وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

تاثیر محتوای ویدئویی روی افزایش اینگیجمنت

محتوای ویدئویی

محتوای ویدئویی به یک ارزش بزرگ برای انتشار در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است. تمام شبکه‌های اجتماعی روی به استفاده از این سبک محتوایی آورده‌اند. برای مثال، اینستاگرام مدت‌هاست روی ارزش‌گذاری محتوای ویدئویی کار می‌کند. حتی الگوریتم اینستاگرام به‌گونه‌ای کار می‌کند که محتوای ویدئویی بیشتر از سایر انواع محتواها دیده شود. اما نکته قابل بررسی این پست این است که آیا محتوای ویدئویی روی اینگیجمنت صفحه ما تاثیرگذار است یا نه؟ در این پست از بلاگ نوین هاب قرار است درمورد این موضوع بخوانیم.

اهمیت محتوای ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی

محتوای ویدئویی بیشتر از یک تصویر ساده، جلب توجه می‌کند. چون جذاب است، مخاطب آن را تماشا می‌‌کند و چون با آن درگیر می‌شود، اینگیجمنت صفحه بالا می‌رود. شیوه فعالیت الگوریتم اینستاگرام به گونه‌ای است که هرچه مخاطب بیشتر با محتوا درگیر شود، آن را بیشتر به دیگران نمایش می‌دهد. برای همین است که تا این اندازه روی انتشار محتوای ویدئویی تاکید می‌شود. همین موضوع اهمیت انتشار محتوای ویدئویی را در تمام شبکه‌های اجتماعی مشخص می‌کند. توییت‌هایی که حاوی ویدئو هستند، 10 برابر بیشتر از سایر توییت‌ها دیده می‌شوند. همچنین پست‌های ویدئویی اینستاگرامی چندین برابر بیشتر با دیگران به اشتراک گذاشته می‌شوند.

محتوای ویدئویی

دسته‌بندی محتوای ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی

استوری:

استوری اولین بار توسط اسنپ‌ چت رونمایی شد. بعد از آن اینستاگرام از همین ویژگی استفاده کرد. استوری اینستاگرام تبدیل به یکی از محبوب‌ترین قسمت‌ها و بخش‌های اینستاگرام شد. تقریبا همه کاربران اینستاگرام از این ویژگی استفاده می‌کنند. توصیه می‌شود که از ویدئوها در استوری اینستاگرام هم استفاده کنید. چون وقتی تصویر منتشر می‌کنید، ممکن است مخاطب استوری شما را رد کند. اما اگر ویدئو منتشر کنید، تا ثانیه آخر آن را تماشا می‌کند. احتمالا می‌دانید که تماشای استوری تا ثانیه آخر روی اینگیجمنت صفحه شما تاثیر بیشتری دارد تا اینکه صفحه را عوض کند. شبکه‌های اجتماعی دیگری که از استوری استفاده می‌کنند لینکدین، پینترست، توییتر و فیسبوک هستند.

ویدئوی کوتاه:

ویدئوهای کوتاه جذابیت زیادی دارند. چون مخاطب مجبور نیست زمان زیادی برای تماشای آن صرف کند و به همین دلیل بازدید از ویدئوهای کوتاه در شبکه‌های اجتماعی بیشتر است. همچنین چون به طور خودکار پخش می‌شوند جذابیت بیشتری برای مخاطب دارند. از نمونه‌های این ویدئوهای کوتاه می‌توان به محتوایی که در تیک‌تاک منتشر می‌شود، اشاره کرد. بعد از محبوب شدن تیک‌تاک اینستاگرام هم اقدام به رونمایی از این ویدئوهای کوتاه کرده است. زمان این ویدئوهای کوتاه از 5 تا 10 ثانیه متغیر هستند. ریلز اینستاگرام نسخه کوتاه شده ویدئوها هستند. ما قبلا در بلاگی مجزا پیرامون ریلز اینستاگرام، محتوایی منتشر کرده‌ایم که مطالعه آن خالی از لطف نیست.

