وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

سلبریتی مارکتینگ چیست؟

سلبریتی مارکتینگ

قطعاً شما هم با دیدن عنوان این مقاله تعجب کردید که سلبریتی چه ارتباطی به مارکتینگ و بازاریابی دارد و کنجکاو شدید که بدانید اصلاً سلبریتی مارکتینگ یعنی چه؟

این روزها مارکتینگ و بازاریابی از هر کانالی وارد زندگی ما انسان‌ها شده است البته مارکتینگ خیلی سال است که در زندگی ما وجود داشته اما به لطف شبکه‌های اجتماعی امروز یک ظاهر جذاب و فریبنده از آن را  می‌بینیم.

سلبریتی مارکتینگ چیست؟

سلبریتی مارکتینگ یا به‌نوعی بازاریابی با استفاده از افراد مشهور، برندسازی و تبلیغات با استفاده از افراد مشهور شناخته می‌شود. اما برندها به دلایل مختلفی از تأیید افراد مشهور استفاده می‌کنند. این نوع از بازاریابی می‌تواند به افزایش فروش در کوتاه‌مدت و آگاهی از برند در بلندمدت کمک کند.

سلبریتی مارکتینگ چیست؟

مزایای استفاده از سلبریتی‌ها برای تبلیغات

کمک‌گرفتن از سلبریتی‌ها برای نشان‌دادن یک تغییر عمده برای برندها (مانند ری برندینگ)، معرفی یک محصول جدید، و یا گسترش بازار تأثیر بسیار زیادی بر روی ذهن مخاطبان دارد. یک مثال معروف در این مورد برند نایک است، زمانی که تصمیم گرفت بازار خود را گسترش دهد، با مایکل جردن، ستاره NBA برای ایجاد خط تولید و انتشار یکسری تبلیغات شریک شدند.

و یا مثلاً پوشیدن کفش نایک توسط شخصیت مشهوری مانند کریستیانو رونالدو می‌تواند یک استراتژی قدرتمند برای متمایز شدن از رقبا باشد. کریستیانو رونالدو یک اینفلوئنسر مشهور با 469 میلیون فالوور است که تنها با پوشیدن یک کفش از برند نایک به‌نوعی سبک زندگی خود را به نمایش می‌گذارد که همین موضوع تأثیر خود را بر روی ذهن مخاطبان خواهد گذاشت.

سلبریتی مارکتینگ

اما تبلیغات با افراد مشهور خطراتی را هم به دنبال دارد: برای مثال برخی از سلبریتی‌ها به‌صورت هم‌زمان چندین برند را تبلیغ می‌کنند که این موضوع می‌تواند به اعتبار برند و شهرت شما در چشم مصرف‌کننده لطمه بزند. علاوه بر این باید به محبوبیت سلبریتی که انتخاب می‌کنید هم توجه داشته باشید اینکه آیا از این فرد به نیکی یاد می‌کنند یا نه.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

شخصیتی که شما انتخاب می‌کنید ممکن است یک بازیگر، نوازنده، ورزشکار، سیاستمدار، یا حتی یک شخصیت کارتونی باشد. این شخصیت باید برای مخاطب هدف شما آشنا باشد. زمانی که یک سلبریتی، یک محصول را تأیید می‌کند مردم هم به اعتبار آن سلبریتی، به کیفیت محصول اعتماد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: میم مارکتینگ چیست؟

انتخاب سلبریتی برای کمپین بازاریابی سلبریتی

برای انتخاب یک سلبریتی برای کمپین شما باید چندین فاکتور را در نظر داشته باشید:

  • اعتبار و محبوبیت سلبریتی در بین مخاطبان
  • میزان تأثیرگذاری سلبریتی
  • ارتباط سلبریتی با محصول (آیا تبلیغ محصول توسط این سلبریتی برای مخاطب جذاب است؟) اگر برند و محصول شما با فعالیت سلبریتی همسو نباشد قطعاً تأثیر کمتری بر روی ذهن مخاطبان خواهد گذاشت
  • سلبریتی مورد نظر هر محصول یا خدماتی را معرفی نکرده باشد

همچنین در برخی اوقات از آن جایی که فرد سلبریتی به کیفیت کالا و خدمات اعتماد دارد و خود شخصاً از آن استفاده می‌کند به‌تدریج در ذهن مخاطبان ماندگار می‌شود و به‌مرور، مردم برند موردنظر را با این شخص به یاد می‌آورند.

اتخاب سلبریتی

کلام آخر

در این مقاله به تأثیر افراد مشهور و سلبریتی در دنیای تبلیغات و مارکتینگ پرداختیم. امیدوارم نکاتی که در این مقاله به آن پرداختم برای شما مفید بوده باشد. مطلب اینفلوئنسر مارکتینگ را از دست ندهید!

ارسال نظر