وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

فهرست اصطلاحات اینستاگرام فارسی (آموزش ساده اینستاگرام به زبان فارسی)

اینستاگرام با بیش از یک میلیارد کاربر فعال، تبدیل به یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی شده است. کار با شبکه‌های اجتماعی به مثابه یادگیری یک زبان جدید است. برای استفاده درست از این شبکه اجتماعی یاد گرفتن اصطلاحات آن اهمیت بسیار بالایی دارد. اینستاگرام در آغاز فعالیت خود بسیار ساده بود. اما با گذشت چند سال از فعالیتش و ارائه آپدیت‌های جدید، فهرست این واژگان نیز گسترده‌تر شده است. در این پست از بلاگ نوین هاب قرار است اصطلاحات اینستاگرام را به زبان فارسی به شما توضیح دهیم. اگر هنوز با این شبکه اجتماعی به درستی آشنا نیستید و در استفاده از آن دچار مشکل و سوال هستید، این پست برای شما بسیار کارآمد خواهد بود.

اصطلاحات فارسی اینستاگرام

در ادامه قرار است اصطلاحات اینستاگرام را به زبان فارسی توضیح دهیم.

profile (حساب کاربری)

برای کار با این شبکه اجتماعی نیاز دارید که اول یک صفحه شخصی در آن بسازید. با ورود به این شبکه اجتماعی، صفحه sign up را مشاهده خواهید کرد. در این قسمت هم می‌توانید با استفاده از اکانت فیسبوک خود وارد شوید، هم امکان ساخت یک صفحه جدید را دارید. می‌توانید با وارد کردن ایمیل یا صرفا شماره تلفن یک حساب کاربری بسازید و فعالیت خود را آغاز کنید. احتمالا واژه page (پِیج) را از کاربران این شبکه شنیده باشید. به حساب کاربری بعد از عضویت در اینستاگرام page گفته می‌شود.

 

sign up

Home

 بعد از ساخت اکانت خود وارد صفحه Home خواهید شد. این صفحه شامل پست‌های صفحاتی است که شما آن‌ها را دنبال خواهید کرد. آیکون این قسمت شکل خانه است. به این قسمت فید (feed) هم گفته می‌شود.

home

bio (بیو)

یکی دیگر از اصطلاحات اینستاگرام فارسی بیو است. وقتی به عضویت اینستاگرام درآمدید، این امکان را دارید که معرفی‌نامه‌ای از خود بالای صفحه کاربری‌تان بنویسید. تعداد کاراکترهای شما برای نوشتن محدود است. بنابراین بهتر است توضیحات شما مختصر و ساده باشد. حتی می‌توانید از اموجی در این قسمت استفاده کنید. اگر پروفایل شما بیزینسی یا کاری است، بهتر است توضیحی درمورد کسب‌وکار خود در این قسمت بنویسید. می‌توانید آدرس وبسایت خود را در این قسمت تایپ کنید تا به صورت لینک دربیاید و کاربران بتوانند از این طریق وارد وبسایت شما بشوند.

بیو اینستاگرام

posts (پست)

اینستاگرام یک پلتفرم عکس محور است. شما مجاز به آپلود تصاویر و ویدئو در این شبکه اجتماعی هستید. هرآنچه که شما در پروفایل خود منتشر می‌کنید، پست گفته می‌شود. تعداد پست‌هایی که تا به حال منتشر کرده‌اید بالای پروفایل شما قابل مشاهده است.

followers (فالوورز)

فالوورهای شما کسانی هستند که برای دیدن تصاویر یا ویدئوهایی که شما منتشر کرده‌اید، اقدام به دنبال یا فالوو کردن شما می‌کنند. توجه داشته باشید که وقتی کسی را فالوو می‌کنید، پست‌های او برای شما در قسمت Home نمایش داده خواهد شد. بنابراین دیگران نیز برای تماشای پست‌های شما باید اقدام به فالوو کردنتان بکنند.

following (فالویینگ)

کسانی که شما اقدام به دنبال کردن آن‌ها کرده‌اید را فالویینگ یا دنبال شونده می‌گویند. در اینستاگرام می‌توانید پروفایل کسانی که مایل به دیدن فعالیت‌هایشان هستید را فالوو کنید.

story (استوری)

