قبل و بعد از رفتن به محل کارشان اقدام به چک کردن توییتر می‌کنند. اما ممکن است در طول ساعت کاری حتی فرصت چک کردن شبکه‌های اجتماعی‌شان را نداشته باشند.

2- استراتژی شما در توییتر چگونه است؟

استراتژی مثل یک نقشه راه عمل می‌کند. زمانی که تصمیم می‌گیرید در شبکه‌های اجتماعی فعالیت حرفه‌ای را آغاز کنید، به این نقشه راه نیاز پیدا خواهید کرد. اما اگر نمی‌دانید چطور باید اقدام به نوشتن استراتژی سوشال مدیا کنید، ما قبلا در پستی مجزا به آن پرداخته‌ایم. مطالعه آن خالی از لطف نیست.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

بیشتر بخوانید: چگونه استراتژی سوشال مدیا بنویسیم؟

اگر فعالیت شما به صورت رسمی است و محتوای حرفه‌ای منتشر می‌کنید، بهترین زمان برای فعالیت شما طول روز است. اما اگر سوار بر موج‌های توییتر فارسی هستید و می‌خواهید محتوای طنز منتشر کنید، بهترین زمان فعالیت برای شما شب‌ها است.

3- نوع کسب‌وکار شما چگونه است؟

نوع کسب‌وکار شما می‌تواند بهترین زمان ارسال پست در توییتر را تعیین کند. اگر کسب‌وکار شما B2B است، مخاطب علاقه‌ای ندارد در طول روز با تعداد زیادی توییت از سمت شما مواجه شود. همچنین فعالیت کسب‌وکارهای B2B  در طول روز و زمان ساعت اداری است. پس بهترین زمان ارسال توییت برای شما در همین بازه زمانی است.

 

راه‌های دیگری که برای فهمیدن بهترین زمان ارسال توییت جلوی پای شماست

 

1- آنالیز توییتر

آنالیز فعالیت‌هایتان بعد از تمام مواردی که بررسی کردیم، برای فهمیدن بهترین زمان ارسال توییت در توییتر اهمیت دارد. این به معنای آن است که شما باید اقدام به انتشار محتوا در بازه زمانی‌های مختلف بکنید و بعد از آن توییت‌ها را آنالیز کنید و ببینید که در کدام بازه زمانی اینگیجمنت بیشتری داشته است. بعد از آن می‌توانید همین زمان را برای ارسال توییت‌های خود درنظر بگیرید. چرا که شما از این رفتار متوجه ساعت آنلاین بودن مخاطبان خود شده‌اید. برای آنالیز توییتر می‌توانید از نوین هاب به عنوان یک ابزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.

2- زمان‌بندی انتشار محتوا

روش دیگری که بعد از این سر راهتان وجود دارد، انتشار محتوا در زمان مناسب است. بعد از اینکه بهترین زمان انتشار را با بررسی داده‌های آنالیز شده و رفتار مخاطب به دست آوردید، باید یک برنامه‌ریزی درست برای انتشار محتوا در بهترین زمان ممکن داشته باشید. برای اینکه انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی خود را سر و سامان بدهید، زمان‌بندی انتشار محتوا بهترین گزینه است. ابزارهایی وجود دارند که می‌توانید با استفاده از آن‌‌ها محتوای خود را برای انتشار در شبکه‌های اجتماعی زمان‌بندی کنید. نوین هاب یکی از همین ابزارهاست. زمان‌بندی انتشار محتوا یکی از راه‌هایی است که با استفاده از آن می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی حضور به موقع داشته باشید و محتوا را در بهترین زمان ممکن به مخاطب خود برسانید.

اگر قصد دارید درباره ویژگی بی صدا کردن کلمات در توییتر بیشتر بدانید به آدرس صفحه مربوطه در بخش مطالب آموزشی بلاگ نوین هاب مراجعه نمایید.

درنهایت

توییتر شبکه اجتماعی راحتی برای فعالیت نیست. کاربران این شبکه اجتماعی با بقیه رسانه‌های اجتماعی تفاوت دارند. به همین دلیل اگر قرار است به عنوان یک کسب‌وکار در این فضا کار کنید، باید همه جوانب را درنظر بگیرید. بعد یک استراتژی درست بنویسید و برای فعالیت خود برنامه‌ریزی کنید. در این پست از بلاگ نوین هاب ما از بهترین زمان ارسال توییت در توییتر حرف زدیم. نتیجه‌ای که می‌توانیم به شما ارائه کنیم این است که برای فهم بهترین زمان ارسال پست در توییتر لازم است یک مدتی از فعالیت‌تان بگذرد تا خودتان به این بازه زمانی مناسب برسید. فعالیت داشته باشید و بعد با بررسی داده‌ها متوجه ساعت آنلاین بودن مخاطبتان بشوید و اقدام به انتشار محتوا و توییت در همان بازه زمانی بکنید.

بیشتر مطالعه کنید: بهترین زمان انتشار پست در توییتر در سال 2022

ارسال نظر