ویدئوهای طولانی:

یکی دیگر از انواع محتوای ویدئویی، ویدئوهای طولانی هستند. IGTVها و ویدئوهای یوتیوب طرفداران خود را دارند. مردم زیادی هستند که زمان زیادی را برای تماشای این محتواها صرف می‌کنند و به آن علاقه دارند. ویدئوهای طولانی می‌توانند هم جنبه سرگرمی داشته باشند و هم آموزشی. فیلم‌های طولانی از یک دقیقه بیشترند و تعداد زیادی از آن‌ها تا یک ساعت هم ممکن است طول بکشند.

 

ویدئوهای stream:

قبل از هرچیزی بلاگ ما را درمورد استریم یا استریمینگ بخوانید. هنگامی که شما در محیط وب فیلمی را به صورت آنلاین تماشا می‌کنید یا به موسیقی گوش می‌کنید در حال استفاده از این ویژگی هستید. درواقع استریم کردن به معنای آن است که داده‌ها از در همان لحظه که از سرور ارسال می‌شوند، به دست گیرنده یا کلاینت می‌رسد. این نوع از محتوای ویدئویی بسیار محبوب و جذاب است. نسخه‌های این ویدئوها را می‌توان در اینستاگرام، فیسبوک، تیک‌تاک، یوتیوب و لینکدین یافت.

محتوای ویدئویی

گنجاندن محتوای ویدئویی در استراتژی محتوا:

ممکن است فکر کنید برای تولید محتوای ویدئویی نیاز به ابزار حرفه‌ای فیلم‌برداری دارید. اما شما از حرفه‌ای‌ترین و قدرتمند‌ترین ابزاری که برای فیلم‌برداری در دست داریم، غافل شده‌اید: تلفن‌های هوشمند. هزاران نرم‌افزار مختلف برای ویرایش این ویدئوها وجود دارد که می‌توانید نصب و از آن‌ها استفاده کنید. همچنین کیفیت فیلم‌برداری تلفن‌های هوشمند بسیار بالاست.

 نکات محتوای ویدئویی:

نکته اول: فیلم با کیفیت ضبط کنید

کیفیت شبکه‌های اجتماعی بهتر از قبل شده‌اند. به همین دلیل، مردم انتظار مشاهده محتوای باکیفیت هم دارند. اگر قرار باشد از ویدئوهای بی‌کیفیت استفاده کنید، برای مخاطب جذاب نخواهد بود. جالب است بدانید که الگوریتم اینستاگرام ویدئوهایی که کیفیت پایینی دارند را نشان نمی‌دهد. هنگامی که قرار است برای شبکه‌های اجتماعی خود محتوای ویدئویی تولید کنید، حتما موارد زیر را درنظر داشته باشید:

 

نورپردازی مناسب: نورپردازی در فیلم‌برداری بسیار مهم است. نیازی نیست که پایه‌های نور حرفه‌ای تهیه کنید. فقط کافی‌ست دوربین را کنار پنجره بگذارید و از نور طبیعی استفاده کنید.
صدابرداری خوب: محتوای خود را در یک اتاق آرام و بدون سر و صدا ضبط کنید. ویدئویی که صداهای اطراف در آن شنیده می‌شود هیچ جذابیتی ندارند. برای خودتان یک میکروفون مناسب تهیه کنید و از آن برای ضبط صدا بهره ببرید.
ثابت بودن: تا به حال ویدئویی دیده‌اید که فیلم‌بردار آن دوربین را تکان بدهد؟ آیا آن را تا انتها تماشا کردید؟ معلوم است که نه. این ویدئوها هیچ جذابیتی ندارند. سه‌پایه ساده‌ای تهیه کنید یا اگر هم توانایی خرید آن را ندارید از کتاب برای ثابت نگه داشتن دوربین خود استفاده کنید.
تلفن هوشمند: محتوای ویدیویی را مستقیماً از تلفن هوشمند ضبط کنید. فراموش نکنید که قبل از فیلمبرداری لنز خود را تمیز کنید!