استوری یکی از آپدیت‌های جدید اینستاگرام است. هدف از این آپدیت توانایی انتشار تصاویر به مدت 24 ساعت بوده است. می‌توانید تصاویری که مایل به انتشار آن برای همیشه نیستید را در این قسمت با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید. استوری‌ها بعد از 24 ساعت پاک می‌شوند و یکی از بهترین راه‌ها برای برقراری تعامل با فالوورهاست. همچنین شما می‌توانید استوری تمام کسانی که فالوو کرده‌اید را در Home مشاهده کنید. دور استوری‌های مشاهده نشده یک قاب دایره‌ای قرمز وجود دارد که به محض تماشای آن سفید شده و به انتهای لیست استوری‌ها منتقل می‌شود.

 

استوری

highlight (هایلایت)

استوری‌ها بعد از 24 ساعت پاک می‌شوند اما اینستاگرام قابلیت هایلایت کردن آن‌ها را فراهم کرده است. شما می‌توانید استوری‌هایی که کایلید همچنان به کاربران نمایش داده شوند را هایلایت کنید. می‌توانید توضیحات مربوط به کسب‌وکار یا فعالیت‌های خود را در استوری منتشر و سپس هایلایت کنید. بدین ترتیب هر کاربری که وارد صفحه شما می‌شود می‌تواند آن‌ها را مشاهده کند.

هایلایت

like (لایک)

وقتی در اینستاگرام پست کسی را می‌پسندیم می‌توانیم آن را لایک کنیم. برای این کار کافی است دو بار روی تصویر ضربه بزنیم. یا قلب زیر پست را انتخاب کنیم. اگر از لایک کردن پست پشیمان شده‌اید کافی‌ست دوباره این قلب را که قرمز شده است لمس کنید تا پست unlike شود.

لایک

comment (کامنت)

کسانی که شما را دنبال می‌کنند، می‌توانند نظرات خود را درمورد تصاوی یا ویدئوهایی که منتشر کرده‌اید بنویسند. کافی است نظر خود را در قسمت add a comment تایپ و سپس گزینه post را بزنید. همچنین شما می‌توانید پست خود را بدون کامنت منتشر کنید. کافی‌ست گزینه turn off commenting را هنگام انتشار پست منتشر کنید تا دیگر کسی نتواند برای آن کامنت بگذارد. این گزینه بعد از انتشار پست نیز قابل نمایش است. کافی‌ست بعد از انتشار پست روی سه نقطه عمودی بالای آن کلیک کنید. بعد گزینه turn off commenting را انتخاب کنید.

Notification (نوتیفیکیشن)

نوتیفیکیشن‌ها یا همان اعلان‌ها، هشدارهای فعالیت‌هایی است که در صفحه شما اتفاق می‌افتد. مجموعه لایک‌ها، کامنت‌ها و دنبال‌کننده‌های جدید شما در این قسمت نمایش داده می‌شوند. این قسمت فهرستی از activity یا همان فعالیت‌هایی است که کاربران در پروفایل شما انجام داده‌اند.

اصطلاحات اینستاگرام فارسی

explore (اکسپلور)

اکسپلور به معنای جست‌وجو است. این قسمت که با شکلک ذره بین نشان داده شده است حاوی پیشنهاداتی برای دیدن و دنبال کردن است. این پیشنهادات با توجه به صفحاتی که شما و فالوورهایتان دنبال کرده‌اید به شما نمایش داده می‌شوند.

Hashtag (هشتگ)

هشتگ‌ها برچسب‌هایی هستند که زیر تصاویری که منتشر کرده‌ایم می‌نویسیم. آن‌ها را با نشانه # علامت‌گذاری و منتشر می‌کنید. هشتگ‌ها بهترین راه برای ورود به اکسپلور اینستاگرام هستند. کاربران هشتگ‌های موردعلاقه خود را سرچ می‌کنند و اگر شامل هشتگ‌های شما باشد می‌توانند به پروفایل شما راه پیدا کنند. ما قبلا در بلاگی مجزا به نحوه نوشتن استراتژی مناسب هشتگ‌گذاری پرداخته‌ایم.

Caption (کپشن)

تصاویری که در اینستاگرام منتشر می‌کنید، می‌توانند حاوی توضیحاتی باشند. این توضیحات را کپشن می‌گویند. ما قبلا در دو بلاگ مجزا درمورد نوشتن کپشن حرفه‌ای و اشتباهاتی که در کپشن نویسی باید از آن‌ها دوری کنید، مطالبی منتشر کرده‌ایم.

