وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

آیا ریلز اینستاگرام شکست خورده‌است؟

ریلز اینستاگرام

آدام ماسری مدیر اینستاگرام می‌گوید از وضعیت ریلز ناراضی است و قبول دارد که تیک‌تاک هنوز به عنوان پلتفرم برتر رونق بیشتری از ویژگی تازه اینستاگرام دارد.

تیک‌تاک هنوز بهتر از ریلز اینستاگرام است

آدام ماسری در آخرین گفتگویی که با The Verge  داشته‌است، برخلاف طبیعت مدیران شرکت‌های بزرگ، با صداقت درباره برآورده نشدن انتظاراتش از ریلز صحبت کرده‌است. این تمجید از تیک‌تاک با وجود شایستگی این پلتفرم، مقداری غیرمعمول به نظر می‌رسد.

این بستر اشتراک ویدیو در شبکه‌های اجتماعی، علی‌رغم محدودیت‌ها در چندین کشور، رشد مداومی داشته‌است. این پلتفرم مکانی برای ظهور خلاقیت بوده‌است. اگرچه نسل نوجوان و جوان از مهم‌ترین کاربران تیک‌تاک هستند؛ اما این پلتفرم حالا به مکانی برای سرگرمی پیر و جوان تبدیل شده‌است.

این رشد تیک‌تاک یادآور روزهای اوج یوتیوب است. شاید با برنامه‌ریزی و شاید شانسی و تصادفی، تیک‌تاک به صدای نسل جوان تبدیل شده‌است.

بیشتر بخوانید:ابزارهای جدید اینستاگرام برای استوری و ریلز

آیا ریلز موفق خواهد شد؟

در نگاه اول، ریلز یکی از ده‌ها ویژگی اینستاگرام است؛ اما اینستاگرام به طور مداوم از آن به عنوان رقیب اساسی برای تیک‌تاک نام می‌برد و به طور مداوم در حال توسعه این قابلیت است.

طبیعت مبتنی بر عکس و استوری اینستاگرام، باعث می‌شود تا کاربران فرق چندانی بین IGTV و ریلز قائل نشوند.بنابراین انگار تلاش‌ها برای جا انداختن ریلز بیهوده بوده‌است.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

حتی آدام ماسری در مصاحبه با The Verge به این نکته اشاره می‌کند که اکثر مردم فرق بین ویدیو معمولی و IGTV اینستاگرام را نمی‌دانند. با اینکه اعتراف اینستاگرام به موفق نبودن این ویژگی جای تقدیر دارد، اما باید دید که برنامه آینده اینستاگرام برای ویدیو ریلز چیست؟ و آنها چگونه این نواقص را برطرف خواهد کرد؟

آدام ماسری به جزییات برنامه اشاره نکرده، اما گفته که بهتر است اینستاگرام کمتر به ایجاد Meme ها بپردازد و بیشتر بر روی ابزارهای خلاقانه و همه جانیه که به کاربران اجازه رشد و خلاقیت بیشتر می‌دهد، کار کند.

و در نهایت… 

کل فشار رقابتی که اینستاگرام به تیک‌تاک وارد می‌کند، شاید هیچ باشد. تیک‌تاک سال‌ها تجربه توسعه داشته و از آن برای ساختن یک امپراتوری استفاده کرده‌است.

تلاش اینستاگرام برای تعقیب روند کلیپ‌های ویدیویی کوتاه‌مدت ممکن است نادرست باشد، زیرا سعی در تقلید از مواردی دارد که مناسب آن پلتفرم نیست.

 

4 نظر