نکته دوم: شروعی جذاب داشته باشید

چند ثانیه اول ویدئوی شما بسیار مهم است. چون اگر توجه کاربر را به خود جلب نکند، دیگر تا انتهای آن را تماشا نخواهد کرد. توصیه می‌کنم ویدئوی خود را با یک سوال جذاب و کاربردی شروع کنید که مخاطب برای دریافت پاسخش تا انتهای ویدئو را تماشا کند.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام
تکته سوم: انسجام داشته باشید

محتوای ویدئویی شما باید انسجام مشخصی داشته باشد. هیچکس دوست ندارد ویدئویی بی عنوان و بی محتوا تماشا کند. توصیه می‌کنم یک ساختار کلی در نظر بگیرید و طبق همان چهارچوب به ضبط و تولید محتوای ویدئویی خود بپردازید. بهترین ویدئوها در شبکه های اجتماعی دارای معرفی، میانه و پایان مشخصی هستند. وقتی مخاطب ویدئوی شما را تا انتها تماشا کند، حتما درمورد آن نظر می‌دهد یا آن را با دیگران به اشتراک می‌گذارد.

نکته چهارم: خودتان را در ویدئوها نشان دهید

نشان دادن چهره در ویدئوهای شبکه‌های اجتماعی برای شما یک رشد بزرگ خواهد بود. چون مردم بیشتر از قبل با شما ارتباط برقرار می‌کنند. همچنین گفته می‌شود اینکه مخاطب چهره شما را ببیند موجب می‌شود که بیشتر از قبل به شما و محتوایی که به اشتراک می‌گذارید اعتماد کند.

 

 

نکته پنجم: افزودن متن یا زیرنویس

زیرنویس و نوشتار نه تنها ویدئوهای شما را برای کسانی که ناشنوا و کم‌شنوا هستند کارامد می‌کند بلکه به سایر بینندگان هم کمک می‌کند که در صورت کم بودن صدا، متوجه محتوای شما بشوند.

برخی از سیستم عامل‌ها مانند Facebook ، IGTV و YouTube زیرنویس‌های خودکار ایجاد می‌کنند، سیستم عامل‌های دیگر مانند TikTok و Instagram Reels از شما می‌خواهند متن را به صورت دستی اضافه کنید.

با این حال، هر دو برنامه دارای ابزارهای ویرایش متن آسان برای استفاده هستند. توجه داشته باشید که برای انسجام بیشتر محتوا در صفحه خود، حتما از فونت، رنگ و سبک یکسان برای ویدئوهای خود استفاده کنید.

درنهایت:

اهمیت محتوای ویدئویی را دست کم نگیرید. اگر مدت زمان زیادی‌ست که به انتشار محتوای متنی مشغول هستید، تغییر استراتژی برای شما بد نخواهد بود.

نوین هاب

نوین هاب یک ابزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی است. با استفاده از داشبورد حرفه‌ای که نوین هاب در اختیار شما قرار می‌دهد، می‌توانید محتوای خود را برای انتشار، زمان‌بندی کنید.  یکی دیگر از امکاناتی که نوین هاب در اختیار شما قرار می‌دهد این است که می‌توانید تمام شبکه‌های اجتماعی خود را در یک داشبورد به صورت یکپارچه مدیریت کنید. بنابراین اگر مدیر چند شبکه اجتماعی به صورت هم‌زمان هستید، این ابزار کار شما را ساده‌تر می‌کند. همچنین می‌توانید با استفاده از امکاناتی که این ابزار هوشمند در اختیار شما قرار می‌دهد، به مدیریت کامنت‌های شبکه‌های اجتماعی خود بپردازید و همه کامنت‌ها را به صورت یکجا و یکپارچه ببینید و از آن‌ها خروجی اکسل دریافت کنید.

 

 

 

2 نظر