Tag (تگ)

می‌توانیم هنگام انتشار پست، افرادی را که در آن تصویر یا ویدئو حضور دارند را روی آن تگ کنیم. برای این کار کافی است گزینه tag people را انتخاب و نام افراد مدنظرمان را جست‌وجو و آن‌ها را انتخاب کنیم. وقتی کسی را در پستی تگ می‌کنیم، آن پست در قسمت تصاویر تگ شده پروفایل آن شخص نمایش داده می‌شود.

Mention (منشن) 

بسیاری از کاربران منشن را با تگ اشتباه می‌گیرند. تگ روی تصویر و ویدئو اتفاق می‌افتد اما منشن مربوط به حالتی است که شما می‌خواهید کاربری را از محتوایی باخبر کنید. برای مثال فرض کنید که شما پستی را دیده‌اید که می‌خواهید دوستتان هم آن را ببیند، می‌توانید نام پروفایل کاربری او را بعد از نوشتن علامت @ تایپ کنید. همچنین شما می‌توانید افراد را در استوری خود هم منشن کنید. با اینکار به آن‌ها خبر داده‌اید که محتوایی مرتبط با آن‌ها منتشر کرده‌اید.

Add location (اضافه کردن لوکیشن)

می‌توانید مکانی که تصویر یا ویدئو را در آن ثبت و ضبط کرده‌اید را در این قسمت اضافه کنید.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

اصطلاحات اینستاگرام

Direct (دایرکت)

پیغام‌های خصوصی شما در قسمت دایرکت‌ قرار دارند. شما هم امکان پیغام دادن به دیگران را دارید. برای پیغام دادن به دیگران به صورت خصوصی کافی است وارد صفحه آن‌ها شویم و گزینه message را انتخاب کنید و پیام خود را برایشان بنویسید.

دایرکت22

تصویر: دایرکت‌ها

مسیج

 

K, M (کا، اِم) 

احتمالا از دوستانتان شنیده‌اید که می‌گویند کاربر ایکس در اینستاگرام 30کا فالوور دارد. این یکی دیگر از اصطلاحات اینستاگرام است. اینستاگرام برای نشان دادن فالوورهای بیش از 10 هزارتا از k و بیش از یک میلیون از M استفاده می‌کند.

 

Private page (صفحه خصوصی)

شما امکان بازدید از صفحات خصوصی را بدون اینکه برای آن‌ها درخواست فالوو بفرستید ندارید. محتوای این صفحات فقط برای کسانی که آن را فالوو کرده‌اند قابل مشاهده است. مالک این صفحات می‌تواند انتخاب کند که چه کسانی صفحه‌اش را فالوو کنند.

Public page (صفحه عمومی)

برای مشاهده محتوا صفحات عمومی نیاز به تایید مدیر یا مالک آن صفحه ندارید. محتوای آن برای هرکس که وارد این صفحه می‌شود قابل رویت است.

 Mute (میوت و بی‌صدا)

اگر تمایلی به دیدن پست‌ها یا استوری‌های یک شخص خاص در اینستاگرامتان ندارید می‌توانید اکانتشان را mute کنید. حتی می‌توانید انتخاب کنید که فقط پست یا استوری را mute کنید یا هردو را. این انتخاب برای زمانی که شما نمی‌خواهید کسی را آنفاوو کنید ولی کماکان تمایلی به دیدن پست‌ها و استوری‌های او نیز ندارید. همچنین این فرد هرگز متوجه این نخواهد شد که شما او را میوت کرده‌اید.

میوت

Archive (آرشیو)

اگر در گذشته پست خاصی را منتشر کردید و حالا دیگر دوست ندارید در صفحه‌تان نمایش داده شود می‌توانید آن را به جای حذف کردن آرشیو کنید. به این قابلیت بایگانی کردن می‌گویند. می‌توانید پست‌هایی که آرشیو کرده‌اید را دوباره بازگردانی کنید. به همین دلیل توصیه می‌شود که هیچ پستی را حذف نکنید. بلکه بهتر است از این ویژگی استفاده کنید. برای این کار کافی است پست مدنظر خود را بازکنید. بعد روی سه خط عمودی بالا کلیک کنید تا گزینه‌ها برای شما نمایش داده شوند. حالا گزینه Archive را انتخاب کنید.

آرشیو

IGTV (آی جی تی وی)

پیش از اضافه شدن این ویژگی به اینستاگرام شما فقط مجاز به انتشار ویدئوهای یک دقیقه‌ای در اینستاگرام بودید. اما با افزوده شدن این ویژگی شما می‌توانید ویدئوهای بیش از یک دقیقه هم در اینستاگرام منتشر کنید. مدت زمان آی جی تی وی‌ها یک ساعته است. ما قبلا در بلاگی مجزا راهنمای انتشار igtv را منتشر کرده‌ایم.

Close friend (کلوز فرند)

به معنای دوستان نزدیک است. استوری‌های شما به تمام کسانی که فالووتان می‌کنند نمایش داده می‌شود. شما می‌توانید لیستی از دوستان نزدیک خود را انتخاب کرده و استوری‌های خود را صرفا برای افراد حاضر در این لیست منتشر کنید. وقتی استوری کلوز فرند منتشر می‌کنید، رنگ آن سبز است. برای اضافه کردن کاربران به دوستان صمیمی یا همان کلوز فرند خود، کافی است از طریق بخش تنظیمات استوری وارد منوی Close friend شده و دوستان خود را اضافه کنید. سپس با قرار دادن استوری، هنگام منتشر کردن آن علاوه بر گزینه انتشار برای تمام کاربران یک دکمه Send to close friedns نمایش داده می شود که با کلیک روی آن استوری شما تنها برای دوستان صمیمی‌تان ارسال خواهد شد.

Hide story (هاید استوری)

به معنای پنهان کردن استوری است. این گزینه با کلوزفرند تفاوت دارد. در این قسمت شما می‌توانید از طریق قسمت تنظیمات خود، وارد تنظیمات استوری شوید و کسانی که دوست ندارید استوری‌های شما را ببینند در این قسمت اضافه کنید. توجه داشته باشید که این افراد دیگر نمی‌توانند هایلایت‌های شما را هم ببینند.

Save (سیو)

شما می‌توانید محتوایی را که دوست دارید دوباره آن را ببینید سیو یا ذخیره کنید.

اصطلاحات اینستاگرام

 

Share (شیر)

یکی دیگر از راه‌های انتشار یک محتوا با دوستان خود علاوه بر منشن کردن نام کاربری‌شان، share است. وقتی پستی را برای دوسنان خود شیر می‌کنید به صورت دایرک برای آن‌ها ارسال می‌شود. کافی‌ست روی شکلک موشک زیر یک پست کلیک و بعد اسم دوست خود را در قسمت فهرستی که به شما نمایش می‌دهد تایپ کنید و بعد گزینه send را بزنید.

 

جمع‌بندی

همه این فهرست اصطلاحات پایه‌ای بودند که برای کار با اینستاگرام لازم است آن را بدانید. این فهرست همچنان آپدیت خواهد شد. چرا که اینستاگرام روزبه‌روز پیشرفته‌تر می‌شود و امکانات جدیدی اضافه می‌کند.

همچنین به شما توصیه می‌کنم بلاگ بیزینسی کردن پروفایل را مطالعه کنید تا با اکانت‌های بیزینسی و امکانات آن آشنا شوید. علاوه بر این‌ها ممکن است اصطلاحات ریچ، اینگیجمنت و ایمپرشن را هم از کاربران اینستاگرام شنیده باشید. ما بلاگی مجزا در توضیح این سه اصطلاح و تفاوت‌هایشان منتشر کرده‌ایم که مطالعه آن خالی از لطف نیست.

همچنین می‌توانید برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی خود می‌توانید از ابزارهای مدیریت شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. نوین هاب یکی از این ابزار است. نوین هاب بک پلتفرم مدیریت شبکه‌های اجتماعی است. اگر به‌صورت حرفه‌ای در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنید، نوین هاب این امکان را به شما می‌دهد که فعالیت خود را مدیریت کنید. با داشبورد حرفه‌ای نوین هاب می‌توانید محتوای خود را برای انتشار زمان‌بندی کنید. از شبکه‌های اجتماعی خود آنالیز تهیه کنید و کامنت‌های خود را مدیریت کنید.

ارسال نظر